Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos sairastaa syöpää, mitä ruoka-ainetta

Vierailija
01.08.2015 |

kannattaisi välttää?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu syövästä.

Tuo moneen kertaan mainittu sokerikaan ei aina pidä paikkansa. Jos esim. pahoinvoinnin vuoksi ei saa kyllin kaloreita jopa karkkia voidaan "määrätä".

Vierailija
22/50 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 15:18"]Riippuu syövästä.

Tuo moneen kertaan mainittu sokerikaan ei aina pidä paikkansa. Jos esim. pahoinvoinnin vuoksi ei saa kyllin kaloreita jopa karkkia voidaan "määrätä".
[/quote] No koska se sokerin syöpää aiheuttavuus sitten pitää paikkansa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeri on syöpäsolujen ravintoa.  Siispä vältä sokeria ja yleensäkin hiilareita suuressa määrin.  

Vierailija
25/50 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 15:41"]Sokeri on syöpäsolujen ravintoa.  Siispä vältä sokeria ja yleensäkin hiilareita suuressa määrin.  
[/quote] Selitä nyt ihmeessä miten ja missä tämä on solutasolla todennettu. Miten ja minkälaisten syöpasolujen "ravinto" poikkeaa muiden ja minkälaisten ravinnosta? Miksi kansainvälisissä hoitosuosituksissa ei puhuta mitään sokerin ja hiilihydraattien välttämisestä jos on sairastunut "syöpään" ?

Vierailija
26/50 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 15:03"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 14:14"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 13:42"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 12:41"] Sokeria ja valkoisia jauhoja. [/quote] Valehtelija. AP: Ei sellaista ole, kuin ehkä viina. Sokereita kasvaimet käyttää energianaan juu, mutta kuten normaalitkin solut, rasva ja proteiini ovat rakennusaineita. Eli kasvaimet käyttävät KAIKKIA noita. [/quote] Ottaapa se nyt koville. Sokeri ja valkoiset jauhot lisäävät matala-asteista tulehdusta kehossa = syövän saamisen todennäköisyys kasvaa.

[/quote]

Tässä ei kyselty mitään syövän saamisen todennäköisyyksistä vaan tapauksesta, jossa on jo syöpä. Jos mulla on jalassa avomurtuma, sitä tuskin hoidetaan välttämällä putoamista viidestä metristä kivikkoon. Säälin lääkäreitä, jotka ovat juuri päässeet suurimmasta osasta niitä ongelmia kun joku ei halua hoitoa vaan uskoo vain rukouksen parantavan ja sitten tulee tilalle ruokauskovaisten laumat.

[/quote]

No eiköhän sitä kannata vältellä siltikin sellaista mikä lisää syöpäriskiä, jos sillä joku kytkös syöpään on todettu.

Vierailija
27/50 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 15:20"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 15:18"]Riippuu syövästä. Tuo moneen kertaan mainittu sokerikaan ei aina pidä paikkansa. Jos esim. pahoinvoinnin vuoksi ei saa kyllin kaloreita jopa karkkia voidaan "määrätä". [/quote] No koska se sokerin syöpää aiheuttavuus sitten pitää paikkansa?

[/quote] Taitaa soveltau ainakin diabeetikkoihin, joilla sokeri lisää haimasyövän mahdollisuutta.

Ei kuitenkaan siis kaikille. Syöpiäkin kun on niin erilaisia.

Vierailija
28/50 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 15:47"]HUS - Terveiden elämäntapojen merkitys rintasyöpäleikkauksen jälkeen

http://www.hus.fi/sairaanhoito/sairaanhoitopalvelut/syopataudit/syopapotilaan-hoitopolut/rintasyopapotilaan_hoitopolku/rintasyovan-riskitekijat/Documents/Terveiden%20elämäntapojen%20merkitys%20rintasyöpäleikkauksen%20jälkeen.pdf
[/quote] Lukekaa hyvät ihmiset tämä ja jo itse otsikko huolella. Sokeri tai jauhot eivät aiheuta syöpää eivätkä mansikat tai kääpä ehkäise. Kannattaa kuntoutua leikkauksista niin elämänlaatu paranee. Riskien välttäminen ei ole syövän välttämistä.

Vierailija
29/50 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 15:50"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 15:03"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 14:14"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 13:42"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 12:41"] Sokeria ja valkoisia jauhoja. [/quote] Valehtelija. AP: Ei sellaista ole, kuin ehkä viina. Sokereita kasvaimet käyttää energianaan juu, mutta kuten normaalitkin solut, rasva ja proteiini ovat rakennusaineita. Eli kasvaimet käyttävät KAIKKIA noita. [/quote] Ottaapa se nyt koville. Sokeri ja valkoiset jauhot lisäävät matala-asteista tulehdusta kehossa = syövän saamisen todennäköisyys kasvaa.

[/quote]

Tässä ei kyselty mitään syövän saamisen todennäköisyyksistä vaan tapauksesta, jossa on jo syöpä. Jos mulla on jalassa avomurtuma, sitä tuskin hoidetaan välttämällä putoamista viidestä metristä kivikkoon. Säälin lääkäreitä, jotka ovat juuri päässeet suurimmasta osasta niitä ongelmia kun joku ei halua hoitoa vaan uskoo vain rukouksen parantavan ja sitten tulee tilalle ruokauskovaisten laumat.

[/quote]

No eiköhän sitä kannata vältellä siltikin sellaista mikä lisää syöpäriskiä, jos sillä joku kytkös syöpään on todettu.

[/quote]

Voihan sitä tietenkin välttää, jos siitä saa mukavamman olon. Ei siitä silti mitään hyötyä välttämättä ole, varsinkin jos "joku kytkös syöpään" on joku epämääräinen mututuntumakytkös. Ja syövän syntyprosessi on muutenkin aivan eri juttu kuin leviämisprosessi.

Vierailija
30/50 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 14:41"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 14:37"]Paasto voi tehdä hyvää, riippuu paljon syövästä. Syöpäsolut tarvitsevat ruokaa, jos sitä ei anna, nekään eivät kasva. Ja hox, riippuu taas syövästä. Joskus on tärkeä saada ravintoa, joskus paasto auttaa. Niiden rankkojen hoitojen (onko se systostaatti, kun tulee pahoinvointia jne?) aikana on hyvä paastota, se auttaa, ruokahalu pysyy eikä okseta. Tästä on ihan tutkimustuloksiakin. [/quote] No millä ne muut ei-syöpäsolut elää ja jaksaa tän logiikan mukaan?

[/quote]Paaston hyödyllisyydestä syöpähotojen yhteydessä tuli telkusta dokumentti. Ainakin Saksassa on klinikka, joka on saanut huipputuloksia paaston avulla.

Vierailija
31/50 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 16:31"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 14:41"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 14:37"]Paasto voi tehdä hyvää, riippuu paljon syövästä. Syöpäsolut tarvitsevat ruokaa, jos sitä ei anna, nekään eivät kasva. Ja hox, riippuu taas syövästä. Joskus on tärkeä saada ravintoa, joskus paasto auttaa. Niiden rankkojen hoitojen (onko se systostaatti, kun tulee pahoinvointia jne?) aikana on hyvä paastota, se auttaa, ruokahalu pysyy eikä okseta. Tästä on ihan tutkimustuloksiakin. [/quote] No millä ne muut ei-syöpäsolut elää ja jaksaa tän logiikan mukaan?

[/quote]Paaston hyödyllisyydestä syöpähotojen yhteydessä tuli telkusta dokumentti. Ainakin Saksassa on klinikka, joka on saanut huipputuloksia paaston avulla.
[/quote] Mihin sitä klinikkaa tarvitaan, jos syöpä kerran paranee vain sillä että jättää syömättä?

Vierailija
32/50 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ainakaa alkoholii lääkkeiden kaa

Vierailija
33/50 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanottiin sytostaattihoitojen aikaan, että saan syödä ihan mitä vaan, joka vaan menee alas. Nipo ei todellakaan tarvinnut olla. :D Mulle tuli mieli coca-colaa, joten joka hoitokerran jälkeen sainkin sellaista. Lisäks hoitopaikassa hoitaja toi mulle jaffa-pullon. Niin ja sillä sokerimäärällä ei ollut vaikutusta lääkkeen vasteeseen. 

Vierailija
34/50 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 15:18"]

Riippuu syövästä.

[/quote]

Jos ei saa tarpeeksi kaloreita, lisä otetaan rasvasta, ei suinkaan sokerista.

Vierailija
35/50 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 16:55"]

Mulle sanottiin sytostaattihoitojen aikaan, että saan syödä ihan mitä vaan, joka vaan menee alas. Nipo ei todellakaan tarvinnut olla. :D Mulle tuli mieli coca-colaa, joten joka hoitokerran jälkeen sainkin sellaista. Lisäks hoitopaikassa hoitaja toi mulle jaffa-pullon. Niin ja sillä sokerimäärällä ei ollut vaikutusta lääkkeen vasteeseen. 

[/quote]

Ei se sokerin syöminen silti mitään viisasta ole, vaikka sinulle niin on sanottu. Useimmat syöpäpotilaat ovat kuitenkin niin viisaita, että osaavat ihan itse ajatella.

Vierailija
36/50 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 17:08"]

[/quote]

Ei se sokerin syöminen silti mitään viisasta ole, vaikka sinulle niin on sanottu. Useimmat syöpäpotilaat ovat kuitenkin niin viisaita, että osaavat ihan itse ajatella.

[/quote]

Niin ovat viisaita aatella itse mitä pystyy syömään, eikä kuunnella maallikkoravintoasiantuntijoiden "neuvoja". Luotan enemmän ammattilaisen sanaan, joka on tyyliin 20 vuotta hoitanut syöpäpotilaita kuin näsäviisaan mihinkään faktatietoon perustumattomaan huuhaaseen. :)  Helppoa on sellaisten huudella turhuuksia, jotka ei asiasta tiedä mitään.

Vierailija
37/50 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiilihydraatteja kannattaa vältellä eli siis sokeri, leivät, riisi, pastat yms minimiin. Sokeri on syövän ravintoa. Rasvapitoisella ruokavaliolla (lääkärin määräämä) on jopa jääty henkiin, lähipiirissäni on sellainen  tapaus.

Vierailija
38/50 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin siitä yhden kirjan:  David Khayat: Syötkö riskiruokaa. Siinä kerrotaan syövän ehkäisystä ja hoidosta ruokavaliolla. Aivan huippu! Ostin sen itsellenikin kun olin ensin kirjastosta lainannut. Lopetin tupakoinnin ton kirjan ansiosta : ) Siinä sanottiin että vaikka noudattaisi kirjan kaikkia oppeja mutta tupakoisi, kaikki vaiva menisi hukkaan. Suosittelen!

Vierailija
39/50 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 15:48"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 15:41"]Sokeri on syöpäsolujen ravintoa.  Siispä vältä sokeria ja yleensäkin hiilareita suuressa määrin.   [/quote] Selitä nyt ihmeessä miten ja missä tämä on solutasolla todennettu. Miten ja minkälaisten syöpasolujen "ravinto" poikkeaa muiden ja minkälaisten ravinnosta? Miksi kansainvälisissä hoitosuosituksissa ei puhuta mitään sokerin ja hiilihydraattien välttämisestä jos on sairastunut "syöpään" ?

[/quote]

Sinä solutasosta jankkaava et ilmeisesti ole lukenut riittävästi  tutkimuksia asiasta.   Suositukset on suosituksia  jotka noudattavat lääkeyhtiöiden yms intressejä. Niistä poikkeamalla on pelastettu henkiä. Luepas vähän lisää. Suomalainen laitosruoka ei edistä syöpäpotilaan paranemista millään tavalla.

Vierailija
40/50 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 17:18"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 17:08"]

[/quote]

[/quote]

Niin ovat viisaita aatella itse mitä pystyy syömään, eikä kuunnella maallikkoravintoasiantuntijoiden "neuvoja". Luotan enemmän ammattilaisen sanaan, joka on tyyliin 20 vuotta hoitanut syöpäpotilaita kuin näsäviisaan mihinkään faktatietoon perustumattomaan huuhaaseen. :)  Helppoa on sellaisten huudella turhuuksia, jotka ei asiasta tiedä mitään.

[/quote]

Mistä sait nämä tiedot, mitkä ovat tässä postauksessasi?