Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menetänkö soviteltua päivärahaa jos opiskelen avoimessa 6op kursseja?

Vierailija
26.07.2015 |

Jos ajatellaan, että saisin tuota rahaa vaikka syyskuusta toukokuuhun. Opiskelisin avoimessa 30 op eli keskiarvo noilta kuukausilta jäisi alle 5 op kuukautta kohden, ja tämän seurauksena opinnot katsottaisiin sivutoimisiksi. Kuitenkin kaikki kurssit ovat 6 op kokoisia eli melkein joka toiselta kuukaudelta tulisi enemmän kuin 5 op kuussa, lähteekö tuet niiltä kuukausilta? Vittu jos näin on. Koita tässä nyt parantaa sit työllistymismahdollisuuksia, ei todellakaan ole varaa joka toinen kuukausi olla ilman tuota tukea kun palkka joku 300e/kk!! 

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kellään kokemusta?

Vierailija
2/9 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun täytyy varmaan kysyä Kelasta tai koulun toimistosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae työkkäriltä ennakkopäätös tai tiedustele mahdollisuuttasi opetella päivärahalla osa-aikatyöstä huolimatta. Kela tai koulun toimisto on vääriä paikkoja kysyä, ei tukiasiat niiden heiniä ole.  Luultavasti saat ansiosidonnaista? 

Vierailija
4/9 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa ansiosidonnaista. Oon siis valmistunu just korkeakoulusta ja töitä on osa-aikaisena, palkka surkea. Haluaisin opiskella avoimessa erään aineen perus- ja aineopinnot. En siis aio opiskella mitään päätoimisesta ja netistä selvitin, että sivutoimiseksi katsotaan jos jää alle 5 op/kk. Missään ei kuitenkaan sanota, että onko tuo joku keskiarvo jostain ja haittaako jos joinakin kuukausina menee yli; missään kun ei ole alle 5 op kursseja edes tarjolla. 

Vierailija
5/9 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen työttömänä aloittamassa myös opinnot avoimessa ja ymmärsin työkkärintädin vastauksesta sähköpostiini, että väliä on vain sillä, ettei tuon ajan keskiarvo ole enempää kuin 5op/kuukausi. Siihen en tosin saanut varmuutta, saako edes tuo 5op/kk täyttyä, vai pitääkö opintopisteiden jäädä alle viiden. Itselläni onneksi syyskuusta kevääseen kestävä 25op kokonaisuus tuo mitä olen aloittamassa.

Vierailija
6/9 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 13:33"]En saa ansiosidonnaista. Oon siis valmistunu just korkeakoulusta ja töitä on osa-aikaisena, palkka surkea. Haluaisin opiskella avoimessa erään aineen perus- ja aineopinnot. En siis aio opiskella mitään päätoimisesta ja netistä selvitin, että sivutoimiseksi katsotaan jos jää alle 5 op/kk. Missään ei kuitenkaan sanota, että onko tuo joku keskiarvo jostain ja haittaako jos joinakin kuukausina menee yli; missään kun ei ole alle 5 op kursseja edes tarjolla. 
[/quote]

Ja yksi kurssi siis kestää kuukauden? Meillä oli monet kurssit jaettu puolentoista tai kahden kuukauden ajalle, jolloin keskimäärin suoritti 5op/kk vaikka joinakin kuukausina saattoi rapsahtaa 12-15op ja sitten taas moneen kuukauteen ei tullut pisteen pistettä. Oma kokemus siis se, että yhdessä kuukaudessa saa tulla enemmän opintopisteitä, kunhan lukukausi määrä ei ylitä sitä 5op/kk. Hakisin sinuna kuitenkin ihan työkkäristä oman päätöksen, muuten voi ikävästi kosahtaa nilkoille.

Vierailija
7/9 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis katoin noita, niin noi on kaikki etäkursseja. Voi siis tenttiiä verkossa :D. Mä siis olen menossa asioimaan työkkäriin, ja oon periaatteessa valmistunut mut vielä todistus puuttuu eli sitä odotellessa. Kuitenkin opintokokonaisuuksille pitäis ilmoittautua nyt, ja sit harmittaa jos turhaan maksan satojen eurojen maksun enkä voikkaan suorittaa opintoja. Eli yhden lukukauden kestää tuo 30op kokonaisuus, tosin sitä voi kai venyttää pidemmäksikin jos haluaa. Kuitenkin, aina rapsahtaa se 6op tietoihin.

Vierailija
8/9 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös avoimessa saa opiskella kuinka paljon haluaa! Olet päätoiminen työtön ja toi avoin on sun harrastus, eri asia jos saat opiskelupaikan, niin et voi ottaa sitä vastaan jos olet työtön.
Mistä nä teidän tiedot oikein on peräisin?

Vierailija
9/9 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 14:01"]

Eikös avoimessa saa opiskella kuinka paljon haluaa! Olet päätoiminen työtön ja toi avoin on sun harrastus, eri asia jos saat opiskelupaikan, niin et voi ottaa sitä vastaan jos olet työtön. Mistä nä teidän tiedot oikein on peräisin?

[/quote]

Ei saa tässä "vapaassa" maassa, vaikka kuinka itse maksais työttömänä tämänkin lystin niin onhan se nyt kerrassaan väärin opiskella, vaikka ei tutkintoa avoimesta saakkaan ja parantais työllisyysmahdollisuuksia. Kannustetaan vaan makaamaan kotona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan