Tytön nimeksi Eimi. Kiva vai tuhoon tuomittu?
Eimi olisi siis ikään kuin suomenkielinen versio Amy-nimestä. Ollaan mieheni kanssa suuria Amy W. -faneja ja nimi olisi kunnianosoitus hänelle. Eini-nimestä en pidä, mutta Eimi kuulostaa kauniilta ja sopivan harvinaiselta. Pitäisikö kuitenkin hylätä koko ajatus? Onko koulukiusatun nimi?
Kommentit (71)
Taas palstailijat ei tajua, että se etteivät ole itse kuulleet nimeä koskaan ei tarkoita sitä etteikö voisi olla vanha nimi, eikä nykyväännös.
Toinen joka tuntee jo edesmenneen Eimin ja esim myös Aivin.
Mutta jos Eimi lausutaankin kreikkalaisittain IME niin sehän voisi ollakin ihan hauska nimi. Kiva tulla töistä kotiin:"Tulin kotiin, IME!"
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 23:10"]Tykkään, tunnen sen nimisen tytön. Oikein kaunis nimi vaikka itse suosin perinteisempiä, tämä on silti kauneimpia "uusia väännöksiä".
[/quote]
Nimi on kyllä ikivanha. Harvinainen toki. Ja kaunis.
Mä tykkään! Pidän muutenkin vokaaleilla alkavista tytön nimistä, saanko varastaa tämän nimen, jos tuleva jälkikasvu on tyttö? Ennin laittaisin muuten, mutta suvusta löytyy jo. Eimi. Ihan mahtava! :)
Mä en ole ikinä ymmärtänyt, miksi noita suomenkielisiä versioita pitää aina vääntää kaikesta. Amy on nimenä kiva ja kirjoitusasu on hyvä sellaisenaan. Nykyään on ihan tavallista antaa vieraskielisiä nimiä.
mulle tulee mieleen Ei-mi, ihan yhtä hyvin vois olla Joo-mi. nimien suomeksi vääntäminenhän on ihan perinteistä touhua, niin on tehty aina, joten se ei ole syy, miksi en itse tuosta nimestä tykkää. en osaa sanoa miksi, mutta en tykkää.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 13:30"]Mä en ole ikinä ymmärtänyt, miksi noita suomenkielisiä versioita pitää aina vääntää kaikesta. Amy on nimenä kiva ja kirjoitusasu on hyvä sellaisenaan. Nykyään on ihan tavallista antaa vieraskielisiä nimiä.
[/quote]
Ikivanha suomalainen nimi. Tuskin alettu satavuotta sitten esim väännellä englannista nimiä.