Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkkärin työtarjous

Vierailija
30.07.2015 |

Työvoimatoimiston "työtarjous" lähetetty maanantaina. Saapuu työttömälle keskiviikkona. Viimeinen hakupäivä perjantaina tai joutuu karenssille. Onko asiallinen aikataulu teidän mielestä?

Kommentit (105)

Vierailija
41/105 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ratkiriemukasta, kun täällä netissä valitellaan jotain joistain työkkärin paperikirjeistä. Ja jotkut tampiot vielä kirjoittaa valittamisen ilosta, ettei voi tarkistaa sähköpostiaan SAMALLA KUN KIRJOITTAA TÄLLE PALSTALLE.

Toistakaa perässä:

N-E-T-P-O-S-T-I

Vierailija
42/105 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 17:47"]Periaatteesta en tietenkään perustele mitään sähköposteja jonkun työkkärin takia. Normaali paperiposti pitää riittää. Mikään pakko ei ole myöskään ilmoitella puhelinnumeroita saatika alkaa mitään sähköposteja päivystelemään.

Työttömällä pitää olla joku osoite jonne paperiposti tulee. Muuta pakkoa ei ole. Ja työkkärin täytyy vaan tyytyä toimimaan niin että paperipostilla asiat hoituu. 
[/quote]

Ei tarvitse olla osoitetta paperipostia varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/105 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 17:47"]

Periaatteesta en tietenkään perustele mitään sähköposteja jonkun työkkärin takia. Normaali paperiposti pitää riittää. Mikään pakko ei ole myöskään ilmoitella puhelinnumeroita saatika alkaa mitään sähköposteja päivystelemään.

Työttömällä pitää olla joku osoite jonne paperiposti tulee. Muuta pakkoa ei ole. Ja työkkärin täytyy vaan tyytyä toimimaan niin että paperipostilla asiat hoituu. 

[/quote]

Kuulehan. Miten tämän nyt sinulle kertoisi... Olet idiootti.

Vierailija
44/105 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 17:12"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 16:09"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 15:59"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 15:19"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 15:10"][quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 15:08"] [quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 15:01"]Ei. Etenkin tähän aikaan vuodesta myös työtön saattaa olla lomalla tai reissussa jossain. Muutenkin ihmettelen kyllä, että nykyaikana lähetetään mitään paperipostina. [/quote] Työttömällä ei pitäisi olla varaa lomailuun ja reissailuun. Tai ainakin näin ne täällä on meille "kadehtiville työssäkävijöille" väittäneet. [/quote] Esim. vaeltaminen on käytännössä ilmaista, jos varusteet löytyy omasta takaa ja lähtee kävellen liikkeelle omalta kotipihalta. [/quote] No jos et ole vaeltamassa satojen kilometrien päässä Lapissa (jonne matkustaminen ei työttömille pitäisi heidän pienien tulojensa takia olla mahdollista) niin työtön voi silloin hoitaa TYÖNSÄ ja hakea töitä.

[/quote]

Jos työttömyys olisi työ, sen pitäisi kerryttää lomaa. Kysymys on puhtaasti sadismista ja syrjinnästä, ja byrokraattisesta diktatuurista. Tämä on yhteiskuntamme häpeätahra numero yksi. Kun olin lapsi, mustalainen oli siinä asemassa kuin työtön nyt, ja työttömille taas koettiin oltavan velkaa.

Työttömällä saattaa olla ystäviä tai sukulaisia, jotka maksavat hänen matkansa, ja pitävät sitä sijoituksena työttömän jaksamiseen. Mikä oikeus yhteiskunnalla on yrittää nitistää työttömät kokonaan? Ehkä maksajien pitäisi kirjoittaa vahingonkorvausvaatimus ja ja kirjoitaa lasku te-keskukselle sukunsa voimavarojen tahallisesta pilaamisesta ja tehdä rikosilmoitus orjuuttamisesta ja ihmiskaupasta.

[/quote]

Katsos, kun työttömällä on myös velvollisuuksia, ei pelkkiä oikeuksia. Yksi näistä velvollisuuksista, joita btw olet ihan itse sitoutunut noudattamaan aloittaessasi työnhaun, on olla te-keskuksen tavoitettavissa. TE-keskus ei pysty jokaiselle asiakkaalleen soittamaan, että kurkkaapa tällä viikolla postilaatikkoon, sinne on lähetetty työtarjous, vaan sinun omalla vastuullasi on postilaatikkoasi tarkkailla tai järjestää joku tarkkailemaan sitä puolestasi, mikäli olet sukulaisten kustantamalla lomamatkalla.

[/quote]

Meillä on tiettävästi lapsityö kielletty, joten jos et sössöttäisi kuin halveksitulle lapselle. Mistäpä sait vastenmieliseen päähäsi, että minä olisin itse työtön? Sietäisit mennä itse takaisin kouluun. Sinä päivänä kun joudun paskalaitoksen uhriksi ja tuollaista virkailijaa kuuntelemaan, tirvaisen kuonoon, maksoi mitä maksoi. Asenteesi muistuttaa diktatuurimaan vanginvartijaa, poliittisten vankien osastolta. Se viimeistään osoittaa, että järjestelmän moraalinen oikeutus on menetetty, riippumatta siitä, oletko itse harrastajakusipää vaiko ihan ammattilainen.

[/quote]

Jos ei halua ko. paskalaitoksen uhriksi, niin ei kannata alkaa työkkärin asiakkaaksi. Yksinkertaista.

Vierailija
45/105 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 17:50"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 17:45"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 17:36"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 16:36"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 16:01"]

Netposti on kätevä kunhan sitä seuraa. Toiset ottavat netpostin käyttöön, mutta eivät tsekkaa mitä sinne tulee -> työtarjous menee ohi -> karenssi.

[/quote]

Netpostia ei erikseen tarvitse tsekata eikä mikään mene ohi, jos käytät tavallista sähköpostiasi. Koska netpostiin kilahtaneesta postista tulee ilmoitus sun varsinaiseen sähköpostiisi! Netposti = perinteinen postilaatikko (mutta sähköisessä muodossa).

[/quote]

Vaan sitten pitäisi olla jatkuvasti päivystämässä sitä sähköpostia...

[/quote]

Eikö normaali ihminen käy vähintään kerran päivässä katsomassa sähköpostinsa?! Joten missä ongelma?

[/quote]

Eikö normaali ihminen käy myös kerran päivässä tarkistamassa etanapostinsa? Minusta käy, mutta monen keskustelijan mielestä tämä on liian suuri vaatimus.

[/quote]

Minä olen jo pitkään ohjannut paperipostin, jota tulee nykyään harvoin, Poste restanteen, joka on 30 km päässä. Joskus olen tarkastanut sen noin 3 viikon välein.

Vierailija
46/105 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 17:55"]

On ratkiriemukasta, kun täällä netissä valitellaan jotain joistain työkkärin paperikirjeistä. Ja jotkut tampiot vielä kirjoittaa valittamisen ilosta, ettei voi tarkistaa sähköpostiaan SAMALLA KUN KIRJOITTAA TÄLLE PALSTALLE.

Toistakaa perässä:

N-E-T-P-O-S-T-I

[/quote]

Kuulehan ystävä. Muitakin on työttöminä kuin niitä jotka kirjoittaa tänne palstalle. Eikä kaikilla ole ollenkaan nettiä. Joten laitahan se N-E-T-P-O-S-T-I sinne mihin aurinko ei paista ja lopeta jankuttaminen.

Vierailija
47/105 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satanen täynnä, tulipa pitkä ketju, mutta olipahan asiallista keskustelua. Kiitos kaikista vastauksista.Toivottavasti tämä ketju tallettui myös Työ- ja Elinkeinoministeriön vakoilukeskukseen palvelimille.

terv. ap

Vierailija
48/105 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 18:14"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 17:55"]

Toistakaa perässä:

N-E-T-P-O-S-T-I

[/quote]

Muitakin on työttöminä kuin niitä jotka kirjoittaa tänne palstalle. Eikä kaikilla ole ollenkaan nettiä.

[/quote]

Netittömät henkilöt kuuluvat hoitokotiin. Nykysuomi pyörii netin avulla. Työhakemuksetkin tehdään netitse tai sähköpostilla. Minä ainakaan en ole tehnyt yhtäkään työhakemusta toisin tällä vuosituhannella.

Vierailija
49/105 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittava tuo ajatus siitä, että jokaikinen työtön olisi jotenkin varaton tai köyhä. Itse olen ollut vuosien varrella työttömänä n. 4-5 kertaa lyhyehköjä pätkiä, kerran puolitoista vuotta, mutta aina on ollut varaa matkusteluun ja muutenkin ns. normaaliin elämään. Töissä ollessa tuloni ovat aina olleet keskivertoa selvästi paremmat (säästöön ja sijoituksiin on mennyt sekä itselle että lapsille), ja kun mies on erittäin hyvätuloinen, eivät työttömyysjaksot ole taloudellisesti rasittaneet. Karenssinkin olen pari kertaa "ottanut" ihan vapaaehtoisesti.

Vierailija
50/105 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 15:10"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 15:08"]

Lähetettiinkö työtarjous rekisteröitynä kirjeenä tai vastaavana, jonka perille toimittaminen voidaan todistaa? Jos ei lähetetty, en voi uskoa että tuollainen on laillista. Postin kulku takkuilee välillä pahasti ja joskus kirjeiltä kestää parikin viikkoa saapua päämääräänsä.

[/quote]

Plus että kaikki kirjeet ei saavu koskaan perille. Voidaanko työttömälle määrätä karenssi, jos Posti kämmää?

[/quote]

Ja näitähän riittää. Asiakas sanoo ettei ole koko kirjettä saanutkaan tai sitten sanoo että kirje tuli viikon myöhässä. Sitten kysymys kuuluu että mistäs sen tietää että onko tämä totta vai ei. Miten sen voi asiakas todistaa? Työkkäri ei lähtökohtaisesti usko työtöntä, koska "työtön puhuu tässä omassa asiassaan" eli voi puhua ihan mitä sattuu huvittamaan. Totuus pitäisi jostain löytää. 

Työkkäri antaa tietysti karenssin ilman mitään vaihtoehtoja. Jos vika on postin, niin otappa yhtyettä postiin.

Postiin voi tehdä jonkun markan kyselyn ja selvityspyynnön että miksi joku työkkärin kirje on ollut 2 viikkoa matkalla Asta Beehen. Sieltähän ei mitään kunnollista vastausta tule. Tulee vaan joku diipadaapa vastaus  ett "olemme tutkineet asiaanne ja meistä näyttää että kirje on toimitettu ihan normaalisti ja ohjeiden mukaan. " Mistään tomiston lattialta tai roskakorista ei löydy myöskään koskaan vanhoja työkkärin kirjeitä. 

Työttömällä ei tässä ole mitään mahdollisuuksia eikä mitään keinoa puolustautua. Jos ei sitten laita jotain tallentavaa kameraa postilaattikkoon että voi näyttää ettei mitään kirjettä ole koskaan tullut. Tai voihan senkin väärenttää. Eli ei voi voittaa. Karenssi tulee jos ei toimi määräaikaan mennessä.

Vierailija
51/105 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 15:26"]

Ota käyttöön Netposti niin tulevat sinne. Netpostista tulee sähköposti-ilmoitus.

[/quote]

Juuri näin! Ehdottomasti kannattaa ottaa käyttöön. Kun työkkäri pudottaa sähköisen työtarjouksen työttömän omille sivuille, siitä lähtee kopio myös netpostiin (kunhan olet avannut netpostin) ja omaan aktiiviseen sähköpostiin kilahtaa sitten tämä tieto, että olet saanut postia netpostiin. Sit käy kurkkaa netpostin, niin näkee sen dokumentin (saman, joka työkkärin sivuilla). Mä olen lisäksi ruksinut kohdan, että haluan aina saman myös paperikirjeenä. Eli mulle tulee tuplana, sähköisesti sekä perinteisenä kirjeenä.

Aiemmin, kun mulla ei ollut käytössä netpostia (vain gmail), mulle oli tippunu sähköinen työtarjous pelkästään sinne mollin sivuilleni (jonne en kirjaudu tod joka pv sisään, kun syö pankkitunnuksia) ja mulle oli laitettu työkkärin toimesta ruksi, etten ota paperitarjouksia vastaan (!!!). Ilman netpostia ei kilahda siis mitään tietoa gmailiin tai muuhunkaan. Se pitää olla nimenomaan se netposti! Sen jälkeen opin, että haluan nuo tarjoukset sekä sähköisesti että paperisena, ettei mikään mene varmasti ohi!

Tosta linkistä pääsette luomaan itsellenne netpostin.

https://todentaminen.posti.fi/uas/0/71c6b70241683caa/menu?posti.system=https%253A%252F%252Fwww.netposti.fi%252Fph%252Fapp%253Flang%253Dfi%2526RelayState%253Dregister

Vierailija
52/105 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 15:34"]

Työttömänä työnhakijana sinä sitoudut olemaan työmarkkinoiden käytettävissä, mikä käytännössä tarkoittaa siis sitä, että olet työkkärin tavoitettavissa puhelimitse ja postitse. 

"Työttömän työnhakijan ulkomaanmatka ei ole este saada työttömyysetuutta. Työnhakija vastaa kuitenkin aina siitä, että hän on TE-toimiston tavoitettavissa, osallistuu sovitusti palveluihin ja kykenee ottamaan vastaan tarjottua työtä viivytyksettä."

http://www.te-palvelut.fi/te/fi/pdf/esitteet/tyottomyysturva_esite.pdf

Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että jos satut olemaan reissussa, sinulla täytyy olla joku tarkkailemassa postiasi työkkärin yhteydenoton varalta, mikäli et pysty itse päivittäin tarkistamaan sähköisiä yhteydenottoja. Tuo mielestäni sanotaan myös siinä työnhakuoppaassa, joka velvoitetaan lukemaan ja kuittaamaan, kun on ilmoittautunut työttömäksi työnhakijaksi.

[/quote]

Niin, voin mä kyllä olla vaikka Kiinassa , sähköpostilla saan hoidettua hakemukset.

Joudun tosin netissä tarkkailemaan oma asiointi-sivuja työkkärin sivuilla.

Kyse onkin siitä, mikä on järkevä annettu hakuaika? Tässä tapauksessa niin ei ole.

Vierailija
53/105 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 15:40"]

Lähetettiinkö työtarjous rekisteröitynä kirjeenä tai vastaavana, jonka perille toimittaminen voidaan todistaa? Jos ei lähetetty, en voi uskoa että tuollainen on laillista. Postin kulku takkuilee välillä pahasti ja joskus kirjeiltä kestää parikin viikkoa saapua päämääräänsä.

[/quote]

Plus että kaikki kirjeet ei saavu koskaan perille. Voidaanko työttömälle määrätä karenssi, jos Posti kämmää?

[/quote]

Ja näitähän riittää. Asiakas sanoo ettei ole koko kirjettä saanutkaan tai sitten sanoo että kirje tuli viikon myöhässä. Sitten kysymys kuuluu että mistäs sen tietää että onko tämä totta vai ei. Miten sen voi asiakas todistaa? Työkkäri ei lähtökohtaisesti usko työtöntä, koska "työtön puhuu tässä omassa asiassaan" eli voi puhua ihan mitä sattuu huvittamaan. Totuus pitäisi jostain löytää. 

Työkkäri antaa tietysti karenssin ilman mitään vaihtoehtoja. Jos vika on postin, niin otappa yhtyettä postiin.

Postiin voi tehdä jonkun markan kyselyn ja selvityspyynnön että miksi joku työkkärin kirje on ollut 2 viikkoa matkalla Asta Beehen. Sieltähän ei mitään kunnollista vastausta tule. Tulee vaan joku diipadaapa vastaus  ett "olemme tutkineet asiaanne ja meistä näyttää että kirje on toimitettu ihan normaalisti ja ohjeiden mukaan. " Mistään tomiston lattialta tai roskakorista ei löydy myöskään koskaan vanhoja työkkärin kirjeitä. 

Työttömällä ei tässä ole mitään mahdollisuuksia eikä mitään keinoa puolustautua. Jos ei sitten laita jotain tallentavaa kameraa postilaattikkoon että voi näyttää ettei mitään kirjettä ole koskaan tullut. Tai voihan senkin väärenttää. Eli ei voi voittaa. Karenssi tulee jos ei toimi määräaikaan mennessä.

[/quote]

Näin asia juuri on!

Siksi jokaisen työttömän kannattaa avata se netposti. Silloin ei mene työtarjoukset ohi!! Ei kannata pelkästään ottaa niitä vastaan paperisina, juuri yllä lueteltujen syiden takia. Jos paperikirje ei ole tullut perille, se on aina työttömän syy ja karenssi napsahtaa.

Vierailija
54/105 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 15:43"]

Ota käyttöön Netposti niin tulevat sinne. Netpostista tulee sähköposti-ilmoitus.

[/quote]

Juuri näin! Ehdottomasti kannattaa ottaa käyttöön. Kun työkkäri pudottaa sähköisen työtarjouksen työttömän omille sivuille, siitä lähtee kopio myös netpostiin (kunhan olet avannut netpostin) ja omaan aktiiviseen sähköpostiin kilahtaa sitten tämä tieto, että olet saanut postia netpostiin. Sit käy kurkkaa netpostin, niin näkee sen dokumentin (saman, joka työkkärin sivuilla). Mä olen lisäksi ruksinut kohdan, että haluan aina saman myös paperikirjeenä. Eli mulle tulee tuplana, sähköisesti sekä perinteisenä kirjeenä.

Aiemmin, kun mulla ei ollut käytössä netpostia (vain gmail), mulle oli tippunu sähköinen työtarjous pelkästään sinne mollin sivuilleni (jonne en kirjaudu tod joka pv sisään, kun syö pankkitunnuksia) ja mulle oli laitettu työkkärin toimesta ruksi, etten ota paperitarjouksia vastaan (!!!). Ilman netpostia ei kilahda siis mitään tietoa gmailiin tai muuhunkaan. Se pitää olla nimenomaan se netposti! Sen jälkeen opin, että haluan nuo tarjoukset sekä sähköisesti että paperisena, ettei mikään mene varmasti ohi!

https://todentaminen.posti.fi/uas/0/71c6b70241683caa/menu?posti.system=https%253A%252F%252Fwww.netposti.fi%252Fph%252Fapp%253Flang%253Dfi%2526RelayState%253Dregister

[/quote]

Onko toi palvelu ilmainen?

Vierailija
55/105 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 15:44"]

Työttömänä työnhakijana sinä sitoudut olemaan työmarkkinoiden käytettävissä, mikä käytännössä tarkoittaa siis sitä, että olet työkkärin tavoitettavissa puhelimitse ja postitse. 

"Työttömän työnhakijan ulkomaanmatka ei ole este saada työttömyysetuutta. Työnhakija vastaa kuitenkin aina siitä, että hän on TE-toimiston tavoitettavissa, osallistuu sovitusti palveluihin ja kykenee ottamaan vastaan tarjottua työtä viivytyksettä."

Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että jos satut olemaan reissussa, sinulla täytyy olla joku tarkkailemassa postiasi työkkärin yhteydenoton varalta, mikäli et pysty itse päivittäin tarkistamaan sähköisiä yhteydenottoja. Tuo mielestäni sanotaan myös siinä työnhakuoppaassa, joka velvoitetaan lukemaan ja kuittaamaan, kun on ilmoittautunut työttömäksi työnhakijaksi.

[/quote]

Niin, voin mä kyllä olla vaikka Kiinassa , sähköpostilla saan hoidettua hakemukset.

Kyse onkin siitä, mikä on järkevä annettu hakuaika? Tässä tapauksessa niin ei ole.

[/quote]

Ei tarvi, jos otat netpostin käyttöön ja menet työkkärin oma asiointi sivuille tekee asetukset, että sähköiset työtarjoukset tippuu automaattisesti myös netpostiisi. Siellä on sellaiset asetukset olemassa. Se onnistuu tosiaan vain tuon netpostin kanssa, ei mikään muu sähköpostiosoite sit kelpaa!

Vierailija
56/105 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 15:46"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 15:43"]

[/quote]

[/quote]

Onko toi palvelu ilmainen?

[/quote]

On ilmainen.

Saat Netpostiin haluamasi postin ja luet sen silloin, kun sinulle parhaiten sopii. 

Netpostiin voit vastaanottaa laskusi, palkkalaskusi tai vaikka laboratoriotuloksesi ajasta ja paikasta riippumatta vastaavaa paperikirjettä nopeammin. Seitsemän vuoden arkisto takaa, että löydät ne aina tarvittaessa.

Netpostin käyttöönotto on helppoa. Tietoturvalliseen palveluun tunnistaudut verkkopankki- tunnuksilla. Saat sähköpostiisi tiedon Netpostiin saapuneista kirjeistä.

Vierailija
57/105 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työttömän täydy päivystää kotona 24/7 postilaatikolla kännykkä kädessä samalla s-postia ja jotain työkkärin omaa sivua päivittäen!

Vierailija
58/105 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 15:40"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Oikeusvaltiossa ihminen on syytön kunnes toisin todistetaan. Miten ketään voidaan rangaista laiminlyönnistä ilman todisteita, kun on täysin mahdollista että hän on pelkkä viaton olosuhteiden uhri?

Vierailija
59/105 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Työhakemuksen tekee kahdessa tunnissa, jos pohjat on kunnossa - ja nehän jokainen työtön on hionut kuntoon. Miten ihmeessä voi mennä 2 päivää hakemuksen tekemiseen? Olen työtön ja teen 6-8 hakemusta viikossa, yleensä olen jo hakenut, kun työtarjous tulee.

Vierailija
60/105 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Kuinka monta päivää sitä hakemusta täytyy kirjoittaa? Työnhakijana olettaisi sinulla olevan yksi, ellei useampia hakemuspohjia valmiina. Jos saat keskiviikkona kirjeen, niin todellakin ehdit viimeistään perjantaina pistää hakemuksesi sähköpostilla menemään, vaikka kirjoittaisit hakemuksen alusta alkaen. Eikä niihin joidenkin työpaikkojen käyttämiin omiin työnhakulomakkeisiinkaan kahta päivää mene täyttää. Mielestäni tuo aika ei siis ole täysin kohtuuton, vaikka esim. kokonainen viikko olisi totta kai mukavampaa.

Ei se työnhakuaika voi liian pitkäkään olla, koska sitten se koko hakemus tuppaa unohtumaan. Ja ne, jotka eivät unohda, pistävät joka tapauksessa sen hakemuksensa mahdollisimman nopeasti, eli eivät tarvitse viikkokausien varoaikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan