Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**********Kyllä oli huono kirja!! - MInkä sinä jätit kesken? *********

Vierailija
31.07.2015 |

Voi jumpe että menin pieleen, kun umpimähkään kirjakaupasta hain "varmaa nakkia" kesälukemiseksi. Kriteereinä jokseenkin nämä

- naiskirjailija: pohjoismainen, ei tällä kertaa suomalainen eikä novellisti

- ei dekkari

- kaunis kieli, mainostetaan ehkä omaleimaisella ja soljuvalla kirjoitustavalla. Ehkä jopa eteerisen kaunis. Tarinalla ei ole niin väliä, kunhan kirjoittaa kauniita sanoja. (Mielessä väikkyi jotakin Emmi Itärannan tapaista, kun kirjoitti Teemestarin kirjan).

Ja mitä minä ostin:

http://www.gummerus.fi/fi/kirja/9789512099474/kun-mustarastas-laulaa/

Voi mitä KAKKAA! Ihan kuin 70-vuotias suomentaja (onko hän??) kääntäisi suomeksi kioskiromaania, jossa ei tapahdu MITÄÄN! Ja kirjailijan jokainen lause alkaa kieltosanalla "Ei, hän ei halunnut tavata ketään. Ei hän tahtonut tuntea näin. Ei enää. Ei koskaan"- Täynnä kliseitä "sirosti ristityistä nilkoista" "yksinäisyyteen, joka puhutteli häntä ihan uudella tavalla". Kaksi sanaa kerraan. Ehkä kolme. Ehkä.

Kauheata kuraa ja sinne meni melkein 30 euroa. Kesken jää.

- Mikä kirja teiltä on jäänyt kesken ja miksi?

Kommentit (97)

Vierailija
61/97 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fifty shades of gray, niin huono. Luin ensin suomennettuna ekan osan ja tsekkasin tokan osan englanninkielisenä. Ei ollut suomentajan vika, vaan kirjasarja on itsessään niin klisee ja yksinkertainen.

Vierailija
62/97 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mä niin tykkäsin tuosta Mustarastas -kirjasta... Toki Laulaisin sinulle lempeitä lauluja oli vertaansa vailla.

Nyt Kaikki hyvä sinussa odottaa tossa seuraavaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/97 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 07:36"]Olen ap:n kanssa samaa mieltä Linda Olssonista. Hänen eka teoksensa Laulaisin sinulle lempeitä lauluja oli kyllä mielestäni hyvä. Todella kaunis ja liikuttava tarina, jossa tapahtuikin jotain. Pettymys oli suuri, kun luin seuraavan kirjan, Sonaatti Miriamille. Siinä ei sitten tapahtunutkaan yhtään mitään. Loppuhuipennus oli se, että päähenkilö sai kuulla olevansa sukua jollekin mummelille, enkä edes tajunnut kuka se oikein oli... Kaikki hyvä sinussa jäikin kesken jo ekojen sivujen jälkeen, enkä ole Mustarastasta edes viitsinyt aloittaa. Harmittaa todella, sillä ensimmäisestä teoksesta huomasi, mihin Olsson halutessaan pystyisi, mutta koko ajan tuntuu menevän vain laaduttomammaksi :(
[/quote]

Minusta jo tuo Lempeät laulut oli huono ja teennäinen.

Vierailija
64/97 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla koku Riikka Pulkkisen kirja
sori en muista nimeä.monet kotimaisista naiskirjailijoista kirjoittavat liian hienosti mut mä kyllä tykkäänkin lukea sellsisia joissa tapahtuu jotain. En jaksa memelankolisia pohdintoja. Omia suodikkeja Tuija Lehtinen,Enni Mustonen,Leena Lehtolainen jne. :)

Vierailija
65/97 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja paikalla: periaatteesta nimenomaan ostan kirjat, etenkin kotimaiset. Tahdon kannattaa kirjailijoita ja koota hyllyyni ne teokset, joista pidän. Periaatteesta myös luen loppuun kirjat, mutta nyt tuli vastaan harvinaisuus, jota en kerta kaikkiaan jaksa (juuri tuo mainitsemani Linda Olsson). Kesken muuten jäi myös Pussikaljaromaani!

Suosikkikirjailijani ja -novellistini on Maritta Lintunen, nyk. Sarapuro.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Maritta_Lintunen

Vierailija
66/97 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 23:21"]Katja Kettu: Kätilö. Ulla-Lena Lundberg: Jää. Jälkimmäinen oli niin niin puuduttava että hohhoijaa. Ehkä odotukset olivat liian korkealla, kun sitä palstalla niin kehuttiin...

[/quote]

Mulla tuo Jää on kouraissut syvemmältä kuun monikaan kirja koskaan. Luin sen pari vuotta sitten enkä ole oikein vieläkään toipunut. Mutta Sinuhea en ole yrityksistä huolimatta päässyt loppuun.

Vierailija
67/97 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 09:04"]Mulla koku Riikka Pulkkisen kirja
sori en muista nimeä.monet kotimaisista naiskirjailijoista kirjoittavat liian hienosti mut mä kyllä tykkäänkin lukea sellsisia joissa tapahtuu jotain. En jaksa memelankolisia pohdintoja. Omia suodikkeja Tuija Lehtinen,Enni Mustonen,Leena Lehtolainen jne. :)
[/quote
voi hyvänen aika mitä kirjoitusvirheitä!pitäisi oöls melankolinen jne.t.49

Vierailija
68/97 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taivaslaulu, kirjailijaa en nyt muista. Juu, rikasta kieltä... Olisko voinut olla vähemmänkin rikasta ettei jokaista sanaa olis tarvinnu vääntää joksikin toiseksi?

Vierailija
69/97 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirsi Merimaa on kauhea.

Vierailija
70/97 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 09:05"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 23:21"]Katja Kettu: Kätilö. Ulla-Lena Lundberg: Jää. Jälkimmäinen oli niin niin puuduttava että hohhoijaa. Ehkä odotukset olivat liian korkealla, kun sitä palstalla niin kehuttiin... [/quote] Mulla tuo Jää on kouraissut syvemmältä kuun monikaan kirja koskaan. Luin sen pari vuotta sitten enkä ole oikein vieläkään toipunut. Mutta Sinuhea en ole yrityksistä huolimatta päässyt loppuun.

[/quote]

Sama täällä! Jää on niin vavahduttava kirja, että se tuli mulla pitkään uniin, kun olin sen lukenut.

Ulla-Lena Lundberg on muutenkin lempikirjailijoiltani, olen lukenut häneltä kaiken moneen kertaan. Hassua on se, että hän usein kirjoittaa aiheista, joista en sinänsä voisi olla vähempää kiinnostunut (lintujen tarkkailua Siperiassa ym.). Mutta kirjoittaa niin älyttömän hyvin, että luen joka rivin onnellisena ahmien.

Vierailija
71/97 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 09:11"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 09:05"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 23:21"]Katja Kettu: Kätilö. Ulla-Lena Lundberg: Jää. Jälkimmäinen oli niin niin puuduttava että hohhoijaa. Ehkä odotukset olivat liian korkealla, kun sitä palstalla niin kehuttiin... [/quote] Mulla tuo Jää on kouraissut syvemmältä kuun monikaan kirja koskaan. Luin sen pari vuotta sitten enkä ole oikein vieläkään toipunut. Mutta Sinuhea en ole yrityksistä huolimatta päässyt loppuun.

[/quote]

Sama täällä! Jää on niin vavahduttava kirja, että se tuli mulla pitkään uniin, kun olin sen lukenut.

Ulla-Lena Lundberg on muutenkin lempikirjailijoiltani, olen lukenut häneltä kaiken moneen kertaan. Hassua on se, että hän usein kirjoittaa aiheista, joista en sinänsä voisi olla vähempää kiinnostunut (lintujen tarkkailua Siperiassa ym.). Mutta kirjoittaa niin älyttömän hyvin, että luen joka rivin onnellisena ahmien.

[/quote]

Ja lisään vielä, että mä luin Sinuhen loppuun mutta väkipakolla irvistellen... Waltarikin kirjoittaa hyvin, mutta en vain saa makua hänen historiallisiin kirjoihinsa (jotka kyllä olen kahlannut läpi muutkin). Sen sijaan muut Waltarit uppoavat hyvin.

Vierailija
72/97 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ps. Rakastan sinua.

Niin ennalta-arvattava ja todella lapsellinen, aivan järkyttävää sontaa koko kirja. Leena Lehtolaisen äänikirja jäi myös kesken samoista syistä plus superhuonon lukijan takia, nimeä en enää muista mutta joku naispuolinen henkivartija siinä sohelsi menemään.

Luen paljon kirjoja eri genreistä, mutta nämä kaksi on olleet kyllä maailmankaikkeuden kauheinta sontaa.

Vierailija
73/97 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 22:46"]

Voi jumpe että menin pieleen, kun umpimähkään kirjakaupasta hain "varmaa nakkia" kesälukemiseksi. Kriteereinä jokseenkin nämä

- naiskirjailija: pohjoismainen, ei tällä kertaa suomalainen eikä novellisti

- ei dekkari

- kaunis kieli, mainostetaan ehkä omaleimaisella ja soljuvalla kirjoitustavalla. Ehkä jopa eteerisen kaunis. Tarinalla ei ole niin väliä, kunhan kirjoittaa kauniita sanoja. (Mielessä väikkyi jotakin Emmi Itärannan tapaista, kun kirjoitti Teemestarin kirjan).

Ja mitä minä ostin:

http://www.gummerus.fi/fi/kirja/9789512099474/kun-mustarastas-laulaa/

Voi mitä KAKKAA! Ihan kuin 70-vuotias suomentaja (onko hän??) kääntäisi suomeksi kioskiromaania, jossa ei tapahdu MITÄÄN! Ja kirjailijan jokainen lause alkaa kieltosanalla "Ei, hän ei halunnut tavata ketään. Ei hän tahtonut tuntea näin. Ei enää. Ei koskaan"- Täynnä kliseitä "sirosti ristityistä nilkoista" "yksinäisyyteen, joka puhutteli häntä ihan uudella tavalla". Kaksi sanaa kerraan. Ehkä kolme. Ehkä.

Kauheata kuraa ja sinne meni melkein 30 euroa. Kesken jää.

- Mikä kirja teiltä on jäänyt kesken ja miksi?

[/quote]

Ei se alkuperäiskielelläkään mikään erikoinen ollut, tosin en pahemmin haukkuisikaan. Vähän yksinkertainen kyllä, eikä saanut paljoa irti sinäänsä minua kiinnostavasta aiheesta.

Knausgårdin sarjan jätin kesken, pari kirjaa jaksoin mutta en enempää. Ei ollut miehille tarkoitettu. Ei siis tylsyyteen kaatunut, vaan v... ärsytykseen.

Vierailija
74/97 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että Stephen King alkaa vanhemmmiten menettää otteensa :-(
"Kuvun alla "oli todella pitkävetinen ja puuduttava, samoin tämä tuorein "Herääminen"

Vierailija
75/97 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 23:14"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 23:06"]Taru sormusten herrasta elokuvat oli jo niin tylsiä etten ole kuvitellutkaan lukevani. Jane Austinin kirjoista tehdyistä elokuvista olen yleensä tykännyt, ja yritin lukea jotain kirjaa, olisko ollut Kotiopettajattaren romaani tai jotain, mutta ei, ei millään pystynyt. Stephen King on ollut ihan mahtava kirjailija yleensä, kirjat ovat olleet suorastaan pelottavan todentuntuisia lukiessa, mutta muutama vuosi sitten ilmestynyt kirja on jäänyt väkisin kesken, olen yrittänyt, todella yrittänyt moneen kertaan, mutta kun ei siinä tunnu olevan mitään järkeä.

Puhdistuksesta kyllä tykkäsin, se oli aika järkky, mutta silti hyvä.

Muistatko mikä Kingi oli kyseessä?

Mä olen lueskellut paljon Kingejä. Mulla on suuria vaikeuksia lukea Talismaania. On ollut jo ainakin pari vuotta kesken.

Vielä joskus sen luen loppuun!

Täällä pohjantähden alla jäi kyllä lukematta, olin alle kolmekymppinen.
Talismaani on ihan ok, King kirjoitti sen yhdessä Peter Straubin kanssa kuten myös itsenäisen jatko-osan Pimeyden talo. Ja Peter Straub on kirjoittanut kaksi upeaa kauhukirjaa, Julia ja Kummitusjuttu. Lukekaa ne, tämä on käsky!

Hyviä ovat, ja olen ne lukenut.

Mutta entäpä Koko? Olen ajatellut lukea sen, mutta jostain luin, että se olisi todella heikko Straubin kirja. Miten on? Onko kukaan lukenut kyseistä teosta?

Toisaalta nämä ovat juuri niitä makuasioita, joista voi kiistellä. :) Sellaista kirjaa ei olekaan, joka ei jonkun mielestä olisi huono ja toisen mielestä ihan luettava tai jopa erinomainen.

Vierailija
76/97 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Khaled Hosseinin Kun vuoret kaikuivat. Se oli surkea. Harmitti, koska Leijapoika oli hyvä ja Tuhat loistavaa aurinkoa on varmaan mun kaikkien aikojen lemppari.

Tähän sanottakoon vielä, että luin jopa Fifty shades of Greyt (kaikki kolme) loppuun asti, väkisin mutta kuitenkin loppuun eli kärsivällisyyttä huonojenkin kirjojen lukemiseen löytyy. Kun vuoret kaikuivat oli vaan niin huono että se oli pakko jättää kesken.

Vierailija
77/97 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oneiron uhkaa jäädä kesken, liian korkealentoista fantasiaa mun makuun.

Vierailija
78/97 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

He eivät tiedä mitä tekevät.

Uskomatonta Suomen ja suomalaisten mollaamista :O Ja tuolle annettu Finlandia-palkinto!!

Vierailija
79/97 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stephen King: Tukikohta. Eikö tätäkään olisi voinut kirjoittaa mitenkään lyhyemmin?

Vierailija
80/97 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sofi Oksasen Norman jätin kesken.  Harvoin joutuu kirjaa keskeyttämään, tästä oli odotukset korkealla kun Puhdistuksesta tykkäsin tosi paljon.

Harmittaa, kun ostin tämän itselleni, 35e meni hukkaan:(.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi