Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko jehovan todistajan ja ateistin parisuhde kestää?

Vierailija
31.07.2015 |

Tunteeko kukaan tälläistä pariskuntaa tai onko kellään omaa kokemusta?? Mulla jehovan todistaja mies "kiikarissa" :)

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vastaava tuttavuus, aikansa erimielisyyttä ja vain toinen petti: ero. Sinähän kysyit tunteeko kukaan tai onko kokemusta, siis en tunne kun ovat eronneet.

Vierailija
2/49 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo oli paha jos on kieltänyt sinua lukemasta veljesseuran sivuja. Tiedän että todistajat pitävät sivuja panetteluna ja valehteluna.

Ikäväkseni on kerrottava että veljesseuran sivuilla kerrotut elämäntarinat on totisinta totta, totuutta jonka todistajat haluavat kieltää.

Olen itse osittain kartettu. Minua ei haittaa se että lapsuudesta asti tuntemani ihmiset eivät halua olla kanssani tekemisissä, jotkut katsovat ohi kun kohdataan, jotkut kääntävät päänsä pois. Ei siis edes tervehditä. Ei haittaa.

Minulla on jo ajallista välimatkaa tuohon yhteisöön. Lähisuku ei onneksi karta. Osa sukulaisista karttaa. Ristiriitaista toimintaa.

En kuitenkaan pysty hyväksymään jt-uskonnon toimintatapoja ja oppikäsityksiä joita on vaihdettu tämän tästä "uuden valon" myötä.

Erittäin manipuloiva uskonyhteisö joka pyrkii mielenhallintaan ja on onnistunut siinä oikein hyvin. Surullista tässä on se että nämä uskovat ovat joutuneet pettymään rankasti, he ovat ennustelleet usein "maailmanloppua" ja eipä sitä ole vieläkään tullut. Vuosilukuja on ennustettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan tasapuolisuuden vuoksi todistajien omille sivuille linkin, voit lueskella sieltä heidän uskonkäsityksiään

http://www.jw.org/fi/

http://www.jw.org/fi/raamatun-opetukset/kysymyksi%C3%A4/

Tähän olet sitoutumassa jos jatkat miehen kanssa.

Vierailija
4/49 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitsen vielä toistamiseen, että jehovilla mies on perheen pää. Naisella ei ole mitään sananvaltaa perheen eikä omissa asioissa. Jos haluat olla alistettu, niin okei.

Tää ei ole satua, mulle kävi näin. Hain heti eroa kun sen tajusin.

Vierailija
5/49 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.jw.org/fi/julkaisut/raamattu/nwt/kirjat/galatalaisille/5/#v48005019-v48005021

Kysypä mieheltä miksi Jehovan todistajat eivät suhtaudu kaikkiin tässä raamatunkohdassa lueteltuiin synteihin samalla tavalla. Suuri osa todistajista mässäilee (on ylipainoisia) ja juopottelee (salassa)

19  Mutta lihan teot ovat ilmeiset,+ ja ne ovat haureus,*+epäpuhtaus*, irstaus,*+ 20  epäjumalanpalvelus, spiritismin harjoittaminen,*+ vihollisuudet, riita, mustasukkaisuus, vihanpuuskat, kinastelut, jakaumat, lahkot*21  kateus, juopottelu,+ mässäilyt* ja muut näiden kaltaiset. Näistä varoitan teitä ennalta, samoin kuin olen jo ennalta varoittanut teitä, että ne, jotka harjoittavat+ sellaisia, eivät peri Jumalan valtakuntaa.+

Pistä mies ottamaan kantaa siihen miksi todistajat lukevat valikoivasti Raamattua.

Lainaus on heidän omasta käännöksestään.

Vierailija
6/49 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksi Jt kaveri jäänyt kaveriksi vaikka olen erotettu. Lähiperhe pitää yhteyttä, muu suku ei ja ei kyllä haittaakkaan. En ole ikinä kehdannut sanoa miehelleni että sukuni on Jehovan todistajia. Pelkään kuollakseni että se tulee joskus ilmi.

Vierailija
7/49 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 15:19"]

Minulla on yksi Jt kaveri jäänyt kaveriksi vaikka olen erotettu. Lähiperhe pitää yhteyttä, muu suku ei ja ei kyllä haittaakkaan. En ole ikinä kehdannut sanoa miehelleni että sukuni on Jehovan todistajia. Pelkään kuollakseni että se tulee joskus ilmi.

[/quote]

Eikö mies ole yhteydessä vanhempiisi ja sisaruksiisi? Miten voi olla tietämättä jt-taustasi?

Eihän se sinun häpeä ole vaikka tiedän todella tuon tunteen, vuosiin eroamiseni jälkeen en kenellekään halunnut kertoa jt-taustastani. Kun lopulta kerroin niin kaikkien suhtautuminen on ollut ymmärtävää, useimmilla on tiedossa jotain negatiivista todistajista. Ihmettelevät että olen vahva ihminen kun olen pystynyt eroamaan järjestöstä.

Vierailija
8/49 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö, mies ei saa nuolla sinun vaginaasi, suuseksi on kielletty, et saa ottaa myöskään suihin - se on luonnotonta. Todistajuus tulee aviovuoteeseen saakka määrittämään pariskunnan seksuaalista kanssakäymistä. Persepanoja ei saa tietenkään tehdä.

Vierailija
9/49 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 15:28"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 15:19"]

[/quote]

Eikö mies ole yhteydessä vanhempiisi ja sisaruksiisi? Miten voi olla tietämättä jt-taustasi?

Eihän se sinun häpeä ole vaikka tiedän todella tuon tunteen, vuosiin eroamiseni jälkeen en kenellekään halunnut kertoa jt-taustastani. Kun lopulta kerroin niin kaikkien suhtautuminen on ollut ymmärtävää, useimmilla on tiedossa jotain negatiivista todistajista. Ihmettelevät että olen vahva ihminen kun olen pystynyt eroamaan järjestöstä.

[/quote]
On yhteydessä, mutta olen toivonut heiltä että eivät ota asiaa puheeksi, eikä niin ole käynytkään, vielä.

Vierailija
10/49 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 15:30"]Tiedätkö, mies ei saa nuolla sinun vaginaasi, suuseksi on kielletty, et saa ottaa myöskään suihin - se on luonnotonta. Todistajuus tulee aviovuoteeseen saakka määrittämään pariskunnan seksuaalista kanssakäymistä. Persepanoja ei saa tietenkään tehdä.
[/quote]
Aivan, oletko ap valmis luopumaan näistä.

Vierailija
11/49 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehdään noita asioita ainakin kokoajan vaikka toinen on jtodistaja..

Vierailija
12/49 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 16:21"]

Meillä tehdään noita asioita ainakin kokoajan vaikka toinen on jtodistaja..

[/quote]

Feikkitodistajan kanssa olet. Ei tosi kristitty nuole toisen sukuelimiä.

Vierailija
13/49 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 12:52"]

Kuten aiemminkin kerroin, niin olemme puhuneet paljon ja myös lapsista ja jos niitä meille yhdessä joskus tulisi niin mies on kertonut kantansa että hän haluaisi viedä heitä kokouksiin mutta minä saisin lopulta päättää mitä tehdään. Sehän tässä minua eniten mietityttäkin kun kaikki tuntuu nyt niin hyvältä ja vaikuttaa lupaavalta, mutta sen perusteella mitä muualta olen kuullut ja lukenut niin pelkään eniten sitä miten se yhteinen tulevaisuus menisi.... Onko realistista oikeasti ajatella että tämä suhde toimii.. Aina kun mies tapaa näitä vanhoja kavereitaan niin minä en saa tulla lähellekkään eikä hän puhu minusta sanaakaan. Jos hän ei nyt uskalla minusta mainita niin uskaltaako koskaan myöhemminkään? Minä en voisi ajatella itse koskaan littyväni jehovan todistajiin. Jos hän tulisi erotetuksi, niin miten suuri masennus siitä seuraisi? Haluanko tuottaa hänelle niin suurta tuskaa... Ap

[/quote]

Jehovantodistajat eivät anna naisen päättää missään asiassa. Vaikka kuinka toisin sanovat. He kuuntelevat ihan mielellään naisen mielipidettä, mutta mies on perheessä se, joka päättää.

Vierailija
14/49 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on täysin vanhauskoista ja stereotyyppistä. Ihan samanlailla on niitäkin perheitä todistajissa missä todellakin nainen päättää. kaikesta.

Vierailija
15/49 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Ettehän te kumpikaan ole aatteeseenne ohjelmoituja robotteja, vaan omilla aivoillanne ajattelevia ihmisiä.

Vierailija
16/49 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu fundamentalismin asteesta

Vierailija
17/49 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu ellet sinä liity jehoviin tai mies hylkää perhettään ja uskontoaan

Vierailija
18/49 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikös se jehova eroteta lahkosta, jos on parisuhteessa ei-jehovan kanssa? Näin olen käsittänyt...

Vierailija
19/49 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt kuitenkin ollaan jo orastavalla seurusteluasteella niin olisiko hänelle kuitenkin tärkeämpää rakkaus kuin uskonto... Mua on vaan kovasti peloteltu ettei voi onnistua, et liian eri ajatusmaailmat jne...  Salasuhdehan tämä vielä... sattuneesta syystä :/ Mietin vain uskallanko tästä oikeesti toivoa mitään oikeasti suurempaa...

Vierailija
20/49 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-todistaja tässä.

Yrittääkö mies käännyttää sinua uskontoon? Oletko käynyt kokouksisssa?

Yleensä todistajat yrittää käännyttää kaikki omaan uskontoonsa ja ovat tässä sinnikkäitä.

Jos seurustelunne on edennyt seksisuhteen tasolle ei mies ole kovin sitoutunut todistaja, saattaa olla että on todistaja vain sukulaissidonnaisuuksien vuoksi.

Tiedätkö käykö mies säännöllisesti kokouksissa (2xviiikossa) käykö hän kenttäpalveluksessa yms. Onko kertonut sinulle uskonnosta ja todistaako sen ainoaa oikeaa totuutta?

Jatkan mielelläni keskustelua kanssasi ap.