Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten motivoiduit vähentämään sokerin käyttöäsi?

Vierailija
01.08.2015 |

Syön liikaa karkkia. Ylipainoa ei ole ja nautiskelen siitä, että voi syödä ison pussin namuja. Muuten syön terveellisesti.

Tiedän, että sokeri voi tehdä hallaa hampaille ja viedä ruokavaliosta tilaa ravinteikkaammalta ruoalta. Haluaisinkin siis vähentää sokerin käyttöä, mutta koska toistaiseksi olen välttynyt siihen liittyviltä harmeilta, motivaatio ei meinaa pysyä yllä.

Eli, miten sinä olet pystynyt vähentämään sokerin käyttöä (oli se sitten karkeissa tai missä tahansa muussa)? Mikä motivoi sinua? Mitkä ajatukset ja tekemiset ovat saaneet sinut kauemmas karkki-tms. hyllyistä? Erityisesti kiinnostaa niiden kokemukset, jotka ovat vähentäneet, mutta toki mielelläni kuulen myös niiden ajatuksia, jotka ovat kokonaan lopettaneet.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirry xylitol-karkkeihin ja kuivahedelmiin? Syön itse edelleen satunnaisesti jäätelöä ja suklaata, mutta en mitään muuta sokerista. Jos tottuu olemaan ilman, karkit maistuvat pahalle ja aivan liian makeille, samoin esim. maustetut jogurtit. Mikä motivoi? Sellainen ajatussiirtymä, etten ikään kuin miellä karkkia enää ruoaksi.

Vierailija
42/50 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fitline 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mm. sokerin vaikutukset aivoihin herätti:

http://www.diabetes.fi/diabetesliitto/lehdet/diabetes-lehden_juttuarkisto/laakehoito/sopiva_sekoitus_aivoille.4071.news

Olen siirtynyt stevian käyttöön. Light-limut ja maku-kivennäisvedet ovat heikko kohtani, niillä kompensoin sokerinälkää. Syön mansikoita ja pähkinöitä jos tekee mieli naposteltavaa.

Vierailija
44/50 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on tässä aika hyvin auttaneet av:lla olleet kuvailut irtokarkkilaareja lähmivistä lapsista...Ei tosin auta pussitettuihin karkkeihin :D

Vierailija
45/50 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirryin sokerin syönnistä rasvan syöntiin. Tarkoitus laihtua jonkun verran. Ei enää edes maistu sokeri.

Vierailija
46/50 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua motivoi se että ei ole tällä hetkellä ylimääräistä rahaa ja kauppamatka on tehtävä pyörällä. Ei huvita ihan helposti lähteä kauppaan mäkien takia. Myös kylmä kesä on vähentänyt jätskin syöntiä ja limun juontia.
Tulos -6 kiloa.

Vierailija
47/50 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purkka ja tuoreet hedelmät on hyviä naposteltavia :)

Itse laihdutan ja välttelen sokeria, mutta en kiellä satunnaista jätskituuttia tai vanukasta itseltäni.  Sillointällöin ottaa niin himo ei nouse tuskallisen pahaksi. :)

Vierailija
48/50 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 08:54"]

Purkka ja tuoreet hedelmät on hyviä naposteltavia :)

Itse laihdutan ja välttelen sokeria, mutta en kiellä satunnaista jätskituuttia tai vanukasta itseltäni.  Sillointällöin ottaa niin himo ei nouse tuskallisen pahaksi. :)

[/quote]

Välttelet sokeria, kuitenkin syöt purkkaa ja hedelmiä? 

Vierailija
49/50 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bunny-video oli aika huikea. Makeanhimo on ihmisellä luontaista, kun taas suolaiseen ihminen oppii, näin muistan lukeneeni. Himoon auttanee ensi sokerilakko ja sitten sokerien sortin vaihtaminen terveellisempään. Ostin juuri kymmenen kiloa sokeria ja ajattelin syöttää sen perheelle marjojen kanssa :-) Karkit pois.

Vierailija
50/50 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 09:34"]

Bunny-video oli aika huikea. Makeanhimo on ihmisellä luontaista, kun taas suolaiseen ihminen oppii, näin muistan lukeneeni. Himoon auttanee ensi sokerilakko ja sitten sokerien sortin vaihtaminen terveellisempään. Ostin juuri kymmenen kiloa sokeria ja ajattelin syöttää sen perheelle marjojen kanssa :-) Karkit pois.

[/quote]

Ei ole olemassa terveellistä sokeria.