Lääkäriinkö?
Alaselkä on ollut ainakin kuukauden kipeä. Nyt kipu on alkanut välillä hieman tuntua myös jalassa.
Olen vaan pitkittänyt terveyskeskukseen soittoa senkin vuoksi, että sanovat vaan "venyttele" eli nauraisivat minut pihalle sieltä.
Minulla oli selkäkipuja myös lapsena jonka vuoksi vanhemmat minut lääkäriin sillon vei, nyt selkäkipu on tullut takaisin ja ikää reilu parikymmentä vuotta.
Kannattako minun kuitenkin soittaa ja käydä lääkärissä näytillä tämän vuoksi vai onko ihan turhaa?
Kommentit (12)
Lääkäriin ei siis muka ollenkaan? Korkeintaan sen vuoksi että saikkulapun tarvitsisin, töiden tekeminen on liian tuskallista näissä kivuissa :( -ap
Kuulostaa välilevyongelmalta, guugeloi se. Ja joo, selkään erikoistuneelle ortopedille voisit mennä.
Pääseekö julkisen puolen ortopedille noin vaan, eikö tarvitse lähetettä?
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 08:08"]Pääseekö julkisen puolen ortopedille noin vaan, eikö tarvitse lähetettä?
[/quote]
Yksityiselle varaa. Julkisella tarvii aina lähetteen. Säästät kun varata 15min ajan ortopedille. Kerkeä kyllä.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 08:08"]
Pääseekö julkisen puolen ortopedille noin vaan, eikö tarvitse lähetettä?
[/quote]
Tarvitset julkisella puolella yleislääkärin lähetteen.
Yksityisellä puolella pääset suoraan minne vaan.
Ei taas otettu huomioon, ettei kaikilla ole varaa yksityiselle, mutta toivottavasti ap:lla on...
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 08:14"]Ei taas otettu huomioon, ettei kaikilla ole varaa yksityiselle, mutta toivottavasti ap:lla on...
[/quote]
Sama tuo. Tuo on paras konsti edetä asiassa. Kunnalliselle menet niin maksaa 50e tk ja ortopedi, yksityisellä ammattilaisella käyt kun laitat vähän lisää.
Terveyskeskuksessa antaa varmaan samat ohjeet kun ortopedi, sulla kuulostaa vielä olevan lievät oireet. Pystytkö olemaan ilman särkylääkettä?
Iskiakselta kuulostaa, ei välttämättä ole mitään välilevytyrää, voi olla jotain tulehdusta / ärsytystä josta tuo hermosäryn tyyppinen särky. Käy ensin tk jos tarviit sairaslomaa ja särkylääkettä. Antaa myös lähetteen ortopedille. Yksityinen maksaa n.100€ ja siitä ylöspäin riippuen kuin kauan menee.
Onko koskaan kuvattu? Voi olla vaikka skolioosi.
Varaa ortopedille suoraan aika.