Miehet! Miksi teette lapsia kun isyys ei kiinnosta?
Tänäänkin joku mies ehti jo valittaa kuinka töiden jälkeen pitäisi vielä siivota ja olla lasten kanssa. Niin, mitä sitten kuvittelit että elämä tulisi olemaan? Miksi valitsette isyyden kun ette sitä kuitenkaan kestä loppujen lopuksi? Oletteko todella niin tyhmiä???
Kommentit (188)
Täällähä tuntuu väki sekoavan toisten asioista. Meillä juttu toimii näin, jos ei toimi niin sit pitää keksii joku muu ratkaisu!
Mies28
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 21:29"]
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 21:25"]Eikö eukko saa koskaan nukkua aamulla pitkään niin että mies28 hoitaisi lasta muutaman tunnin? :( Unenpuute on kammottavaa, hulluksi tekevää kidutusta. Muistan kuinka kamalaa oli yrittää selvitä vauvavuodesta vähillä unilla, vaikka puoliso osallistuikin. [/quote] No saahan se ny välillä, kun oon vaa kotona! Mut en mä työpäivinä voi jäädä kotii kattoo tenavaa ku meen töihin jo kello 5 itsekkin. Mies28
[/quote]
No et tietenkään työpäivinä voi. Mutta hienoa, että olet valmis antamaan eukolle esim. viikonloppuisin unta! Se on oikeasti todella todella tärkeä teko. Väsymys muuttaa jopa persoonallisuutta. Itse en välistä pystynyt miettimään mitään muuta kuin sitä, milloin saisin seuraavan kerran nukkua. Tosin - jos eukkosi nukkuu, niin sinun on sitten vaihdettava vaippaa, keitettävä puuroa muksulle tms... eli hoitamistahan se on.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 14:08"]
No jos niin kamalasti kävis että eukko kuolis tai vammautuis niin tottakai hoitaisin häntä ja/tai lasta. Se olisikin poikkeustapaus, eikä kenenkään syytä. Tai vaikka jos hän on kipeenä, niin toki voin kattella perään ja semmosta. Mutta normaaliolosuhteissa meillä on sovittu asiat hoidettavan niin että eukko hoitaa kodin + perheen, no jotain teen mäki nimittäi remontit, autonhuollot tai jotain vaarallisempia juttuja mitkä vaatii vaikka tikapuile kiipeemistä. Ja joha mää kirjotin että oon eukkoo ilahuttanukki laittamalla ruokaa ja vielä tiskannu, semmosta arjen ilahdutuksia eli empä oo mikää mammanpoika. Tässä vuosia sinkkuna elelin ennenku eukon tapasin, eli osaan kyllä hoitaa kotihommat ihan siinä missä eukkoki. Rakkautta on ja seksiä ja eukko tykkää ku vähä välillä saa muaki passata, siis tykkää pitää mua tyytyväisenä niin niin mäkin tykkään pitää eukon tyytyväisenä. Semmosta meidän tasa-arvo. Ja juur yllä joku kirjottiki niinku ajattelin. Että erohommissa tavata voisin sitä lasta, vaikka pari tuntia tai näin, viedä lasta vaikka eläinpuistoon, mustikkamehtälle/pulkkaretkelle ja leikkiä sen kans, mutten sillee että päivät pitkät jotain arkea pyörittäisin tenavan kans. No onneks ero ei oo tulossa jos kaikki menee näin hyvin miten on mennykki. Mies28
[/quote]
Pelkästään se, että puhut vaimostasi EUKKONA saa minut voimaan pahoin. LOPETA, JA KUNNIOITA VAIMOSA MUILLA SANOILLA KUIN EUKKO!!!
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 21:36"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 21:29"]
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 21:25"]Eikö eukko saa koskaan nukkua aamulla pitkään niin että mies28 hoitaisi lasta muutaman tunnin? :( Unenpuute on kammottavaa, hulluksi tekevää kidutusta. Muistan kuinka kamalaa oli yrittää selvitä vauvavuodesta vähillä unilla, vaikka puoliso osallistuikin. [/quote] No saahan se ny välillä, kun oon vaa kotona! Mut en mä työpäivinä voi jäädä kotii kattoo tenavaa ku meen töihin jo kello 5 itsekkin. Mies28
[/quote]
No et tietenkään työpäivinä voi. Mutta hienoa, että olet valmis antamaan eukolle esim. viikonloppuisin unta! Se on oikeasti todella todella tärkeä teko. Väsymys muuttaa jopa persoonallisuutta. Itse en välistä pystynyt miettimään mitään muuta kuin sitä, milloin saisin seuraavan kerran nukkua. Tosin - jos eukkosi nukkuu, niin sinun on sitten vaihdettava vaippaa, keitettävä puuroa muksulle tms... eli hoitamistahan se on.
[/quote]
No hoitamista kai sekin sitten on. Mut jos lukee kaikki tekstit niin kyse enemmä siitä arjesta, et kun tulen töistä niin ei todellakaan aio rueta pyykäähän tai kokkaamaan ja hoitamaan lasta et eukko laiskottelee sit loppupäivän. Täällä näyttää moni lukevan vain jonku kommenti ja takertuu siihen, mollataa ja haukutaa. Mä aattelen nii et ku on keskustelupalsta, et keskustelua luetaa ja katellaa loppuu ennenkö lauotaa viisauksia ymmrätämättä tai es lukematta kaikkee. Hassu palsta.
Mies28
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 21:39"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 14:08"]
No jos niin kamalasti kävis että eukko kuolis tai vammautuis niin tottakai hoitaisin häntä ja/tai lasta. Se olisikin poikkeustapaus, eikä kenenkään syytä. Tai vaikka jos hän on kipeenä, niin toki voin kattella perään ja semmosta. Mutta normaaliolosuhteissa meillä on sovittu asiat hoidettavan niin että eukko hoitaa kodin + perheen, no jotain teen mäki nimittäi remontit, autonhuollot tai jotain vaarallisempia juttuja mitkä vaatii vaikka tikapuile kiipeemistä. Ja joha mää kirjotin että oon eukkoo ilahuttanukki laittamalla ruokaa ja vielä tiskannu, semmosta arjen ilahdutuksia eli empä oo mikää mammanpoika. Tässä vuosia sinkkuna elelin ennenku eukon tapasin, eli osaan kyllä hoitaa kotihommat ihan siinä missä eukkoki. Rakkautta on ja seksiä ja eukko tykkää ku vähä välillä saa muaki passata, siis tykkää pitää mua tyytyväisenä niin niin mäkin tykkään pitää eukon tyytyväisenä. Semmosta meidän tasa-arvo. Ja juur yllä joku kirjottiki niinku ajattelin. Että erohommissa tavata voisin sitä lasta, vaikka pari tuntia tai näin, viedä lasta vaikka eläinpuistoon, mustikkamehtälle/pulkkaretkelle ja leikkiä sen kans, mutten sillee että päivät pitkät jotain arkea pyörittäisin tenavan kans. No onneks ero ei oo tulossa jos kaikki menee näin hyvin miten on mennykki. Mies28
[/quote]
Pelkästään se, että puhut vaimostasi EUKKONA saa minut voimaan pahoin. LOPETA, JA KUNNIOITA VAIMOSA MUILLA SANOILLA KUIN EUKKO!!!
[/quote]
Lopeta sää puuttumasta toisten tapoihin noin. Meitä ei oo vihitty ni ei oo vaimo, vaimokkeeks ko pitäis sanoa sillä välin. Eukko on sanonu et on ylpee tuosta että on "eukko", ja sopii sille. Joten mitäs se sun persettä kutittaa miksikä mä sanon avopuolisoani. Kunnioitus on jotain ihan muutako nimitys millä toista kutsuu.
Mies28
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 11:57"]Nainen ei vain voi tulla tahtomattaan äidiksi, mies voi tulla tahtomattaan isäksi. Siinä ero.
[/quote]
Kyllä nainenkin voi tahtomattaan tulla äidiksi. Itee en lapsia halua, en hyväksy aborttia, en voi käyttää hormonaalista ehkäisyä, joten kondomilla pitäisi mennä.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 21:52"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 11:57"]Nainen ei vain voi tulla tahtomattaan äidiksi, mies voi tulla tahtomattaan isäksi. Siinä ero.
[/quote]
Kyllä nainenkin voi tahtomattaan tulla äidiksi. Itee en lapsia halua, en hyväksy aborttia, en voi käyttää hormonaalista ehkäisyä, joten kondomilla pitäisi mennä.
[/quote]
Eikö sovi kuparikierrukka? Oletko liian nuori sterilisaatioon? Tsemppiä. Ymmärrän hyvin, ite en tekis aborttia mistään hinnasta, samoin hormooniehkäisyä en voi käyttää.. Lapsia toki haluan, sinusta poiketen mutta jos en haluaisi, niin äidiksi siinä joutuisi väkisinkin..
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 21:47"]
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 21:36"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 21:29"] [quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 21:25"]Eikö eukko saa koskaan nukkua aamulla pitkään niin että mies28 hoitaisi lasta muutaman tunnin? :( Unenpuute on kammottavaa, hulluksi tekevää kidutusta. Muistan kuinka kamalaa oli yrittää selvitä vauvavuodesta vähillä unilla, vaikka puoliso osallistuikin. [/quote] No saahan se ny välillä, kun oon vaa kotona! Mut en mä työpäivinä voi jäädä kotii kattoo tenavaa ku meen töihin jo kello 5 itsekkin. Mies28 [/quote] No et tietenkään työpäivinä voi. Mutta hienoa, että olet valmis antamaan eukolle esim. viikonloppuisin unta! Se on oikeasti todella todella tärkeä teko. Väsymys muuttaa jopa persoonallisuutta. Itse en välistä pystynyt miettimään mitään muuta kuin sitä, milloin saisin seuraavan kerran nukkua. Tosin - jos eukkosi nukkuu, niin sinun on sitten vaihdettava vaippaa, keitettävä puuroa muksulle tms... eli hoitamistahan se on. [/quote] No hoitamista kai sekin sitten on. Mut jos lukee kaikki tekstit niin kyse enemmä siitä arjesta, et kun tulen töistä niin ei todellakaan aio rueta pyykäähän tai kokkaamaan ja hoitamaan lasta et eukko laiskottelee sit loppupäivän. Täällä näyttää moni lukevan vain jonku kommenti ja takertuu siihen, mollataa ja haukutaa. Mä aattelen nii et ku on keskustelupalsta, et keskustelua luetaa ja katellaa loppuu ennenkö lauotaa viisauksia ymmrätämättä tai es lukematta kaikkee. Hassu palsta. Mies28
[/quote]
Minä oon lukenut kaikki kommenttisi, ja sain sen kuvan, ettet halua tehdä lainkaan rutiinihoitoa (esim. juuri vaipan vaihtoa). Sanoit mahdollisesta erotilanteestakin, että ottaisit lapsen pariksi tunniksi eläinpuistoon, et esimerkiksi yön yli luoksesi (jolloin pitäisi tehdä iltapalaa jne.) Mutta oikeasti, en ole mollaamassa sinua! Hienoa, jos liittonne toimii. Yritin vain herätellä siihen, että muunkin syyn kuin sairauden takia eukko voi oikeasti tarvita jeesiä siinä lapsenhoidossa, ja väsymys on semmoinen juttu, että siinä sinun olisi hyvä auttaa. Ja niin olet aikonut tehdäkin. Minulla ei siis ole enempää "urputettavaa" :)
Ettekö miettineet valintojenne seurauksia etukäteen?
Lapsia tehdään vaikka koska vaimo niin toivoo. Vaimo on hyvä ja rakas ja toki saa lapsensa.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 10:55"]
Lapsia tehdään vaikka koska vaimo niin toivoo. Vaimo on hyvä ja rakas ja toki saa lapsensa.
[/quote]
Se lapsi on myös sinun. Koska aiot ottaa vastuun omista teoistasi? Etkö osaa ajatella itse itsesi puolesta?
Otsikossasi on virhe. Luusereita nuo ovat, ei miehiä. Miehet joko jättävät tekemättä tai sitten ovat lapsistaan kiinnostuneita
Mikä vakaumus muka estää kierukan käytön??
Naisen vika kun ottaa sellaisen jän nämiehen eikä kilt tiä lapsia haluavaa
Siksi koska nainen haluaa ja kieltäytminen aiheuttaisi tilanteen eskaloitumisen siten että menisi kaikkien elämä aivan liian hankalaksi. Helpompi vaan nussia ja antaa se kersa että rauhoittuu.
Miehelle on tärkeä näyttää, ettei ole tuhkamuna!
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 11:18"]
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 10:58"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 10:55"] Lapsia tehdään vaikka koska vaimo niin toivoo. Vaimo on hyvä ja rakas ja toki saa lapsensa.
Se lapsi on myös sinun. Koska aiot ottaa vastuun omista teoistasi? Etkö osaa ajatella itse itsesi puolesta? Tottakai valinnoista kannetaan vastuu ja lapset ovat omia! Niinhän ap kirjoittikin.
Lapsia tehdään kun niitä ITSE halutaan.
Uskon varsinkin aiemmin monen tehneen, koska lapsiahan kuuluu tehdä ja lisäksi puoliso haluaa. Tämä sitten johtaa juuri tilanteeseen, missä ( yleensä mies ) ei ole mitenkään kiinnostunut lapsiin liittyvistä jutuista, koska alunperinkään ei oikeasti niitä lapsia halunnut. Todellisuudessa lapsiin pitäisi suhtautua kuin vaikka koiran hankkimiseen. Aidosti pohtia haluanko sitoutua todella pitkäaikaiseen asiaan, mitä asia minulta vaatii jne. Moniko pariskunta esimerkiksi ennen lasten hankkimista keskustelee lasten kasvatuksesta?
Täytyy taas muistuttaa kaikkia valittajia. Lasten teko on 100% jokaisen ikioma ja vapaaetoinen arvovalinta. Jos ei tee lapsia, ei ole vastuutakaan. Niin pirun helppo asia.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 21:29"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 11:47"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 11:40"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 11:39"]
Kyllä me ollaan sovittu avovaimon kanssa, että kotona ollessaan hän hoitaa pian syntyvän lapsemme sekä kodin siivouksen kun minä käyn töissä 8-10h päivässä.
[/quote]
Sua odottaa melkoinen pommi... :D
[/quote]
Mitenkähän niin? Jos ei eukolle kelpaa niin en mä ala hyysäämään niitä, käsken muuttaa pois sit lapsinensa. Tietää kyl tämän, taitaa se pommi pudota sit eukolle jos kuvitteli että asiat muuttuu ku vauva syntyy. Onneks se on fiksu, ei kuvittele noin vaan tietää että on sen tehtävä huolehtia kodista ja perheestä. Eli myös mun tarpeista.
Mies28
[/quote]
Tämä jätkä on taas niitä jotka pitäisi laittaa turkin hihaan ja nussia uudestaan.
[/quote]
Just joo, millähä perusteella?
Mies28