Morkkis rahan panemisesta tilille
Sorruin eilen siihen hypetykseen, että autetaan tätä yhtä perhettä ambulanssilennon maksamisessa. Olen pienen vauvan äiti ja se kuva ja tarina sai minut itkemään ja kun kaverit levittivät tilinumeroa facebookissa, panin vähistä rahoistamme 300 euroa sille tilille.
Nyt kaduttaa ja harmittaa ja mieskin on vihainen, kun olen äitiyslomalla ja päivärahani on pieni. Onko minulla mitään mahdollisuutta saada rahojani pois siltä äidiltä, jos kertoisin rehellisesti, että ei meillä oikeastaan olisi ollut varaa laittaa noin paljoa heidän tililleen.
Nyt harmittaa ja itkettää ja yöllä ei ole oikein edes uni tullut, kun mies huusi illalla niin vihaisena :(
Kommentit (76)
Et saa rahojasi pois, koska et saa pankista kysyessä edes tietoon, kenen tili se on. Netissä on liikkunut useampi tilinumero, eli tämä on yksi suurin huijaus, millä on hölmöjä vedätetty. Tässä on ollut useampi ihminen, kenen tileille rahaa on mennyt.
Joten nielet nyt pahan mielesi ja yrität ottaa oppia, että et sorru enää tällaisiin petoksiin. Kaikkea ei kannata uskoa, mitä netissä liikkuu ja varsinkin iltapäivälehdissä
Itse arvasin heti, että tämä on huijaus
300 €, oleko ihan järjiltäsi?
En yhtään ihmettele, että ukko huusi.
Siis onko tämä aloitus totta?! Ei kai? Ei kai kukaan ole niin tyhmä että antaa vieraalle ihmiselle useita satoja euroja rahaa, jos omatkin rahat ovat vähissä?!
Tässä käy vielä niin että eivät saa pitää lähetettyjä rahoja (laiton rahankeräys, josta esimerkkejä suomesta vaikka millä mitalla). Eli valtion kirstuun meni.
No, virheistä oppii. Toivottavasti. Seuraavan kerran sitten tiedät että ei kannata lahjoittaa satoja euroja omien rahojen ollessa vähissä, vain siksi että vauvan kuva saa itkemään. Toivottavasti ensi yönä uni tulee.
taitaa apua pyytänyt olla paljon varakkaampi, mitä moni heille rahaa antanut.
Ei mitään häpyä ja moraalia. Pihalla bemari ja silti ollaan vailla rahaa kotihoidontuella olevilta äityleiltä, jotka antaa viimeisistä euroistaan ja sitten ite taistelevat laskujen kanssa loppukuun.
Jotkut ovat todella röyhkeitä
Toivottavasti moni muukin typerys on lahjoittanut valtiolle yhtä paljon rahaa :D
Tällä hetkellä ahdistaa todella paljon ja väsyttää. Mutta eilen kun imetin vauvaa ja luin netistä siitä jutusta ja katsoin sitä kuvaa, tuntui, että sydän olisi revitty rinnasta ja tuli hysteerinen itku ja suru vauvan puolesta, että se voitaisiin pelastaa, jos jokainen meistä lahjoittaisi rahaa. Ajattelin, että meillä on sentään katto pään päällä ja elävä lapsi, mutta tällä äidillä ei ole rahaa edes pelastaa lapsensa henkeä. Köyhiä pitäisi auttaa ja olen aina yrittänyt vähästäkin antaa jotain sellaiselle, joka on köyhempi meitä. Ei meilläkään ole kuin vuokra-asunto ja mies nollasopimuksella töissä. Minä saan sentään äitiyspäivärahaa, mutta se on pieni, koska olen opiskelija.
Mies oli todella vihainen ja ilta meni itkua tyrskiessä ja miettiessä, miten saan rahat pois. Elokuun alku tulee olemaan meillä todella tiukkaa. Nyt kaduttaa ja olen yön miettinyt, kehtaisinko laittaa tämän äidin fb-sivulle viestiä, että palauttaisi ne 300 euroa minulle, koska pitäisi saada vaippoja ostettua ja on muutenkin rahat vähissä.
ap
ps ja kiitos teille, jotka ymmärrätte tilanteen
Lahjoittakaa mieluummin sille työtään tehdessään haavoittuneelle polisiinaiselle, joka on edelleen sairaalassa. Tuo vauva ei herää rahalla henkiin.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 11:00"]Tällä hetkellä ahdistaa todella paljon ja väsyttää. Mutta eilen kun imetin vauvaa ja luin netistä siitä jutusta ja katsoin sitä kuvaa, tuntui, että sydän olisi revitty rinnasta ja tuli hysteerinen itku ja suru vauvan puolesta, että se voitaisiin pelastaa, jos jokainen meistä lahjoittaisi rahaa. Ajattelin, että meillä on sentään katto pään päällä ja elävä lapsi, mutta tällä äidillä ei ole rahaa edes pelastaa lapsensa henkeä. Köyhiä pitäisi auttaa ja olen aina yrittänyt vähästäkin antaa jotain sellaiselle, joka on köyhempi meitä. Ei meilläkään ole kuin vuokra-asunto ja mies nollasopimuksella töissä. Minä saan sentään äitiyspäivärahaa, mutta se on pieni, koska olen opiskelija.
Mies oli todella vihainen ja ilta meni itkua tyrskiessä ja miettiessä, miten saan rahat pois. Elokuun alku tulee olemaan meillä todella tiukkaa. Nyt kaduttaa ja olen yön miettinyt, kehtaisinko laittaa tämän äidin fb-sivulle viestiä, että palauttaisi ne 300 euroa minulle, koska pitäisi saada vaippoja ostettua ja on muutenkin rahat vähissä.
ap
[/quote]
Se vauva on kuollut, vaikka kuinka lahjoittaisit rahaa ei se henkiin herää.
Ja jos jonnekin pitäis rahaa antaa niin sille veljen nimissä olevalle lainatilille... Tuota kautta ne eivät mene lainanlyhennykseen.
Itse en lahjoita senttiäkään ja pidän aika tyhminä kaikkia jotka lahjoittavat.
Ei jeesus. Se lapsi on kuollut, ihan sama mitä maksat. Kyllä ihmiset osaa olla TYHMIÄ! ...tosin ei edes näin tyhmiä monikaan
Ap, siis ymmärsit vielä koko jutun väärin. Se vauvahan on jo kuollut, ei sitä mikään rahasumma henkiin tuo enää! Eikä välttämättä olisi auttanut silloinkaan kun synnytys alkoi.
Toivottavasti tämä oli provo, mutta voi sua jos ei ollut. Pitäisköhän sun alkaa levitellä nyt omaa tilinumeroasi, että voitaisiin auttaa sua.
Kuka antaa 300€, jos itsellä tekee tiukkaa, ei kukaan järkevä. Tyhmyydestä sakotetaan, kokeile saatko omiasi pois, mutta epäilen. Tuota keräystä ei katsota sormien läpi,näin poliisi eilen Ylen sivuilla. Ap, ei teillä ole varaa auttaa muita, ei noilla tuloilla.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 11:00"]
Tällä hetkellä ahdistaa todella paljon ja väsyttää. Mutta eilen kun imetin vauvaa ja luin netistä siitä jutusta ja katsoin sitä kuvaa, tuntui, että sydän olisi revitty rinnasta ja tuli hysteerinen itku ja suru vauvan puolesta, että se voitaisiin pelastaa, jos jokainen meistä lahjoittaisi rahaa. Ajattelin, että meillä on sentään katto pään päällä ja elävä lapsi, mutta tällä äidillä ei ole rahaa edes pelastaa lapsensa henkeä. Köyhiä pitäisi auttaa ja olen aina yrittänyt vähästäkin antaa jotain sellaiselle, joka on köyhempi meitä. Ei meilläkään ole kuin vuokra-asunto ja mies nollasopimuksella töissä. Minä saan sentään äitiyspäivärahaa, mutta se on pieni, koska olen opiskelija.
ap
[/quote]
Soita iltalehteen ja laita oma tilinumerosi nettiin, tässä on ainesta hyvään lööppiin.
Ei helvetti! Katsoit vaan vauvan kuvaa (joka ei edes ollut tämä Säde-vauva vaan joku muu kuva) ja päätit lahjoittaa vähistä rahoistasi KOLMESATAA EUROA pelastaaksesi KUOLLEEN vaivan hengen? Urpo!
Herranjestas, miksi annoit noin paljon? Ihmisten lahjoitukset ovat varmaan suunnilleen 5-10 EUR, jotkut lahjoittavat ehkä 50 EUR. Minä en aio lahjoittaa mitään.
Tuskin ap on ainoa huijatuksi tullut, ap et ole siinä asemassa, että voit antaa pois satoja euroja. Minne sun ajattelukyky hävisi ja milloin?
Minkä ihmeen takia laitoit niin paljon? Mä ajattelin 5-10 euron lahjoittamista. Useimmat eivät varmaan paljon enempää anna.