Miehet! Miksi teette lapsia kun isyys ei kiinnosta?
Tänäänkin joku mies ehti jo valittaa kuinka töiden jälkeen pitäisi vielä siivota ja olla lasten kanssa. Niin, mitä sitten kuvittelit että elämä tulisi olemaan? Miksi valitsette isyyden kun ette sitä kuitenkaan kestä loppujen lopuksi? Oletteko todella niin tyhmiä???
Kommentit (188)
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 17:04"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 15:34"]
Kiitos oikein paljon mies28!! Taas kerran tajusin kuinka helkkarin hyvä mies minulla on ollut ja on vieläkin. Ei milloinkaan eukottele ja hoiti lapsia yhdessä. Mutta todella hyvin ovat lapset sitten pärjänneetkin .
[/quote]
Muistahan kertoo tuo sit miehelleskin.
M39
[/quote]
Joo tiedätkö ajattelin ihan samaa että milloinkahan olen viimeks tullut kehuneeksi
Täytyy nyt hoitaa se pikimmiten
Vaimot,eukot,muijat,pirkot ja moni kutsuu puolisoansa jopa mammaksi..Yöks!..Nää on ehkä vähä tälläsiä alueellisia nimityksiä,joka saattaa toisella puolella Suomea asuvan korvaan kuullostaa lähes haukkumasanoilta. Tärkeintä on kuitenkin se,kuinka vaimostasi puhut,kuinka häntä kohtelet,ja sen asian hyväksyminen kun yhteinen lapsi on tietoisesti alkuun saatettu,sitoo se myös sinut lapseen.Et voi ottaa isyydestä vain niitä parhaita paloja,ja jättää raskaita yövalvomisia,vaipanvaihtoa ja kaikkia kotitöitä hänen niskoilleen.Osallistu lapsen arkeen heti syntymästä lähtien,ja anna äidille lepohetkiä edes viikonloppuisin..Eri asia on kun lapsi on jo vähä isompi ja nukkuu yönsä.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 23:14"]Vaimot,eukot,muijat,pirkot ja moni kutsuu puolisoansa jopa mammaksi..Yöks!..Nää on ehkä vähä tälläsiä alueellisia nimityksiä,joka saattaa toisella puolella Suomea asuvan korvaan kuullostaa lähes haukkumasanoilta. Tärkeintä on kuitenkin se,kuinka vaimostasi puhut,kuinka häntä kohtelet,ja sen asian hyväksyminen kun yhteinen lapsi on tietoisesti alkuun saatettu,sitoo se myös sinut lapseen.Et voi ottaa isyydestä vain niitä parhaita paloja,ja jättää raskaita yövalvomisia,vaipanvaihtoa ja kaikkia kotitöitä hänen niskoilleen.Osallistu lapsen arkeen heti syntymästä lähtien,ja anna äidille lepohetkiä edes viikonloppuisin..Eri asia on kun lapsi on jo vähä isompi ja nukkuu yönsä.
[/quote]
Meillä on sovittu että eukko hoitaa nää, ei musta oo noihin hommiin. Onneks eukolle sopii, se on aivan haltioissaan et saa kauan kaipaamansa tenavan, on talo ja saa olla kotona. Tykkää se minustakin, heh. Ei vaan oikeesti kyllä rakastaakin, on meil ollu koettelemuksetkin että olis onnenonkija lähteny lätkimään pikavauhtia. Jos ei eukko jaksa, tai jotain muuta tulee et se muuttuu se asenne nii ei oo enää sopiva mun kanssa olemaan, niin karua kuin onkin. Sit on parempi erota, en mä ala elämääni tuhlaamaan suhteessa joka ei antaisi mitään.
mies28
Ei perkele mikä puupää toi mies28 on. :D huutonaurua.
Mies25
minusta olisi ollut mielenkiintoista keskustella ap:n aiheesta, mutta tämä meni jossain menneessä elävän keskenkasvuisen pojan mielikuvituskertomukseksi..
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 23:14"]
Vaimot,eukot,muijat,pirkot ja moni kutsuu puolisoansa jopa mammaksi..Yöks!..Nää on ehkä vähä tälläsiä alueellisia nimityksiä,joka saattaa toisella puolella Suomea asuvan korvaan kuullostaa lähes haukkumasanoilta. Tärkeintä on kuitenkin se,kuinka vaimostasi puhut,kuinka häntä kohtelet,ja sen asian hyväksyminen kun yhteinen lapsi on tietoisesti alkuun saatettu,sitoo se myös sinut lapseen.Et voi ottaa isyydestä vain niitä parhaita paloja,ja jättää raskaita yövalvomisia,vaipanvaihtoa ja kaikkia kotitöitä hänen niskoilleen.Osallistu lapsen arkeen heti syntymästä lähtien,ja anna äidille lepohetkiä edes viikonloppuisin..Eri asia on kun lapsi on jo vähä isompi ja nukkuu yönsä.
[/quote]
Kyllä mies itseasiassa voi, en nyt jaksaisi näitä naisten mielikuvituskertomuksia siitä, miten ei voi. Jos vain tuudittautuu siihen, että kun minä sanon niin mies ei voi, niin huijaa kyllä itseään, sillä mikä miestä siinä pitelee jos hän haluaa ottaa isyydestä vain pathaat palat? Kannattaa valita mies oikein ja/tai keskustella mikä kullekin oikeasti sopii, koska kaikki naiset ajattelevat kuten sinä ja silti tuo ei toteudu.
Aika hölmö kommentti vaan toi onnenonkija :P Mitähän onnea se eukko sulta nyt saa? Kuulostaa ettei mitään nyt niin erityistä, ihan tavallista.
Voi sinua Mies28 =D Surku tulee sinua ja vaimoasia.Oletteko tulleet ajatelleeksi että pienen vauvan hoitaminen saattaakin olla raskaampaa kuin luulettekaan? Isyydestä kun ei oikeen pysty valittemaan niitä kivoimpia asioita,esim. leikkimistä silloin kuin sinua huvittaa,ainakaan jos asutta samassa taloudessa,vaan lapsi kuormittaa teitä molempia.Naisesi saattaa ehkä kuvitella että,hän jaksaa hoitaa vauvan täysin yksin,mutta tosielämässä,kaikki ei mee niin kuin elokuvis.Meinaatko tosiaan että,hän katsoo tyynen rauhallisesti,kun tulet töistä kotiin ja menet sohvalle nukkumaan,kun hän valvonut 3 viikkoa putkeen maitoallergisen tai vaikkapa koliikkivauvan kanssa.
Saako vaimosi esim ansiosidonnaista,vai onko palkkasi tosiaan niin hyvä ettei hän tarvitse yhteiskunnan tukea? Oletko ajatellut että vainosi on tosiaan kotona siihen asti kunnes lapsi menee kouluun?Vai hakeeko kenties hän äitiysloman jälkeen töitä,kun onkin väsynyt hoitamaan lapsen yksin? Käykö hän töissä,tekee kotityöt,hoitaa lapsen yksin ja jaksaa viihdyttää vielä sinuakin?Ja sinä teet mitä?
Varsinkaan kun aika monelle naiselle ei kelpaisi mies, joka ei haluakaan osallistua lastenhoitoon. Ymmärrän kyllä, että moni luulee tai sepittää haluavansa mutta kun sellaisiakin on, jotka oikeasti haluavat ja sen tekevät myös. Eikä joku oma talo nyt NIIN ihmeellinen ole, vaikka hieno saavutus onkin, mutta kyllähän on ihan normaalia hankkia se talokin yhdessä. (Jolloin myös nainen alkaa omistaa jotain.) Että älä sä nyt puhu kohdallasi onnenonkijoista, ole onnellinen vaan, että jollekin kelpasit.
Sitten vaan toivotaan ettei eukkosi sairastu synnytyksen jälkeiseen masennukseen, tukeahan hän ei sinulta tule saamaan.
Mies28 ei tajua, että tuollainen meininki ei herätä muissa ihmisissä kunnioitusta. Jossain vaiheessa voi "eukkoakin" alkaa v*tuttamaan, kun kaveriperheissä isät osallistuu arkeen ja touhuu yhdessä juttuja. "Eukko" vaan raataa himassa yksinään ja valvoo yöt lapsen kanssa, kun herra käy töissä ja poimii rusinat pullasta. Ihmettelen, että miten se lapsen hoitaminen voi olla joillekin miehistä niin suuri ongelma. Kyllä tosimies vaipat vaihtaa ja puurot keittää! Ja paras perintö lapselle on osallistuminen lapsen elämään, siihen arkeenkin.
Tänään(kin) meillä: tein ruokaa kotona ja kattelin ikkunasta, kun mies (töiden jälkeen) teki pihahommia ja muksu pyöri mukana. Vein välillä muksulle evästä ja siinä ne istuskeli terassilla ja mies syötti muksua. Sitten ne taas meni takasin hommiin, mies heitti välillä muksun kottikärryn kyytiin, välillä niillä oli pipot vaihtunu :) Myöhemmin ne tuli sisälle ja mies syötti puurot ja käytti muksun suihkussa ennen nukkumaan menoa. Kiva päivä oli kaikilla, niinkuin yleensä aina. Koko perhe voi ja jaksaa hyvin, ja nauttii toistensa seurasta!
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 23:48"]Aika hölmö kommentti vaan toi onnenonkija :P Mitähän onnea se eukko sulta nyt saa? Kuulostaa ettei mitään nyt niin erityistä, ihan tavallista.
[/quote]
Et tiedä millanen talo ja muu omaisuus voi pojalla olla :D tuskin nyt kukaa tyhjätasku voi noin kohdella puolisoaan muutenkaan.. Mä ainaki uskon et tuo eukko on nyt miehensä siivellä eläjä vaan, lompakkoloinen joka vaan oikeesti hoitaa hommansa niinkuin pitää jos meinaa loisia!! Hyvä mies28, elä ala lepsuilemaan nyt pidät puolisos kurissa! :)
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 23:42"]minusta olisi ollut mielenkiintoista keskustella ap:n aiheesta, mutta tämä meni jossain menneessä elävän keskenkasvuisen pojan mielikuvituskertomukseksi..
[/quote]
Keskustele vaan mistä haluat, tuo mies nyt vaan hakee jotain huomioi kuinka hänen ihana emäntä antaa hänen tehä mitä lystää piutpaut lapsesta, eihän sen tarvi sitä hoitaa ku 'eukko' hoitaa.. Puuhj..
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 22:34"]
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 21:52"]
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 11:57"]Nainen ei vain voi tulla tahtomattaan äidiksi, mies voi tulla tahtomattaan isäksi. Siinä ero. [/quote] Kyllä nainenkin voi tahtomattaan tulla äidiksi. Itee en lapsia halua, en hyväksy aborttia, en voi käyttää hormonaalista ehkäisyä, joten kondomilla pitäisi mennä.
[/quote]
No höh. Miten voi sanoa, että en halua äidiksi, mutta jos käy vahinko, pidän lapsen? On siinä vähän pakko tahtoa äidiksi, minusta. Tai no jos antaa adoptioon. Itse jos en halua äidiksi niin abortti on vaihtoehto. Mies ei voi sitä(kään) valita.
[/quote]
En halua lapsia, en tulla raskaaksi missään tapauksessa. Aborttia en kuitenkaan pysty tekemään, eettiset syyt siihen. Ehkäisen kondomilla, jos tulee vahinko, niin lapsen pidän (koska on pakko). Minä en voi valita aborttia kuten ei mieskään. Otan vastuun lemmenleikeistäni. Toivon kuitenkin ettei ehkäisy petä ja käytän sitä hyvin huolellisesti.
Tajuaakohan tuo M28 lainkaan, että se lapsi on ihan oikea ihminen, jolla on omat halut ja tarpeet? Lapsi tulee ennemmin tai myöhemmin kaipaamaan oikeaa isää, joka välittää ja huolehtii hänestä. Ei ole mikään helppo asia hyväksyä, että oma vanhempi ei ole lainkaan kiinnostunut itsestä. Tuollainen suhtautuminen on erittäin tuhoisaa sen viattoman lapsen kannalta. En oikein näe, miten tuo järjestely voisi toimia. Se saattaa olla pari vuotta ok, jos lapsi on todella helppo, mutta viimeistään myöhemmällä iällä hän haluaa takuulla oikeasti kontaktia sen välinpitämättömän sohvaperunan kanssa. (Mielestäni ihminen on sohvaperuna, jos ei kestä arkea sitä vertaa, että hoitaisi itse omat lapsensa ja kotityönsä.) Ei taida M28 tai hänen puolisonsa olla tajunnut, että se lapsi ei ole ikuisesti vauva.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 10:58"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 10:55"]
Lapsia tehdään vaikka koska vaimo niin toivoo. Vaimo on hyvä ja rakas ja toki saa lapsensa.
[/quote]
Se lapsi on myös sinun. Koska aiot ottaa vastuun omista teoistasi? Etkö osaa ajatella itse itsesi puolesta?
[/quote]
Tottakai valinnoista kannetaan vastuu ja lapset ovat omia! Niinhän ap kirjoittikin.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 11:18"]
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 10:58"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 10:55"] Lapsia tehdään vaikka koska vaimo niin toivoo. Vaimo on hyvä ja rakas ja toki saa lapsensa. [/quote] Se lapsi on myös sinun. Koska aiot ottaa vastuun omista teoistasi? Etkö osaa ajatella itse itsesi puolesta? [/quote] Tottakai valinnoista kannetaan vastuu ja lapset ovat omia! Niinhän ap kirjoittikin.
[/quote]
Lapsia tehdään kun niitä ITSE halutaan.
Kyllä me ollaan sovittu avovaimon kanssa, että kotona ollessaan hän hoitaa pian syntyvän lapsemme sekä kodin siivouksen kun minä käyn töissä 8-10h päivässä.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 10:49"]
Tänäänkin joku mies ehti jo valittaa kuinka töiden jälkeen pitäisi vielä siivota ja olla lasten kanssa. Niin, mitä sitten kuvittelit että elämä tulisi olemaan? Miksi valitsette isyyden kun ette sitä kuitenkaan kestä loppujen lopuksi? Oletteko todella niin tyhmiä???
[/quote]
Niin, tarkoitat siis ketjua jossa nainen laittaa joka arki-ilta hanskat tiskiin miehen tultua töistä, eikä enää itse hoida mitään kun mies on tullut kotiin, koska "ansaitsee vapaata"? Ja tuo mies kyseli aivan aiheellisesti milloinkas hänellä olisi sitten vapaata niin kuin vaimolla on, kun hän on koko ajan joko töissä tai vastuussa kodista ja lapsista. Kamala kun se mies oli niin tyhmä?
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 12:05"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 11:49"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 11:22"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 11:18"]
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 10:58"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 10:55"] Lapsia tehdään vaikka koska vaimo niin toivoo. Vaimo on hyvä ja rakas ja toki saa lapsensa. [/quote] Se lapsi on myös sinun. Koska aiot ottaa vastuun omista teoistasi? Etkö osaa ajatella itse itsesi puolesta? [/quote] Tottakai valinnoista kannetaan vastuu ja lapset ovat omia! Niinhän ap kirjoittikin.
[/quote]
Lapsia tehdään kun niitä ITSE halutaan.
[/quote]
Oikeassa elämässä nämä ovat usein kompromisseja. Tehdään lapsia alle 40v vaikka ei vielä haluttaisi, tehdään lapsia koska puoliso toivoo niitä niin kovasti vaikka itselle ei olisi niin väliä jne. Toisaalta jotkut eivät saa lapsia vaikka haluaisivat. Kyse ei todellakaan ole puhtaasti omasta tahdosta.
[/quote]
Eikö pitäisi jo tapailun alkuvaiheessa tehdä selväksi ettei halua lapsia? Kun löytyy niitäkin naisia jotka eivät myöskään halua, niin alkaisi sitten suhteeseen sellaisen kanssa.
[/quote]
Pitäisi, joskaan viestisi ei kai mitenkään liittynyt tuohon lainaamaasi. Itse mietin tosin kolmikymppisenä lastenhankinnasta eri tavalla kuin tavatessamme 10v sitten, joten vaikea noitakaan on aina ennakkoon tietää.