Ihmettelen naapurin kommenttia
Naapurin nainen olisi halunnut että kävisimme toistemme luona kylässä kahvittelemassa. Sanoin että ei kiinnosta kahvitella ja minulle riittää kun vaihdetaan kuulumisia kun nähdään pihalla. Oli sanonut naapurin naiselle että olen ikävä ihminen.
Kommentit (80)
tämmöiset miellyttäjät kun tarjoavat seuraa ja ei kiinnosta niin loukkaantuvat ja ottavat henkilökohtaisesti?
No olisit voinut toisinkin sanoa,vaikka niin että nyt ei sovi,on kiireitä.Toisella kerralla voisit vastata samaan tyyliin,niin ajatteleva ihminen huomaa,että naapuri ei halua tutustua.
Mitä sä valitat? Eikö naapurilla ole oikeus sanoa toiselle naapurille mielipiteensä. Ei tuo nyt mikään kunnianloukkaus kuitenkaan ollut ja ihan perustellusti sanottu. Kyllä munkin mielestä vaikutat ikävältä tyypiltä.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 21:21"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 21:02"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 20:59"]No kyllä sä aika vittumaiselta kuulostat. Onneksi mulla on ihanat naapurit. [/quote] Voihan kysyä sellaiselta naapurilta joka tykkää kahvitella naapureiden kanssa. Ap.
[/quote]
Niin, mutta mahtaako tylyttämäsi naapuri enää uskaltaa? Olet tehnyt pahasti, eikä se edes haittaa sinua mitenkään. Se on pahuuden määritelmä. Jopa sarjamurhaajissa on porukkaa, jotka sentään tietävät itse etteivät ole hyvällä asialla.
[/quote]
Eli aina pitää lähteä kahville jos joku kysyy, aina pitää mennä kylään, aina pitää sitä ja aina pitää tätä. Jottei sille toiselle vaan tule paha mieli. Kun muuten olen ihan sarjamurhaajaan verrattava tyyppi, paitsi että osa niistäkin on mua parempia. Ja tämä vain sen takia etten halua mennä naapurini kanssa kahville. Siis aikusten oikeesti!
Mitäs jos se naapuri ajattelisi kerrankin mua ja sitä että MULLE ei tule paha mieli. Katsos kun mulle tulis paha mieli jos mun pitäis mennä pakolla naapurille kahvittelemaan. Miksi mun pahalla mielellä ei ole mitään väliä? Miksi se olen aina minä jonka pitää miellyttää muita?
Ei ap, vaan ohis joka ei myöskään lähtis naapuriin kahvittelemaan. Jutella voin naapurini kanssa ulkona, mutta sen enempää en kaveruutta halua. Eikä mun ole pakko, ei vaikka naapurille tulis kuinka paha mieli.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 23:26"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 21:21"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 21:02"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 20:59"]No kyllä sä aika vittumaiselta kuulostat. Onneksi mulla on ihanat naapurit. [/quote] Voihan kysyä sellaiselta naapurilta joka tykkää kahvitella naapureiden kanssa. Ap.
[/quote]
Niin, mutta mahtaako tylyttämäsi naapuri enää uskaltaa? Olet tehnyt pahasti, eikä se edes haittaa sinua mitenkään. Se on pahuuden määritelmä. Jopa sarjamurhaajissa on porukkaa, jotka sentään tietävät itse etteivät ole hyvällä asialla.
[/quote]
Eli aina pitää lähteä kahville jos joku kysyy, aina pitää mennä kylään, aina pitää sitä ja aina pitää tätä. Jottei sille toiselle vaan tule paha mieli. Kun muuten olen ihan sarjamurhaajaan verrattava tyyppi, paitsi että osa niistäkin on mua parempia. Ja tämä vain sen takia etten halua mennä naapurini kanssa kahville. Siis aikusten oikeesti!
Mitäs jos se naapuri ajattelisi kerrankin mua ja sitä että MULLE ei tule paha mieli. Katsos kun mulle tulis paha mieli jos mun pitäis mennä pakolla naapurille kahvittelemaan. Miksi mun pahalla mielellä ei ole mitään väliä? Miksi se olen aina minä jonka pitää miellyttää muita?
Ei ap, vaan ohis joka ei myöskään lähtis naapuriin kahvittelemaan. Jutella voin naapurini kanssa ulkona, mutta sen enempää en kaveruutta halua. Eikä mun ole pakko, ei vaikka naapurille tulis kuinka paha mieli.
[/quote]
Totta, mutta pätee toisinkin päin eli naapuri saa myös jutella toisille vaikka sinusta että olet likävä ihminen, eikä sillä ole väliä jos sulle tulee paha mieli.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 23:32"]
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 23:26"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 21:21"] [quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 21:02"] [quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 20:59"]No kyllä sä aika vittumaiselta kuulostat. Onneksi mulla on ihanat naapurit. [/quote] Voihan kysyä sellaiselta naapurilta joka tykkää kahvitella naapureiden kanssa. Ap. [/quote] Niin, mutta mahtaako tylyttämäsi naapuri enää uskaltaa? Olet tehnyt pahasti, eikä se edes haittaa sinua mitenkään. Se on pahuuden määritelmä. Jopa sarjamurhaajissa on porukkaa, jotka sentään tietävät itse etteivät ole hyvällä asialla. [/quote] Eli aina pitää lähteä kahville jos joku kysyy, aina pitää mennä kylään, aina pitää sitä ja aina pitää tätä. Jottei sille toiselle vaan tule paha mieli. Kun muuten olen ihan sarjamurhaajaan verrattava tyyppi, paitsi että osa niistäkin on mua parempia. Ja tämä vain sen takia etten halua mennä naapurini kanssa kahville. Siis aikusten oikeesti! Mitäs jos se naapuri ajattelisi kerrankin mua ja sitä että MULLE ei tule paha mieli. Katsos kun mulle tulis paha mieli jos mun pitäis mennä pakolla naapurille kahvittelemaan. Miksi mun pahalla mielellä ei ole mitään väliä? Miksi se olen aina minä jonka pitää miellyttää muita? Ei ap, vaan ohis joka ei myöskään lähtis naapuriin kahvittelemaan. Jutella voin naapurini kanssa ulkona, mutta sen enempää en kaveruutta halua. Eikä mun ole pakko, ei vaikka naapurille tulis kuinka paha mieli. [/quote] Totta, mutta pätee toisinkin päin eli naapuri saa myös jutella toisille vaikka sinusta että olet likävä ihminen, eikä sillä ole väliä jos sulle tulee paha mieli.
[/quote]
Tiedätkö, mulle on aivan sama mitä mun naapurit musta selän takana puhuu. Ei tule paha mieli, ei tosiaan.
Mä en kyllä edelleenkään ymmärrä että miten joku on ikävä ihminen jos ei mene kahville pyydettäessa. Ihminen on siis ikävä jos ei miellytä muita koko ajan. No, ajattelutapa se on tuokin. Väittäsin kyllä että ap:n naapuri se tässä on ikävä ja itsekäs ihminen. Kaikkien muiden pitäis miellyttää häntä, jos eivät sitä tee ovat ikäviä ihmisiä. Ja selän takana toisita ikävästi puhuminen ei ole kohteliasta, joten ei se naapurikaan niitä hyviä tapoja osaa noudattaa. Ikävä ihminen siis hänkin :)
Kiitos kaikille vastanneille. Vittumainen sisäpiiri kanttura:)
Ap.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 20:17"]Kiitos kaikille vastanneille. Vittumainen sisäpiiri kanttura:)
Ap.
[/quote]
Kielenkäytöstäsi todella huomaa että olet ikävä ihminen. Naapurin onni ettei tuhlannut enempää aikaa suhun.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 21:44"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 21:16"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 20:59"] No olipa herkkänahkainen. En mäkään menis, jos joku naapuri kysyisi kahville. Paitsi jos olisi kiinnostavan oloinen, samanikäinen ja tyylinen jne, että voisin olettaa saavani hänestä kaverin. Outo tyyppi. [/quote] Eli olet opportunisti moukka. Mikä piru teitä nykykakaroita vaivaa, ettette anna mitään arvoa ihmiselle, jos ette odota suoraa hyötyä? [/quote] Tota, minä olen yli 40v. ja en suostuisi kahvittelemaan naapurin kanssa, ellei vaikuta samanhenkiseltä kuin minä. Olenko nyt nykykakara jota vaivaa jokin?
[/quote]
Olet. Ei tähän ihan hetkessä ole tultu, jonkun tuo käytösvammaisuuden ihailu on pitänyt aloittaa.
Onpa täällä kyynistä porukkaa. Kukaan ei pakota pakkokaveeraamaan kenenkään kanssa, mutta kieltäytymisen voi tehdä kohteliaasti ja nätisti. Musta ainakin olisi kivaa, jos mua kysytään kahville ja toista kiinnostaa tutustua lisää. En ymmärrä, mikä siinä on niin kamalaa, jos naapuri haluaisi tutustua ja kahvitella silloin tällöin? Kannattaa antaa mahdollisuus ja olla avoin kaikelle.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 21:37"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 21:33"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 20:53"]
Naapurin nainen olisi halunnut että kävisimme toistemme luona kylässä kahvittelemassa. Sanoin että ei kiinnosta kahvitella ja minulle riittää kun vaihdetaan kuulumisia kun nähdään pihalla. Oli sanonut naapurin naiselle että olen ikävä ihminen.
[/quote]
Ehkä se että sanoit asian suoraan,teki sinusta naapurin silmissä "ikävän ihmisen".Itse olen aina hirveän kiireinen,jos puolitutut haluavat kahvitella tms ohimennen vaihdettujen kuulumisten lisäksi :D
[/quote]
Ehkä se kuulosti tylyltä mutta ei ollut tarkoitus pahoittaa hänen mieltä jos siis pahoitti mielensä. Näin tänään häntä ja vaihdettiin muutama sana.
Ap.
[/quote]
Sinä sanoit suoraan ja hän totesi myös suoraan naapurille, että olet ikävä ihminen. Jos häneltä kysyttiin, hän oli rehellinen. Eikös se ole ihan ok?!
Milläköhän tavalla tälläisessä tilanteessa kannattaisi sitten reagoida, jos haluaa kieltäytyä "tutustumispyynnöstä"? Itseäni ahdistaa mennä tuntemattomien ihmisten asuntoihin ja vielä enemmän ahdistaa päästää ihmisiä omaan asuntooni. Luonani ei käy kuin ne kaikkein läheisimmät ystävät ja perheenjäsenet.
Tekosyitäkään ei jaksa aina keksiä tai sitten ne loppuvat kesken. En kuitenkaan halua loukata toista osapuolta sanomalla suoraan, että "en tahdo tutustua sinuun paremmin, minulle riittää se, että moikkaamme tässä pihalla tavatessamme". Enkä haluaisi alkaa kertomaan naapureille mielenterveysongelmistani ja niistä seuranneista "vainoharhoista" ja ahdistuksesta, jonka johdosta en halua kotiini ketään tuntematonta päästää.
Oma rauha häviää jos kaveeraa liikaa maapureiden kanssa. Liian tuttavalliset naapurit popsahtavat milloin tahansa pihaan jaarittelemaan kun äkkäävät uhrin pihassa. Koita siinä sanoa, että haluaisin nyt olla yksin? Tällainen voidaan välttää pitämällä naapurit hyvänpäivän tuttuna.
t. Se parka, jonka naapuri kokee olevansa niin hyvä ystävä(?) että voi marssia ovesta milloin vain sisään ja istua kaffettelemaan..
Olisihan AP voinut ton hoitaa hieman tyylikkäämmin, mutta ei kaikilla ole sitä sosiaalista silmää. Metsäläisiähän meistä suomalaisista aika monet onkin. Pitävät kevyttäkin small talkia turhana lässytyksenä.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 20:17"]Kiitos kaikille vastanneille. Vittumainen sisäpiiri kanttura:)
Ap.
[/quote]
Ylä femmat
Tästä ketjusta huomaa, kuinka itseriittoisia juntteja suomalaiset on. Minäminäminä. Jos mua pyytää kahville tms. joku jonka kans en halua olla, sanon et kiitos, nyt ei sovi kun on menoja, katsotaan joku toinen kerta sitten. Usein se jää siihen eikä kenenkään mieli pahoitu
Joskus olen käynytkin kahvilla, eikä siitä ole ikinä seurannut mitään ikävää. Käynti on voinut olla yllättävänkin mukava.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 21:54"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 21:48"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 21:13"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 20:55"]Pikkusen vaikutat sisäpiiri kantturalta. [/quote] Minulla on kyllä omat ystävät joitten kanssa kahvittelen ja vietän aikaa. Ap. [/quote] Ehkä sillä naapurilla ei ole, ja toivoi sinusta ystävää? [/quote] Kun olen kuunnellut hänen juttujaan niin ei oikeen ole minun juttu Ap.
[/quote]
Annoitko hänen ymmärtää, että pidät hänestä ja teistä voisi tulla ystävät. Minulla oli työkaveri, jonka kanssa oli TOSI mukavaa. Samanikäiset lapset. NAURETTIIN ym. Mutta sitten kun laitoin tekstaria vapaa-ajalla, että nähdäänkö, niin ei vastaa. Minusta outoa. Ymmärrän kyllä, jos olisi viileät välit yleensäkin. Mutta kyllähän sen huomaa, jos jonkun kanssa on kivaa ja synkkaa, nauretaan ja juorutaan. Tulin siihen tulokseen, että hän ei voinut olla kanssani, koska en ollut jehova, kuten hän. Muuta selitystä en keksinyt.
En antanut ymmärtää että meistä tulisi ystäviä
Numero78 ei ole ap.
Alkuperäinen kirjoittaja.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 04:33"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 21:44"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 21:16"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 20:59"] No olipa herkkänahkainen. En mäkään menis, jos joku naapuri kysyisi kahville. Paitsi jos olisi kiinnostavan oloinen, samanikäinen ja tyylinen jne, että voisin olettaa saavani hänestä kaverin. Outo tyyppi. [/quote] Eli olet opportunisti moukka. Mikä piru teitä nykykakaroita vaivaa, ettette anna mitään arvoa ihmiselle, jos ette odota suoraa hyötyä? [/quote] Tota, minä olen yli 40v. ja en suostuisi kahvittelemaan naapurin kanssa, ellei vaikuta samanhenkiseltä kuin minä. Olenko nyt nykykakara jota vaivaa jokin?
[/quote]
Olet. Ei tähän ihan hetkessä ole tultu, jonkun tuo käytösvammaisuuden ihailu on pitänyt aloittaa.
[/quote]
Nykykakara keski-ikäisenä, ookkei... Tiedätkö, mulle on ihan se ja sama mitä musta SINÄ ja mun naapurit ajattelevat. Kun en halua kaveerata, niin ei mun tarvitse. Onneksi näen naapureita noin kerran kuukaudessa, joten ei ole pelkoa joutua kylään tai sanomaan edes moi.