Miehet! Miksi teette lapsia kun isyys ei kiinnosta?
Tänäänkin joku mies ehti jo valittaa kuinka töiden jälkeen pitäisi vielä siivota ja olla lasten kanssa. Niin, mitä sitten kuvittelit että elämä tulisi olemaan? Miksi valitsette isyyden kun ette sitä kuitenkaan kestä loppujen lopuksi? Oletteko todella niin tyhmiä???
Kommentit (188)
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 14:13"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 14:08"]
No jos niin kamalasti kävis että eukko kuolis tai vammautuis niin tottakai hoitaisin häntä ja/tai lasta. Se olisikin poikkeustapaus, eikä kenenkään syytä. Tai vaikka jos hän on kipeenä, niin toki voin kattella perään ja semmosta. Mutta normaaliolosuhteissa meillä on sovittu asiat hoidettavan niin että eukko hoitaa kodin + perheen, no jotain teen mäki nimittäi remontit, autonhuollot tai jotain vaarallisempia juttuja mitkä vaatii vaikka tikapuile kiipeemistä. Ja joha mää kirjotin että oon eukkoo ilahuttanukki laittamalla ruokaa ja vielä tiskannu, semmosta arjen ilahdutuksia eli empä oo mikää mammanpoika. Tässä vuosia sinkkuna elelin ennenku eukon tapasin, eli osaan kyllä hoitaa kotihommat ihan siinä missä eukkoki. Rakkautta on ja seksiä ja eukko tykkää ku vähä välillä saa muaki passata, siis tykkää pitää mua tyytyväisenä niin niin mäkin tykkään pitää eukon tyytyväisenä. Semmosta meidän tasa-arvo. Ja juur yllä joku kirjottiki niinku ajattelin. Että erohommissa tavata voisin sitä lasta, vaikka pari tuntia tai näin, viedä lasta vaikka eläinpuistoon, mustikkamehtälle/pulkkaretkelle ja leikkiä sen kans, mutten sillee että päivät pitkät jotain arkea pyörittäisin tenavan kans. No onneks ero ei oo tulossa jos kaikki menee näin hyvin miten on mennykki. Mies28
[/quote]
Vittu mikä juntti. Ja on muuten tyhmä nainen, joka tuollaisen juntin kanssa lapsentekoon ryhtyy. Lopeta se eukottelu!
[/quote]
Joo. Pisti silmään. Joka toinen sana on eukko.
41
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 15:04"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 12:22"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 12:16"]Minuakin on kiinnostanut jo kauan se että miksi miehet hankkii lapsia kun tosi moni ei niistä oikeasti välitä eikä viitsi hoitaa. Jos tulee ero niin todella moni ei välitä tavata lapsiaan enää jne. Jos nyt unohdetaan vahingot ja naisten huijaukset( oikeasti niitä ei niin paljoa ole) niin kunnon vastauksia, miksi?
[/quote]
Minä halusin itselleni perillisen. Vauva tehtiinkin hedelmöityshoidolla kun ei muuten onnistunu, mua ei oo isäks edes huijattu. Mutta mä kyllä välitän lapsestani jo nyt kun se on vielä kohdussa, erota jos pitäis niin voisin tavata tietysti ja elättäisin kuten kuuluu. Mutta hoitamaan en rupeis koska ei ole mun juttu.
Mies28
[/quote]
Kuulostaa kyllä helvetin huonolta syyltä tehdä lapsi siksi että se perisi omaisuuden.
Jos tämä on miehillä yleinen ajatus, niin sitten ymmärrän että he tekevät tarkoituksella lapsen mutteivät viitsi hoitaa.
Parhaimman perinnön lapselle antaa, kun on oikeasti kiinnostunut ja viettää aikaa hänen kanssaan. Sellainen lapsi varmimmin pärjää aikuisena. Tämä koskee niin isiä kuin äitejä.
[/quote]
Mihin ne metsät ja miljuunat sitten laitetaan? Kunta nyysii, jos et itse nusase.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 12:23"]
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 12:18"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 11:55"] [quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 11:51"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 11:47"] [quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 11:40"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 11:39"] Kyllä me ollaan sovittu avovaimon kanssa, että kotona ollessaan hän hoitaa pian syntyvän lapsemme sekä kodin siivouksen kun minä käyn töissä 8-10h päivässä. [/quote] Sua odottaa melkoinen pommi... :D [/quote] Mitenkähän niin? Jos ei eukolle kelpaa niin en mä ala hyysäämään niitä, käsken muuttaa pois sit lapsinensa. Tietää kyl tämän, taitaa se pommi pudota sit eukolle jos kuvitteli että asiat muuttuu ku vauva syntyy. Onneks se on fiksu, ei kuvittele noin vaan tietää että on sen tehtävä huolehtia kodista ja perheestä. Eli myös mun tarpeista. Mies28 [/quote] Eli sua kiinnostaa tulla isäksi, isyys, mutta ei lasten tarpeet tai lastenhoito. [/quote] Kyllä hoidan lasta silloin kun itse niin tahdon että pääsee eukko vaikka rauhassa kauppaan tai ystävälle kahville mutta ei mua velvoiteta tekemään mitään. Mä olen se joka rahat tuo tiskiin, että eukko saa käydä kaupassa ja ostaa mitä tarvitaan, tää on se työnjako. Huvikseen oon jopa tiskannu ja laitan ruokaa vaikka eukko ei käy töissä nytkään. Ihan omasta halusta ilahduttanut ja tehty yhdessä sitten muuta kivaa. Mies28 [/quote] Niin, eli ei kiinnosta lapsen tarpeet. [/quote] Lapsen tarpeet hoitaa hyvin valittu eukko. Miks kahden pitäisi niistä huolehtia? Mies28
[/quote]
"Eukko" voi sairastua esim. synnytyksen jälkeiseen masennukseen. Heivaatko sitten pellolle huonon "eukon"? Hän voi myös sairastua vaikka syöpään ja ei todellakaan kaikissa hoidon vaiheissa ole pirtsakka kodinhengetär. Miehen tulee huomioida se seikka että lapsi/lapset jäävät hänelle yksin. Elämä on arvaamatonta.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 16:49"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 15:04"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 12:22"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 12:16"]Minuakin on kiinnostanut jo kauan se että miksi miehet hankkii lapsia kun tosi moni ei niistä oikeasti välitä eikä viitsi hoitaa. Jos tulee ero niin todella moni ei välitä tavata lapsiaan enää jne. Jos nyt unohdetaan vahingot ja naisten huijaukset( oikeasti niitä ei niin paljoa ole) niin kunnon vastauksia, miksi?
[/quote]
Minä halusin itselleni perillisen. Vauva tehtiinkin hedelmöityshoidolla kun ei muuten onnistunu, mua ei oo isäks edes huijattu. Mutta mä kyllä välitän lapsestani jo nyt kun se on vielä kohdussa, erota jos pitäis niin voisin tavata tietysti ja elättäisin kuten kuuluu. Mutta hoitamaan en rupeis koska ei ole mun juttu.
Mies28
[/quote]
Kuulostaa kyllä helvetin huonolta syyltä tehdä lapsi siksi että se perisi omaisuuden.
Jos tämä on miehillä yleinen ajatus, niin sitten ymmärrän että he tekevät tarkoituksella lapsen mutteivät viitsi hoitaa.
Parhaimman perinnön lapselle antaa, kun on oikeasti kiinnostunut ja viettää aikaa hänen kanssaan. Sellainen lapsi varmimmin pärjää aikuisena. Tämä koskee niin isiä kuin äitejä.
[/quote]
Mihin ne metsät ja miljuunat sitten laitetaan? Kunta nyysii, jos et itse nusase.
[/quote]
Voihan ne testamentata kenelle haluaa tai jollekin yhdistykselle, jonka toimintaa pitää hyvänä
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 15:25"]
Kai nämä miehet tajuaa, että se lapsi kiintyy siihen joka siitä huolehtii, eli näissä tapauksissa äitiinsä? Ei siinä riitä muutamat pulkkaretket että hän rupeaisi ajattelemaan miestä huoltajanaan, joka oikeasti huolehtii hänestä ja hänen tarpeistaan. On vähän kun joku setä tms etäisempi sukulainen, joka joskus vie Lintsille, mutta jota ei hädän tullen huudeta auttamaan, koska ei se ole auttanut koskaan aiemminkaan. Siinä mielessä minusta lapsen hankkiminen pelkän oman veriperillisen hankkimisen takia on suht typerää, ei se lapsi ajattele sinua yhtään läheisempänä kuin jotain sukulaissetää.
[/quote]
Ei pidä paikkaansa. Kiintyy siihen, joka kohtelee hyvin, vaikka tapaisivatkin harvoin. Ja mieshän asuisi lapsen kanssa! En itse asunut isäni kanssa ja kiinnyin enemmän häneen kuin äitiini, koska isän kanssa oleminen tarjosi hermolepoa äidistä, joka lähinnä huusi ja oli hankala.
Sais tulla jo se vasalgel markkinoille ei tulisi enää näitä ns vahinkolapsia vaan pitäisi käydä lääkärissä peruuttamassa operaatio ennen lapsen yrittämistä.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 13:00"]
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 12:22"]
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 12:15"]
Nämä ovat valintoja, joita mies ei pääse tekemään. Hän vain elää lopputuloksen kanssa. Mies kertoi vaimolleen jo suhteen alussa, ettei halua lapsia eikä tule koskaan haluamaan niitä. Naimisiin mentiin, koska nainen halusi ja koska miehen sukulaiset tuntuivat sitä odottavan. Ehkäisymuodoksi sovittiin yhdessä yhdistelmäpillerit. Hupsis, nainen tuli raskaaksi ja kieltäytyi abortista. Miehestä tuli tahtomattaan isä.
Ette usko että tämä on mahdollista, mutta kyllä se on. Ette varmaan usko myöskään jatkoa:
Mies painiskeli asian kanssa koko raskauden ajan, ja lapsen syntymään mennessä hyväksyi ajatuksen, että hänestä tulisi isä. Hänestä tulikin millä tahansa mittarilla hyvä ja huolehtiva isä. Tämä ei kuitenkaan äidille kelvannut: kun lapsi kiinnittyi isään, äidistä kuoriutui mustasukkainen marttyyri, joka tunsi itsensä syrjäytetyksi perheessä. Seurasi hirveitä riitoja, joissa äiti kävi isään käsiksi ja lopulta lähti lapsen kanssa kotoa. Tämä lapsi on minun, sinä et edes halunnut sitä, etkä tule sitä koskaan saamaan, uhosi äiti, ja pani avioeron vireille.
[/quote]
Tässä ketjussa puhutaan lähinnä yhteistuumin hankituista lapsista.
Mies haluaa isäksi, mutta sitten lapsen tarpeet tai lastenhoito ei kiinnostakaan. Miksi?
En tiedä miksi, mutta varmaan kannattaisi jokaisen, joka lapsia hankkii, moettiä se vaihtoehto, että haluanko tätä yhä, vaikka olisin yh? Koska niin siinä voi hyvin käydä. Miksi luottaa siihen toiseen? Hän voi olla tukena ja apuna, mutta aivan yhtä hyvin voi olla, ettei hän olekaan. Jos oma pärjääminen on sen toisen varassa niin ainahan se on huonompi, kuin sovittaa tekemisensä niin, että ei ole riippuvainen toisesta. Silloin ei ainakaan pety.
[/quote] itse lähdin siitä että haluan lapsen silläkin uhalla että jään yksinhuoltajaksi, eihän sitä yksinhuiktajuutta enää saa ellei mies oo narkki, juoppo, väkivaltainen jne. Yhteishuolto on pelannut. Kiitos ex miehen.
[/quote]
Yksinhuoltajuuden saa todella helposti, jos ei ole naimisissa, nimittäin äiti todetaan oletusarvoisesti yksinhuoltajaksi.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 15:36"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 15:25"]Kai nämä miehet tajuaa, että se lapsi kiintyy siihen joka siitä huolehtii, eli näissä tapauksissa äitiinsä? Ei siinä riitä muutamat pulkkaretket että hän rupeaisi ajattelemaan miestä huoltajanaan, joka oikeasti huolehtii hänestä ja hänen tarpeistaan. On vähän kun joku setä tms etäisempi sukulainen, joka joskus vie Lintsille, mutta jota ei hädän tullen huudeta auttamaan, koska ei se ole auttanut koskaan aiemminkaan. Siinä mielessä minusta lapsen hankkiminen pelkän oman veriperillisen hankkimisen takia on suht typerää, ei se lapsi ajattele sinua yhtään läheisempänä kuin jotain sukulaissetää.
[/quote]
Aika hassu ajattelutapa, etten minä muka huolehtisi tenavasta? Huolehdin toisella tapaa, tekemällä töitä ja elättämällä. Toki autan ja teen jotain jos tenava pyytää, mutta en sen takia että eukko pyytää saati käskee et katoppa perään ku pitää saada röhnätä jossain sohvalla. Vai pitääkö sitä vaipanvaihtamalla lapseen tutustua, eiköhän mee siinä sivussa ja pidä mua ihan isänään. Jos erotilanne tulisi niin isä olen silti enkä mikää sukulaissetä. Ei meidä suvussa ainakaan edes sukulaissedät eikä tädit vietä kahdenkeskeistä aikaa pentujen kanssa. Aika vakaasti oon sitä mieltä että vaikka tenava kiintyy tottakai äitiinsä enempi nii en mä mikää turhake oo, sama mitä muut sanoo. Näin on kasvatettu yhes pentuja iät ja ajat ja kyllä isät on ihan isiä tenavillensa.
mies28
[/quote]
Oletko uskaltanut paljastaa äidillesi nuo lastenhoitoon liittyvät kuningasideasi?
m41
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 15:34"]
Kiitos oikein paljon mies28!! Taas kerran tajusin kuinka helkkarin hyvä mies minulla on ollut ja on vieläkin. Ei milloinkaan eukottele ja hoiti lapsia yhdessä. Mutta todella hyvin ovat lapset sitten pärjänneetkin .
[/quote]
Muistahan kertoo tuo sit miehelleskin.
M39
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 21:57"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 21:47"]
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 21:36"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 21:29"] [quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 21:25"]Eikö eukko saa koskaan nukkua aamulla pitkään niin että mies28 hoitaisi lasta muutaman tunnin? :( Unenpuute on kammottavaa, hulluksi tekevää kidutusta. Muistan kuinka kamalaa oli yrittää selvitä vauvavuodesta vähillä unilla, vaikka puoliso osallistuikin. [/quote] No saahan se ny välillä, kun oon vaa kotona! Mut en mä työpäivinä voi jäädä kotii kattoo tenavaa ku meen töihin jo kello 5 itsekkin. Mies28 [/quote] No et tietenkään työpäivinä voi. Mutta hienoa, että olet valmis antamaan eukolle esim. viikonloppuisin unta! Se on oikeasti todella todella tärkeä teko. Väsymys muuttaa jopa persoonallisuutta. Itse en välistä pystynyt miettimään mitään muuta kuin sitä, milloin saisin seuraavan kerran nukkua. Tosin - jos eukkosi nukkuu, niin sinun on sitten vaihdettava vaippaa, keitettävä puuroa muksulle tms... eli hoitamistahan se on. [/quote] No hoitamista kai sekin sitten on. Mut jos lukee kaikki tekstit niin kyse enemmä siitä arjesta, et kun tulen töistä niin ei todellakaan aio rueta pyykäähän tai kokkaamaan ja hoitamaan lasta et eukko laiskottelee sit loppupäivän. Täällä näyttää moni lukevan vain jonku kommenti ja takertuu siihen, mollataa ja haukutaa. Mä aattelen nii et ku on keskustelupalsta, et keskustelua luetaa ja katellaa loppuu ennenkö lauotaa viisauksia ymmrätämättä tai es lukematta kaikkee. Hassu palsta. Mies28
[/quote]
Minä oon lukenut kaikki kommenttisi, ja sain sen kuvan, ettet halua tehdä lainkaan rutiinihoitoa (esim. juuri vaipan vaihtoa). Sanoit mahdollisesta erotilanteestakin, että ottaisit lapsen pariksi tunniksi eläinpuistoon, et esimerkiksi yön yli luoksesi (jolloin pitäisi tehdä iltapalaa jne.) Mutta oikeasti, en ole mollaamassa sinua! Hienoa, jos liittonne toimii. Yritin vain herätellä siihen, että muunkin syyn kuin sairauden takia eukko voi oikeasti tarvita jeesiä siinä lapsenhoidossa, ja väsymys on semmoinen juttu, että siinä sinun olisi hyvä auttaa. Ja niin olet aikonut tehdäkin. Minulla ei siis ole enempää "urputettavaa" :)
[/quote]
Heh, ihana kommentti. Tää kirjottelu ollu ihan kivaa ajatusten herättelyä kyllä. Toivon kyllä että eukko pärjää, etten itse väsy ja pala loppuun. Olis kova paikka eukollekin kun ei vois olla kotona (ei olis varaa).
mies28
No mitä jos se eukko ei ole päivisin ehtinyt pyykkäämään ja kokkaamaan? Imetys vie todella paljon aikaa, vauva viihtyy rinnalla tunteja ja haluaa tissiä parhaimmillaan puolen tunnin välein. Ei siinä paljon ehdi mitään kotitöitä tekemään tai ukkoa passaamaan.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 21:55"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 21:52"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 11:57"]Nainen ei vain voi tulla tahtomattaan äidiksi, mies voi tulla tahtomattaan isäksi. Siinä ero.
[/quote]
Kyllä nainenkin voi tahtomattaan tulla äidiksi. Itee en lapsia halua, en hyväksy aborttia, en voi käyttää hormonaalista ehkäisyä, joten kondomilla pitäisi mennä.
[/quote]
Eikö sovi kuparikierrukka? Oletko liian nuori sterilisaatioon? Tsemppiä. Ymmärrän hyvin, ite en tekis aborttia mistään hinnasta, samoin hormooniehkäisyä en voi käyttää.. Lapsia toki haluan, sinusta poiketen mutta jos en haluaisi, niin äidiksi siinä joutuisi väkisinkin..
[/quote]
Kupari ei käy sairauksien ja vakaumuksen vuoksi. Steriin olen tosiaan liian nuori. Kondomilla mentävä.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 16:57"]
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 15:36"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 15:25"]Kai nämä miehet tajuaa, että se lapsi kiintyy siihen joka siitä huolehtii, eli näissä tapauksissa äitiinsä? Ei siinä riitä muutamat pulkkaretket että hän rupeaisi ajattelemaan miestä huoltajanaan, joka oikeasti huolehtii hänestä ja hänen tarpeistaan. On vähän kun joku setä tms etäisempi sukulainen, joka joskus vie Lintsille, mutta jota ei hädän tullen huudeta auttamaan, koska ei se ole auttanut koskaan aiemminkaan. Siinä mielessä minusta lapsen hankkiminen pelkän oman veriperillisen hankkimisen takia on suht typerää, ei se lapsi ajattele sinua yhtään läheisempänä kuin jotain sukulaissetää. [/quote] Aika hassu ajattelutapa, etten minä muka huolehtisi tenavasta? Huolehdin toisella tapaa, tekemällä töitä ja elättämällä. Toki autan ja teen jotain jos tenava pyytää, mutta en sen takia että eukko pyytää saati käskee et katoppa perään ku pitää saada röhnätä jossain sohvalla. Vai pitääkö sitä vaipanvaihtamalla lapseen tutustua, eiköhän mee siinä sivussa ja pidä mua ihan isänään. Jos erotilanne tulisi niin isä olen silti enkä mikää sukulaissetä. Ei meidä suvussa ainakaan edes sukulaissedät eikä tädit vietä kahdenkeskeistä aikaa pentujen kanssa. Aika vakaasti oon sitä mieltä että vaikka tenava kiintyy tottakai äitiinsä enempi nii en mä mikää turhake oo, sama mitä muut sanoo. Näin on kasvatettu yhes pentuja iät ja ajat ja kyllä isät on ihan isiä tenavillensa. mies28 [/quote] Oletko uskaltanut paljastaa äidillesi nuo lastenhoitoon liittyvät kuningasideasi? m41
[/quote]
Millälailla ne äidille kuuluvat enää tuossa vaiheessa? Ei sillä, etteikö niistä voisi kertoa, mutta mitä äiti voisi tehdä? Sanoa soo soo?
Meinasko mies28 isyyslomalla maata sohvalla ja raapia persettää, kun tuore äiti imettää vauvaa ja tekee toisella kädellä herralle ruokaa? Kyllä siinä vaiheessa alkaa pientä nalkutustakin kuulumaan usko pois. Imetys on fyysisesti ja henkisestikin todella rankkaa ja vauva kiinni tississä melkein koko ajan. Ei siinä mitään kotitöitä niin vain tehdä. Luulenpa että vaimosi ei vielä käsitä miten rankkaa vauvan kanssa oleminen on ja siihen päälle vielä kotityöt!
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 21:49"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 21:39"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 14:08"]
No jos niin kamalasti kävis että eukko kuolis tai vammautuis niin tottakai hoitaisin häntä ja/tai lasta. Se olisikin poikkeustapaus, eikä kenenkään syytä. Tai vaikka jos hän on kipeenä, niin toki voin kattella perään ja semmosta. Mutta normaaliolosuhteissa meillä on sovittu asiat hoidettavan niin että eukko hoitaa kodin + perheen, no jotain teen mäki nimittäi remontit, autonhuollot tai jotain vaarallisempia juttuja mitkä vaatii vaikka tikapuile kiipeemistä. Ja joha mää kirjotin että oon eukkoo ilahuttanukki laittamalla ruokaa ja vielä tiskannu, semmosta arjen ilahdutuksia eli empä oo mikää mammanpoika. Tässä vuosia sinkkuna elelin ennenku eukon tapasin, eli osaan kyllä hoitaa kotihommat ihan siinä missä eukkoki. Rakkautta on ja seksiä ja eukko tykkää ku vähä välillä saa muaki passata, siis tykkää pitää mua tyytyväisenä niin niin mäkin tykkään pitää eukon tyytyväisenä. Semmosta meidän tasa-arvo. Ja juur yllä joku kirjottiki niinku ajattelin. Että erohommissa tavata voisin sitä lasta, vaikka pari tuntia tai näin, viedä lasta vaikka eläinpuistoon, mustikkamehtälle/pulkkaretkelle ja leikkiä sen kans, mutten sillee että päivät pitkät jotain arkea pyörittäisin tenavan kans. No onneks ero ei oo tulossa jos kaikki menee näin hyvin miten on mennykki. Mies28
[/quote]
Pelkästään se, että puhut vaimostasi EUKKONA saa minut voimaan pahoin. LOPETA, JA KUNNIOITA VAIMOSA MUILLA SANOILLA KUIN EUKKO!!!
[/quote]
Lopeta sää puuttumasta toisten tapoihin noin. Meitä ei oo vihitty ni ei oo vaimo, vaimokkeeks ko pitäis sanoa sillä välin. Eukko on sanonu et on ylpee tuosta että on "eukko", ja sopii sille. Joten mitäs se sun persettä kutittaa miksikä mä sanon avopuolisoani. Kunnioitus on jotain ihan muutako nimitys millä toista kutsuu.
Mies28
[/quote]
Kyllä nimitys kertoo jotain. Olen elämän varrella muutaman kerran päässyt kuulemaan kun mieheni puhuu minusta jollekin niin ettei tiedä että kuulen. Joka kerta on puhunut nätisti. Olen siitä onnellinen koska siinä jos jossain olisi tullut tietämään jos ei arvosta.
Eukko ei ole kauniisti sanottu ja voisit vähän tunnustella pitääkö kumppanisi siitä todella vai onko vaan sopeutuva jääräpään edessä.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 21:52"]
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 11:57"]Nainen ei vain voi tulla tahtomattaan äidiksi, mies voi tulla tahtomattaan isäksi. Siinä ero. [/quote] Kyllä nainenkin voi tahtomattaan tulla äidiksi. Itee en lapsia halua, en hyväksy aborttia, en voi käyttää hormonaalista ehkäisyä, joten kondomilla pitäisi mennä.
[/quote]
No höh. Miten voi sanoa, että en halua äidiksi, mutta jos käy vahinko, pidän lapsen? On siinä vähän pakko tahtoa äidiksi, minusta. Tai no jos antaa adoptioon. Itse jos en halua äidiksi niin abortti on vaihtoehto. Mies ei voi sitä(kään) valita.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 22:18"]
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 21:49"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 21:39"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 14:08"] No jos niin kamalasti kävis että eukko kuolis tai vammautuis niin tottakai hoitaisin häntä ja/tai lasta. Se olisikin poikkeustapaus, eikä kenenkään syytä. Tai vaikka jos hän on kipeenä, niin toki voin kattella perään ja semmosta. Mutta normaaliolosuhteissa meillä on sovittu asiat hoidettavan niin että eukko hoitaa kodin + perheen, no jotain teen mäki nimittäi remontit, autonhuollot tai jotain vaarallisempia juttuja mitkä vaatii vaikka tikapuile kiipeemistä. Ja joha mää kirjotin että oon eukkoo ilahuttanukki laittamalla ruokaa ja vielä tiskannu, semmosta arjen ilahdutuksia eli empä oo mikää mammanpoika. Tässä vuosia sinkkuna elelin ennenku eukon tapasin, eli osaan kyllä hoitaa kotihommat ihan siinä missä eukkoki. Rakkautta on ja seksiä ja eukko tykkää ku vähä välillä saa muaki passata, siis tykkää pitää mua tyytyväisenä niin niin mäkin tykkään pitää eukon tyytyväisenä. Semmosta meidän tasa-arvo. Ja juur yllä joku kirjottiki niinku ajattelin. Että erohommissa tavata voisin sitä lasta, vaikka pari tuntia tai näin, viedä lasta vaikka eläinpuistoon, mustikkamehtälle/pulkkaretkelle ja leikkiä sen kans, mutten sillee että päivät pitkät jotain arkea pyörittäisin tenavan kans. No onneks ero ei oo tulossa jos kaikki menee näin hyvin miten on mennykki. Mies28 [/quote] Pelkästään se, että puhut vaimostasi EUKKONA saa minut voimaan pahoin. LOPETA, JA KUNNIOITA VAIMOSA MUILLA SANOILLA KUIN EUKKO!!! [/quote] Lopeta sää puuttumasta toisten tapoihin noin. Meitä ei oo vihitty ni ei oo vaimo, vaimokkeeks ko pitäis sanoa sillä välin. Eukko on sanonu et on ylpee tuosta että on "eukko", ja sopii sille. Joten mitäs se sun persettä kutittaa miksikä mä sanon avopuolisoani. Kunnioitus on jotain ihan muutako nimitys millä toista kutsuu. Mies28 [/quote] Kyllä nimitys kertoo jotain. Olen elämän varrella muutaman kerran päässyt kuulemaan kun mieheni puhuu minusta jollekin niin ettei tiedä että kuulen. Joka kerta on puhunut nätisti. Olen siitä onnellinen koska siinä jos jossain olisi tullut tietämään jos ei arvosta. Eukko ei ole kauniisti sanottu ja voisit vähän tunnustella pitääkö kumppanisi siitä todella vai onko vaan sopeutuva jääräpään edessä.
[/quote]
Olet nyt vähän lapsellinen. Etkö tajua, että tuo on naisen hyväksymä kutsumanimi? Katsos, nainenkin voi hyväksyä asioita, ei tämä maailma ole sellainen, että mies sanelee naiselle, miksi tätä kutsuu. Tämän miehen suuhun sana minusta sopii :) Harvoin olen sitä mieltä :))
Sanoitko mies 28v. että olisit sinäkin halunnut lapsen vaikka yksin?? Kuten eukkosikin?
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 22:38"]Sanoitko mies 28v. että olisit sinäkin halunnut lapsen vaikka yksin?? Kuten eukkosikin?
[/quote]
Siis joo, sinkkuna kun rellestin toivoin että saisin lapsen edes jonkun yhdenyön seurauksena.. Olisin elättänyt tottakai tenavan ja sen äitiäkin auttanut rahallisesti, vaikkei suhteesta olisikaan tullut mitään. Ja halunnut tavata ja tutustua tenavaan. Ajattelin silloin että se olis jonkulainen ratkaisu siihen että saan lapsen vaikken löytäisi parisuhteeseen kanssani kelpaavaa naista.
.
Eukko tosiaan oli kans halunnu lasta jo pidempään eka eksän kanssa ja sitten erottuaan yksin, muttei tehny asialle mitää (ei kuulemma jaellu paljasta raskauden toivossa). Kun me ajauduttii baarista sänkyyn, sovittii siinä sitten että eipä käytetäkkä ehkäsyä, jos vaikka tulis raskaaks. Ei kyllä tullu raskaaks, vielä vuosiin sen jälkeenkään, mulla todettii siittiöissä heikko liikkuvuus ja aika vähänki niitä oli, pari testiä tehty. Nyt tenava masussa on saanu alkunsa keinohedelmöityksellä, mun siittiöllä kylläkin ei millää lainatuilla.
.
Ja nyt ihan tosi, mä saan kutsuu eukkooni miksi lystään jos se sopii hänelle. Ja siis kolme vuotta on nyt oltu ja asuttu, eiköhä siinä jo tiedä mitä oma puoliso hyväksyy tai ei hyväksy. Sanoin alkuun akaks, mutta siitä ei tykänny yhtään. Eli tää on iha sovittu juttu ja sopii meille ja meidän perheesee. Miksikään äitiks en rupee sitä kutsuun nyt vaikka tenava tulossa. En mäkää oo mielestäni rumasti sanonu eukosta, ehkä työkavereille joskus purkanu töissä sanomalla rumasti jos vituttanu, sit voi rauhallisemmin selvitellä asiat kotona.
.
Ja jos ei oo ehtiny tehä jotain kotihommia, nii ei se mua niin haittaa. Meillä ei nalkuteta puolin ja toisin. Tiedän että eukko ei oo laiska, ja tekee kyllä oikeesti jos pystyy/kerkee, nii vaikka seuraavana päivänä. Ja kyllä se osaa pyytää jos tahtoo apua, eipä oo monesti niin käyny. Se apu perustuu ihan asiaan eikä mihinkää et pitää saada arkena nostaa koivet pöydälle kello 17. Jos ei arkea kestä niin aika heikosti on asiat..
Mies28
Siis jos tykkää eukko sanasta, jäi pois