Instagram-venkoilua
Miksi ihmeessä joillain ihmisillä vaihtuu yksityisyysasetukset n. muutaman päivän välein? Välillä tili on julkinen, sitten taas yksityinen.
Aiemmin on tullut jopa vainoharhainen olo näistä, että johtuuko se minusta :D Mutta ei, ei se taida johtua. En vain oikein ymmärrä, mitä järkeä tuossa on.
Kommentit (9)
Itselläni ei ole lainkaan yksityinen, se ja sama jos joku haluaa minua stalkata. Eihän häshtägeilläkään ole väliä, jos tili ei ole julkinen. Tietysti nuorille se tili kannattaa olla yksityinen. Mutta tuota venkoilua en ymmärrä, samoin kuin en ymmärrä "likespämmiä" ja sitä että follataan ja tunnin päästä unfollataan.
Instassa ei tilin pitäjälle itselleen näy selvästi, onko tili yksityinen vai ei. Se näkyy siellä asetussivulla, mutta senkin voi vahingossa katsoa väärin päin, koska se on on/off nappi.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 20:27"]
Itselläni ei ole lainkaan yksityinen, se ja sama jos joku haluaa minua stalkata. Eihän häshtägeilläkään ole väliä, jos tili ei ole julkinen. Tietysti nuorille se tili kannattaa olla yksityinen. Mutta tuota venkoilua en ymmärrä, samoin kuin en ymmärrä "likespämmiä" ja sitä että follataan ja tunnin päästä unfollataan.
[/quote]
Tuo follow-unfollow-spämmi on käsittääkseni aika yleinen tapa kerätä seuraajia. Todella typerältä vaikuttaa, mutta ilmeisesti toimii, kun sitä niin paljon harrastetaan. Kuten myös sitä, että julkkisten tai suosituiden bloggaajien tms. kommenteissa kerjätään, että katsokaa minun tiliäni.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 20:30"]
Mikä on likespämmi?
[/quote]
Sitä, että tykätään jonkun henkilön kaikista kuvista, myös niistä 100 viikkoa vanhoista, olettaen, että saadaan itse tykkäyksiä omiin kuviin. Jotain ihme teinipelleilyä, ja ärsyttävää sellaista.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 20:26"]
Ne saa joltain stalkkerilta kommenttia jostain kuvasta ja muuttaa tilin yksityiseksi. Sitten kun stalkkeri häipyy, ne avaa taas tilin, kunnes tulee seuraava törkypalaute.
[/quote]
Hmm, voi olla tietysti. Mutta nämä ihmiset, joihin viittaan ja joiden Instagrameja olen joskus vilkaissut, ovat ihan taviksia - tuttuja ja puolituttuja. Itselläni ei ole Instaa, joten en "virallisesti" voi heitä seurata. Heidän saamansa kommentit ja tykkäykset ovat ihan live-elämän kavereilta ja perheenjäseniltä. En ole koskaan heillä mitään stalkkereita huomannut, mutta eihän se tietysti todista, etteikö niitä voisi olla.
t: ap
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 20:29"]Instassa ei tilin pitäjälle itselleen näy selvästi, onko tili yksityinen vai ei. Se näkyy siellä asetussivulla, mutta senkin voi vahingossa katsoa väärin päin, koska se on on/off nappi.
[/quote]
Sitä myös tosi helposti hipoo vahingossa toiseen suuntaan kun asetuksissa on. Mulle käynyt monesti niin, että ilmeisesti ulos kirjautuessa olen siitä ohi mennessä vahingossa vaihtanut tilin yksityiseksi. Sitten vaan rupeen jonkin ajan kuluttua ihmettelemään kun kuvista tykkää vain seuraajat eikä kukaan ulkopuolinen. Ja hoksaan että hitto, olen erehdyksessä tykännyt tilini yksityiseksi :)
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 20:31"][quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 20:30"]
Mikä on likespämmi?
[/quote]
Sitä, että tykätään jonkun henkilön kaikista kuvista, myös niistä 100 viikkoa vanhoista, olettaen, että saadaan itse tykkäyksiä omiin kuviin. Jotain ihme teinipelleilyä, ja ärsyttävää sellaista.
[/quote]
Ok. Mä taidan harrastaa tuollaista. Tosin en siksi, että kalastelisin itselleni tykkäyksiä vaan siksi, että oikeasti tykkään niistä kuvista. En nyt ihan kaikkia tietenkään käy tykkäämässä, mutta kyllä niitä tosi paljon voi tulla kerralla. Esim. luontokuva-aiheisilla tileillä on monesti todella upeita kuvia paljon. Mä rakastan uppoutua ihailemaan sellaista galleriaa. En tajunnutkaan, että se voisi ärsyttää ihmisiä...
Ne saa joltain stalkkerilta kommenttia jostain kuvasta ja muuttaa tilin yksityiseksi. Sitten kun stalkkeri häipyy, ne avaa taas tilin, kunnes tulee seuraava törkypalaute.