Amanda Harkimo: "Ei bussikuskin työssä ole mitään huonoa, mutta..."
Ohjelmassa Sinkut paljaana hänen mieskriteereistään nousi keskustelua. Amanda kun suorasukaisena naisena ilmoitti, ettei hänelle kelpaa bussikuski treffikumppaniksi.
– Tuo asia on ymmärretty hieman eri tavoin kuin mitä tarkoitin. Ei bussikuskin työssä ole mitään huonoa, mutta toivon kumppanilta kunnianhimoa ja halua pyrkiä elämässä eteenpäin. Kun olen itse yrittäjä ja seikkailunhaluinen ihminen, etsin miehessä samoja piirteitä. Olisi hyvä, jos kumppani jakaisi elämänkatsomukseni. Koen olevani kunnianhimoinen, enkä halua jäädä paikoilleen, hän selventää sanojaa.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/dcb78f1e-60d6-4690-954a-34f674…
Onko bussikuski mielestäsi kunnianhimoton? Onko duunari aina kunnianhimoton, joka ei halua edetä elämässään ja urallaan?
Kommentit (51)
Duunari on kaukaa viisas, koska on ymmärtänyt, että lähtö tulee jokaiselle joka tapauksessa ennemmin tai myöhemmin. Vaikka olisi tupannut Dubaihin tuhat kertaa elämänsä aikana tai innovoinut sen seitsemän härveliä.
Hah, mitäs kunnianhimoa Amandalla itsellään on. Soittelee levyjä ja pyörii tosi-tv-ohjelmissa.
no ei kyllä paljoa vaadi elämältä jos vähän rattia kääntää ja polkimia polkee ja siihen on tyytyväinen. Alisuorittajat eivät ole mitenkään seksikkäitä
Naiset joutuu siivoojiksi ja miehet bussikuskeiksi jos heistä ei ole mihinkään muuhun ammattiin.
Vierailija kirjoitti:
no ei kyllä paljoa vaadi elämältä jos vähän rattia kääntää ja polkimia polkee ja siihen on tyytyväinen. Alisuorittajat eivät ole mitenkään seksikkäitä
Juuri näin.
Jos ei ole mitään kunnianhimoa ja mennä pöksyttää bussikuskina ilman mitään yritystä muuhun, mikäs siinä, mutta olisi ehkä minullekin liian kunnianhimoton. Riippuu vähän harrastuksistaan.
Mutta, jos esim. opiskelee, tavoittelee oman alansa työtä tai on aloitteleva yrittäjä ja siinä sivussa ajaa bussia, mikä ettei.
Joka tapauksessa arvostan ihmistä joka elättää itsensä rehellisellä ansiotyöllä sen sijaan että lojuisi sohvalla laiskistumassa tukien varassa.
Itseäni välillä - noh, aika usein, sieppasee tuo ajatusmaailma, että duunari valmistuu amiskasta 18-vuotiaana ja thats it.
Sekä minä että puolisoni ollaan kyllä valmistuttu sieltä amiskasta duunarialoille, mutta tässä 15 vuoden työuran aikana kumpikin on kouluttautunut alansa ns. erikoismieheksi. Kummallakin paljon koulutuksia ja kursseja, jotka syventävät osaamista. Kummallakin meillä on sijoituksia, säästöjä, on oma talo ja mökki - velattomia. Autot ei ole mitään uusinta uutta, mutta eipä ole tarve vaihtaa toimivia vehkeitä. Ollaan hyvinkin ajan tasalla siitä mitä maailmassa tapahtuu, muuallakin kuin siellä siellä oman kuplan ulkopuolella. Lisäksi mieheni voisin sanoa olevan hyvinkin seikkailijaluonne, ei olisi Amandallakaan tylsää hänen seurassaan.
Mutta ei, me ollaan vaan kunnianhimottomia duunareita, jotka nysväävät kotona kello 7-16 työpäivän jälkeen.
Amanda Harkimo: Ei Amanda Harkimossa ole mitään huonoa kuin olla vanhan näköinen Amanda Harkimo.
Ei hyvää päivää. Onko tällä ihmisellä sitten jotain kunnianhimoa??!! Syntynyt vissiin rikkaaseen sukuun ja soittelee jotain levyjä ja laukoo idioottimaisia kommentteja. Ei vissiin mitään koulutustakaan eli tasan samaa kastia kun elämämkoululaiset. Heillä ei vaan ole suhteita.
Amandalta pitäisi kysyä:
Mitä mieltä hän on tavis naisista.
Semmoisista jotka joutuu olemaan oikeasti kunnianhimoisia, kun ei saa ees pussikuskilta.
Täytyy opiskella ja tehdä itse oma elämänsä.
Vai että oikein kunnianhimoa.. Mikäs koulutus Amandalla on ja mikä yrittäjä hän muka on? Onko yrityksen nimi instapissis oy.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole mitään kunnianhimoa ja mennä pöksyttää bussikuskina ilman mitään yritystä muuhun, mikäs siinä, mutta olisi ehkä minullekin liian kunnianhimoton. Riippuu vähän harrastuksistaan.
Mutta, jos esim. opiskelee, tavoittelee oman alansa työtä tai on aloitteleva yrittäjä ja siinä sivussa ajaa bussia, mikä ettei.
Jos se bussikuski on hyvä työssään, on ehkä unelma-alallaan, pidetty sekä asiakaspalvelijana että työkaverina, miksi se bussikuski on kunnianhimoton? Kuskien päiväthän on pitkiä ja monipuolisia, ei se ole vain ajamista talla pohjassa katse tiessä.
Mitäs jos miehellä olisi kunnianhimoja vapaa-ajan suhteen eli vaikka harrastuksien?
Miksi kunnianhimon pitää aina koskea statusta ja rahaa?
Mä olen bussikuski ja kyl Amanda siin on oikees et ei mul ole tippaakaan kunnianhimoa. Ei tää nyt mikään häävi duuni ole mut palkka on hyvä ja mä ainakin pärjään hyvin. Ehkä mä sit harkitsisin muita hommia jos lapaan jäis joku 1200e/kk
Vierailija kirjoitti:
Itseäni välillä - noh, aika usein, sieppasee tuo ajatusmaailma, että duunari valmistuu amiskasta 18-vuotiaana ja thats it.
Sekä minä että puolisoni ollaan kyllä valmistuttu sieltä amiskasta duunarialoille, mutta tässä 15 vuoden työuran aikana kumpikin on kouluttautunut alansa ns. erikoismieheksi. Kummallakin paljon koulutuksia ja kursseja, jotka syventävät osaamista. Kummallakin meillä on sijoituksia, säästöjä, on oma talo ja mökki - velattomia. Autot ei ole mitään uusinta uutta, mutta eipä ole tarve vaihtaa toimivia vehkeitä. Ollaan hyvinkin ajan tasalla siitä mitä maailmassa tapahtuu, muuallakin kuin siellä siellä oman kuplan ulkopuolella. Lisäksi mieheni voisin sanoa olevan hyvinkin seikkailijaluonne, ei olisi Amandallakaan tylsää hänen seurassaan.
Mutta ei, me ollaan vaan kunnianhimottomia duunareita, jotka nysväävät kotona kello 7-16 työpäivän jälkeen.
Täysin OT, mutta amiska? Missä päin maata noin sanotaan? En ilkeile, olen vain utelias, en ole koskaan kuullut kenenkään sanovan amiska. Oletan asiayhteydestä että kyseessä on ammattikoulu?
Vierailija kirjoitti:
Ei hyvää päivää. Onko tällä ihmisellä sitten jotain kunnianhimoa??!! Syntynyt vissiin rikkaaseen sukuun ja soittelee jotain levyjä ja laukoo idioottimaisia kommentteja. Ei vissiin mitään koulutustakaan eli tasan samaa kastia kun elämämkoululaiset. Heillä ei vaan ole suhteita.
No onhan sillä sieltä "Ruotsin paratiisisaarelta" Vuoden pano -titteli. Oikeus siis vaatia mieheltäkin kunnianhimoa. Ainakin on himoa, jospa vielä sen kunniankin saisi jotenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta, jos esim. opiskelee, tavoittelee oman alansa työtä tai on aloitteleva yrittäjä ja siinä sivussa ajaa bussia, mikä ettei.Jos se bussikuski on hyvä työssään, on ehkä unelma-alallaan, pidetty sekä asiakaspalvelijana että työkaverina, miksi se bussikuski on kunnianhimoton? Kuskien päiväthän on pitkiä ja monipuolisia, ei se ole vain ajamista talla pohjassa katse tiessä.
Inhottaa ihmiset, jotka pilkkaavat toisen ammattia. Moukkamaista touhua.
Bussikuski voi toki olla kunnianhimoinen mutta jos ajattelen ainoastaan mielikuvien tasolla, niin ei bussikuskin työ ule mieleeni ensimmäsiten joukossa, niiden ammattien joukossa joilla on eriyistä kunnianhimoa ja joissa halutaan edetä eteenpäin.
Mutta tällaisella lausunnolla, minkä Amanda H. tuli lausahtaneeksi ei kyllä osoita kuin oman ajattelemattomuutensa. Mutta ilm. hän on aina tienny mitä tekee, eikä ole tarvinnu eenemiseensä kenenkään muun apuja, vaan on voinut hankkia elantonsa ise oppineena dj:nä ja tv -kasvona.
Moni bussikuski on häneen verrattuna luultavasti vähemmän kunnianhimoisia mutta koulutetumpi. - Heillä on myös töitä todennäköisesti vielä 10 vuoden päästä.
Vaan millä Amanda H. aikoo elättää itsensä? Etsimällä itselleen rikkaan kumppanin ja/ tai sponsorin? Vai jatkaa samalla alalla kuin tähän asti? - Jos niin vaatinee todellakin häneltä kunninanhimoa ja pyrkyryyttä, että pärjää niin, että saa laskunsa maksettua.
Se vähän yksinertaisempi mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta, jos esim. opiskelee, tavoittelee oman alansa työtä tai on aloitteleva yrittäjä ja siinä sivussa ajaa bussia, mikä ettei.Jos se bussikuski on hyvä työssään, on ehkä unelma-alallaan, pidetty sekä asiakaspalvelijana että työkaverina, miksi se bussikuski on kunnianhimoton? Kuskien päiväthän on pitkiä ja monipuolisia, ei se ole vain ajamista talla pohjassa katse tiessä.
Mä tiedän yhden miehen, joka on ajanut bussia, jotain invakuljetuksia, ilmeisesti tilausajoja pitempääkin matkaa ja pihalla on usein ollut tavallinen taxiauto. Kaverilla on myös sähkömiehen paperit, ja on silläkin ansainnut. Kuulin myös, että on tehnyt itse kotiinsa täydellisen rempan, jonka jälkeen myi hyvällä voitolla ja osti reilusti kalliimman kämpän. Kuulemma ei ole perintöjä saanut. Itse ainakin arvostan tämän lajin miestä.
En pysty näkemään kyseistä naista sen kunnianhimoisempana kuin keskivertobussikuskiakaan.