Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelottavinta, mitä sinulle on tapahtunut yksin ollessasi?

Vierailija
29.07.2015 |

"Pelkäättekö omakotitalossa"-keskustelun innoittamana! Pelottavinta mitä teille on tapahtunut yksin ollessanne?

Kommentit (1816)

Vierailija
1261/1816 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka yö kun liiketunnistinvalot räpsähtää päälle saa miettiä onko taas varkaita, pupu, sammakko vaiko kenties peura. Kerran varkaat kiertelivät taloa taskulamppujen kanssa ja minä paniikissa konttaan huoneesta toiseen pitkin seinänvierustoja. Olivat autosta vieneet lohkolämmitinjohdon. Olin aina ajatellut että kyllä minä sitten menen ulos huutelee että mitöhän vattua te teette mun tontilla jos joku tänne eksyisi mutta toisin kävi.

Vierailija
1262/1816 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa tuontuosta toistuu sanat ”tehdä valot”, esim ”tehdessäni valot näin kuinka…” onko tuo jotain murretta vai onko joku yks ja sama tyyppi kirjoittanut hyvin monen monta juttua?

Minä teen valot, samoin mies. Asumme Etelä-savossa että olisiko murrejuttu?

Mie teen valot, Mikkelissä asun.

Paitsi Mikkelissä sanotaan Miä ja siä. Ei mie.

Olen asunut 41 vuotta Mikkelissä ja sanon mie ja sie. Mikä hiton "miä" :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1263/1816 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmp kirjoitti:

Heräsin omasta sängystä unessa ja sängyn vierellä oli jotain todella pahaa. En ole koskaan ollut niin kauhuissaan ja pelkäsin täristen siinä peiton alla. Heräsin ja olin edelleen kauhuissaan enkä vieläkään voi mennä mennä nukkumaan ilman pientä pelkoa sen pahan paluusta. Mitään raajoja ei pysty roikottamaan sängyn laidalta pelosta, että joku tarttuu kiinni. Voi olla uusi lääke voxra ja keskivaikea uniapnea syynä?

Klassinen unihalvaus. Pahuuden tuntu on todella voimakas, mutta tosiaan vain harhaa. Tyypillistä on myös nähdä se olento ja jopa tuntea sen paino peiton päällä, eikä itse voi liikkua. Kerran olento veti peittoa pois mun päältä, se oli tosi creepyä. Hyvin mahdollisesti voi lääkitys vaikuttaa. Itselle tulee unihalvauksia silloin kun on monta yötä nukkunut huonosti.

Näinhän tiede sen selittää. Ehkä se pitää joissakin tapauksissa paikkaansa, mutta miten tiede selittää sen, että tällaisia 'unihalvauksia' tapahtuu vain tietyissä paikoissa tai asunnoissa ?

Kun muuttaa pois siitä paikasta, tapahtumat loppuvat omalta kohdalta, kunnes joku muu kokee niitä samoja asioita samassa paikassa. Yleensä näille tapahtumille on monia eri todistajia ja ja ne liittyvät aina tiettyihin taloihin tai paikkoihin.

En ole koskaan kuullut tällaisista 'unihalvauksista', että ne olisivat tapahtuneet uudessa, vasta rakennetussa talossa.

Kaveri on kyllä saanut unihalvauksia joka kämpässä missä asunut. Myös uusissa kerrostaloissa.

Mulla on ollut unihalvauksia ihan missä vaan, niin uusissa kuin vanhoissa rakennuksissa. Myös uudessa itserakentamassamme talossa. Eikä unihalvaus tarvi mitään lainausmerkkejä, se on ihan oikea, todellinen unihäiriö.

Vierailija
1264/1816 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ylä-asteella ja mentiin suunnistamaan, opettaja vei meidät autolla johonkin hevonkuuseen ja jakoi kartat ja kompassit. Parinani oli  luokkakaveri joka oli partiossa, mutta ei osannut suunnistaa sen paremmin kuin minäkään! Käveltiin ja tutkittiin karttaa, kaverilla oli kompassi. Jossain vaiheessa tajuttiin ettei kuulla enää muiden ääniä eikä olla enää missään polulla vaan rämmittiin jossain v""n  upottavassa heteikössä. Oksat löi naamaan ja kengät kastui. Kieltäydyin etenemästä ja istuin tukin päälle tupakoimaan, luokkakaveri jatkoi loukkaantuneena matkaa.  Vedettyäni hermosavut  koetin palata tulosuuntaan ja eksyin kahta kauheammin. Lopulta holahdin reisiä myöten suohon! Liikunnanmaikka minut sitten sieltä löysi ja kiskoi ylös.  Saatiin hirveät huudot kun oltiin menty väärään suuntaan ja jouduttiin nöyryyttävään yksityisopetukseen, jossa meidän piti kulkea kompassin kanssa koulun sisällä.

Kiitti vaan tälle  luokkakaverille suolle opastamisesta, vieläkin vit""ttaa, miten  ihmeessä semmoinen taulapää on voitu huolia partioon..

Vierailija
1265/1816 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmp kirjoitti:

Heräsin omasta sängystä unessa ja sängyn vierellä oli jotain todella pahaa. En ole koskaan ollut niin kauhuissaan ja pelkäsin täristen siinä peiton alla. Heräsin ja olin edelleen kauhuissaan enkä vieläkään voi mennä mennä nukkumaan ilman pientä pelkoa sen pahan paluusta. Mitään raajoja ei pysty roikottamaan sängyn laidalta pelosta, että joku tarttuu kiinni. Voi olla uusi lääke voxra ja keskivaikea uniapnea syynä?

Klassinen unihalvaus. Pahuuden tuntu on todella voimakas, mutta tosiaan vain harhaa. Tyypillistä on myös nähdä se olento ja jopa tuntea sen paino peiton päällä, eikä itse voi liikkua. Kerran olento veti peittoa pois mun päältä, se oli tosi creepyä. Hyvin mahdollisesti voi lääkitys vaikuttaa. Itselle tulee unihalvauksia silloin kun on monta yötä nukkunut huonosti.

Näinhän tiede sen selittää. Ehkä se pitää joissakin tapauksissa paikkaansa, mutta miten tiede selittää sen, että tällaisia 'unihalvauksia' tapahtuu vain tietyissä paikoissa tai asunnoissa ?

Kun muuttaa pois siitä paikasta, tapahtumat loppuvat omalta kohdalta, kunnes joku muu kokee niitä samoja asioita samassa paikassa. Yleensä näille tapahtumille on monia eri todistajia ja ja ne liittyvät aina tiettyihin taloihin tai paikkoihin.

En ole koskaan kuullut tällaisista 'unihalvauksista', että ne olisivat tapahtuneet uudessa, vasta rakennetussa talossa.

Kaveri on kyllä saanut unihalvauksia joka kämpässä missä asunut. Myös uusissa kerrostaloissa.

Itse olen myös saanut unihalvauksia, varsinkin nuorena aikuisena yksin asuessani. En ole koskaan saanut halvausta kun nukun jonkun toisen kanssa, ja nyt olen ollut kimpassa saman naisen kanssa liki 20 vuotta.

Kokemukset oli todella pelottavia, vaikka en nähnyt mitään olentoja, tunsin ehkä jonkun läsnäolon, mutta pelottavinta oli että olin tajuissani, mutta en voinut liikkua, suukaan ei edes auennut jotta olisi voinut huutaa.

Kohtaukset yleisty ja paheni vähän reilu 20 vuotiaana, ja aloin pelätä nukkumaanmenoa, nukuin valot päällä ja usein toivoin että en nukahtaisi. Kun tapasin nykyisen puolison, ja menimme nopeasti yhteen kaikki loppui kuin seinään.

Unihalvaus on käsittääkseni hyvin normaalia, mutta usein mietin miksi ne eivät jatkuneet kun sain kumppanin viereeni. Yhtään ainoaa kohtausta en ole saanut tuon jälkeen.

Vierailija
1266/1816 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ennen tavallista aikaa, kun isä tuli töistä kotiin, kuulin askeleet ulkoa ja avaimen kiertymisen lukossa. Isä tuli noin vartin kuluttua.

Vierailija
1267/1816 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postiluukusta tuli ihmisen käsi. Juoksin kylpyhuoneeseen lukkojen taakse ja soitin 112. Poliisi löysi narkkarin rappukäytävästä.

Vierailija
1268/1816 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottavinta on ollut sekoaminen eli hulluksi tulemisen tunne.Vuosien ryyppääminen

laittoi aivot pehmeään kuntoon.Pystyin silti analysoimaan itseäni.

Vierailija
1269/1816 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yksin syrjäisellä kesämökillä ja työskentelin pihalla, kun yhtäkkiä salama iski viereiseen tolppaan. Pamaus ja koko piha leimahti valkeaksi. Ensimmäinen ajatus oli selvisin hengissä.

Mä olen herkkä pelkäämään, mutta pelätessäni ja muutenkin tulee mieleen että multa ei katoa yhtä hiustakaan ihan sattumalta ja Raamatussa sanotaan, että avuksesi huuda minua hädän hetkellä.

Vierailija
1270/1816 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kuolleet lähimmäiset eivät tule enää vuosien päästä tervehtimään? Ihmettelen vaan.

Vierailija
1271/1816 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimakas reaktio energiajuomasta. En ollut aiemmin kyseisiä litkuja juuri juonut. Kerran yövuoroputken jälkeen huitaisin 500ml energiajuoman huiviin. Yhtäkkiä koko vartalolle levisi kuumottava, kihelmöivä tunne ja iho muuttui punaisen kirjavaksi. Henkeä alkoi ahdistamaan. Olin yksin kaksikerroksisen talon alakerrassa, puhelin oli jäänyt yläkertaan. Olo oli raskas, kutina hirveä ja happi ei kulkenut. Kauhuissani ajattelin vaipuvani johonkin anafylaktiseen shokkiin, ja etten kykenisi hakemaan puhelinta. Mies olisi vasta tuntien päästä tulossa kotiin töistä. Sain raahustettua ylös ja puhelimen käsiini. Reaktio meni sitten ohi. Oli pelottava kokemus, en juo enää energiajuomia.

Vierailija
1272/1816 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kuolleet lähimmäiset eivät tule enää vuosien päästä tervehtimään? Ihmettelen vaan.

Kyllä voivat tulla. Ei ne turhaan tule joku syy täytyy olla.  Esim. lähisukulaiseni joka kuoli n.20 vuotta sitten, olen viimeksi nähnyt hänet unessa joskus vuosi kuolemansa jälkeen,  näyttäytyi unessa ja sanoi  iloisena  että "minä muutan tänne".  Olin muuttamassa  ja talojen paikalle rakennetaan uusia taloja.  mielenkiintoista.

Vierailija
1273/1816 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ehkä kirjoittanut tämän tänne jo ennenkin mutta unihalvauksista tuli taas mieleen... Mulla unihalvauksissa ei ollut mikään tumma epämääräinen hahmo huoneessa, vaan joku pikkupoika ravisteli mua hereille hätääntyneenä ja itkuisena: "Herää, herää! Pakko herätä nyt!" Enkä pystynyt liikkumaan. Mulla ei ole lapsia, ihan tuntemattoman näköinen tyyppi. Tämä sattui muutaman kerran vain yhdessä tietyssä asunnossa.

Vierailija
1274/1816 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottavin lähiaikoina  oleva tapaus on kun hankin vaatenaulakon eteiseen, sellaisen lattialla pidettävän ja päällysvaatteet olin siihen laittanut. kun sitten pimeässä yöllä menin vessaan  säikähdin pahanpäiväisesti  sitä kun en muistanut että se on siinä!  

Vierailija
1275/1816 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin opiskeluaikana vanhemmillani käymässä viikonloppuna vanhassa omakotitalossa, olin yksin kotona ja olohuoneessa kun yhtäkkiä yläkertaan menevien rappusten ovi avautui ja rappusista rupesi kuulumaan narinaa niinkuin joku kävelisi rappusia alas. Ketään ei näkynyt missään. Ja toinen kerta oli kun yläkerrasta rupesi kuulumaan likkumisen ääniä, kopinaa ja lattian narinaa ja ajattelin että isäni se siellä vaan on, heräsi varmaan päiväunilta, kunnes vilkaisin ikkunasta ulos ja näin kun isäni olikin ulkona.

Vierailija
1276/1816 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni kuoli täysin yllättäin. Samana iltana kotonani alkoi tulla kummallisia sähköhäiriöitä. Monta hehkulamppua kärähti, tietokoneen modeemi ja kännykkä kosahtivat. Eivät siis yhtäaikaisesti eli mistään virtapiikistä ei ollut kyse ja kännykkäkään ei ollut latauksessa. Ikään kuin isäni olisi yrittänyt saada yhteyttä tai jotain. En tiedä oliko tämä välttämättä kauhean pelottavaa, mutta todella outoa ja levottomuutta herättävää.

Joo näin tapahtui minullekin.

Vierailija
1277/1816 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isäni kuoli täysin yllättäin. Samana iltana kotonani alkoi tulla kummallisia sähköhäiriöitä. Monta hehkulamppua kärähti, tietokoneen modeemi ja kännykkä kosahtivat. Eivät siis yhtäaikaisesti eli mistään virtapiikistä ei ollut kyse ja kännykkäkään ei ollut latauksessa. Ikään kuin isäni olisi yrittänyt saada yhteyttä tai jotain. En tiedä oliko tämä välttämättä kauhean pelottavaa, mutta todella outoa ja levottomuutta herättävää.

Joo näin tapahtui minullekin.

Minulle myös.  OLin töissä kun mummoni kuoli ja siellä sammuivat valot aamupäivällä.  Kun löysin hänet kotiin tullessani oli kaikki lamput palamassa, jokaikinen. Lääkärin mukaan hän oli kuollut aamupäivällä.

Vierailija
1278/1816 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voivat tulla. Ei ne turhaan tule joku syy täytyy olla.  Esim. lähisukulaiseni joka kuoli n.20 vuotta sitten, olen viimeksi nähnyt hänet unessa joskus vuosi kuolemansa jälkeen,  näyttäytyi unessa ja sanoi  iloisena  että "minä muutan tänne".  Olin muuttamassa  ja talojen paikalle rakennetaan uusia taloja.  mielenkiintoista.

Unet on vaan unia. Uskon vasta kun tulevat tervehtimään valveilla. Aikamoiset kyvyt pitäisi vainajalla olla että pääsevät toisten uniin ja aivoihin.

Vierailija
1279/1816 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin muuttanut opiskelun takia muualle ja palasin viikonlopuksi kotiin, iskä joutui sitten lauantailtana viemään äiskän päivystykseen kun tämä vaan oksensi kaikki migreenilääkkeet ulos. Noin puoli tuntia vanhempien lähdön jälkeen makasin huoneeni sängyllä kun liiketunnistimella toimiva valo ulkooven päällä räpsähti palamaan ja ihmettelin että eihän ne vielä voineet tulla. Sitten kuulin askeleita eteisestä, mutten ollut kuullut ulkooven avautuvan!  Pelästyin hirveästi ja juoksin vaatehuoneen kautta vanhempien makuuhuoneeseen jossa  seinällä oli iskän koristemiekka, ajattelin kai ruveta huitomaan sillä kuin mikäkin zorro. Kukaan tai mikään ei kuitenkaan hyökännyt enkä löytänyt mitään todistetta siitä  että joku olisi tullut ulkoovesta. Tiedän kuitenkin, että sitä liiketunnistin valoa ei aktivoi kissa tai lintu ja että kuulin selvät askeleet.

Vierailija
1280/1816 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läppäri oli aamulla kansi auki, vaikka olin sen illalla sulkenut. Toinen pelottava tilanne on maata vuosisadan vatsataudissa vessan lattialla, jos sinne asti edes ehtii...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan