Pelottavinta, mitä sinulle on tapahtunut yksin ollessasi?
"Pelkäättekö omakotitalossa"-keskustelun innoittamana! Pelottavinta mitä teille on tapahtunut yksin ollessanne?
Kommentit (1816)
Vierailija kirjoitti:
Mies oli jossain reissussa kun minulle tuli kurkunpäätulehdus. Olin vielä aika viimeisillään raskaana. Meinasi paniikki iskeä kun yskäpuuskissa tuntui ettei pysty hengittämään ja pelkäsin että entäs jos se pahenee ja vaikka pyörryn eikä kukaan tiedä mitään. Soitin päivystykseen ja ilmeisesti kuulostin tarpeeksi hätääntyneeltä kun käskivät heti tulla paikalle, onneksi asuttiin ihan vieressä niin pystyin kävelemään sinne (oli kyllä melko kamala kävelymatkakin). Siellä sitten makailin muutaman tunnin ihmettelemässä ja otettiin kaikkia kokeita, ennen kuin lääkäri ehti katsomaan ja kertomaan että ei hätää, perus lastentauti ja menee itsekseen ohi.
Tämä on ihan kauhea tauti, lapsiparat jotka tästä kärsivät. Itsekin tämän sairastin kohtalaisen nuorena ja terveenä ja silti oli inhottava kokemus. Viikon ajan nukuin istuvassa asennossa koska selällään tuntui että tukehdun ja muutenkin jatkuvasti tunne kuin joku kuristaisi sinua. Henkeä ahdistaa ja tuntuu että pyörtyy hetkenä minä hyvänsä, yrittää vain saada jotenkin haukottua happea.
Olin kai tyyliin 12-vuotias kun vanhempani lähtivät illalla baariin ja jäin vahtimaan nuorempia sisaruksiani, nuoremmat menivät nukkumaan ja jäin yksin hereille odottamaan että vanhemmat tulisivat takaisin kotiin. Makasin omassa sängyssäni ja kattolampun valossa luin kirjaa.
Yhtäkkiä kaikki pimenee ja kuuluu hirveä rysähdys. Olin ihan paniikissa että mitä tapahtui, mielessä ei käynyt että olisi voinut olla sähkökatko kyseessä joten hapuilin pimeässä yövalon katkaisijaa ja napautin siitä valon päälle. Kävi ilmi että kattolamppuni tipahti juuri lattialle johtoineen päivineen. Ikinä en ole pelästynyt niin pahasti.
Oudot häirintäviestit keskellä yötä.
Asumme vanhassa matkustajakodissa ja täällä henget välillä kolistelee. Säikyttelevät kotieläimiä, klonksuttelevat porraslautoja ym. Yleensä vain ääniä mitä kuuluu. Kerran yksin ollessani yläkerran wc:n ovi meni jumiin niin etten päässyt pois. Liekö hengillä tekemistä. Oli pitkät ne tunnit.
Keittiön lattialla vipelsi ihan jäätävän kokoinen hämähäkki 😱
Kun ihminen on varustettu isolla mielikuvituksella ja pienellä rohkeudella (kuten minä) niin noista pelottavimmista tulee helposti runsaudenpula että minkä valitsisin? Ja vielä päälle pidän kovasti kauhujutuista kirjoina ja leffoina ja myös paranormaali kiinnostaa. Mutta siis pelottavin kokemus? Ehkä näkymätön oven rynkyttäjä- joka oli kyllä oikeasti ilmanpaineen vaihteluiden löysästi karmeissaan olevan oven heilutusta eli kun joku kerrostalon muu asukas avasi rapun ulko-oven, niin mun asuntoni ovi liikkui karmeissaan kuin joku sitä rynkyttäisi. Mutta oli tehokas shokkiefekti kunnes selvisi syy.
Olin talovahtina isäpuolen ja äitini talossa metsän keskellä, minulla ei edes ole ajokorttia joten isä vei sinne perjantaina ja sovittiin että hakee sunnuntaina. Raahasin mukaan kolme kassillista ruokaa ja kuusi askia tupakkaa kuin olisi maailmanloppu tulossa,enhän päässyt sieltä kauppaan. No anyway se talo oli vanha,kehnossa kunnossa ja creepy eikä tilannetta parantanut joka puolella kuuluvat kummat kolahdukset.
Pidin tv:n äänet täysillä etten kuulisi mitään Outoja, mutten voinut nukkua tv päällä ja havahduinkin sitten puoliunessa ääneen,että joku potkaisi vierashuoneen ovea kovaa..
Sunnuntaiaamuna oli jo parempi ja rento fiilis kun tiesin,ettå iskä tulee kohta hakemaan. Join kahvia istuen yläkertaan menevillä portailla ja silloin kuulin selviä kuiskauksia takaani,äänet kuulostivat mieheltä ja naiselta ja erotin sanat "heitä" ja "työnnä" tai "tänne".
Ei varmaan tarvitse kertoa, että rynnin kiljuen ulos ja odotin tihkusateessa about 2 tuntia isääni, mikään ei olisi saanut taloon takaisin!
Myöhemmin talo paloi keskellä yötä,muistaakseni viallinen sähköjohto tai joku perseellään oleva liitäntä.
Onneksi äiti oli silloin töissä ja isäpuoli ehti ulos .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joitakin vuosia sitten minulle sattui seuraavanlainen kauhukokemus. Olin sängyssä kasvot seinään päin ilmeisesti juuri nukahtamaisillani. Yhtäkkiä tunsin, että takanani seisoo joku paha. Se pahan tuntu oli niin voimakas ettei tästä maailmasta sellaista löydy. Olin kauhuissani enkä pystynyt lainkaan liikkumaan ja vaivoin hengittämäänkään. Sitten se katosi. Se oli todella kauhistuttava yliluonnollinen kokemus ja hyvin pelottava. Vaikea uskoa, että se oli pelkkää mielikuvitusta.
Unihalvaus. Siihen liittyy juuri tuo pahan olennon kokemus.
miksi?
Sen kun tietäiskin, miksi pelkokeskus aktivoituu, vaikkei ihminen pysty liikkumaan. Toistaiseksi ei tiedetä edes sitä, miksi unia nähdään.
Agressiivinen, piirroksiaan kaupitellut englantia puhuva ukko joka koetti tunkea väkisin ovesta sisään. Olin yksin kotona ja raskaana. Sain lähtemään kun sumutin kenkien suoja-ainetta naamalle. Myöhemmin kuulin, että oli mennyt myös kolmen kilometrin päähän naapuritaloon jossa asui yksin lähes 80vuotias rouva, tosin rouvalla oli suuri ja suojeluviettinen koira joka oli antanut taitelijalle kyytiä. Piirustukset olivat jääneet levälleen pihamaalle.
Asumme maalla joten en ymmärrä, miten tänne eksyi.
Olin muuttanut uudelel asuinalueelle koirani kanssa, ja olin pimeällä metsälenkillä kun metsästä alkaa kuulumaan rääkymistä, ihan kuin nainen olisi tuskissaan rääkynyt. Säikäytti kunnolla, yritin huhuilla pimeyteen että kuka siellä on ja tarvitseeko apua mutta vastausta ei kuulunut.
Naapuri oli lähempänä kuin oma kotini, joten menin sinne kertomaan että metsässä huutaa joku nainen tuskissaan.
Ilmeni että se on kettu ja sillä on kiima aika, ne pitää sellaista ääntä.
Vierailija kirjoitti:
Olin juuri muuttanut omilleni. Voitelin leipää keittiössä ja palasin työpöytäni ääreen seinän toiselle puolelle. Veitsi tippui lattialle. Palasin keittiöön ajatellen että olin asettanut veitsen tason reunalle. Tuuppasin veitsen mikron viereen ettei varmasti tällä kertaa tipahda. Palasin jälleen työpöytäni ääreen. Kuulin muutaman sekunnin päästä veitsen jälleen kalahtavan lattialle. Tällä kertaa palasin pelokkaampana ja työnsin veitsen puoliksi mikron alle. Taas kerran mentyäni seinän toiselle puolelle veitsi tiputettiin lattialle. Tällä kertaa heitin veitsen lavuaariin, sieltä ei enää tippunut. Mitään selitystä en löytänyt, en omistanut edes eläimiä tuolloin.
Voisi ajatella, että kummitus kävi hakemassa huomiota - siinä vain on sellainen harmi juttu, että henkiolennoilla ei ole fyysistä ruumista, ei siis esim. käsiä. On vähän vaikeaa pudotella tavaroita.
GhostRules kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin juuri muuttanut omilleni. Voitelin leipää keittiössä ja palasin työpöytäni ääreen seinän toiselle puolelle. Veitsi tippui lattialle. Palasin keittiöön ajatellen että olin asettanut veitsen tason reunalle. Tuuppasin veitsen mikron viereen ettei varmasti tällä kertaa tipahda. Palasin jälleen työpöytäni ääreen. Kuulin muutaman sekunnin päästä veitsen jälleen kalahtavan lattialle. Tällä kertaa palasin pelokkaampana ja työnsin veitsen puoliksi mikron alle. Taas kerran mentyäni seinän toiselle puolelle veitsi tiputettiin lattialle. Tällä kertaa heitin veitsen lavuaariin, sieltä ei enää tippunut. Mitään selitystä en löytänyt, en omistanut edes eläimiä tuolloin.
Voisi ajatella, että kummitus kävi hakemassa huomiota - siinä vain on sellainen harmi juttu, että henkiolennoilla ei ole fyysistä ruumista, ei siis esim. käsiä. On vähän vaikeaa pudotella tavaroita.
Itselleni tuli mieleen ns. mikrotärinä. Maan tms aiheuttama liike, joka on niin pientä, ettei sitä havaitse.
Tässä tapauksessa ehkä vesijohdot.
En ollu kyllä yksin, mutta sellanen outo juttu kävi kerran, että kuului hirvee pamahdus, niin kuin talon katolle olisi tippunut jotain tosi isoa ja painavaa. Meil on vanha 2 krs iso talo. Kävimme tarkistamassa ullakolta katon, mitään ei näkynyt. Mies kiipesi myös talon katolle tarkistamaan, mitään ei näkynyt. Mutta talon toisessa päädyssä kivetyksellä ja portailla näkyi nyrkin kokoisia vesipisaran jälkiä, vaikka taivas oli täysin selkeä. Tämä jäi täysin mysteeriksi mistä ääni ja nuo älyttömän isot vesipisarat oli peräisin?
Vierailija kirjoitti:
En ollu kyllä yksin, mutta sellanen outo juttu kävi kerran, että kuului hirvee pamahdus, niin kuin talon katolle olisi tippunut jotain tosi isoa ja painavaa. Meil on vanha 2 krs iso talo. Kävimme tarkistamassa ullakolta katon, mitään ei näkynyt. Mies kiipesi myös talon katolle tarkistamaan, mitään ei näkynyt. Mutta talon toisessa päädyssä kivetyksellä ja portailla näkyi nyrkin kokoisia vesipisaran jälkiä, vaikka taivas oli täysin selkeä. Tämä jäi täysin mysteeriksi mistä ääni ja nuo älyttömän isot vesipisarat oli peräisin?
Taivaalta, oletettavasti.
Ex kertoi, miten odotti nuorena bussia katoksessa. Sen päälle putosi iso jäämöykky, joka suli nopeasti.
Mulla on käynyt melkein samalla lailla. Olin pysäköinyt nuorena, vasta kortin saaneena, vähän erikoiseen paikkaan, levottomaksi tunnetulla seudulla. Olin yöllä lähdössä yksin kaverilta ajamaan kotiin ja käynnistin auton kun huomasin yhtäkkiä että minun taakse on ilmestynyt auto. Auto esti minua peruuttamasta ja auton valot häikäisivät yön pimeydessä niin etten myöskään nähnyt muuta kuin tumman hahmon lähestyvän minua. Siinä ehdin alkaa hädissäni lukitsemaan ovia ja miettimään että apua mikä narkkari sieltä on tulossa ryöstämään minut. Mutta kun hahmo tuli oven viereen niin helpotus oli melkoinen kun huomasin että kyseessä onkin poliisi, joka kysyi vain ajokorttia ja puhallutti. Järkytys oli kuitenkin ollut sen verran kova että rekisteriotetta en löytänyt annettavaksi mutta eivät jääneet sitä odottelemaan lopulta kun auto oli omissa nimissäni ja kaikki ok.