Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko jehovan todistajan ja ateistin parisuhde kestää?

Vierailija
31.07.2015 |

Tunteeko kukaan tälläistä pariskuntaa tai onko kellään omaa kokemusta?? Mulla jehovan todistaja mies "kiikarissa" :)

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos seurakunnassa tiedettäisiin jonkun seurustelevan maailmallisen kanssa se johtaisi toimenpiteisiin. Henkilön kanssa keskusteltaisiin ja voitaisiin kutsua komitea koolle ja jopa erottaa jos seurustelija tunnustaisi harjoittaneensa seksiä.

On totta että erotettu voi joutua kartetuksi tai osittain kartetuksi. Riippuu henkilöistä miten suhtautuvat, joka tapauksessa seurakuntalaisten on kartettava, läheiset ei välttämättä karta kokonaan.

ex-jt

Vierailija
22/49 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi. Ihan turha kiikaroida, jos et itse ole totuudessa. Se ei vaan tule onnistumaan. Ja sitä paitsi, et kestäisi sitä suhdetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://veljesseura.org/foorumi/

Kehotan lueskelemaan tuota sivustoa ja selvitä mitä mieltä mies on kyseisestä sivustosta onko käynyt siellä tai jopa kirjoittanut sinne.

Todistajilta tuo sivusto on kielletty, jotkut siellä käy ja ovat jopa rekisteröityneet sinne. Suurin osa on järjestöstä eronneita tai erotettuja.

Vierailija
24/49 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi. Jehovan todistajat saavat avioitua vain omiensa kanssa.

Vierailija
25/49 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko harrastaneet seksiä?

Vierailija
26/49 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin tai myöhemmin tämä nousee ongelmaksi. Monista muista uskonnollisista yhteisöistä poiketen Jehovan todistajat eivät hyväksy "kannatusjäsenyyttä" eli heidän odotetaan osallistuvan aktiivisesti seurakunnan toimintaan ja tekemään lähetystyötä. Miestä aletaan todennäköisesti painostaa käännyttämään sinua, halusi hän tätä itse tai ei, ja jos ei tulosta synny, aletaan häntä ohjata luopumaan suhteesta.

Vierailija
27/49 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käännytä se mies.

Vierailija
28/49 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelasta se mies!

Vierailija
29/49 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Australian tutkintakomissio: Jehovan todistajat salannut tuhannen lapsen hyväksikäytön

http://veljesseura.org/foorumi/viewtopic.php?f=1&t=7306

Vierailija
30/49 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://m.iltalehti.fi/ulkomaat/2015072720095807_ul.shtml

Tämä on iltalehdessäkin

Jehovan todistajat jättäneet raportoimatta yli tuhat hyväksikäyttötapausta
Maanantai 27.07.2015 klo 12:53 (muokattu 27.07.2015 klo 13:33)

Australiassa Jehovan todistajien keskuudessa tapahtuneet lasten hyväksikäytöt on lakaistu maton alle.

Jehovan todistajat tuhosivat lasten hyväksikäytöistä tehtyjä merkintöjä estääkseen niiden leviämisen vääriin käsiin. Asia kävi ilmi, kun järjestön vanhin Max Horley oli kuninkaallisen komission lasten seksuaaliseen hyväksikäyttöön liittyvän tutkimusyksikön kuultavana maanantaina. Kun Horleyltä kysyttiin, mitä hän tarkoittaa ”väärillä käsillä”, tämä kertoi kirkon vanhimpien halunneen suojella vaimojaan.

– Emme halua vaimojemme tietävän asioistamme, minkälaisten asioiden kanssa toimimme, Horley vastasi.

Kyseessä on tutkimus, jossa selvitetään yli tuhatta 1950-luvun jälkeen tapahtunutta lasten hyväksikäyttöä, jotka käsiteltiin järjestön sisällä ilman ilmoituksen tekemistä poliisille. Näistä reilua sataa ei käsitelty myöskään yhteisössä, sillä järjestön sisäiset tavat vaativat seksuaaliselle hyväksikäytölle ainakin kaksi todistajaa, jotta toimenpiteisiin voidaan ryhtyä.

Tutkimuksessa on muun muassa selvinnyt, että hyväksikäytön uhrit pakotettiin kohtaamaan hyväksikäyttäjänsä, ja heidät saatiin tuntemaan itsensä syntisiksi. Max Horleyn ollessa vanhimpana 1980-luvulla BCB-nimellä kuulemisessa esiintyvä nainen oli joutunut toisen vanhimman hyväksikäyttämäksi länsi-Australian Narroginissa.

Mies oli suudellut BCB:tä ja vakoillut tätä suihkussa. Kun hyväksikäyttö julkistettiin, BCB:n tuli olla paikalla tapaamisissa, joissa hyväksikäyttäjä muun muassa vitsaili teoistaan. Horleytä kuultiin juuri näistä tapaamisista tehtyjen muistiinpanojen tuhoamisesta.

Horley perusteli puuttuvia muistiinpanoja sillä, ettei useiden ihmisten haluttu tietävän hyväksikäytöstä. Hän sanoi myös, ettei ole järjestön tehtävä raportoida vakavista hyväksikäyttösyytöksistä poliisille.

Australian kuninkaallinen lasten hyväksikäytöstä vastaava komissio kuulee maanantain aikana hyväksikäytön uhreja, Vartiotornijärjestön vanhimpia sekä muita yhteisön johtohenkilöitä.

Vierailija
31/49 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme paljon puhuneet uskonnosta ja kaikesta niistä eri mahdollisuuksista millaista tuleva elämä voisi olla. Mies lopetti kokouksissa käymisen siihen aikaan kun aloimme olla vakavammalla mielellä tässä touhussa.. Muutamissa vain käynyt silloin tällöin sen jälkeen ja ollut kyllä hyvillä mielin niistä käynneistä. Totta puhuen jotkut tietävätkin jotain ja patistavat häntä kovasti ryhdistäytymään ja lopettamaan tämän NYT. Tosin eivät tiedä koko totuutta. Seksisuhdetasolla olemme ja mietimme kovasti miten tästä eteenpäin.. Kovasti miestä pohdituttaa "mikä on oikein".  Ja vaikka paljon olemmekin asiasta puhuneet niin hän ei yritä millään tavalla minua käännyttää sinne. Olen jopa itse joskus kysynytkin että voisinko tulla mukaan kokoukseen, mutta ei ole siihen suostunut.

Ap

Vierailija
32/49 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelu vielä toimii, mutta jos solmitte avioliiton, niin olet sen jälkeen miehesi alamainen. Ihan sama, mitä mies puhuu nyt. Juokse!!!

Vierailija
33/49 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ole kertonut totuutta seurakunnan vanhimmille muuten olisi jo erotettu.

Esiaviollinen seksi on täysin kielletty todistajilta.

Ensin kutsutaan komiteaan ja voidaan nuhdella jos tekijä on katuvainen ja päättää palata kaidalle tielle, jos jatkaa moraalitonta menettelyään niin erotetaan.

Jos mies jatkaa kaikesta huolimatta uskossaan ja teidän suhde jatkuu niin väistämättä tulet "rakkauspommituksen uhriksi" tarkoittaa että sinua yritetään jatkuvasti käännyttää.

Mies ei halua sinua kokouksiin koska näin paljastaisi että hänellä on maailmallinen seurustelukumppani. Kokouksiin voisit mennä niin ettet ole miestä tuntevinasikaan.

Jos paikkakunnallanne on useampia jt-seurakuntia niin mene johonkin niiden kokouksista. Jos sattumoisin asut Helsingissä seurakuntia siellä on useita ja sinua ei tunnisteta.

Miehen tekemiset kyllä osoittaa että hänen uskonsa on hiipumassa koska on edennyt seksisuhteeseen kanssasi. Muista kuitenkin että monet todistajat ovat on/off tilanteessa, voivat välillä olla erotettuja ja sitten menevät takaisin kun eivät kestä tilannetta olla erossa omista perheenjäsenistään.

Onko mies ollut lapsuudestaan saakka todistaja vai itse aikuisella iällä siihen liittynyt? Jos on lapsuudesta asti ollut niin on vahvasti aivopesty.

Vierailija
34/49 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut ihan lapsuudesta asti ja perhe ja suku kovinkin uskovaista porukkaa. Hän aikapaljon kyseenalaistaa omaa uskoaan, mutta harmittelee kovemmin sitä kun kaikki vanhat kaverit joutuu jättämään. Ei oikeen nykyäänkään enää pysty katsomaan ketään silmiin siinä porukassa. Välillä on vain aikoja jolloin hän haluaa enemmän "palata takaisin" ja välillä taas aikoja jolloin meidän suhde on kaikki kaikessa.

Vierailija
35/49 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala tilanne.

Nyt tiedän että mies ei haluaisi olla järjestössä, on samanlainen kuin itse aikoinani. Minut pakotettiin mukaan niin kuin jt-lapsille tapahtuu aina. Ei ole oma valinta käydä kokouksissa, kentällä tai konventeissa. Lapsi kasvaa alituisen Harmagedonin pelon alla. Se on niin eri maailma kuin muilla ihmisillä ettei sitä ulkopuolinen voi koskaan kokonaan ymmärtää.

Sitä uskoo ja luottaa vanhempiinsa ja ainoaan oikeaan totuuteen kunnes jossain vaiheessa silmät alkavat avautua ja itsenäinen ajattelu lähtee liikkeelle.

Itse erosin uskonnosta nuorena aikuisena.

Vierailija
36/49 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja mies ei ole käynyt tuolla veljesseuran sivuilla ja on kieltänyt myös minua lukemasta sitä sivustoa!

Ap

Vierailija
37/49 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pääsit yli siitä että kaikki vanhat tutu ja perhe lopetti yhteyden pidon kanssasi?

Miksi erosit jehovan todistajista?

Ap

Vierailija
38/49 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 14:16"]Hankala tilanne.

Nyt tiedän että mies ei haluaisi olla järjestössä, on samanlainen kuin itse aikoinani. Minut pakotettiin mukaan niin kuin jt-lapsille tapahtuu aina. Ei ole oma valinta käydä kokouksissa, kentällä tai konventeissa. Lapsi kasvaa alituisen Harmagedonin pelon alla. Se on niin eri maailma kuin muilla ihmisillä ettei sitä ulkopuolinen voi koskaan kokonaan ymmärtää.

Sitä uskoo ja luottaa vanhempiinsa ja ainoaan oikeaan totuuteen kunnes jossain vaiheessa silmät alkavat avautua ja itsenäinen ajattelu lähtee liikkeelle.

Itse erosin uskonnosta nuorena aikuisena.

[/quote]
Minä pelkäsin vielä aikuisenakin harmagedonia monta vuotta, vaikka olin jo eronnut. Ap, todennäköisesti miehen perhe, suku ja ystävät tulee hänet täysin hylkäämään. Joudut olemaan todella paljon miehesi tukena jos päätätte olla yhdessä.

Vierailija
39/49 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 14:18"]Niin ja mies ei ole käynyt tuolla veljesseuran sivuilla ja on kieltänyt myös minua lukemasta sitä sivustoa!

Ap
[/quote]
Ei tietenkään saa lukea ettei totuus selviä :D Mutta sinähän saat lukea, mene sille sivulle ja ota selvää. Älä missään tapauksessa haksahda tähän uskontoon. Jos saisitte lapsenkin ja mies olisi vielä Jt niin ette saisi antaa verensiirtoakaan lapselle jos tarve olisi, vaan lapsen pitäisi antaa mielummin kuolla. Mutta se taitaa nykyisin olla niin että lääkäri antaa vaikka väkisin.

Vierailija
40/49 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten aiemminkin kerroin, niin olemme puhuneet paljon ja myös lapsista ja jos niitä meille yhdessä joskus tulisi niin mies on kertonut kantansa että hän haluaisi viedä heitä kokouksiin mutta minä saisin lopulta päättää mitä tehdään. Sehän tässä minua eniten mietityttäkin kun kaikki tuntuu nyt niin hyvältä ja vaikuttaa lupaavalta, mutta sen perusteella mitä muualta olen kuullut ja lukenut niin pelkään eniten sitä miten se yhteinen tulevaisuus menisi.... Onko realistista oikeasti ajatella että tämä suhde toimii.. Aina kun mies tapaa näitä vanhoja kavereitaan niin minä en saa tulla lähellekkään eikä hän puhu minusta sanaakaan. Jos hän ei nyt uskalla minusta mainita niin uskaltaako koskaan myöhemminkään? Minä en voisi ajatella itse koskaan littyväni jehovan todistajiin. Jos hän tulisi erotetuksi, niin miten suuri masennus siitä seuraisi? Haluanko tuottaa hänelle niin suurta tuskaa...

Ap