Paljonko käteen menojen jälkeen €/kk
Sain maksettua lainan pois 3 kuukautta sitten ja itselle jää lähes 2000€ ylimääräistä rahaa joka kuukausi.
Miten teillä joilla myös laina maksettu pois?
Kommentit (22)
Mitä tarkoitetaan menoilla?
Kiinteiden, pakollisten kulujen (vuokra, sähkö, vakuutukset, puhelin ja netti jne) jälkeen mulle jää vähän vajaa tonni kuussa. Riittää, asun yksin.
Vaihetelevasti 600-1000e lainojen ja laskujen jälkeen jää käteen...
Mitä tarkoitat ylimääräisellä?
Siis olet maksanut kaikki laskut, ostanut tarvitsemasi ruuat jne. ? Ja ihan säästöön siis jää 2000 euroa kuussa?
Se on ihan hyvin sitten. Itse pystyn laittamaan siinä kolmisen sataa sivuun kuussa pahan päivän varalle. Minulla kaksi huollettavaa lasta, mikä tietysti vaikuttaa tilanteeseen, muuten voisi olla tonnin verran.
Laskin just ahdistuneena, että mulla jää laskujen jälkeen noin 700-1000 euroa ruokaan, hygieniaan, vaatteisiin ym ja oon vielä kahden lapsen yh!!!
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 17:19"]
Kiinteiden, pakollisten kulujen (vuokra, sähkö, vakuutukset, puhelin ja netti jne) jälkeen mulle jää vähän vajaa tonni kuussa. Riittää, asun yksin.
[/quote]
Kaikki menot kaljoista lähtien. Itse olen parisuhteessa, mutta molemmilla omat rahat.
Lainoja on. 2 aikuista ja 2 lastaa. Palkoista jää laskujen ja muiden menojen jälkeen n. 2000 aina vaikka menoja on paljon.
Matkustellaan. Ostetaan huonekaluja, laitetaan pihaa, vaihdetaan auto.
Kerrytetään rahaa ja käytetään. Ei oteta lisää lainaa
Tulot yhteensä käteen kuussa nyt kun olen äitiysrahalla n.8500€, siirä lainaan reilu 3000€, muihin laskyihin vaihtelevasti, arviolta n.800€/kk. Ruokaan ja muihin menoihin menee vielä n.2000€/kk.
490 euroa. Olen juuri valmistunut työttömäksi ja teen joitain vuoroja kaupassa.
N19
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 17:22"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 17:19"]
[/quote]
Kaikki menot kaljoista lähtien. Itse olen parisuhteessa, mutta molemmilla omat rahat.
[/quote]
Alapeukku omille rahoille. Auta kumppaniasi ensin. Se on satsaus tulevaisuuteen
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 17:24"]
Alapeukku omille rahoille. Auta kumppaniasi ensin. Se on satsaus tulevaisuuteen
[/quote]
Ehkä kaikkien kumppanit ei tarvitse apua?
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 17:24"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 17:22"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 17:19"] Mitä tarkoitetaan menoilla? Kiinteiden, pakollisten kulujen (vuokra, sähkö, vakuutukset, puhelin ja netti jne) jälkeen mulle jää vähän vajaa tonni kuussa. Riittää, asun yksin. [/quote] Kaikki menot kaljoista lähtien. Itse olen parisuhteessa, mutta molemmilla omat rahat. [/quote] Alapeukku omille rahoille. Auta kumppaniasi ensin. Se on satsaus tulevaisuuteen
[/quote]
Kyllä sillekin jää ihan mukavasti käteen. Tulee toimeen omillaan vallan mainiosti.
Ennen ruokakuluja vuokran ja laskujen jälkeen noin 400€ eli ruokirnkin jälkeen ylimääräistä jää 200€.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 17:20"]
Mitä tarkoitat ylimääräisellä?
Siis olet maksanut kaikki laskut, ostanut tarvitsemasi ruuat jne. ? Ja ihan säästöön siis jää 2000 euroa kuussa?
Se on ihan hyvin sitten. Itse pystyn laittamaan siinä kolmisen sataa sivuun kuussa pahan päivän varalle. Minulla kaksi huollettavaa lasta, mikä tietysti vaikuttaa tilanteeseen, muuten voisi olla tonnin verran.
[/quote]
juuri näin. Oli yllätys kuinka rahaa alkoi kertyä tillle kun lainat sai maksettua. Kumma vain, että tuntuu jäävän enemmän kuin lainanmaksu määrä oli? Ap.
Tämän kuun nettopalkasta kun olin maksanut vuokran ja puhelinlaskun jäi jäljelle n. 1500 euroa. Siitä 300 suoraan asp-tilille, 1000 säästötilille ja käyttörahaksi jätin 200 e. En koskaan pidä käyttötilillä enempää kuin pari sataa, siirrän tarvittaessa säästötililtä sitten.
Korttini on kerran kopioitu ja käyttötilityhjätty, siksi vain pikkusummia kerrallaan.
Jotta keskustelu olisi mielekästä, pitäisi todellakin määritellä tämä "ylimääräinen".
Onko ylimääräistä se, jonka voi laittaa vaikkak matkoihin, vaatteisiin, ravintoloihin, kosmetologille ym?
Vai se, joka vielä näiden tiettyjen ylellisyyksien jälkeen jää käteen?
Persu ressukat ei tarvitse ruokarahaa. Kunhan saa lavan olutta päivittäin, niin ne tulee mainiosti toimeen työttöminä.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 17:32"]
Jotta keskustelu olisi mielekästä, pitäisi todellakin määritellä tämä "ylimääräinen".
Onko ylimääräistä se, jonka voi laittaa vaikkak matkoihin, vaatteisiin, ravintoloihin, kosmetologille ym?
Vai se, joka vielä näiden tiettyjen ylellisyyksien jälkeen jää käteen?
[/quote]
Siis kaikki maksut mitä on kuukauden aikana käytetty. Sen jälkeen jäi liki 2000€ käteen.
200 €/kk