Voinko maksaa kaupassa miehen kortilla?
Jouduin kuolettamaan pankkikorttini ja nyt pitää jonkin aikaa pärjätä ilman. Voinko käyttää maksamiseen miehen korttia, vai näkeekö kassa, että kyseessä on väärän sukupuolen kortti? Tietysti seinästä voi aina nostaa rahaa...
Kommentit (81)
Suosittelen maksamaan käteisellä. Poisottopalkkiota ei ole kiva joutua turhaan maksamaan.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 14:20"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 13:55"]
Tuota kutsutaan maksuvälinepetokseksi. En kyllä ikinä paljastaisi korttieni PIN-koodeja kenellekään, edes aviomiehelle.
[/quote]
Että sellaista rakkautta ja avioliittoa.
[/quote]
Rakkautta ja raha-asioita ei pidä ikinä sekoittaa keskenään.
noista tienaa ihan hyvin. itse tarkistan joka kerta kun siru ei toimi :)
-m35
Et saa käyttää miehen korttia. Et edes automaatilla. Kaupassa se otettaisiin sinulta pois ja soitettaisiin poliisi paikalle.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 14:36"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 14:20"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 13:55"]
Tuota kutsutaan maksuvälinepetokseksi. En kyllä ikinä paljastaisi korttieni PIN-koodeja kenellekään, edes aviomiehelle.
[/quote]
Että sellaista rakkautta ja avioliittoa.
[/quote]
Rakkautta ja raha-asioita ei pidä ikinä sekoittaa keskenään.
[/quote] Kylmä business woman jakelee neuvoja?
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 13:04"]
Voit, jos kassa ei huomaa. Mistäpä tätä kukaan huomaisi kenen kortilla maksat. Meillä maksellaan ristiin vanhempien ja miehen kesken. Toki laillista se ei ole, ja jos kassa epäilee ettet ole kortin haltija, hän voi ottaa sen pois.
[/quote]
Voi? Hänen täytyy ottaa kortti pois jos huomaa että korttia käyttää väärä henkilö.
Näistä löytöpalkkioista, mies löysi kadulta pankkikortin ja palautti pankkiin, jotka ottivat omistajaan yhteyttä. Löytöpalkkiota tuli miehelleni ruhtinaalliset 10 euroa. :D Eipä siinä, ei tuo minkään palkkion toivossa korttia palauttanutkaan. Mutta jos siitä kortin omistaja pulittaa 150 euroa niin pankki kyllä vetää sievoisesti välistä, sen vaan sanon. OP oli kyseessä.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 13:10"]
Et voi. Kortti on henkilökohtainen. Riski on tietysti pieni, mutta jos jäät kiinni, kortti otetaan pois ja myyjä saa löytöpalkkion. Tämä otetaan mieheltäsi. Siitäen tiedä, tuleeko siitä pankin taholta muita seurauksia.
[/quote]
Pankki ei anna korttia enää miehelle, koska hän on rikkonut korttisääntöjä.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 14:41"]
Näistä löytöpalkkioista, mies löysi kadulta pankkikortin ja palautti pankkiin, jotka ottivat omistajaan yhteyttä. Löytöpalkkiota tuli miehelleni ruhtinaalliset 10 euroa. :D Eipä siinä, ei tuo minkään palkkion toivossa korttia palauttanutkaan. Mutta jos siitä kortin omistaja pulittaa 150 euroa niin pankki kyllä vetää sievoisesti välistä, sen vaan sanon. OP oli kyseessä.
[/quote]
Löytöpalkkio ja poisottopalkkio eivät ole sama asia :)
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 13:18"]
Olen käyttänyt miehen korttia monesti eikä ole ollut ongelmia.
[/quote]
Minäkin olen varastellut autoja eikä mitään ole käynnyt.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 14:43"]
[/quote]
[/quote]
Nämä ovat verrattavissa vain silloin, jos mies ei tiedä, että hänen korttiaan käytetään. Oletan, että ketjuun vastanneet ovat saaneet luvan miehiltään.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 13:49"]
Menin kauppaan, maksoin mieheni kortilla, kassa näki kortin ja sanoi että "sinä et ole kyllä X" ja otti kortin. Kauppias sitten oikein henkilökohtaisesti soitti miehelleni (joka on julkisuudesta tuttu) ja kertoi että kortti on haettavana heidän kaupastaan. Niin, kassatytön mielestä sillä X:lla ei ole tyttöystävää joten... :DD
[/quote]
Tyttöystvä tai puoliso ei saa käytää korttia. Siinä rikkoo vähintäänkin pankin korttisääntöjä, joiden mukaan kortin ja tunnusluvun luovuttaminen toiselle henkilölle on kiellettyä.
Minä olen vuosia maksanut miehen kortilla, jo silloin kun piti nimi kirjoittaa, ja koskaan ei korttia otettu pois jos kassa huomasi, sanoi vaan että et voi maksaa sillä, no minä hain rahaa seinästä ja maksoin, mutta nykyään kun meidän kaupungissakaan ei enää montaa ottomaattia ole, olisi vaikeampaa. Onneksi nykyään ei ole sitä vaaraa enää kun myyjä ei näe korttia ja minä tiedän tunnusluvun. Samoin mies käy aina vanhan äitinsä kortilla nostamassa tälle rahaa, anoppi ei osaa käyttää edes ottomaattia, eikä nykyään enää pysty juuri kodin ulkopuolella liikkumaan.
Mitäs sitten itkette kun kortti oikeasti häviää ja päätyy vääriin käsiin? Sitten itketään pitkin nettiä pankin tuhmuudesta ja vaaditaan korvauksia ainakin se 50000 ja lennot Turkkiin.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 14:20"]
Niin ymmärrän kyllä ajatuksen että kassaneiti teki oikein kun otti kortin pois mutta eikö hänelle tullut mieleen sitten että entä jos tämä on sen miehen puoliso? Mutta kyllä kauppiaan soitto miehelleni oli hieman liian innokasta ja mielistelevä. Tiesin itse kaverien kaverien kautta kyseisen kassaneidin joka sitten Facebookissa oli laittanut päivitykseen "Onko muka X:lla tyttöystävä". En siinä sitten jono takanani ihmisten odottaessa ruvennut huutelemaan että kortin omistaja on mieheni ja ihan hänen luvallaan sain sitä käyttää :D
[/quote]
Myöskään vaimo ei saa käyttää miehen korttia, mies ei voi sellaista lupaa antaa.
Eikö tämä nyt uppoa sievään päähäsi? Taitaa olla umpiluuta?
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 14:46"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 13:49"]
Menin kauppaan, maksoin mieheni kortilla, kassa näki kortin ja sanoi että "sinä et ole kyllä X" ja otti kortin. Kauppias sitten oikein henkilökohtaisesti soitti miehelleni (joka on julkisuudesta tuttu) ja kertoi että kortti on haettavana heidän kaupastaan. Niin, kassatytön mielestä sillä X:lla ei ole tyttöystävää joten... :DD
[/quote]
Tyttöystvä tai puoliso ei saa käytää korttia. Siinä rikkoo vähintäänkin pankin korttisääntöjä, joiden mukaan kortin ja tunnusluvun luovuttaminen toiselle henkilölle on kiellettyä.
[/quote] Eli mies rikkoi korttisääntöjä koska antoi sen tyttöystävälleen? Onko maidon juominen kiellettyä kun juomalasin on ostanut mies? Oikeasti ihmiset hirveä paskamyrsky yhden kommentin takia vaikka alussa moni MUUKIN ilmoitti että ON käyttänyt puolison korttia. Miksi ette kommentoi heille? Miksi tuon naisen tapahtuma on nostettu yläpuolelle ja nyt hänelle sitten kaikki vastaavat "EI SAA KÄYTTÄÄ TOISEN KORTTIA". Mikä ero siinä on?
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 14:35"]
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 13:42"]
Mä muistan kun lapsena kävin lähikaupasta ostamasssa isän pankki/luottokortilla isälle tupakkaa, kun tämä ei itse ehtinyt kauppaan. :) Oi niitä aikoja. Suomessa vielä luotettiin toisiin ihmisiin.
[/quote] Pankkikortit tulivat Suomessa käyttöön 70-luvun lopulla. Ensimmäinen tupakkalaki tuli voimaan 1976 ja kielsi tupakan myymisen alle 16-vuotiaille. Minäkin kävin lapsena 70-luvun alussa ostamssa isälle tupakkaa, mutta ihan rahalla. Muistat varmaan väärin, että maksoit isän kortilla tai sitten olit yli 16v.
[/quote]
Kyllä meidän kylän kaupasta 1980 luvun alussa lapset kävi joskus ostamassa isälleen olutta ala-asteikäisinä. Ei se ennen ollut niin nöpönuukaa.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 14:45"]
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 14:43"]
[/quote]
[/quote]
Nämä ovat verrattavissa vain silloin, jos mies ei tiedä, että hänen korttiaan käytetään. Oletan, että ketjuun vastanneet ovat saaneet luvan miehiltään.
[/quote]
Mulla on autojen varasteluun miehen lupa.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 14:58"]
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 14:46"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 13:49"] Menin kauppaan, maksoin mieheni kortilla, kassa näki kortin ja sanoi että "sinä et ole kyllä X" ja otti kortin. Kauppias sitten oikein henkilökohtaisesti soitti miehelleni (joka on julkisuudesta tuttu) ja kertoi että kortti on haettavana heidän kaupastaan. Niin, kassatytön mielestä sillä X:lla ei ole tyttöystävää joten... :DD [/quote] Tyttöystvä tai puoliso ei saa käytää korttia. Siinä rikkoo vähintäänkin pankin korttisääntöjä, joiden mukaan kortin ja tunnusluvun luovuttaminen toiselle henkilölle on kiellettyä. [/quote] Eli mies rikkoi korttisääntöjä koska antoi sen tyttöystävälleen? Onko maidon juominen kiellettyä kun juomalasin on ostanut mies? Oikeasti ihmiset hirveä paskamyrsky yhden kommentin takia vaikka alussa moni MUUKIN ilmoitti että ON käyttänyt puolison korttia. Miksi ette kommentoi heille? Miksi tuon naisen tapahtuma on nostettu yläpuolelle ja nyt hänelle sitten kaikki vastaavat "EI SAA KÄYTTÄÄ TOISEN KORTTIA". Mikä ero siinä on?
[/quote]Muutama kommentoija kertoi käyttäneensä miehen korttia, mutta YMMÄRSI että se on kiellettyä.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 13:42"]
Mä muistan kun lapsena kävin lähikaupasta ostamasssa isän pankki/luottokortilla isälle tupakkaa, kun tämä ei itse ehtinyt kauppaan. :) Oi niitä aikoja. Suomessa vielä luotettiin toisiin ihmisiin.
[/quote] Pankkikortit tulivat Suomessa käyttöön 70-luvun lopulla. Ensimmäinen tupakkalaki tuli voimaan 1976 ja kielsi tupakan myymisen alle 16-vuotiaille. Minäkin kävin lapsena 70-luvun alussa ostamssa isälle tupakkaa, mutta ihan rahalla. Muistat varmaan väärin, että maksoit isän kortilla tai sitten olit yli 16v.