Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Säde-vauva: Poliisi ei tutki vaan neuvoo, oikein!

Vierailija
30.07.2015 |

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015072920105416_uu.shtml

Näin se menee, rahankeräys sujuu mainiosti ja perhe saa apua velkoihinsa. Mukana on ilmeisesti sellaisia ihmisiä, jotka osaavat asiat hoitaa mm. verottajan kanssa, luvat on kunnossa jne eli AV-mammojen pettymykseksi perhe saa apua ja kaikki sujuu hienosti.

Kyllä AV-mammaa nyt pierettää, vituttaa, pää räjähtää ja muutama otsasuoni on jo katkennut.

terv. ei Porista

Kommentit (119)

Vierailija
61/119 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 10:39"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 10:10"]

Äiti tiesi että edellinen raskaus oli päättyä samoilla viikoilla ja silti otti riskin ja lähti Turkkiin. Turkissa oli aikaa lennätellä mummoja ja soitella rahan perässä, vaikka hätä oli. Sairaalan apu ei kelvannut. Sitä oli saatavilla, toisin kun äiti väittää, mutta se ei kelvannut. Eikö kukaan halua tietää sairaalan nimeä ja ottaa selvää mitä siellä oikeasti tapahtui. Kaikkein naurettavin on teksti mikä on jokaisessa lehtijutussa: "Vakuutuksesta paljastui karu kohta". Niin kai paljastui kun ei luettu vakuutuksen ehtoja ollenkaan etukäteen.

[/quote]

Toivottavasti joku ottaa selvää jutun taustoista. Esim. milloin ja missä järjestyksessä vakuutusyhtiöön ja eri avustusyhteisöihin otettiin yhteyttä, millaiset ohjeet perheelle annettiin, missä sairaaloissa he pomppivat? Oliko sairaala niin horror kuin rouva väitti? Turistikaupunkien sairaaloissa osataan varmasti englantia. Eikö pariskunta osannut? Oliko kyytimaksu Alanya - Antalya todella 1000 euroa? Suomessa taksikyyti olisi noin 250 eur, eikä Turkin hintataso ole likimainkaan yhtä korkea.  Miksei veljen perhe huolehtinut lapsista tai vienyt heidät mukanaan Suomeen?  Miksi ei lähdetty heti Suomeen ensimmäisellä reittilennolla? Kiire ei ollut, koska Turkissa kökittiin ensin reilu vuorokausi ihmetellen, mitä tehtäis. 

[/quote]

Minä olen katsonut Matkaoppaita eikä ne sairaalat ole ollenkaan niin kamalia kuin mitä Jenni-äiti väittää! Katsokaa vaikka kun Terhi menee sairaalaan katsomaan turistia. Ihan on siisti ja puhdas ja lääkärillä valkoinen takki.

Vierailija
62/119 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 10:22"]

Joo siis kyllä nyt ois ehdottoman tärkeää saada poliisi tutkimaan tätä perhettä, jonka vauva menehtyi ja joilla on sietämätön velka vaivoinaan. Ettei heille nyt vaan jää senttiäkään ylimääräistä... Voi hyvä luoja kun on taas usko ihmisiin koetuksellla.

[/quote]

No ei kai täsä mitään ylimääräistä pesämunaa perheelle olla keräämässäkään? Vai ollaanko? Minä luulin etä rahaa halutaan kerätä niiden "sietämättömien velkojen" maksuun, ja jos näin on, ei mitään ylimääräistä todella tarvitse kerätä tai ainakaan perheen itse pitää. Sitten jos tavoite on rikastua oman lapsensa kuolemalla, niin sopisi sekin sanoa ihan suoraan, sillä eivät läheskään kaikki sellaista halua olla tukemassa, vaikka mielellään veloissa avustaisivatkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/119 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 12:05"][quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 10:22"]

Joo siis kyllä nyt ois ehdottoman tärkeää saada poliisi tutkimaan tätä perhettä, jonka vauva menehtyi ja joilla on sietämätön velka vaivoinaan. Ettei heille nyt vaan jää senttiäkään ylimääräistä... Voi hyvä luoja kun on taas usko ihmisiin koetuksellla.

[/quote]

No ei kai täsä mitään ylimääräistä pesämunaa perheelle olla keräämässäkään? Vai ollaanko? Minä luulin etä rahaa halutaan kerätä niiden "sietämättömien velkojen" maksuun, ja jos näin on, ei mitään ylimääräistä todella tarvitse kerätä tai ainakaan perheen itse pitää. Sitten jos tavoite on rikastua oman lapsensa kuolemalla, niin sopisi sekin sanoa ihan suoraan, sillä eivät läheskään kaikki sellaista halua olla tukemassa, vaikka mielellään veloissa avustaisivatkin.
[/quote]
Lisää keräyksiä järjestetään sitä tahtia että kyllä niillä pian on rahaa millä mällätä.

Vierailija
64/119 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 10:11"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 10:09"]

Ensimmäinen, laittomaksi todettu keräys alkoi puolivahingossa. Porilainen Marika Käiväräinen kirjoitti maanantaina Facebookissaan, että kaikkihan voisivat lahjoittaa perheelle rahaa. Joku sai tilinumeron ja ihmiset innostuivat lahjoittamaan. Laki tuli kuitenkin nopeasti vastaan Eli poliisi ON TUTKINUT JA TULEE TUTKIMAAN

[/quote]

Mutta ilmeisesti keräys muutettiinkin ihan lailliseksi, joten taaskin jää vainoajille luu kouraan.

[/quote]

Ei laitonta voi muuttaa lailliseksi tuosta vaan. Se, että nyt on ilmeisesti keksitty myös laillisia keinoja auttaa perhettä, ei poista mitenkään sitä, että muutama päivä tässä on ehditty kerätä rahaa laittomasti. Laillisesti kerättyihin avustuksiin perhe tietenkin on oikeutettu, mutta ne laittomin keinoin kerätyt se todennäköisesti menettää valtiolle, mikäli poliisi niitä joskus tutkii.

Laillisista keräyksistähän jää tietenkin niin hyvät tositteet ja tiedot viranomaisille, ettei ole vaikeaa laskea, mikä summa kokonaissummasta on laillisilla keinoilla saatu ja mikä ei :) Laillista keräämistä ei edelleenkään ole se "maksan perheelle nyt velkani"-kikkailu, joten siihen en suosittele ketään vieläkään.

Vierailija
65/119 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 12:05"][quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 10:22"]

[/quote]

[/quote]

Missään ei ilmoiteta millainen keräyssumma on kasassa. Mieti siitä :)

Vierailija
66/119 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduttiinhan se Antti Ruuskasen palkintojen veroja varten tehty kansalaiskeräys perumaan, joten miksi ei nyt, jos kerran oli samaan tapaan laittomasti järjestetty?

Vierailija
67/119 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 10:10"]

Äiti tiesi että edellinen raskaus oli päättyä samoilla viikoilla ja silti otti riskin ja lähti Turkkiin. Turkissa oli aikaa lennätellä mummoja ja soitella rahan perässä, vaikka hätä oli. Sairaalan apu ei kelvannut. Sitä oli saatavilla, toisin kun äiti väittää, mutta se ei kelvannut. Eikö kukaan halua tietää sairaalan nimeä ja ottaa selvää mitä siellä oikeasti tapahtui. Kaikkein naurettavin on teksti mikä on jokaisessa lehtijutussa: "Vakuutuksesta paljastui karu kohta". Niin kai paljastui kun ei luettu vakuutuksen ehtoja ollenkaan etukäteen.

[/quote]

Varsinkin kun se "karu kohta" on hyvin näkyvillä osiossa, mitä sairastapauksia vakuutus korvaa. Itse selvitin asian parissa minuutissa.

Mistään pikkupräntistä ei ollut kysymys.

Vierailija
68/119 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 12:13"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 12:05"][quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 10:22"] Joo siis kyllä nyt ois ehdottoman tärkeää saada poliisi tutkimaan tätä perhettä, jonka vauva menehtyi ja joilla on sietämätön velka vaivoinaan. Ettei heille nyt vaan jää senttiäkään ylimääräistä... Voi hyvä luoja kun on taas usko ihmisiin koetuksellla. [/quote] No ei kai täsä mitään ylimääräistä pesämunaa perheelle olla keräämässäkään? Vai ollaanko? Minä luulin etä rahaa halutaan kerätä niiden "sietämättömien velkojen" maksuun, ja jos näin on, ei mitään ylimääräistä todella tarvitse kerätä tai ainakaan perheen itse pitää. Sitten jos tavoite on rikastua oman lapsensa kuolemalla, niin sopisi sekin sanoa ihan suoraan, sillä eivät läheskään kaikki sellaista halua olla tukemassa, vaikka mielellään veloissa avustaisivatkin. [/quote] Missään ei ilmoiteta millainen keräyssumma on kasassa. Mieti siitä :)

[/quote]

Tuota minä olen miettinytkin. Lisäksi kun asiallisesti yrittää asiasta kysyä, ei asiallista vastausta saa millään. Tähän mennessä saamani vastaukset ovat kuuluneet suunnilleen näin: "mitä väliä sillä on vaikka perhe muutaman kymppitonnin ylimääräistä saisikin", "mitä se kenellekään kuuluu, vaikka perhe käyttäisi avustusrahat kuurakettiin" ja sitten tietenkin tätä lapsellista "kohta niillä on 50 tonnia ylimääräistä rahaa ja kateellisilta mammoilta katkeaa otsasuoni päästä".

Koko tämä juttu on saanut minusta niin makaabereja piirteitä, etten oikeasti enää tiedä mitä uskoa ja mitä ei. Olin vielä alkuviikosta perheen puolella ja tunsin suurta halua auttaa. Nyt en kuitenkaan taloudellista apua aio antaa, juurikin sen takia, että missään ei kerrota paljonko rahaa on jo saatu, ei kerrota paljonko sitä edes tarvitaan ja ainoa vastaus mitä mahdollisten ylimääräisten rahojen kohtalosta saa, on tuota yllämainittua tasoa. Lisänä tähän soppaan vielä sekin, että perheen velkasumma tuntuu kasvavan kokoajan. Alkuviikosta puhutiin 30 000 eurosta, siitä summa viikon mittaan pomppasi 50 000 euroon ja eilen oltiinkin jo 55 000:tta euroa vailla.

Vierailija
69/119 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkkilaiset julkiset sairaalat ovat kyllä aika karuja, mutta turistikohteissa on monia yksityisiä sairaaloita ja vakuutusyhtiöillä on sopimukset juurikin näiden yksityisten kanssa. En usko hetkeekään siihen että hoitohenkilökunta olisi ollut törkeää ja välinpitämätöntä tai kielitaidotonta. Tää Jenni miehineen ei taida olla kauheesti matkustellut...

Vierailija
70/119 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 12:35"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 12:13"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 12:05"][quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 10:22"] Joo siis kyllä nyt ois ehdottoman tärkeää saada poliisi tutkimaan tätä perhettä, jonka vauva menehtyi ja joilla on sietämätön velka vaivoinaan. Ettei heille nyt vaan jää senttiäkään ylimääräistä... Voi hyvä luoja kun on taas usko ihmisiin koetuksellla. [/quote] No ei kai täsä mitään ylimääräistä pesämunaa perheelle olla keräämässäkään? Vai ollaanko? Minä luulin etä rahaa halutaan kerätä niiden "sietämättömien velkojen" maksuun, ja jos näin on, ei mitään ylimääräistä todella tarvitse kerätä tai ainakaan perheen itse pitää. Sitten jos tavoite on rikastua oman lapsensa kuolemalla, niin sopisi sekin sanoa ihan suoraan, sillä eivät läheskään kaikki sellaista halua olla tukemassa, vaikka mielellään veloissa avustaisivatkin. [/quote] Missään ei ilmoiteta millainen keräyssumma on kasassa. Mieti siitä :)

[/quote]

Tuota minä olen miettinytkin. Lisäksi kun asiallisesti yrittää asiasta kysyä, ei asiallista vastausta saa millään. Tähän mennessä saamani vastaukset ovat kuuluneet suunnilleen näin: "mitä väliä sillä on vaikka perhe muutaman kymppitonnin ylimääräistä saisikin", "mitä se kenellekään kuuluu, vaikka perhe käyttäisi avustusrahat kuurakettiin" ja sitten tietenkin tätä lapsellista "kohta niillä on 50 tonnia ylimääräistä rahaa ja kateellisilta mammoilta katkeaa otsasuoni päästä".

Koko tämä juttu on saanut minusta niin makaabereja piirteitä, etten oikeasti enää tiedä mitä uskoa ja mitä ei. Olin vielä alkuviikosta perheen puolella ja tunsin suurta halua auttaa. Nyt en kuitenkaan taloudellista apua aio antaa, juurikin sen takia, että missään ei kerrota paljonko rahaa on jo saatu, ei kerrota paljonko sitä edes tarvitaan ja ainoa vastaus mitä mahdollisten ylimääräisten rahojen kohtalosta saa, on tuota yllämainittua tasoa. Lisänä tähän soppaan vielä sekin, että perheen velkasumma tuntuu kasvavan kokoajan. Alkuviikosta puhutiin 30 000 eurosta, siitä summa viikon mittaan pomppasi 50 000 euroon ja eilen oltiinkin jo 55 000:tta euroa vailla.

[/quote]

Tuota olen itsekin ihmetellyt. Ensinnäkin velkasumman jatkuvaa kasvua ja sitä, ettei kerättyä summaa ilmoiteta missään.

Eipä se ehkä meille kuulu vaikka perhe keräisi sata tonnia, mutta todella epäeettiseksi menee, kun rahaa kuitenkin kerätään hätätapauksena.  

Vierailija
71/119 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutusyhtiö heltyi: Säde-vauvan perhe saa sittenkin korvaukset!

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015073120114487_uu.shtml

Vierailija
72/119 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah hah, naurattaa. Näppärästi kerätty pesämuna. Tyhmät maksaa ja vakuutusrahat päälle. Loistava juttu :D

Vierailija
73/119 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö voi jo jättää perhettä rauhaan

Vierailija
74/119 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 10:28"]Ettekö voi jo jättää perhettä rauhaan
[/quote]
Sinähän tämän taas nostit.

Vierailija
75/119 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi perhe sekoitti koko Suomen mukaan? Tai siis äiti. Kuvitteleeko hän jatkavansa elämää kotikaupungissa tämän maanlaajuisen k*setuksen jälkeen niin kuin mitään ei olisi tapahtunut? Omalla nimellään, entisessä firmassaan? Koulut alkaa viikon päästä, mukavaa tuon perheen vanhimman teinin palata sinne särerahoilla ostettujen iphonen, tabletin ja mopon kanssa.

Vierailija
76/119 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt lähti just toinen ketju, olin vasta alussa lukemassa

Mikä tässä nyt niin hirrrveetä on? En ymmärrä

Vierailija
77/119 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään hirveää,mutta joillakin on hätä, että mitä kaikkea paljastuu. Kyllä poliisi tutkii, itse laitoin yhden tai tein rikosilmoituksen.

Vierailija
78/119 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 11:47"]Ei ole mitään hirveää,mutta joillakin on hätä, että mitä kaikkea paljastuu. Kyllä poliisi tutkii, itse laitoin yhden tai tein rikosilmoituksen.
[/quote]
Niinpä, poliisi tutkii. Ei tartte täällä enää ruotia. Jos joku on niin hölmö että lahjoitti, niin oma vika. Kyllä se poliisi ajallaan selvittää.

Vierailija
79/119 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 11:28"]

[/quote]

samaa ihmettelen, mitä ihmettä sensuroitavaa?

Vierailija
80/119 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 12:08"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 11:28"]

[/quote]

samaa ihmettelen, mitä ihmettä sensuroitavaa?
[/quote]

Joku ilmoittaa näitä jatkuvasti asiattomiksi asiallisesta sisällöstä huolimatta. Löytyvät silti Googlella kun katoavatm