Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äskeinen Stadin kämpät- keskustelu poistettiin?

Vierailija
30.07.2015 |

Oli hyvä vedätys, mut miks se poistettiin??

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

liian selkeätä trollausta?

Vierailija
2/27 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kattelin vähän kaupungin asuntojen vuokria Kumpulassa. Yhtään niin halpaa ei löytynyt Kumpulasta, Veräjämäestä kylläkin. Veräjämäki kuuluu Heka-Kumpulan vuokrayhtiöön. Eli eikö tää tyyppi kehunu saaneensa kaupungin asunnon Kumpulasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mutta on täällä paljon pahempiakin nähty satojen sivujen verran. Oli kuitenkin mielenkiintoinen keskustelu asuntotilanteesta ja Stadin asunnoista. Ihmettelen kun joka päivä mamu/persujuttuja ja tuo säde- vauva jne, ne saa olla kyllä. Mutta asunnoista keskustelu?? Aika erikoista.

Vierailija
4/27 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
5/27 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No höh, mä en nähny, mitä siinä oli ja olis kiinnostanu, kun yritän kovasti saada sieltä kämpän :(

Vierailija
6/27 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan peruskeskustelu kaupungin kämpistä. Ei mitään uutta tai hyödyllistä infoa. Joku väitti saaneensa kaupungin kämpän kumpulasta ja jaksoi vedättää hetken ja aika hyvin uskottiin, Trolli osasi asiansa:). Mut sit paljasti itsensä typeryyksillä ja koko ketju poistettiin. *Ihmettelen todellakin tätä ylläpidon linjaa. Asunnoista ei siis saa keskustella? Mutta jokapäiväinen mamu ja persu ja työttömien ja köyhien haukkuminen on ok?? 

Vierailija
7/27 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun Heka-Kumpulan asunnossa. Haluaako joku kysyä jotain, ei trollilta?

Vierailija
8/27 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelu poistettiin, koska Helsingin kaupungin asuntojenjakosysteemi on epäreilu, eikä kestä kriittistä tarkastelua. Tosi hämärää virkamiesten mielivaltaa, vailla mitään logiikkaa.

Vierailija
9/27 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 23:02"]

Keskustelu poistettiin, koska Helsingin kaupungin asuntojenjakosysteemi on epäreilu, eikä kestä kriittistä tarkastelua. Tosi hämärää virkamiesten mielivaltaa, vailla mitään logiikkaa.

[/quote]

Kenen mielestä epäreilu? Yleisessä tiedossa on, ja kaikin tavoin perusteltua on, että asuntoihin valitaan sosiaalisesti kestävä asukaskanta. Eli ei pelkästään sosiaalitapauksia. Minä asun Koskelassa ja meidän talossamme vain noin 3/30 asukkaasta on ulkomaalaistaustaisia sukunimen perusteella. Minkäänlaista häiriökäyttäytymistä tai ongelmaa ei koskaan ole ollut, joten oletan että valtaosa asukkaista ovat työssäkäyviä ja ihan normaalituloisia. Meidän perheemme vuositulot ovat noin 66 000e, ja olemme korkeakoulutettuja.

Vierailija
10/27 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 23:05"]

[/quote]

Kenen mielestä epäreilu? Yleisessä tiedossa on, ja kaikin tavoin perusteltua on, että asuntoihin valitaan sosiaalisesti kestävä asukaskanta. Eli ei pelkästään sosiaalitapauksia. Minä asun Koskelassa ja meidän talossamme vain noin 3/30 asukkaasta on ulkomaalaistaustaisia sukunimen perusteella. Minkäänlaista häiriökäyttäytymistä tai ongelmaa ei koskaan ole ollut, joten oletan että valtaosa asukkaista ovat työssäkäyviä ja ihan normaalituloisia. Meidän perheemme vuositulot ovat noin 66 000e, ja olemme korkeakoulutettuja.

[/quote]

Nimenomaan. Helsingissä kaupungin asuntoja ei jaeta vain sosiaalisin perustein, vaikka se jossain muualla voi olla käytäntönä. Mikäli haluaa kaupungilta asunnon, kannattaa hankkiutua hyväpalkkaiseen, mieluusti vakituiseen työhön. Lapsiperheille myönnetään usein asunto mutta ei sekään ole välttämätöntä. Kannattaa hoitaa asiansa hyvin ja olla aktiivinen hakemuksen kanssa. Ja joo, silti asuntojen jako on mielivaltaista. Helsinkiin kaivattaisiin lisää kohtuuhintaisia asuntoja.

Vierailija
11/27 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Höpöhöpö. Täysin sosiaalisesti kestävä asukaskanta voitaisiin valita työssäkäyvistä pienituloisista ja ei-ongelmaisista työttömistä, mutta ei, asuntoja pitää jakaa keski- ja hyvätuloisille kaupungin virkamiehille kuten Kreikassa konsanaan.

Vierailija
12/27 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 23:05"][quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 23:02"]

[/quote]

[/quote]
Jeesus mikä pätijä... Minäpä (lällällää) asun Kruununhaassa ja meidän rapussamme on kaikki sukunimet ulkomaalaisia eikä yhtään ole häiriökäyttäytymisä. Perheemme tienaakin vähemmän kuin teidän, miten tämä yhtälö voi olla mahdollinen?? (Ironiaa huom.)

Vierailija
13/27 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 23:11"]

[/quote]

[/quote]

Höpöhöpö. Täysin sosiaalisesti kestävä asukaskanta voitaisiin valita työssäkäyvistä pienituloisista ja ei-ongelmaisista työttömistä, mutta ei, asuntoja pitää jakaa keski- ja hyvätuloisille kaupungin virkamiehille kuten Kreikassa konsanaan.

[/quote]

Niin? Näinhän kyllä toimitaankin. Jos ja kun haluat parjata tämän yhteiskunnan epäreiluutta ja tulonjaon epäonnistumista, aloita tästä: http://www.hs.fi/talous/a1438139003292?jako=b7d9d1d34dcbd52f5a2bbff9a2f3b2bb&ref=og-url

Vierailija
14/27 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko juhana herttuantiellä vai kunnalliskodintiellä?

Vierailija
15/27 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noita tosiaan jaettaisiin tasapuolisesti niin miten hemmetissä kaikki narkkarit ja juopot voi päätyä kontulan tienoille, suurin osa maahanmuuttajista vuosaaren suuntaan ja "kunnolliset" työssäkäyvät näihin jo valmiiksi rauhallisiin taloihin mm. kumpulaan?

Vierailija
16/27 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 23:59"]

Jos noita tosiaan jaettaisiin tasapuolisesti niin miten hemmetissä kaikki narkkarit ja juopot voi päätyä kontulan tienoille, suurin osa maahanmuuttajista vuosaaren suuntaan ja "kunnolliset" työssäkäyvät näihin jo valmiiksi rauhallisiin taloihin mm. kumpulaan?

[/quote]

Tuohan on vain av-huhua. Ei oikein mitään todellisuuspohjaa. Olen asunu myös kaupungin asunnoissa Itä-Helsingissä ja aivan yhtä rauhallista siellä oli kuin täällä Kumpulan seuduilla. Ei meidän taloissa asunut mitään nistejä eikä ollut epämääräistä porukkaa. Miksi uskot kaikkea, mitä av:lla sanotaan?

Vierailija
17/27 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 00:05"]

[/quote]

Tuohan on vain av-huhua. Ei oikein mitään todellisuuspohjaa. Olen asunu myös kaupungin asunnoissa Itä-Helsingissä ja aivan yhtä rauhallista siellä oli kuin täällä Kumpulan seuduilla. Ei meidän taloissa asunut mitään nistejä eikä ollut epämääräistä porukkaa. Miksi uskot kaikkea, mitä av:lla sanotaan?

[/quote]

Itä-Helsingissä(kin) valtaosa kaupungin asuntojen "ulkomaalaisista" on venäläisiä ja virolaisia. Itäkeskuksessa meidän talossa asui kolme muslimiperhettä, loput yli 20 suomalaisia/virolaisia. Eikä yhtään narkkaria tai mitään häiriötä ollut. Puotinharjussa asui pari narkomaania, sen tiedän, mutta sielläkin asui aivan tavallisia suomalaisia.

Vierailija
18/27 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 00:08"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 00:05"]

[/quote]

[/quote]

Itä-Helsingissä(kin) valtaosa kaupungin asuntojen "ulkomaalaisista" on venäläisiä ja virolaisia. Itäkeskuksessa meidän talossa asui kolme muslimiperhettä, loput yli 20 suomalaisia/virolaisia. Eikä yhtään narkkaria tai mitään häiriötä ollut. Puotinharjussa asui pari narkomaania, sen tiedän, mutta sielläkin asui aivan tavallisia suomalaisia.

[/quote]

Ja lisään vielä, että Itiksessähän on kaupungilla ihania rivariasuntoja, samoin Mellunmäessä ja Kontulan rajalla. Siellä asuu aivan tavallisia keskituloisia suomalaisia lapsiperheitä, ainakin sukunimistä ja pihasta päätellen.

Vierailija
19/27 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten stadin asunnoilta saa asunnon? Luottotiedot on kunnossa, ei ole vuokrarästejä. Mutta ei ole yhtään rahaa, en pysty maksamaan 2 kk vuokravakuutta mitä yksityisillä markkinoilla vaaditaan eikä sossulappu käy yksityisille, olen kyllä kysynyt. Olen tällä hetkellä sairaslomalla oleva opiskelija, syksyllä olen toivottavasti taas kunnossa ja pystyn jatkamaan opiskeluitani. Ongelma on siis raha, tai paremminkin se ettei sitä ole. Minun pitää muuttaa nykyisestä asunnosta pois koska määräaikainen sopimus päättyy. Onko kellään kokemusta niistä sossun hätämajoituksista? Pystyykö niissä opiskelemaan ja elämään yms normaalisti?

Vierailija
20/27 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 00:11"]

Miten stadin asunnoilta saa asunnon? Luottotiedot on kunnossa, ei ole vuokrarästejä. Mutta ei ole yhtään rahaa, en pysty maksamaan 2 kk vuokravakuutta mitä yksityisillä markkinoilla vaaditaan eikä sossulappu käy yksityisille, olen kyllä kysynyt. Olen tällä hetkellä sairaslomalla oleva opiskelija, syksyllä olen toivottavasti taas kunnossa ja pystyn jatkamaan opiskeluitani. Ongelma on siis raha, tai paremminkin se ettei sitä ole. Minun pitää muuttaa nykyisestä asunnosta pois koska määräaikainen sopimus päättyy. Onko kellään kokemusta niistä sossun hätämajoituksista? Pystyykö niissä opiskelemaan ja elämään yms normaalisti?

[/quote]

Sen saa, jos saa. Niiden välittäminen ei ole mielivaltaista, ei vain ole mahdollista antaa niitä kaikille. Pitää valita joku aina monesta samanlaisesta hakijasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme