Morkkis rahan panemisesta tilille
Sorruin eilen siihen hypetykseen, että autetaan tätä yhtä perhettä ambulanssilennon maksamisessa. Olen pienen vauvan äiti ja se kuva ja tarina sai minut itkemään ja kun kaverit levittivät tilinumeroa facebookissa, panin vähistä rahoistamme 300 euroa sille tilille.
Nyt kaduttaa ja harmittaa ja mieskin on vihainen, kun olen äitiyslomalla ja päivärahani on pieni. Onko minulla mitään mahdollisuutta saada rahojani pois siltä äidiltä, jos kertoisin rehellisesti, että ei meillä oikeastaan olisi ollut varaa laittaa noin paljoa heidän tililleen.
Nyt harmittaa ja itkettää ja yöllä ei ole oikein edes uni tullut, kun mies huusi illalla niin vihaisena :(
Kommentit (76)
Tapahtunut mikä tapahtunut, ei voi kuin ottaa opikseen. Vastaisuuden varalle voisit antaa miehesi hoitaa kaikki teidän perheen rahaliikenteen. Tuollaisia summia ei lahjotella juttelematta puolison kanssa ellei olla todella rikkaita.
Olisit ennemin lahjoittanut tuonkin rahan SEY:lle. Siellä raha olisi mennyt eläinten ruokiin, matolääkkeisiin, eläinlääkärikuluhuin yma tärkeään. Ja ne sentäs on elossa, jotka siitä rahasta hyötyy!
Ei se kuollut lapsi henkiin herää, vaikka olisit miljoonan antanu.
Tämä on taas se somehypetys. Ap halusi kuulua hyviin ja sydämellisiin ihmisiin eikä olla kateellinen, kova tai katkera kuten me jotka emme lahjoittaneet. Veditkö ap vakuutukset pois Iffiltä saman hypetyksen kourissa? Millehän tilille laitoit sen 300e kun netissä liikkuu useampi tilinumero...
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 11:21"]Tämä on taas se somehypetys. Ap halusi kuulua hyviin ja sydämellisiin ihmisiin eikä olla kateellinen, kova tai katkera kuten me jotka emme lahjoittaneet. Veditkö ap vakuutukset pois Iffiltä saman hypetyksen kourissa? Millehän tilille laitoit sen 300e kun netissä liikkuu useampi tilinumero...
[/quote]
Ap:n talokin paloi ja mies ei tykänny kun ap olikin menny sanomaan vakuutuksen poikki. Anteeks ap, ei sulle voi kun nauraa.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 11:21"]Olisit ennemin lahjoittanut tuonkin rahan SEY:lle. Siellä raha olisi mennyt eläinten ruokiin, matolääkkeisiin, eläinlääkärikuluhuin yma tärkeään. Ja ne sentäs on elossa, jotka siitä rahasta hyötyy!
[/quote]
no yök!
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 11:26"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 11:21"]Olisit ennemin lahjoittanut tuonkin rahan SEY:lle. Siellä raha olisi mennyt eläinten ruokiin, matolääkkeisiin, eläinlääkärikuluhuin yma tärkeään. Ja ne sentäs on elossa, jotka siitä rahasta hyötyy!
[/quote]
no yök!
[/quote]
Mieluummin ite autan eläimiä, kuin yhtäkään rahanahnetta ihmistä.
Mut sulle se saa "no yök!" ei nappaa. :)
Ainakin selvisi, miksi aloittaja on köyhä. :D
Toivon että aloitus on provo.
Jos ei ole: ap rakas, älä usko kaikkea mitä mediassa (lehdet, tv, some) väitetään. Lahjoita vain tunnetuille järjestöille, jos haluat auttaa.
Älä milloinkaan osallistu mihinkään yksityishenkilön keräykseen tai kerjuuseen ellet ole TÄYSIN varma apusi perille menosta.
Auta naapureitasi ja ystäviäsi ja lähimmäisiäsi. Voit auttaa paljon myös ILMAN rahaa!
Toivon myös, että tää on provo. Laittaa nyt pienistä tuloista noin paljon. Hyväsydäminen saa olla, mutta joku järki ja oma perhe menee aina etusijalle!! Ja jos useampi tilinro on ollut..itse en lahjoittanut mitään, muutenkin on tiukkaa.
Mä pelkään että näitä somehöpsähtäneitä on paljon, vaikka tämä onkin provo niin lukekaa niitä tippalinssissä kommentoijien suruviestejä :/ onko joku muuten vinkannut muille esim ilmapalloisille, Bea-vauvan äidille jne? Varsinkin tuo jälkimmäinen tarvii rahaa ja paljon vaikka vauvan erityistarpeet kustannetaankin nii monet lemmikit, hevoset ja rescuehevostallihaave vie rahaa kuten huostalasten luona vierailutkin, ei se ilmasta oo! Ja tää vauva on hengissä kuitenkin.
Lähinnä kai tästä vedätyksestä on vihjailtu poliisille...!
Et varmaan ole ainoa, kun tämä huijaus paljastuu höpöksi. Ihmiset ei saa rahojaan takaisin
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 11:39"]
Toivon että aloitus on provo.
Jos ei ole: ap rakas, älä usko kaikkea mitä mediassa (lehdet, tv, some) väitetään. Lahjoita vain tunnetuille järjestöille, jos haluat auttaa.
Älä milloinkaan osallistu mihinkään yksityishenkilön keräykseen tai kerjuuseen ellet ole TÄYSIN varma apusi perille menosta.
Auta naapureitasi ja ystäviäsi ja lähimmäisiäsi. Voit auttaa paljon myös ILMAN rahaa!
[/quote]
Rahaton auttaminen on yleensä parasta apua.
Se lämmittää molempien osapuolien mieltä pitkään kun taas apurahat voivat upota pelkästään virastobyrokraattien kampaviinereihin.
Et varmaan ole ainoa, kenellä tulee olemaan morkkis tämän hypetyksen jälkeen
Tulee niin mieleen se yksi puntinnostaja, joka keräsi rahaa omalla keskoslapsellaan ja sitten jätti perheensä nuoren misun vuoksi. Missähän nekin rahat on
Voi ap. Tämä on monessa taloudessa nyt puheenaiheena! Ystäväpiiristäni moni on lahjoittanut ja nyt selvinnyt, että väärille tileille.
Kunpa ihmiset ymmärtäisivät, että tällaisten väärinkäytösten vuoksi ne rahankeräysluvat pitää olla kunnossa! Jotta ihmiset voivat luottaa, että rahat menevät tarpeeseen ja oikealle tilille. Lupaa ei myönnetä, jos tarve ei ole akuutti (tässä ei ole akuutti) ja aina pitää olla erillinen tili rahoja varten!
Valitettavasti et rahojasi saa takaisin. Tuo perhe on kiitollinen niistä, jos nyt menivät heille. Tosin hekin hyötyvät niistä nyt vain niin, että saavat jatkaa normaalia elämäänsä töppäyksensä jälkeen. Muut töppääjät ja ihmiset, jotka joutuvat pulaan ilman omaa syytää, joutuvat edelleen maksamaan omat lainansa. Vauvaahan ne rahat ei enää auta. Toki, jos sinua lohduttaa, saamme varmasti seiskasta katsoa iloiset lomakuvat talvella. Täytyyhän perheen päästä nyt korvaavalle lomalle..
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 11:00"]
Tällä hetkellä ahdistaa todella paljon ja väsyttää. Mutta eilen kun imetin vauvaa ja luin netistä siitä jutusta ja katsoin sitä kuvaa, tuntui, että sydän olisi revitty rinnasta ja tuli hysteerinen itku ja suru vauvan puolesta, että se voitaisiin pelastaa, jos jokainen meistä lahjoittaisi rahaa. Ajattelin, että meillä on sentään katto pään päällä ja elävä lapsi, mutta tällä äidillä ei ole rahaa edes pelastaa lapsensa henkeä. Köyhiä pitäisi auttaa ja olen aina yrittänyt vähästäkin antaa jotain sellaiselle, joka on köyhempi meitä. Ei meilläkään ole kuin vuokra-asunto ja mies nollasopimuksella töissä. Minä saan sentään äitiyspäivärahaa, mutta se on pieni, koska olen opiskelija.
Mies oli todella vihainen ja ilta meni itkua tyrskiessä ja miettiessä, miten saan rahat pois. Elokuun alku tulee olemaan meillä todella tiukkaa. Nyt kaduttaa ja olen yön miettinyt, kehtaisinko laittaa tämän äidin fb-sivulle viestiä, että palauttaisi ne 300 euroa minulle, koska pitäisi saada vaippoja ostettua ja on muutenkin rahat vähissä.
ap
ps ja kiitos teille, jotka ymmärrätte tilanteen
[/quote]
Teidän tilanteessanne auttaisitte parhaiten huolehtimalla itsestänne ja lapsestanne. Tunnen paljon myötätuntoa, tiedän mitä on menettää paljon rahaa oman hölmöyden takia. Mutta tämä meni nyt näin, eikä sille taida enää mahtaa mitään, joten yritä päästä eteenpäin.