Miehet! Miksi teette lapsia kun isyys ei kiinnosta?
Tänäänkin joku mies ehti jo valittaa kuinka töiden jälkeen pitäisi vielä siivota ja olla lasten kanssa. Niin, mitä sitten kuvittelit että elämä tulisi olemaan? Miksi valitsette isyyden kun ette sitä kuitenkaan kestä loppujen lopuksi? Oletteko todella niin tyhmiä???
Kommentit (188)
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 12:15"]
Nämä ovat valintoja, joita mies ei pääse tekemään. Hän vain elää lopputuloksen kanssa. Mies kertoi vaimolleen jo suhteen alussa, ettei halua lapsia eikä tule koskaan haluamaan niitä. Naimisiin mentiin, koska nainen halusi ja koska miehen sukulaiset tuntuivat sitä odottavan. Ehkäisymuodoksi sovittiin yhdessä yhdistelmäpillerit. Hupsis, nainen tuli raskaaksi ja kieltäytyi abortista. Miehestä tuli tahtomattaan isä.
Ette usko että tämä on mahdollista, mutta kyllä se on. Ette varmaan usko myöskään jatkoa:
Mies painiskeli asian kanssa koko raskauden ajan, ja lapsen syntymään mennessä hyväksyi ajatuksen, että hänestä tulisi isä. Hänestä tulikin millä tahansa mittarilla hyvä ja huolehtiva isä. Tämä ei kuitenkaan äidille kelvannut: kun lapsi kiinnittyi isään, äidistä kuoriutui mustasukkainen marttyyri, joka tunsi itsensä syrjäytetyksi perheessä. Seurasi hirveitä riitoja, joissa äiti kävi isään käsiksi ja lopulta lähti lapsen kanssa kotoa. Tämä lapsi on minun, sinä et edes halunnut sitä, etkä tule sitä koskaan saamaan, uhosi äiti, ja pani avioeron vireille.
[/quote]
Tässä ketjussa puhutaan lähinnä yhteistuumin hankituista lapsista.
Mies haluaa isäksi, mutta sitten lapsen tarpeet tai lastenhoito ei kiinnostakaan. Miksi?
En tiedä miksi, mutta varmaan kannattaisi jokaisen, joka lapsia hankkii, moettiä se vaihtoehto, että haluanko tätä yhä, vaikka olisin yh? Koska niin siinä voi hyvin käydä. Miksi luottaa siihen toiseen? Hän voi olla tukena ja apuna, mutta aivan yhtä hyvin voi olla, ettei hän olekaan. Jos oma pärjääminen on sen toisen varassa niin ainahan se on huonompi, kuin sovittaa tekemisensä niin, että ei ole riippuvainen toisesta. Silloin ei ainakaan pety.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 12:18"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 11:55"]
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 11:51"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 11:47"] [quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 11:40"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 11:39"] Kyllä me ollaan sovittu avovaimon kanssa, että kotona ollessaan hän hoitaa pian syntyvän lapsemme sekä kodin siivouksen kun minä käyn töissä 8-10h päivässä. [/quote] Sua odottaa melkoinen pommi... :D [/quote] Mitenkähän niin? Jos ei eukolle kelpaa niin en mä ala hyysäämään niitä, käsken muuttaa pois sit lapsinensa. Tietää kyl tämän, taitaa se pommi pudota sit eukolle jos kuvitteli että asiat muuttuu ku vauva syntyy. Onneks se on fiksu, ei kuvittele noin vaan tietää että on sen tehtävä huolehtia kodista ja perheestä. Eli myös mun tarpeista. Mies28 [/quote] Eli sua kiinnostaa tulla isäksi, isyys, mutta ei lasten tarpeet tai lastenhoito. [/quote] Kyllä hoidan lasta silloin kun itse niin tahdon että pääsee eukko vaikka rauhassa kauppaan tai ystävälle kahville mutta ei mua velvoiteta tekemään mitään. Mä olen se joka rahat tuo tiskiin, että eukko saa käydä kaupassa ja ostaa mitä tarvitaan, tää on se työnjako. Huvikseen oon jopa tiskannu ja laitan ruokaa vaikka eukko ei käy töissä nytkään. Ihan omasta halusta ilahduttanut ja tehty yhdessä sitten muuta kivaa. Mies28
[/quote]
Niin, eli ei kiinnosta lapsen tarpeet.
[/quote]
Lapsen tarpeet hoitaa hyvin valittu eukko. Miks kahden pitäisi niistä huolehtia?
Mies28
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 12:22"]
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 12:16"]Minuakin on kiinnostanut jo kauan se että miksi miehet hankkii lapsia kun tosi moni ei niistä oikeasti välitä eikä viitsi hoitaa. Jos tulee ero niin todella moni ei välitä tavata lapsiaan enää jne. Jos nyt unohdetaan vahingot ja naisten huijaukset( oikeasti niitä ei niin paljoa ole) niin kunnon vastauksia, miksi? [/quote] Minä halusin itselleni perillisen. Vauva tehtiinkin hedelmöityshoidolla kun ei muuten onnistunu, mua ei oo isäks edes huijattu. Mutta mä kyllä välitän lapsestani jo nyt kun se on vielä kohdussa, erota jos pitäis niin voisin tavata tietysti ja elättäisin kuten kuuluu. Mutta hoitamaan en rupeis koska ei ole mun juttu. Mies28
[/quote]
Minusta on hyvä, että tiedostat ainakin itsesi ja olet rehellinen itsellesi. Olet kertonut tämän myös vaimolle? Silloin asiassa ei pitäisi olla ongelmaa, jos hän TODELLA on sisäistänyt asetelmanne.
Ja voihan se olla, että pääset lasta lähemmäksi kuin uskoitkaan kun aikaa kuluu. Toivottavasti!
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 12:18"]
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 11:55"]
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 11:51"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 11:47"] [quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 11:40"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 11:39"] Kyllä me ollaan sovittu avovaimon kanssa, että kotona ollessaan hän hoitaa pian syntyvän lapsemme sekä kodin siivouksen kun minä käyn töissä 8-10h päivässä. [/quote] Sua odottaa melkoinen pommi... :D [/quote] Mitenkähän niin? Jos ei eukolle kelpaa niin en mä ala hyysäämään niitä, käsken muuttaa pois sit lapsinensa. Tietää kyl tämän, taitaa se pommi pudota sit eukolle jos kuvitteli että asiat muuttuu ku vauva syntyy. Onneks se on fiksu, ei kuvittele noin vaan tietää että on sen tehtävä huolehtia kodista ja perheestä. Eli myös mun tarpeista. Mies28 [/quote] Eli sua kiinnostaa tulla isäksi, isyys, mutta ei lasten tarpeet tai lastenhoito. [/quote] Kyllä hoidan lasta silloin kun itse niin tahdon että pääsee eukko vaikka rauhassa kauppaan tai ystävälle kahville mutta ei mua velvoiteta tekemään mitään. Mä olen se joka rahat tuo tiskiin, että eukko saa käydä kaupassa ja ostaa mitä tarvitaan, tää on se työnjako. Huvikseen oon jopa tiskannu ja laitan ruokaa vaikka eukko ei käy töissä nytkään. Ihan omasta halusta ilahduttanut ja tehty yhdessä sitten muuta kivaa. Mies28
[/quote]
Niin, eli ei kiinnosta lapsen tarpeet.
[/quote]
Lapsella on tarve myös elantoon ja suojaan eli asuntoon, ruokaan, vaatteisiin ym. rahalla ostettavaan. Naiset unohtavat kovin helposti miehen osuuden lapsen elatuksessa ja huoltamisessa, mikä näkyy esimerkiksi huoltajuusriidoissa. Työnjako on vieläpä usein yhdessä sovittu, mutta yhtäkkiä mies ei muka olekaan huolehtinut lapsista ollenkaan.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 12:22"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 12:16"]Minuakin on kiinnostanut jo kauan se että miksi miehet hankkii lapsia kun tosi moni ei niistä oikeasti välitä eikä viitsi hoitaa. Jos tulee ero niin todella moni ei välitä tavata lapsiaan enää jne. Jos nyt unohdetaan vahingot ja naisten huijaukset( oikeasti niitä ei niin paljoa ole) niin kunnon vastauksia, miksi?
[/quote]
Minä halusin itselleni perillisen. Vauva tehtiinkin hedelmöityshoidolla kun ei muuten onnistunu, mua ei oo isäks edes huijattu. Mutta mä kyllä välitän lapsestani jo nyt kun se on vielä kohdussa, erota jos pitäis niin voisin tavata tietysti ja elättäisin kuten kuuluu. Mutta hoitamaan en rupeis koska ei ole mun juttu.
Mies28
[/quote]
Toisin sanoen sinulla on niin paljon omaisuutta että sen takia halusit lapsen. Olisithan voinut testamentata omaisuuden jollekin sukulaislapselle joka on kunnollinen ja josta pidät
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 12:23"]
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 12:18"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 11:55"] [quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 11:51"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 11:47"] [quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 11:40"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 11:39"] Kyllä me ollaan sovittu avovaimon kanssa, että kotona ollessaan hän hoitaa pian syntyvän lapsemme sekä kodin siivouksen kun minä käyn töissä 8-10h päivässä. [/quote] Sua odottaa melkoinen pommi... :D [/quote] Mitenkähän niin? Jos ei eukolle kelpaa niin en mä ala hyysäämään niitä, käsken muuttaa pois sit lapsinensa. Tietää kyl tämän, taitaa se pommi pudota sit eukolle jos kuvitteli että asiat muuttuu ku vauva syntyy. Onneks se on fiksu, ei kuvittele noin vaan tietää että on sen tehtävä huolehtia kodista ja perheestä. Eli myös mun tarpeista. Mies28 [/quote] Eli sua kiinnostaa tulla isäksi, isyys, mutta ei lasten tarpeet tai lastenhoito. [/quote] Kyllä hoidan lasta silloin kun itse niin tahdon että pääsee eukko vaikka rauhassa kauppaan tai ystävälle kahville mutta ei mua velvoiteta tekemään mitään. Mä olen se joka rahat tuo tiskiin, että eukko saa käydä kaupassa ja ostaa mitä tarvitaan, tää on se työnjako. Huvikseen oon jopa tiskannu ja laitan ruokaa vaikka eukko ei käy töissä nytkään. Ihan omasta halusta ilahduttanut ja tehty yhdessä sitten muuta kivaa. Mies28 [/quote] Niin, eli ei kiinnosta lapsen tarpeet. [/quote] Lapsen tarpeet hoitaa hyvin valittu eukko. Miks kahden pitäisi niistä huolehtia? Mies28
[/quote]
Okei, aloin ymmärtää pointtiasi. Silloin sulla on samoin kuin mulla, vain päinvastoin. (Oon siis nainen).
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 12:07"]Koska niin on opetettu että sukua pitää jatkaa. Ja koska miehen perilliset on tärkeämpiä kuin naisen. Tyttölapset on toki hukkaa koska eivät jatka miehen suvun nimeä, joka on tärkein asia.
[/quote]
Näh.. Vanhaa hapatusta.. Olen nainen ja mieheni otti minun sukunimen.
Muista mies 28v että vaimosi täytyy antaa paljon huomiota lapsellenne ja se on väkisinkin sinun saamastasi huomiosta pois tavallaan. Mutta et saa tuntea itseäsi syrjäytetyksi! Jos teillä (ilmeisesti?) on varaa, niin käykää aina aika-ajoin jossain tuulettumassa kahdestaan, mutta silloin vasta, kun vaimo kokee, että voi hyvillä mielin jättää lapsen toisten hoitoon. Siinä ihmiset ovat erilaisia, riippuu myös, miten läheisiä hoitajia on tarjolla!
On se sen verran kallis harrastus, että ihmetellä täytyy kuka touhuun ryhtyy.
[/quote]
Minusta on hyvä, että tiedostat ainakin itsesi ja olet rehellinen itsellesi. Olet kertonut tämän myös vaimolle? Silloin asiassa ei pitäisi olla ongelmaa, jos hän TODELLA on sisäistänyt asetelmanne.
Ja voihan se olla, että pääset lasta lähemmäksi kuin uskoitkaan kun aikaa kuluu. Toivottavasti!
[/quote]
.
Jep, omasta tahdosta on mukava toimia, pää halkeaisi jos eukko painostaisi hoitamaan ja hyysäämään. Kyllä hän ainakin on koko suhteemme ajan sanonut ymmärtävänsä tän mun jutun, nytkin tyytyväisenä tilailee vauvalle tarvikkeita. On kyllä sen luontonenkin että on rehellinen ja suorapuheinen. Meidän lemmikitkin hoitanut kun niitä oli, käytin koiraa viikon verran vaan ku eukolla oli polvileikkaus niin avuksi mut muuten tuo tykkää hoitaa asiat itse. Sano kyllä että saan minäki jos tahdon eli luottaa, muttei oo kertaakaa pakottanu tä nalkuttanu! Onkin ihan unelmien nainen, meinaan viedä vihillekkin kun suostui avioehtoonkin.
.
.
Joku kyseli omaisuudesta, on sitä kertynyt ostin talon nuorena sinkkuna ja töitä tehnyt vaan. Ei älyttömyyksiä mutta on tässä aikaa ennenku tenava mut perii. Enkä todellakaan halua jollekki sukulaispennulle mun elämäntyötä luovuttaa, vaan oma tenava saa sitten tehdä sillä mitä haluaa harkintansa mukaan, onha se kuitenki oma.
Mies28
Äitimyytti! Nainen on aina UHRI!
On myös sellaisia isiä, jotka eivät ole voineet valita omaa isyyttään. Joillekkin naisille on pakkomielle saada liuta mukuloita ja huijaamalla se onnistuu. Pillerit muka petti ja kaksi kertaa peräkkäin.
Kävi vahinko (kortsu hajosi), sanoin etten halua sitä lasta kun en ole valmis isäksi, lapsen äiti päätti ettei kiellä isyyden selvittämistä. Siinähän sitten maksan niitä maksuja. Lapsen äiti ei ole halukas yksinhuoltajuuteen, joten joudun ilmeisesti lasta tapaamaankin kun se syntyy. Eikä ole ainoa juttu missä se ämmä kusetti.
Tekopyhä mammasaurus AP. Sinäkö et ole koskaan tuntenut väsymystä saatika ajatellut, että vielä lapset. Ai niin et tietenkään, kun et ole töissäkään. Rankan työpäivän jälkeen ei todellakaan ole AINA parhaalla päällä ja energinen, ihan ymmärrettävää että saattaa väsyttää ja lasten kanssa oleminen voi tuntua ikävältä sillä hetkellä. Varmasti on jokaisella mammallakin ollut niitä fiiliksiä, kun ei jaksaisi. Oletko todellakin noin tyhmä???
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 10:55"]
Lapsia tehdään vaikka koska vaimo niin toivoo. Vaimo on hyvä ja rakas ja toki saa lapsensa.
[/quote]
Tämä varmaan on yllättävänkin yleinen syy. Sitten on ne kuutisentuhatta naista vuosittain jotka toteuttavat äitiviettiään lisääntymällä miehen kanssa joka ei edes asu samassa osoitteessa. Baaripanoja näistäkin suurehko osa. Miksi näitä nyt sitten voisi kutsua? Vittumaisten miesten uhreja nämäkin?
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 12:34"]Muista mies 28v että vaimosi täytyy antaa paljon huomiota lapsellenne ja se on väkisinkin sinun saamastasi huomiosta pois tavallaan. Mutta et saa tuntea itseäsi syrjäytetyksi! Jos teillä (ilmeisesti?) on varaa, niin käykää aina aika-ajoin jossain tuulettumassa kahdestaan, mutta silloin vasta, kun vaimo kokee, että voi hyvillä mielin jättää lapsen toisten hoitoon. Siinä ihmiset ovat erilaisia, riippuu myös, miten läheisiä hoitajia on tarjolla!
[/quote]
Oma äitini kyllä hoitaa mielellään sit tenavaa, jos tarttee käydä kahestaan. En usko et eukko luottais palkattuun lastenhoitajaan, heh, on tarkkaluontonen.
.
Se olisi hyvä että saa muutaki huomioitavaa kuin minut, kun häärää mun kimpussa aina kun olen kotona. Seksiä kinuaa vaan ku ei sitäkään aina jaksa miehetkään. Tai rakkautta ja hellitellä pitäis jatkuvasti. Mulle riittää pusuhalit aamuin illoin ja seksiä kun jaksaa. Ehkä se eukko sit on maltillisempi kun on toinenkin ketä rakastaa ja hellytellä.
Mies28
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 12:39"]
Kävi vahinko (kortsu hajosi), sanoin etten halua sitä lasta kun en ole valmis isäksi, lapsen äiti päätti ettei kiellä isyyden selvittämistä. Siinähän sitten maksan niitä maksuja. Lapsen äiti ei ole halukas yksinhuoltajuuteen, joten joudun ilmeisesti lasta tapaamaankin kun se syntyy. Eikä ole ainoa juttu missä se ämmä kusetti.
[/quote]
Mutta vaikka tunnustatkin isyyden niin ei kai sun tarvitse huoltajaksi ryhtyä? Tai ottaa tapaamisoikeutta? Siis jos et halua. Selvittele itse hei noita asioita, kyllä miehelläkin on oikeuksia (kieltäytyä) eikä vain velvollisuuksia. Jos olet isä, niin saat varmaan tavata myöhemmin, jos haluat, vaikka äiti olisikin yh. En kovin hyvin tunne näitä tapaamisoikeuskoukeroita mutta kannustan sua ottamaan selvää!!!
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 12:43"]
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 12:34"]Muista mies 28v että vaimosi täytyy antaa paljon huomiota lapsellenne ja se on väkisinkin sinun saamastasi huomiosta pois tavallaan. Mutta et saa tuntea itseäsi syrjäytetyksi! Jos teillä (ilmeisesti?) on varaa, niin käykää aina aika-ajoin jossain tuulettumassa kahdestaan, mutta silloin vasta, kun vaimo kokee, että voi hyvillä mielin jättää lapsen toisten hoitoon. Siinä ihmiset ovat erilaisia, riippuu myös, miten läheisiä hoitajia on tarjolla! [/quote] Oma äitini kyllä hoitaa mielellään sit tenavaa, jos tarttee käydä kahestaan. En usko et eukko luottais palkattuun lastenhoitajaan, heh, on tarkkaluontonen. . Se olisi hyvä että saa muutaki huomioitavaa kuin minut, kun häärää mun kimpussa aina kun olen kotona. Seksiä kinuaa vaan ku ei sitäkään aina jaksa miehetkään. Tai rakkautta ja hellitellä pitäis jatkuvasti. Mulle riittää pusuhalit aamuin illoin ja seksiä kun jaksaa. Ehkä se eukko sit on maltillisempi kun on toinenkin ketä rakastaa ja hellytellä. Mies28
[/quote]
Okei :) No hyvä, ihan hyvältähän tuo kuulostaa. Onnea teille kovasti! Et ole minun käsitykseni otsikon isästä :) Ei kaikkien isien tartte tulla samasta muotista.
Siis isyyshän on pakko tunnustaa ja sitten joutuu maksumieheksi. Äiti voi vaatia myös esim. harrastusten maksamista myöhemmässä vaiheessa. Tavata ei tarvitse.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 12:16"]Minuakin on kiinnostanut jo kauan se että miksi miehet hankkii lapsia kun tosi moni ei niistä oikeasti välitä eikä viitsi hoitaa. Jos tulee ero niin todella moni ei välitä tavata lapsiaan enää jne. Jos nyt unohdetaan vahingot ja naisten huijaukset( oikeasti niitä ei niin paljoa ole) niin kunnon vastauksia, miksi?
[/quote]
Minä halusin itselleni perillisen. Vauva tehtiinkin hedelmöityshoidolla kun ei muuten onnistunu, mua ei oo isäks edes huijattu. Mutta mä kyllä välitän lapsestani jo nyt kun se on vielä kohdussa, erota jos pitäis niin voisin tavata tietysti ja elättäisin kuten kuuluu. Mutta hoitamaan en rupeis koska ei ole mun juttu.
Mies28