neuvokaa miehiänne, miten kaupassa toimitaan!
Kuka tunnustaa? Kuka lähetti miehensä eilen markettiin ruokaostoksille eikä kertonut, miten kaupassa toimitaan?
Eilen prismassa nähtyä: lähemmäs keski-ikäinen mies lastasi suuret määrät elintarvikkeita kassahihnalle ja meni pakkamaan niitä. Kun kassa oli saanut kaikki vedettyä läpi ja odotti maksua, mies vain jatkoi pakkaamista. Kun mies huomasi, että kassa on lopettanut ja katsoo häntä, jatkoi mies pakkaamista todeten " tässä menee vielä aikaa" . Vasta kun mies oli pakannut kaiken, tuli hän maksamaan. Viereissä jonossa seurasin tilannetta.
Eli jos lähetätte tietämättömän miehenne kauppaan ostamaan perheelle ruokaa niin ohjeistakaa hänet kunnolla!
Kommentit (39)
Tämä siksi, että joskus ei millään ehdi latoa kaikkia ostoksia kärrystä hihnalle ennen kun kassaneiti alkaa niitä vedellä, vaan hihnalla saattaa olla enää muutama tavara, kun kärryt on tyhjät.
Siinä tapauksessa odotan, että kassa saa viimeiset ostokset läpi ja joudun ehkä joitakin sekunteja odottamaan. Teen näin siksi, että musta on itsekästä ja epäkohteliasta pakata kasseja, kun kassa odottaa maksua. Usein niitä pakkauslaareja on kuitenkin kaksi, jolloin se toinen on yleensä jo tyhjä, enkä siis jumita kenenkään muun ostoksia silloin.
Ja olivat lapset sentään isoja ja käveleviä. Kertokaa etttä se ostososa on vain ostoksia varten, ei lasten kurakenkiä varten!
lapsensa änkeäjät pääsevät spesiaali tarkkailuun. Ne kun ovat useimmiten niitä sossupummi-idiootteja jotka laittavat tavaraa hihaansa. Toinen tarkkiltava ryhmä on romanit.
mutta hänpä onkin puhtoinen, eikä edes kävele. Jos se jotain häiritsee, häiritköön.
Hä?
Mikä " teidän kauppa" ? Oletko kenties kaupassa töissä vai tuijotatko muuten ihmisiä??
Me kuljetetaan 2- vuotiasta kärryissä ostosten seassa jos ei kävele kunnolla ja 1- vuotias istuu kyydissä.
kun tuolla tavalla käyttäyty ;) Ja nyt lähtenyt suureen kauppaan ostoksille...
Mutta mies on kyllä kaupassa näppärämpi ja tehokkaampi kuin minä. Ei takuulla seisota jonoja. Mies käy kaupassa kolme kertaa viikossa, minä ehkä kerran...
niin sisaruskärryt riittävät mainiosti kun vauvan laittaa rintareppuun :)
meilla ei mahdu kun yhdet ostokset kassan jalkeen, ja kassat auttavat pakkaamisessa, varsinkin jos on taaperoitten kanssa liikkeella. Kiireisina aikoina on hyvinkin, joku toinen tyontekija auttamassa pakkaamisessa. Ei siina mikaan hilliton hoppu ole paasta pois.
Te tarvitsette lisaa kassoja kauppoihin.
Siis kärryjä, joissa on kaukalo vauvalle ja vieressä tavallinen istuin taaperoikäiselle isosisarukselle. Vaikutti käteviltä.
sitten erään kerran satuin olemaan se seuraava asiakas jota ennen oli hoomoilanen. noh, tätä nykyä lapan ostokset hihnalle... ensin maito purkit ja muu helpostipakattava+ pussit... sitten kipitän pakkaamaan tavaroita ja vilkuilen välillä koska tulis maksun vuoro. Yleensä kerkee toista pussia pakat sit käyn maksamassa, ja pakkaan loppuun. Ja tämän teen vain siksi että haluan olla kohtelias sekä seuraavalle asiakkaalle (koko jonolle) ja myös myyjälle.
sitä joka edellä valitti että jotkut " vanhat mummot" tai " lapsiaan kaitsevat äidit" pakkaa ostoksia hihnalle puolen metrin välein. Itse asiassa se, että ostokset laitetaan hihnalle vähän väljemmin, tekee hommasta paljon nopeampaa. Kaikista typerintä on ladata ostokset hirveäksi keoksi hihnalle. Eli yksitellen vaan ja mieluiten se viivakoodi lukijaan päin niin homma hoituu rivakasti. ;)
on kyllä kaupassa ihan liikaa, joskus ei voi kuin ihmetellä, että miten ihmisiltä sujuu vaativammat asiat, kun yksinkertainen kauppakäyttäytyminen tuottaa tuskaa. Ei tule mieleenkään, että maailmassa (kaupassa) on muita ihmisiä. Ja nyt siis viittaan niihin, jotka eivät voi maksaa / pakata tavaroita normaalisti... Kärrykeskusteluun en puutu muuten kuin että kaupan oviin olen huomannut liimatun lapsi istuu kärryssä - kielletty - tarroja. Toimivat yhtä hyvin, kuin metrossa juopottelu kiellot.
Asun ulkomailla ja Suomessa lomalla ruokakaupassa sita aina kokee olevansa ihan idiootti. Ma aina unohdan, etta hedelmat pitaa punnita, ja kasseista joutuu maksamaan ja kaiken huippu joutuu itse pakkamaan. Eikos pakkaajat olisi aika kiva idea? Taalla (USA:ssa) nuo pakkaajat ovat usein kehitysvammaisia, ja minusta on ihana, etta heillekin loytyy mielekasta ja jarkevaa tyota.
Ainakin Myllyn Prismassa ja Mynämäen S-marketissa.
Vierailija:
Missään kai ei ole kärryjä missä ois kaukalo ja istuinosa
Ostokset hihnalle, mahdollisuuksien mukaan viivakoodi lukijaan päin. Kun kärry tyhjä, kiireesti pakkaamaan, usein jätän tutussa kaupassa plussa- ja pankkikortin siihen kassalla olevalle tasolle. Pakkaan minkä ehdin, kassa käyttää kortit ja palaan allekirjoittamaan. Sitten kiitos ja takas pakkaamaan loput, heipat ja autolle. Eipä oo mun takia jonoja karttunut.
41 maksaako tämä ostosten pakkaaminen? Suomessahan kaikki mikä voidaan tehdä itse, tehdään itse, koska palvelun ostamista pidetään usein huikentelevana ja tuhlauksena.
Yh:t tottakai ymmärrän, mutta ette kai te kaikki yksinhuoltajia ole? Eikö lapset voi välillä ainakin jättää kotiin puolison vahdittavaksi ja lähteä yksin sinne kauppaan?
Ihan uskomatonta, että joka laittaa vieläkin lapsen sinne kärryihin istumaan! Joka kaupassa on isot kielto-kyltit ja edelleenkään osa ei tajua niitä..
Jos mun mies mokailee jotain yksin kaupassa käydessään, niin mä en kyllä ota siitä mitään omantunnon tuskia =) Vaimon tehtäväkö se on opettaa miehelle miten kaupassa (tai muualla) käyttäydytään??
noin minäkin alan toimia, oon ihan vittuuntunut ,kun ikinä ei saa rauhassa pakata ostoksiaan, kun seuraavan maitopurkit tulee jo hihnalla.