Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisilla naisilla usein likaiset hiukset

Vierailija
30.07.2015 |

Ihmettelen tätä trendiä, ettei pestäisi hiuksia, jotka muka vahvistavat hiuksia. usein suomalaisnaisen päänahka haisee ja hiukset näyttävät rasvaisilta=ei kaunista. peskää hiuksenne ja huolehtikaa hygieniastanne joka päivä. Tätä ongelmaa ei ole amerikkalaisilla tai venäläisillä!

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai teidän joidenkin tarvii pestä joka päivä, jos olette päästäneet päänahkanne siihen tilaan että se odottaa pesua usein ja erittää enemmän paskaa.
Mäkin joudun kesällä pesemään useammin kun hikoiluttaa, mutta yleensä hiukset näyttää paksuilta ja puhtailta monta päivää ilman pesua.

Vierailija
42/64 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 08:19"]

Kummallista miten joidenkin on vaikea käsittää, että kaikkien päänahka ei rasvoitu samalla tavalla. 

Omakohtainen esimerkki rautalangaksi "talipäille": Mulla on herkästi rasvoittuva iho, ja olen aina pessyt hiukseni vähintään joka toinen päivä. Mutta Roaccutan-kuurin aikana olisin voinut huoletta olla pesemättä vaikka koko kuurin ajan - päänahka ei erittänyt yhtään rasvaa. 

Eli josko jo alettaisiin ymmärtää, että ihmiset voivat olla erilaisia tässäkin suhteessa.

[/quote]Ei pidä paikkaansa. Mullekin ilmoitettiin tietäväisenä tällä palstalla, miten nopeasti rasvoittuva päänahkani ei johdukaan hormoneista vaan ihan vaan siitä että olen totuttanut päänahkani jokapäiväiseen pesuun. Myös näin keski-ikäisenä alkanut päänahan kautta hikoilu johtuu kuulemma sekin vain siitä totuttamisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa siitäkö se johtuu, että miehet ovat aina kehuneet tuoksuani ja nuuskineet hiuksiani..

Pesen ne päivittäin, vaikka onkin pitkät.

Vierailija
44/64 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 22:35"]

Oon kyllä aikalailla samaa mieltä ap:n kanssa. Lähes kaikkien suomalaisten naisten päät haisee ja tukka on rasvainen. "Ei mun tarvi pestä kuin joka kolmas päivä..." .

[/quote]

No olette haistelleet kaikkien päät. Kerran kyllä kassajonossa joku tuhisi takanani niin että hiukseni heiluivat, oli kai sit se ap.

Vierailija
45/64 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 08:19"]Kummallista miten joidenkin on vaikea käsittää, että kaikkien päänahka ei rasvoitu samalla tavalla. 

Omakohtainen esimerkki rautalangaksi "talipäille": Mulla on herkästi rasvoittuva iho, ja olen aina pessyt hiukseni vähintään joka toinen päivä. Mutta Roaccutan-kuurin aikana olisin voinut huoletta olla pesemättä vaikka koko kuurin ajan - päänahka ei erittänyt yhtään rasvaa. 

Eli josko jo alettaisiin ymmärtää, että ihmiset voivat olla erilaisia tässäkin suhteessa.
[/quote]
Minä en pese hiuksiani rasvoittumisen takia, vaan hiuksiin tarttuu kaikki hajut ja muu lika todella helposti. Minun perushygieniaan kuuluu hiusten päivittäinen pesu, pitkät hiukset eivät muuten tuoksu raikkaalle.

Vierailija
46/64 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuljen välillä rasvaisen tukan kanssa ihmisten ilmoilla ja pilaan kanssaihmisten ilmaa. En vaan aina muista, että hiukset pitäisi tosiaan pestä joka päivä, jotta ne näyttäisivät siistiltä ja puhtailta. Jo toisena päivänä hiukset ovat kamalan näköiset. Jos ei ole työpäivä työpaikalla, vaan etätyöpäivä tms., en aina muista pestä hiuksia aamulla, tai sitten tuleekin yhtäkkiä kiire toisten aikatauluista johtuen, ja pitää mennä sen näköisenä kuin on. No, itse pystyn tämän epäkohdan kanssa elämään ja ajattelemaan, että aina ei mene ihan nappiin kaikki asiat ja jostain asiasta tulee vähän joustettua, jotta pysyy järjissään. Elämä on joskus epätäydellistä. 

Vierailija
47/64 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 22:45"]

Ei tarvitse edes haistella erityisesti. Riittää, kun joku lehahtaa ohitse. erityisherkkä hajuaisti...

[/quote]

no mistä silloin tietää, että juuri sen hiukset haisee?

Vierailija
48/64 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiusasiantuntija varoittaa myös liiallisen pesun vaikutuksista. Tiheä peseminen huuhtoo pois päänahan bakteerikannan ravinnon, talin ja hien, joista puhutaan yleisesti rasvoittumisena. Hagros-Kosken mukaan puhdas tali ja hiki ei kuitenkaan ole haitallista likaa, vaan välttämätöntä hiuspohjan bakteerikannan hyvinvoinnin kannalta.

Todellakaan ei kannata pestä hoiksia joka päivä!

"Hiusten peseminen joka päivä voi johtaa siihen, että hyviä bakteereja tuhoutuu ja huonommat pääsevät lisääntymään. Bakteereja voi myös päästä steriilille alueelle, josta hius kasvaa, mikä aiheuttaa hiustenlähtöä. Tämä yleinen suositus päivittäin pesemisestä on tehty vain, jotta pesuaineita saataisiin myytyä."

Hagros-Kosken mukaan hiukset kannattaa pestä joka kolmas päivä tai kaksi kertaa viikossa. Pesuväliä voi pikkuhiljaa alkaa pidentää, sillä hius tottuu uuteen pesurytmiin jo muutamassa viikossa.

Lähde: HS

Vierailija
49/64 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei nykyhiuksista aina huomaa, onko ne pesty aamulla vai toissapäivänä. naiset tunkevat hiuksiinsa ties mitä tököttejä, jotka varmasti haisee pahalta. joskus taas pää pestään vaan kuivashampoolla.

Vierailija
50/64 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 22:38"]

Mä tiedän paljon naisia, joiden hiukset ovat ne maantienväriset ja pesevät päivittäin tai joka toinen päivä ja ainahan ne näyttää paskasilta. Vähän kun hikoilee se vetää likaisen näköiseksi.

[/quote]

Joo! Mulla on sama juttu. Siksi olenkin vuosia värjäyttänyt vaaleita raitoja. Varmaan rasittaa hiusta joo, mutta niin rasittaa raivokas peseminenkin, ennen kaikkea hiuspohjaa, ja sitten alkaa rasvoittua ihan oikeasti. Varmaan se rasvaefekti suomalaisten päissä tulee just siitä maantienruskeasta väristä.

Vierailija
51/64 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pesen hiukset yleensä joka toinen päivä. Hiuslaatuni on todella kuiva kihara jota pitää rassata vähintäänkin suoristusraudalla. Jos pesisin joka päivä hiukset kuivuisivat vielä enemmän ja näyttäisivät kauhealle hamppukasalle. Suihkussa käyn kyllä päivittäin mutta hiukset kastelen ja pesen vain joka toinen päivä. Jos arvon ap:ta tämä häiritsee niin pahoittelen, toivottavasti en asu samassa kaupungissa kanssasi.

Vierailija
52/64 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 22:39"]

Suomalaisilla on joku ihme kilpailu, kuka voi olla kauimmin pesemättä. Oikein jaellaan ohjeita lehtien palstoilla: kuinka voit pidentää hiusten pesuväliä. Ja nettipalstoilla leuhkitaan, että mun ei TARVITSE pestä tukkaa kuin joka kolmas päivä. Eikö se ole etuoikeus, että me SAADAAN peseytyä päivittäin? Miksi siitä pitäisi yrittää päästä pois? Puhtaus on ihanaa, miksi pitäisi väkisin yrittää olla likainen?

[/quote]

No minä olen yrittänyt pidentää pesuväliä, koska rasvoittuvasta päänahasta huolimatta minulla on rutikuivat hiukset, joihin ei tunnu auttavan vaikka kuinka läträän tehohoitoaineilla.

Vierailija
53/64 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän kyllä että ainakin mulla on välillä likaiset hiukset. En tykkää miltä lähmäletti tuntuu joten pyrin tietty välttämään sitä. Välillä kuitenkin käy niin että olen esim. ajatellut käydä suihkussa illalla, mutta sitten tulee jotain (esim. migreeni tai ennakoimaton meno jonka takia olen kotona vasta tosi myöhään) jonka takia hiustenpesu jää. Olen auttamattoman aamu-uninen, joten harvoin jaksan aamulla herätä hiustenpesun taki aikaisemmin, vaan tyydyn vaan suihkimaan kuivashampoota tukkaan. Lisäksi teen välillä etätöitä kotoa käsin, ja jos en ole tullut pesseeksi hiuksia ennen lähi-Alepaan menoa niin en kyllä ota siitä stressiä. Maastotöitäkin teen kesäisin, ja kun se on aika hikistä hommaa niin hiukset on melko varmasti aika lähmäiset sen jälkeen. Käyn silti mieluummin kaupassa ennen kotiinmenoa kuin menen himaan, peseydyn ja lähden taas liikkeelle.

Kauhean herkästi en kyllä muittenhiuksien likaisuuteen kiinnitä huomiota, enkä suoraan sanottuna usko että kovin moni muukaan niitä antaumuksella jatkuvasti vahtaa.

Vierailija
54/64 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun tuttavapiirissä suurin osa pesee tukkansa päivittäin paitsi joku kotilöffä-mökkipäivä voi tarkoittaa kahden päivän pesuväliä. Itse pesen ma-pe joka aamu, kun käyn suihkussa ennen töihin lähtöä ja sitten lauantaina saunan yhteydessä. Erikseen sitten, jos on jotain juhlia yms. Kyllä se just ja just toinen päivä menisi tämmöisellä luonnonkiharalla (kuivalla) tukalla, mutta haisemaan se alkaa ja kolmantena päivänä näkyy jo rasvarantut juurissa.

Vierailija
55/64 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 15:42"]

Hiusasiantuntija varoittaa myös liiallisen pesun vaikutuksista. Tiheä peseminen huuhtoo pois päänahan bakteerikannan ravinnon, talin ja hien, joista puhutaan yleisesti rasvoittumisena. Hagros-Kosken mukaan puhdas tali ja hiki ei kuitenkaan ole haitallista likaa, vaan välttämätöntä hiuspohjan bakteerikannan hyvinvoinnin kannalta.

Todellakaan ei kannata pestä hoiksia joka päivä!

"Hiusten peseminen joka päivä voi johtaa siihen, että hyviä bakteereja tuhoutuu ja huonommat pääsevät lisääntymään. Bakteereja voi myös päästä steriilille alueelle, josta hius kasvaa, mikä aiheuttaa hiustenlähtöä. Tämä yleinen suositus päivittäin pesemisestä on tehty vain, jotta pesuaineita saataisiin myytyä."

Hagros-Kosken mukaan hiukset kannattaa pestä joka kolmas päivä tai kaksi kertaa viikossa. Pesuväliä voi pikkuhiljaa alkaa pidentää, sillä hius tottuu uuteen pesurytmiin jo muutamassa viikossa.

Lähde: HS

[/quote]

Ei ole minulla tottunut vaikka olen yrittänyt harventaa pesuväliä joka toiseen päivään.

Vierailija
56/64 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista miten joidenkin on vaikea käsittää, että kaikkien päänahka ei rasvoitu samalla tavalla. 

Vierailija
57/64 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla toimii hyvin kuivashampoo. Pesen hiukset joka kolmas päivä. kas näin: toika päivänä suihkutan juuriin kuivashampoota, harjaan ja hiukset näyttää puhtaalta. Kolmantena päivänä Laitan hiukset kiinni, ponnarille tai nutturalle. Ei näytä likaiselta kun ne on kiinni. Hiukset voi hyvin, ei lähde hiusta kun en koko ajan pese. Eikä taatusti haise.

Vierailija
58/64 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina luullut omaavani herkän hajuaistin, mutta en kyllä kovin montaa kertaa ole rasvaisen päänahkan hajua haistanut. Silloinkin tilanne on ollut joku täyteen pakattu ruuhkabussi jossa on oltu kuin sillipurkissa. Kauheasti en ole siitä traumatisoitunut. Jotain spurguja ja muuten selkeästi syrjäytyneitä en tähän laske, ja yleensä he haisevat joltain aivan muulta.

Sen sijaan tupakanhaju, voi jestas kun se on paha. Tupakoivat ihmiset eivät taida tietää kuinka vahvasti se tarttuu hiuksiin ja vaatteisiin. Lisäksi joissain tupakoijissa se ilmenee erityisen pistävänä löyhkänä. Sellaisten ihmisten vieressä on aika hankala olla nyrpistämättä nenää.

Vierailija
59/64 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo, saattaisi vaikkapa ihotautilääkärin näkemys vähän erota tuollaisista "hiusasiantuntijoista". Onhan se tali varmasti hyväksi päänahan mikrobiflooralle, mutta eri asia sitten, onko esim. (talia ravinnokseen käyttävä) villiintynyt hiiva iloksi sille päänahalle ja itse ihmiselle... Ja hiushan nyt ei totu yhtään mihinkään, korkeintaan ihminen itse tottuu rasvaisempaan tunteeseen. Hölmöä muutenkin keskittyä pesusta puhuttaessa hiuksiin, kun ensisijaisesti päänahan ihoa siinä puhdistetaan. Käsittämätöntä antaa yleisiä kehotuksia pesun välttämisestä! Päänahan iho on kehon rasvaisimpia alueita - jättäisittekö muutkin talia tuottavat ihoalueet pesemättä kuvitellen siitä olevan jotain hyötyä? Jos nyt sattuu olemaan hyvin vähärasvainen iho, niin ei toki ole mikään pakko pestä usein päänahkaa sen enempää kuin muutakaan ihoa, mutta muussa tapauksessa voisi suosia tervettä järkeä.

Vierailija
60/64 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä tämä suomalaisen yhteiskunnan tämän hetken päänpolttavin ongelma! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan