Suomalaisilla naisilla usein likaiset hiukset
Ihmettelen tätä trendiä, ettei pestäisi hiuksia, jotka muka vahvistavat hiuksia. usein suomalaisnaisen päänahka haisee ja hiukset näyttävät rasvaisilta=ei kaunista. peskää hiuksenne ja huolehtikaa hygieniastanne joka päivä. Tätä ongelmaa ei ole amerikkalaisilla tai venäläisillä!
Kommentit (64)
Kuivuus ei aiheuta rasvoittumista, tämä on sitkeä harhaluulo. Ihossa ei ole minkäänlaisia reseptoreja sen havaitsemiseen, paljonko siinä on talia. Se ei ole ihon itsensä kontrolloima prosessi. Talintuotantoa säätelevät hormonit. Vahingoittunut pintakerros voi kyllä päästää ihosta tavallista enemmän talia pinnalle, kun tali ei pysty normaalilla tavalla asettumaan ihon pintarakenteeseen. Tämäkään ei silti tarkoita lisääntynyttä talintuotantoa syvällä huokosissa. Ainoa ulkoinen tapa lisätä talintuotantoa on aiheuttaa ihoon voimakas ärsytysreaktio, ja sitä ei kyllä normaali pesu tee.
Yhtä useilla, kuin muuallakin maailmassa. Olen huomannut tämän. Ja niin oikke, että miehillä ne useammin ovat. Naisiin vaan kiinnitetään enemmän huomiota.
Mulla on kuivashampoota, jos hiukset likaantuvat tavallista nopeammin eikä ehdi pestä. Yhden päivän pelastaa.
Minä pesen hiukset joka kolmas päivä, jos en hikoile, enkä edes voisi sen useammin. Atooppinen iho ei anna peseytyä joka päivä.. Ei päänahka rasvoitu ja eikä kyllä haisekkaan
Itse pesen joka toinen päivä, mutta oikeastaan se on vaan tapa. Ihminen joka ei käytä muotoilutuotteita eikä käytä shampoota joka kuivattaa päätä ei välttämättä edes kärsi rasvoittumisesta päästyään siitä eroon. Kuiva päänahka kun hoitaa itseään puskemalla sitä talia.