Mikä kylässä syömäsi tarjottava sai oksennuksen nousemaan kurkkuusi?
Mikä tarjottava näytti päälle päin paremmalta, mitä se oikeasti oli?
Kommentit (316)
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 05:35"]
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 00:32"]Italiassa ollessani vaihto-oppilaana perheen äiti teki minulle joka päivä evääksi sämpylän. Leipä olisi muuten ehkä ollut ihan hyvää, mutta väliin oli tungettu jotain niin järkyttävän kitkerää valkoista töhnää! Vaikea kuvailla sitä makua, mutta ihan järkyttävää. [/quote] Mitä se mahtoi olla. Selvisikö koskaan?
[/quote]
En ole tuo kirjoittaja, mutta kuulostaa ihan piparjuuritahnalta. Hyi olkoon :D
No ei nyt oo niin paha kun oon teidän muiden juttuja lukenut mutta...
Lapsena olin uskaltautunut serkuille yöksi. Siellä oli aina kauhean likaista ja rikkinäistä (vessan pytty halki, jotakin ötököitä sisällä,ammeen pohja mustana yms) , pöydät kukkuroillaan paskasia astioita joita täti vain huuhtoi sitä mukaa jos niitä tarvittiin..
Eli kun tuli päivällisaika(jota jo pelkäsin paskaisen keittiön takia) huomasin että oli ihan tuttua ruokaa, spagettia ja jauhelihaa. Uskaltauduin ottamaan suht ison annoksen. Heti eka haarukallinen maistui oudolle, ja huomasin ruuan seassa mustia kiteitä. Kysyin siis onko tässä jotakin maustetta, johon täti vastasi röhönaurulla et " joo, pannun omia mausteita!". Pannun pohja oli musta pesemättömyyden takia ja siitä irtosi kuulemma aina pintaa ruokaan(?).
Kauhukseni huomasin vielä kaiken huipuksi tyhjän jauhelihapaketin pöydällä, jauheliha oli kuukauden vanhaa. Itku kurkussa oli pakko syödä se paska ja pyysin soittamaan voiko äitini jo tulla hakemaan.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 00:23"][quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 00:06"]
Pienenä inhosin ja kammosin kaupan valmis omenamehua (en tosin vieläkään juo sitä ellei ole pakko) ja kaverin luona join sitä ja oksennusta pidätellen join koko lasin tyhjäksi kun en tietenkään uskaltanut sanoa mitään... :D
[/quote]
Joo siinä on kyllä sellainen jälkimaku, kuin miltä märkä koira haisee. Tosi etova.
[/quote]
Täällä myös yksi joka ei pidä kaupan omenamehusta :(
Tykkään kyllä omenoista ja itsetehdystä omppomehusta.
En ole syönyt vielä sellaista. Niin omahyväisiä ihmisiä olen jatkuvasti nähnyt että olisivat varmasti antaneen ruokaa mutta ovat niin rumia henkisesti että ei sit kai silmäruoka tullut edes esille. Kotona olen tehnyt jotain täyttä kuraa mutta se ei kuulu vauva palstaan.
Aina kun mummuni luona erehtyy kehumaan jotain leipomusta/ruokaa, hän paljastaa mitä siihen on käytetty "mulla oli kk vanhoja kananmunia, käytin ne tähän. Löysin kaapin perältä toissavuoden jauhonjämiä. Tää jauheliha on peräsin yhden kuolleen mummon pakastimesta"
Ei tuossa muuten, ruoka ei maistu pilaantuneelta eikä siitä saa mahatautia, mutta ällöttää silti. Voisi pitää nuo jutut omana tietonaan...
Parhaan kaverini kotona ala-asteella syötiin paljon eineksiä ja parhaiten mieleen jäänyt ekströmsin klimppinen valmis mansikkakiisseli. Vieläkin tulee välillä puistatuksia kun muistan kun oksetti mutta urheasti yritin syödä ällömakeaa limaista kiisseliä.
Olin kreikassa muutaman kuukauden opiskelu vaihdossa ja isäntäperheen luona, jossa siis asuin, oli tarjolla jotakin helvetin etikka munia. Siis keitettyjä kananmunia joita oli säilötty etikan seassa purkissa ties miten kauan. Hyi helvetti en oo ikinä taistellut minkään ruuan kanssa niin kauan. Jotenkin sain sen alas pistämällä palanen kerrallaan leivän väliin. Yh! Vieläkin kuvottaa.
Anoppilassa jouluna länsirannikon salaatti. Kaikille oli katettu kipot eteen valmiiksi. En syö mitään kalaa enkä äyriäisiä. En kuitenkaan kehdannut jättää syömättä, joten siinä yritin hitaasti nieleskellä tonnikalaa, katkarapuja, taskurapua ja simpukoita. Kun viimein sain kipon tyhjäksi, tuli anoppi viereen mukanaan ämpärillinen sitä salaattia ja kyseli "ottaako x lisää". Eikö se nähnyt mikä kärsimys se oli? Tuosta viisastuneena en enää lähtenyt anoppilaan jouluksi.
Tokaluokalla meillä oli opettaja, joka saarnasi Afrikan nälkää näkevistä lapsista. Tämän vuoksi keittäjän annostelemat lautaset piti syödä tyhjäksi. Siinä sitten istuin välitunninkin kaalikeittolautasen ääressä.
Yhtenä uutena vuotena kaveri tarjosi karpalolonkeron. Aivan älyttömän pahaa! Ulkona vaivihkaa kaadoin sen hankeen.
Kaikki mitä anoppi pakkosyöttää. Vanhoja tai muuten pilaantuneita tuotteita. Vituttaa niin että ei enää käydä.
Mun kaverin kotona tarjottiin aina tosi laihaa kahvia. Mikään ei voi olla niin pahaa! Ihan väkisin sain juotua yhden pienen kupillisen, vaikka se ihan oikeasti oksetti. Mieluummin liian vahvaa kuin laihaa.
Yökylässä kaverilla vuosia sitten, kaverin äiti tarjoaa aamiaiseksi pohjaanpalanutta perunamuusia ja sitkeitä makkaranpaloja..
Olimme kylässä äidilläni, ja äiti teki pullaa. Ei jaksanut pyörittää, vaan laittoi taikinaa muffinivuokiin. Ei siinä muuten mitään, mutta tiedän että äitini ei ole kovin... No, hygieninen, joten ei aina pese käsiä vessakäynnin jälkeen (kerran käden sivusta oli peukalon/ranteen kohdalta kusen hajuinen, ja oli AINOA kostea kohta vessakäymisen jälkeen... kuvottavaa tiedän). Hygieniasta on huomautettu kauniisti, muttei kuuntele.
Sen lisäksi että äiti ei pese käsiään (lisäksi polttaa paljon, joten röökin katku tarttuu kaikkeen), hän IMESKELI taikinaisia sormiaan taikinan lusikasta kaapimisten välissä. Huomasin sen tavan vasta parin vuokapellillisen jälkeen, ja pyysin että voisiko olla tekemättä niin... Loput pullat "säästyivät", ja yritin kohteliaisuudesta syödä edes yhden pullan.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 23:56"]
Meidän mummun ystävä tarjosi kahvilla jäätelöä. Sanoi sitten kesken herkuttelun, että "rotta oli vähän pureskellut jätskipaketin kulmasta, mutta leikkasin röpelöt kohdat pois!" :x
Myös ihan mummuni itse sanoi joskus lättyjä paistettuaan, että "jauhot oli pari vuotta vanhoja, mutta ne oli Sunnuntaita, niin ei ne siitä pahane!".
Pula-ajan kasvatit <3
[/quote]mummusi ystävä on ihan selvästi huijannut teitä lapsukaisia! millanen rotta viihtyy pakastimessa?
ja sit sinun mummusi... en usko että hänellä on ollut 2v vanhoja vehnäjauhoja koska pula-ajan ihmiset nyt vaan on sellasia että he leipoo paljon! oma mummoni leipoo niin paljon että menee useampi paketti vehnäjauhoja viikossa. Mut joo vaikka ne oliskin ollut 2v vanhoja niin ei ne mene miksikään ellei ne haise homeelta/niistä löydy toukkia :)
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 10:09"]
Kaikki mitä anoppi pakkosyöttää. Vanhoja tai muuten pilaantuneita tuotteita. Vituttaa niin että ei enää käydä.
[/quote]monilla tuntuu olevan tuo anoppi jonka ruuat on pahoja :D oletteko miettineet onko se sattumaa vai ihan tarkoituksellista... etenkin tuo vähän ylempänä olevan länsirannikon salaatti xD
Espanjassa kylässä anjovistäytteiset oliivit. Rakastan oliiveja muuten ja otin niitä monta tapaslautaselleni. Nämä olivatkin lössöjä ja pistävän anjoviksen makuisia.
Lapsuudesta jäänyt myös yksi painajaismainen kahvihetki mieleen. Olin varsin eksentrisen tätini mukana taiteilijakutsuilla Suomenlinnassa ja tarjolla oli omenapiirakkaa vanilijakastikkeella. Tai siis luulin sitä vanilijakastikkeeksi kunnes maistettuni hapanta litkua vatsa kääntyi lähes ympäri. Muistan että samalla hetkellä kakun leiponut rouva sanoi kyseessä olevan piimäkastike. Yhhhhhh.... Nielin piirakkaa suurina paloina ja muussasin ja levittelin loput lautaselle.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 10:14"]
Mun kaverin kotona tarjottiin aina tosi laihaa kahvia. Mikään ei voi olla niin pahaa! Ihan väkisin sain juotua yhden pienen kupillisen, vaikka se ihan oikeasti oksetti. Mieluummin liian vahvaa kuin laihaa.
[/quote]
Muistan kun oltiin jonkun sukulaisen luona. Hän tarjosi lisää kahvia "ei tämä ole liian vahvaa". Meinasin sanoa, että ei todellakaan...
Tätini mies ei käyttänyt mitään muuta maustetta kuin aromisuolaa. Ei myöskään sipulia tai valkosipulia. Tarvitseeko sanoa enempää?
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 06:50"]Hyyi Helmi täti kuulostaa kamalalta! Ihan sellainen akka jolla lapsia pelotellaan: "nyt jos et ole kiltisti niin viedään sut Helmi tädille!!" :D osanotot!
[/quote]
Voi kuule kamala hän olikin. Kaikki suvun lapset pelkäsivät ja ihan syystäkin! Ei tietenkään sopisi puhua ns pahaa kuolleesta, mutta joskus sukulaisten kanssa ollaan puistateltu näitä kauhutarinoita hänestä monet kerrat... :"D
Mummon tekemä lammas-kaalipata lapsena tuo vieläkin oksennusrefleksin kurkkuun. Lampaasta en oo koskaan tykännyt, mutta kun tähän kaalipataan oli laitettu makua tuomaan lampaan rasvaa/läskiä. YYYYYH.. Syömättä jäi ja oksettaa vieläkin yli 25-vuoden jälkeen.
Se läskipalan maku, rakenne.. Hyi.. Pakko lopettaa muistelu tai oksennus tulee taas..