Äskeinen Stadin kämpät- keskustelu poistettiin?
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 00:13"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 00:11"]
Miten stadin asunnoilta saa asunnon? Luottotiedot on kunnossa, ei ole vuokrarästejä. Mutta ei ole yhtään rahaa, en pysty maksamaan 2 kk vuokravakuutta mitä yksityisillä markkinoilla vaaditaan eikä sossulappu käy yksityisille, olen kyllä kysynyt. Olen tällä hetkellä sairaslomalla oleva opiskelija, syksyllä olen toivottavasti taas kunnossa ja pystyn jatkamaan opiskeluitani. Ongelma on siis raha, tai paremminkin se ettei sitä ole. Minun pitää muuttaa nykyisestä asunnosta pois koska määräaikainen sopimus päättyy. Onko kellään kokemusta niistä sossun hätämajoituksista? Pystyykö niissä opiskelemaan ja elämään yms normaalisti?
[/quote]
Sen saa, jos saa. Niiden välittäminen ei ole mielivaltaista, ei vain ole mahdollista antaa niitä kaikille. Pitää valita joku aina monesta samanlaisesta hakijasta.
[/quote]
Joo. Ei vaan huvittaisi lopettaa opiskeluja tämän vuoksi, mutta kai se on vakavissaan sitäkin vaihtoehtoa harkittavissa. Alaani ei voi opiskella missään muualla, ellen lähde ulkomaille.
22, tuo on kyllä totta. Kaupungin taloissa on se hyvä puoli, että niissä asuu kaikenlaisia ihmisiä sekaisin, ei kenenkään hakupapereissa lue "narkkari". Yleensä ne nistitkin on saaneet asunnon kun ovat olleet vielä hyvässä kunnossa, ja kun elämä lähtee hanskasta kunnolla, tulee häätö, ja ovat sitten asunnottomia. Ihan samoin tilanteet muuttuvat toisin päin, pienituloinen yksinhuoltaja saa kapungin asunnon, vuosien aikana saa paremman työpaikan ja tulot kasvavat, ja perhe onkin sitten jo parempiosainen, vaikka myös köyhänä ihan tavisnaapureita olivat. Tai pariskunta saanut kaupungin asunnon v. 75, kasvattaneet lapsensa aikuisiksi ja asuvat edelleen vanhana samassa asunnossa, pitkän työuran jälkeen. Tilanteet muuttuvat, ei kenenkään elämä pysy samanlaisena vuosikymmeniä. Itse olen kapungin asunnossa käynyt läpi vaiheet työssäkäyvä pienituloinen yh, keskiluokkainen uusperhe, ja nyt yksin asuva sairaseläkeläinen. Tämänkään takia eivät mitkään tulojen tarkistukset 5v välein toimi, elämä vaihtelee kaikilla.
Se naapurin juoppo Pirjokin on voinut olla reipas perheenäiti, mutta sitten asiat menivät pieleen. Olen asunut 3 kapunginosassa ja useissa Stadin asunnoissa, ja aina ollut rauhallista.
Poistettiin, koska ketjussa mainittiin sana maahanmuuttaja.
Johonkin ketjuun kerroinkin joskus, itse sain muutamassa päivässä asuntotarjouksen hakemuksen jättämisestä. Muutama vuosi tästä on aikaa, muutin Espoosta Helsingin puolelle, olin eronnut avoliitosta. Kerroin nämä hakemuksessa sekä sen että duuni on Helsingin puolella. Sain kivan juuri rempatun kaksion kantakaupungista ja siis todella nopeasti. Olen suomalainen työssäkäyvä alta kolkytvee nainen.
Stadin asuntojen uudehkot asunnot ovat karmeita lääviä. Annettu repsahtaa totaalisesti.
T. Asunto Metsänhoitajankadulta
Hei edelleen, onko kellään tietoa tuosta hätämajoituksesta? Miten toimii?
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 23:59"]
Jos noita tosiaan jaettaisiin tasapuolisesti niin miten hemmetissä kaikki narkkarit ja juopot voi päätyä kontulan tienoille, suurin osa maahanmuuttajista vuosaaren suuntaan ja "kunnolliset" työssäkäyvät näihin jo valmiiksi rauhallisiin taloihin mm. kumpulaan?
[/quote]
Oisko niin että "narkkareilla ja juopoilla" ei ole aluekriteerejä kuten meillä "normaaleilla"? En tiedä, en halua myöskään juopoiksi ja narkkareiksi ketään nimitellä. Kumpulassakin on nistejä. Ihan jokaisessa kaupungin pienimmälläkin alueella on väh. yksi nisti. Ne ei vaan piikittele juuuri siinä kadulla, he jotka haluaa pitää sen salassa. Voi kun tietäisitte.