Olen mies, jota isyys ei kiinnosta
ja sen vuoksi en olekaan tehnyt lapsia.
Kun mies hankkii lapsia ja laiminlyö niiden hoidon, hänelle kommentoidaan heti: olisit jäänyt lapsettomaksi, se on ihan hyvä valinta. Mutta kun joku todella toimii näin (ei piittaa lapsista, ei hanki niitä), hän saa erittäin harvoin kiitosta. Päinvastoin häntä pidetään keskenkasvuisena lapsiaikuisena, joka elää mieluummin mukavaa elämää kuin ottaa vastuuta muista ihmisitä.
Tämä on minusta suoraan sanottuna vähän epäreilua. Jos olet sortunut tällaiseen tekopyhyteen, otan vastaan anteeksipyyntösi alla. ;)
Kommentit (38)
Ihan hyvä pointti kieltämättä. Sinun päätöksesi ansiosta maailmassa on nyt vähemmän ihmisiä ja vähemmän kärsimystä. Se on itsessään arvokas asia. Mikä tahansa syys olla hankkimatta lapsia on hyvä syy.
Sähän nimenomaan otat vastuuta kun päätät mitä haluat ja mitä et! Erittäin seksikäs ominaisuus miehessä...;)
Jaa en mä ole huomannut vastaavaa lähipiirissäni. Mutta kun kerran niin (epävarmuuttasi?) kiitosta kaipaat niin tässä niitä tulee:
Oikein hyvä, kunnioitettava, kiitettävä asenne sulla. Pidä toi! Hyvä poika!
(oikeasti mulla ei ole mitään sinua tai sinun elämäntavan valinneita ihmisiä kohtaan.)
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 13:53"]
Ihan hyvä pointti kieltämättä. Sinun päätöksesi ansiosta maailmassa on nyt vähemmän ihmisiä ja vähemmän kärsimystä. Se on itsessään arvokas asia. Mikä tahansa syys olla hankkimatta lapsia on hyvä syy.
[/quote] suomalaisten tulisi saada paljon lapsia koska kansa harmaantuu kovaa tahtia. onneksi on meillä etnistä väestöä ja he lisäävät tämän maan asukaslukua nyt ja tulevaisuudessa.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 14:11"]
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 13:53"]
[/quote] suomalaisten tulisi saada paljon lapsia koska kansa harmaantuu kovaa tahtia. onneksi on meillä etnistä väestöä ja he lisäävät tämän maan asukaslukua nyt ja tulevaisuudessa.
[/quote]Kenenkään ei tulisi hankkia lapsia. Ihmisen pakottaminen maailmaan on aina väkivaltainen ja julma teko.
Jaa en mä ole huomannut vastaavaa lähipiirissäni. Mutta kun kerran niin (epävarmuuttasi?) kiitosta kaipaat niin tässä niitä tulee:
Oikein hyvä, kunnioitettava, kiitettävä asenne sulla. Pidä toi! Hyvä poika!
(oikeasti mulla ei ole mitään sinua tai sinun elämäntavan valinneita ihmisiä kohtaan.)
[/quote]
Olipa jotenkin katkera kommentti.
Mutta kun kerran niin (epävarmuuttasi?) kiitosta kaipaat niin tässä niitä tulee:
[/quote]Mielenkiintoinen ihmiskuva sinulla, jos kiitoksen kaipaaminen liittyy sinusta epävarmuuteen. -ap
Mua vanhemmuus kiinnostaa ja lapsen olenkin jo hankkinut mutta ei kenenkään tarvii mua siitä erikseen kiitellä. Ei mun asiat muille kuulu.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 15:16"]
Mua vanhemmuus kiinnostaa ja lapsen olenkin jo hankkinut mutta ei kenenkään tarvii mua siitä erikseen kiitellä. Ei mun asiat muille kuulu.
[/quote]
Kuuluuhan. Kaikki sun lapsesi koulutus, synnytys, neuvolat yms. tulevat maksettavaksi myös meille lapsettomille verojen muodossa.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 15:22"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 15:16"]
[/quote]
Kuuluuhan. Kaikki sun lapsesi koulutus, synnytys, neuvolat yms. tulevat maksettavaksi myös meille lapsettomille verojen muodossa.
[/quote]
Sitten meidän lapset maksavat teidän lapsettomien vanhainkodit ym.palvelut...
Okei, myönnän että olen kirjoittanut noin. Mutta se oli provo. Vetoan syyntakeettomuuteen.
Miksi lapsettomuudesta pitäisi erikseen kiitellä? Kenen sen kuuluisi tehdä? Ei kaikilla tarvitse olla lapsia.
Anteeksi. Nyt vasta tajuan, kuinka väärässä olenkaan ollut kaikki nämä vuodet. Olen erittäin pahoillani kaikesta aiheutuneesta kärsimyksestä ja pahasta mielestä. Toivottavasti jatkossa pystymme hyväksymään toisemme sellaisina kuin olemme. Vielä kerran; Anteeksi.
Ap on fiksu, monet miehen tuntuu vaan jotenkin epähuomiossa ajautuneen isiksi. Osa jopa omasta mielestään viekkaudella ja kataluudella silkkaa viattomuuttaan.
Mä oon kanssa. Ei oo sit koskaan kiinnostanut avioliitot, lapsien hankkiminen, omakotitalot, asuntolainat, kultasetnoutajat yms. :)
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 11:28"]
Miksi lapsettomuudesta pitäisi erikseen kiitellä? Kenen sen kuuluisi tehdä? Ei kaikilla tarvitse olla lapsia.
[/quote]Kulttuurimme palkitsee ihmisiä perseilystä, ei harkitsevuudesta. Minusta harkitsevuudestakin pitäisi jakaa julkisesti kiitosta, vaikka se ei olekaan aina räiskyvää ja seksikästä. -ap
Pitäisikö tässä siis alkaa kiittelemään kaikkia lapsettomia ihmisiä? Kiitos, kiitos kun et ole hankkinut lapsia. Tuleeko tästä nyt sitten jollekkin oikeasti hyvä mieli? Voin minä kiitellä. Mitä jos joku olisikin halunnut lapsia ja kiittelen lapsettomuudesta, loukkaantuukohan hän?
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 11:37"][quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 11:28"]
[/quote]Kulttuurimme palkitsee ihmisiä perseilystä, ei harkitsevuudesta. Minusta harkitsevuudestakin pitäisi jakaa julkisesti kiitosta, vaikka se ei olekaan aina räiskyvää ja seksikästä. -ap
[/quote]
Mitä tarkoitat perseilyllä? Vihjaatko, että lasten hankkiminen ei voi mitenkään olla yksilön harkittu valinta?
En ole syyllistynyt tuohon, päinvastoin. Pidän kaltaisiasi miehiä erittäin kunnioitettavina. Ottakaas muut miehet mallia!