neuvokaa miehiänne, miten kaupassa toimitaan!
Kuka tunnustaa? Kuka lähetti miehensä eilen markettiin ruokaostoksille eikä kertonut, miten kaupassa toimitaan?
Eilen prismassa nähtyä: lähemmäs keski-ikäinen mies lastasi suuret määrät elintarvikkeita kassahihnalle ja meni pakkamaan niitä. Kun kassa oli saanut kaikki vedettyä läpi ja odotti maksua, mies vain jatkoi pakkaamista. Kun mies huomasi, että kassa on lopettanut ja katsoo häntä, jatkoi mies pakkaamista todeten " tässä menee vielä aikaa" . Vasta kun mies oli pakannut kaiken, tuli hän maksamaan. Viereissä jonossa seurasin tilannetta.
Eli jos lähetätte tietämättömän miehenne kauppaan ostamaan perheelle ruokaa niin ohjeistakaa hänet kunnolla!
Kommentit (39)
Onko muka vaimon vika jos mies ei tiedä miten kaupassa käyttäydytään ?
oon koskaan tavannut. Mutsi sensijaan on aivan pöllö ja tekee aina jotain käsittämätöntä kaupassa. Kerran se huomasi kassalla, että kermaviili unohtui, ja riensi siitä paikasta sitä hakemaan. Jonoa oli tietysti perässä vaikka kuinka... Onneksi mä olin mukana ja siivosin sen hihnan häröpäisen äippäni jäljiltä, vai maksoinko ostokset, en muista enää kun siitä on jo yli 20 vuotta aikaa.
Vierailija:
Kuka tunnustaa? Kuka lähetti miehensä eilen markettiin ruokaostoksille eikä kertonut, miten kaupassa toimitaan?Eilen prismassa nähtyä: lähemmäs keski-ikäinen mies lastasi suuret määrät elintarvikkeita kassahihnalle ja meni pakkamaan niitä. Kun kassa oli saanut kaikki vedettyä läpi ja odotti maksua, mies vain jatkoi pakkaamista. Kun mies huomasi, että kassa on lopettanut ja katsoo häntä, jatkoi mies pakkaamista todeten " tässä menee vielä aikaa" . Vasta kun mies oli pakannut kaiken, tuli hän maksamaan. Viereissä jonossa seurasin tilannetta.
Eli jos lähetätte tietämättömän miehenne kauppaan ostamaan perheelle ruokaa niin ohjeistakaa hänet kunnolla!
Eilen mentiin kauppaan heti aamusellaan, eli ei ollut paljon ihmisiä. Lapset 3,5v ja 2v ottivat omat pikkukärryt... joku kaupan työntekijä tuli koputtamaan minua olkapäähän että lasten kärryjä ei saisi ottaa noin pienille lapsille! Lapset todellakin käyttäytyi vallan hienosti, ihan niin kuin pitääkin nätisti kärryjen kanssa kävellä ja olla törmäilemättä ihmisiin ja hyllyihin... Olin just ajatellut mielessäni että onpas nämä viikarit nyt niin hienosti, että tämähän sujuu kuin leikki!
Mun mielestä on yhtä rasittavaa se, että moni nainen ei voi laittaa tavaroitaan hihnalle ennen kuin edellinen on maksanut omansa. Ja jos nainen on vielä vanhahko tai välillä ohjailee lapsiaan, niin tavaroita menee kassaneidille kassan läpi vietäväksi muutama kpl minuutissa...
Siis täh? Missä tolleen tultiin koputteleen?
Itselläni on 7v, 3v ja 1v lapset ja minusta kyllä 7 v alkaa olla hiukka liian vanha ja pitkäkin työntelemään niitä lasten kärryjä, joten ihmettelen, että minkä ikäiselle ne kärryt sitten on oikein tarkoitettu?
Meillä on lapset saaneet pikkukärryjä työnnellä heti kun on kävellä osanneet, joten kysyppä ensi kerralla, että kaupantäti on hyvä ja kertoo minkä ikäiselle kärryt on? Ja olisi sitten paree lukea että ei alle x vuotiaille.
Jo oli kummallista touhua! Toivottavasti osasit näyttää ko. myyjälle, että närkästyit moisesta kohtelusta!
siten osallistua ostosten tekoon, niin minä laitan sitten lapseni sinne ostosten sekaan. Jos lapsillani ei ole kaupassa mitään tekemistä, niin alkavat juosta päättömänä ympäri kauppaa ja keräillä tavaroita joka hyllyltä.
Olen kaupassa töissä, ja meillä ei ainakaan sanota pikkukärryilijöille, että ovat väärän ikäisiä. Ainoa mistä joudumme huomauttamaan, on se kun lapset laitetaan sinne ostoksille tarkoitettuun osaa. Se on kielettyä. Ihan jo hygienian takia ja nyt kun oli se lintuinfluenssa kohu niin elintarvikevirasto kielsi sen. Ja johan sen pitäisi järkikin sanoa, että sinne ei lasta laiteta. Kärryssä on se istuinosa ihan sitä varten, että lapset laitetaan sinne tai sitten kaukaloon, autokärryyn jne..
Minulla oli kärryllinen ostoksia, joita olin latomassa hihnalle. Huomasin, että takana tulevan pariskunnan miehen puolikas laittoi välikalikan hihnalle jättäen minulle hulppeat reilu 30 senttiä hihnasta ostoksilleni.
Olin tilanteesta niin tuohtunut, etten saanut sanaa suustani, vaan aloin latomaan tavaroita suurielkeisesti korkeaan pinoon hihnalle. Tämän miehen vaimo alkoi supattamaan miehelleen, että jätä nyt vähän enemmän tilaa siihen. Mies ei kyllä huomioinut vaimonsa sanoja lainkaan.
Ehkä sille miehelle oli joku joskus huomauttanut siitä jos se on ensin odotellut maksamaan pääsyä ja sitten vasta mennyt pakkaamaan.
Kassan olisi tietenkin pitänyt sanoa, että olisitteko ystävällinen ja tulisitte maksamaan!
joka hoomoilasena odottaa lompakko levällään, että milloin se kärryllinen ruokaa on mennyt siitä kassan läpi, että saa vinguttaa sitä visaansa eikä taatusti ole mikään kiire pakkamaan. Siinä se vasta on kiva odotella omaa vuoroaan. Monesti on tehnyt mieli mennä pakkaamaan näiden ääliöiden eväitä, kun itse vaan törröttävät tyhmänä se saakutin lompsa kourassaan. Ja kas miten sattuikin että aina on yleensä kyseessä nainen, joka tätä harrastaa.
Vierailija:
Se on kielettyä.
Ei siis kiellettyä!
Vauva ja vilkas taapero on muuten kyllä mahdoton yhdistelmä ruokakaupassa!
Vierailija:
Vauva ja vilkas taapero on muuten kyllä mahdoton yhdistelmä ruokakaupassa!
Eikä mun miehellä. Onkohan meissä jotain vikaa, kun ei osata kytätä toisten tekemisiä tarpeeksi?
Vierailija:
joka hoomoilasena odottaa lompakko levällään, että milloin se kärryllinen ruokaa on mennyt siitä kassan läpi, että saa vinguttaa sitä visaansa eikä taatusti ole mikään kiire pakkamaan. Siinä se vasta on kiva odotella omaa vuoroaan. Monesti on tehnyt mieli mennä pakkaamaan näiden ääliöiden eväitä, kun itse vaan törröttävät tyhmänä se saakutin lompsa kourassaan. Ja kas miten sattuikin että aina on yleensä kyseessä nainen, joka tätä harrastaa.
niin pyytäkää, että kauppaan hankittaisiin ns. kaksosten ostoskärryjä, kun niitä nykyään tehdään. Näin minä toimin. Tai valitkaa sellainen kauppa, jossa niitä on. Mukavampi lapsellekin, kuin istua siellä ruokien keskellä.
Missään kai ei ole kärryjä missä ois kaukalo ja istuinosa (jopa kaksi). Tää sääntö vaikeuttanut ainakin meidän kaupassakäyntiä huomattavasti! Eikö ne vois jakaa kaupassa lapsiperheille vaikka jotain suojia siihen kärryyn tai sitten ohjeistaa ottamaan kengät pois?
pois että pystyi katsomaan mitä jättäisi ostamatta.
Tyhmyydestä pitäisi sakottaa.