Tytön nimeksi Eimi. Kiva vai tuhoon tuomittu?
Eimi olisi siis ikään kuin suomenkielinen versio Amy-nimestä. Ollaan mieheni kanssa suuria Amy W. -faneja ja nimi olisi kunnianosoitus hänelle. Eini-nimestä en pidä, mutta Eimi kuulostaa kauniilta ja sopivan harvinaiselta. Pitäisikö kuitenkin hylätä koko ajatus? Onko koulukiusatun nimi?
Kommentit (71)
Eimi (lausutaan ime) on kreikkaa ja tarkoittaa minä olen. On myös Wellan uudistunaan hiustuotesarjan nimi. En tykkää.
Omituinen nimi, tulee mieleen EI MITÄÄN. Kuka laittaa noin oudon nimen??
Eimi on todella kiva nimi. Sillä on muistaakseni vieläpä historialliset juuret juuri siinä, että sen ovat Suomeen tuoneet mukanaan paluumuuttajat Amerikasta 1900-luvun alussa. Eli on juuri sitä miltä kuulostaa, suomennettu, vanha nimi nimestä Eimi. Samalla tavalla toinenkin nimi on tänne rantautunut (suomalaistettu nimi Meimi).
Jos teitä nimi innostaa, niin antakaa se. Jos sillä on teille henkilökohtaista merkitystä vielä parempi!
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 23:14"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 22:48"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 22:46"]Ihan kiva nimi. Tuota kirjoitusasua joutuu vaan sitten koko iän selittelemään, kaikki varmasti tahtoisivat kirjoittaa sen juuri Amy, Aimee tms. [/quote] Omg mikä kohtalo ois [/quote] Minulla on nimi jota joudun jatkuvasti tavaamaan ja kyllä se on aika rasittavaa. Ei mikään kamalin kohtalo tosiaan, mutta aion silti omalle lapselleni antaa jonkun yksinkertaisemman nimen.
[/quote]
Jep. Se on rasittavaa ja toisinaan myös loukkaavaa, kun kaikesta tavaamisesta ja vääntämisestä huolimatta nimi on väärin.
Väärinkirjoitettu nimi voi estää sähköpostin perilletulon tai lentomatkan, jos nimi on lentolipussa väärin. Ei oikeasti ihan pikkujuttu.
Siis nimestä Amy. Meimi on nimestä Mamie. Korjaus viestiin 25.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 23:13"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 23:08"]Jos haluat että lapsi saa selitellä koko ikänsä miten nimi kirjoitetaan, eiköhän jokainen alle 90v suomalainen kirjoita Amy jos joku sanoo nimekseen eimi, samoin ulkomailla. [/quote] Pyh pah, Eimi on kuitenkin suhteellisen yleinen nimi nykylapsilla.
[/quote]
Viimeisen kuuden vuoden aikana n. 10 lasta on vuosittain saanut nimekseen Eimi. Yleinen? Ei missään nimessä.
Yllätyin kuitenkin että tällainen nimimuunnos edes on olemassa. Sopii hyvin suomalaiseksi nimeksi, kun on samaa sarjaa Einien, Ennien, Emmien kanssa.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 23:13"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 23:08"]Jos haluat että lapsi saa selitellä koko ikänsä miten nimi kirjoitetaan, eiköhän jokainen alle 90v suomalainen kirjoita Amy jos joku sanoo nimekseen eimi, samoin ulkomailla.
[/quote]
Pyh pah, Eimi on kuitenkin suhteellisen yleinen nimi nykylapsilla.
[/quote]
Ikinä aiemmin en ole nähnyt missään tai kuullutkaan tästä nimestä. Oletan tietenkin, että on Amy, jos jotain kutsutaan "eimi". Typerä nimi kaikenkaikkiaan tuo Eimi.
Mulle ei ainakaan tule amy mieleen.. Eimi kuuluu mun mielestäni samaan sarjaan kuin vanhat nimet, kuten eini, eila, eili, ensi, elna ja else. Miksei myös eimi.
Kuka on Amy W.? Amy Winehouse? Amy Wyatt Emmerdalesta?
Seimi-Eimi, Feimi-Eimi, Leimi-Eimi... Tollasia mielleyhtymiä. En tykkää.
Mulle tulee mieleen jotenkin virolainen tästä. ..ihan jees nimi. AMY olis kyl hölmö, Eimi parempi
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 23:23"]Seimi-Eimi, Feimi-Eimi, Leimi-Eimi... Tollasia mielleyhtymiä. En tykkää.
[/quote]
Feimi-Eimi ja Leimi-Eimihän on oikeastaan hauskoja lempinimiä kavereiden kesken! :D
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 23:23"]Kuka on Amy W.? Amy Winehouse? Amy Wyatt Emmerdalesta?
[/quote]
Eiköhän se tuo ensimmäinen ole.
Anna sille lapsellesi kunnon nimi ja muuta oma etunimesi vaikka Kurpaksi.
Hyväksyn tämän nimen. Uutta, mutta vanhahtavalla vivahteella. Kuka ties uusi suomalainen klassikko?
Miettisin, onko tyttö vai poika.joutuu varmaan tavaamaan sen monessa paikassa.
Tuleva puoliso voi sitten olla Olmi-niminen.
Tosi kiva nimi! Voisin itsekin antaa lapselleni, jos joskus sellaisen saan.
Kaunis tytön nimi. Tunnen pienen viisivuotiaan Eimin.. Vauhdikas ja ihana neiti:)
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 22:48"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 22:46"]Ihan kiva nimi. Tuota kirjoitusasua joutuu vaan sitten koko iän selittelemään, kaikki varmasti tahtoisivat kirjoittaa sen juuri Amy, Aimee tms.
[/quote]
Omg mikä kohtalo ois
[/quote]
Minulla on nimi jota joudun jatkuvasti tavaamaan ja kyllä se on aika rasittavaa. Ei mikään kamalin kohtalo tosiaan, mutta aion silti omalle lapselleni antaa jonkun yksinkertaisemman nimen.