Onko teidän työpaikoillanne pyydetty työntekijöitä varautumaan poikkeustilaan jotenkin?
Minun työpaikallani on tällaista kartoitusta tehty ja pidän sitä kyllä ennenaikaisena ja naurettavana. Voitaisiinko ensin valtakunnallisesti antaa jokin suositus ja sitten vasta lähteä tällaisia yrityksissä touhuilemaan.
Kommentit (17)
Varustauduttaisiin sitten vasta kun on jo paniikki päällä? Ei kuulosta kovin fiksulta. Poikkeustiloihin varustautumisen suunnitelmat pitäisi olla jatkuvasti päivitettynä ja ihmisten tietoisia mitä tehdä ja minne mennä ja kuka vastaa mistäkin. Sinuna olisin iloinen, että työpaikallasi toimitaan ennakoivasti.
Ei ole, lähinnä on pyydetty välttelemään aihetta, jotta voimme keskittyä töihin tehokkaammin… Miss olet AP töissä? Paikkakunta, minkä alan yritys?
Poikkeustila on kai aika kova juttu. Tuskin siinä powerpointeja ehtii lukemaan.
Valtion virasto, jolla on erityistehtäviä sotatilanteissa, joten juu, meille tuli ekat ohjeet jo ennen Venäjän hyökkäystä. Ihan perussettiä. Meille tuli koronaohjeistustakin about samaan aikaan kuin italialaiset alkoivat joutua sairaalaan.
Asiasta ei saa puhua, ettei tulisi kenellekään paha mieli. Työterveysasemalla voi käydä "juttelemassa". Koulussakaan ei saa puhua, vaan pitää ottaa yhteyttä ammattiauttajaan JOS ahdistaa. Ei kai tämä näinkään voi mennä?
Joo on koska ulkomaiset asiakkuudet haipyy Suomen maariskin vuoksi kun Suomi ei ole Nato-jasen. Nakyy taalla ihan selvasti.
Toivottavasti ei. Olen saikulla, joten en ole kartalla. Jos asiasta puhuttaisiinkin, näkökulma on aina toimia pomon hyödyksi, ei koskaan meidän. Sen takia puhumisesta ei olisi mitään hyötyä. Meinaan toimimme kyllä työnantajaa ajatellen ihan luonnostaan, ei siitä tarvitsisi ohjeistaa, mutta hän ei toimi luonnostaan suojaten meitä. Se nähtiin jo koronassa.
Meillä suunnitelma valmiina siltä varalta että duunipaikalla pullat loppuu ja kaupassa hyllyt tyhjänä. Leivotan sitten itse. Vuorolista valmiina ja otetaan heti käyttöön kun tilanne syntyy.
Meillä keskitytään töihin ja siihen mitä tapahtuu nyt. Ei kukaan edes puhu koko asiasta.
Miehen töissä taas ollaan varauduttu kokoajan mihin tahansa joten erityisesti eivät nyt keskity varautumaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä suunnitelma valmiina siltä varalta että duunipaikalla pullat loppuu ja kaupassa hyllyt tyhjänä. Leivotan sitten itse. Vuorolista valmiina ja otetaan heti käyttöön kun tilanne syntyy.
:D
Hyvin organisoitu.
Mielestäni fiksu työnantaja ottaa asian esille, koska useimmat meistä sitäkin vaihtoehtoa nyt pohtii.
Vierailija kirjoitti:
Asiasta ei saa puhua, ettei tulisi kenellekään paha mieli. Työterveysasemalla voi käydä "juttelemassa". Koulussakaan ei saa puhua, vaan pitää ottaa yhteyttä ammattiauttajaan JOS ahdistaa. Ei kai tämä näinkään voi mennä?
Sitä asiaa tulee ihan riittävästi joka tuutista ilman että vielä töissäkin puhuttaisiin. Miksi sielläkin pitäisi? Täällä on ohjeistettu koulut käsittelemään asiaa ja kaiken jossittelu ja varautumisjutut eivät nyt kuulu siihen. Jos tarve tulee oikeasti niin uskon että sitten kertovat ohjeet.
Tuolla logiikalla armeijaankin mentäsiin vasta kun on hätä. Pidetäänhän paloharjoituksiakin julkisissa tiloissa säännöllisesti. Varautuminen ennalta on fiksua, vaikka toimenpiteisiin ei ikinä tarvitse ryhtyä.
Ei ole. Asiasta ei puhuta, kuten ei puhuttu koronastakaan. Kaikki ikävät asiat yritetään sivuuttaa ja ollaan kuin niitä ei olisikaan. Pääasia että töissä käydään, mielellään vielä lähitöissä, ei etätöissä! Saattaa naama venähtää sodan alkaessa…
Ei meidän työpaikalla puhuta mistään, edes koronasta, saati sitten poikkeustilasta.
Ei meilläkään ole varauduttu mihinkään. Luulen, että jos lähdettävä pakosalle niin jätän firman läppärin ja kännykän niille sijoillensa ja lähden menemään. Firman ohjeistukset on niin älyttömät, että läppäriäkään ei saa käyttää missään muualla kuin etukäteen sovitussa paikassa.
Meillä ei ole puhuttu asiasta sanaakaan., mutta koronasta sitäkin enemmän.