Kuka vielä katsoo tvtä ja miksi
Kommentit (62)
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 20:49"]
Televisio on vain jotenkin niin tuttu ja turvallinen. Muistan miten meille lapsena ostettiin 70-luvulla ensimmäinen TV. Koko perhe kokoontui iltaisin katsomaan telkkaria. Se oli jotenkin niin kiehtovaa. :) Vielä kiehtovampaa se oli, kun isoveljeni älysi puolen vuoden kuluttua laittaa TV:n virtajohdon pistorasiaan.
[/quote]
Ah, nuo 70-luvun ajat. Meiltä aina kysyttiin, että mustavalkone vai värilline. Värilline. Sit ne mustavalkoneha tää. Eikä ole! Iha punase värine. Et sä nää?
En minä katso televisiota, käytän sitä radiona, jota voi vilkaista jos kuulostaa aiheelliselta. Ei mulla ole aikaa tuijottaa jotain laatikkoa.
[/quote]
Että ympäristötietoinen ja tunnollinen kuluttaja asialla.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 20:39"]Kuten epäilinkin. Paljon tuli tekosyitä ja luuloja.
Tyypit hei.
Näin keski-ikäisenä on tullut nähtyä kaikenmoisia (teknisiä) muutoksia, joita vastustetaan oikeasti vaan sen takia, kun on kyseessä muutos. Lankapuhelimen käyttöä puolusteltiin kaikenmoisilla tekosyillä kanssa. Mikroaaltouunia vastustettiin kaikenmoisilla säteilyillä sun muilla. Netti ylipäänsä oli merkityksetön juttu ja muoti-ilmiö. Helkuta, se joka ehdotti ihmisen esi-isille, että puista maahan laskeutumista kannattaisi harkita, sai varmaan paskamyrskyn niskaan.
Heh. Muutaman vuoden päästä tulette niin häpeämään näitä kommentteja :-) :-)
[/quote]
Minä olen syntynyt 90 luvulla enkä pidä telkkaria vanhanaikaisena.
T. 20v
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 20:57"]Netissä voi katsoa mitä huvittaa ja milloin huvittaa, eikä möllöttää mainoksia
[/quote]
Jaahas :). Kun av:lle laittaa aloituksen hölmöimmistä tai kivoimmista mainoksista, niin ketjuista tulee tosi pitkiä. Vanhojen mainosten YouTube-pätkätkin ovat tosi suosittuja. Mainoksista tykätään puhua, eli vaikka monet väittävät, ettei niitä koskana haluta katsoa, se ei pidä paikkansa.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 21:06"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 20:57"]Netissä voi katsoa mitä huvittaa ja milloin huvittaa, eikä möllöttää mainoksia
[/quote]
Jaahas :). Kun av:lle laittaa aloituksen hölmöimmistä tai kivoimmista mainoksista, niin ketjuista tulee tosi pitkiä. Vanhojen mainosten YouTube-pätkätkin ovat tosi suosittuja. Mainoksista tykätään puhua, eli vaikka monet väittävät, ettei niitä koskana haluta katsoa, se ei pidä paikkansa.
[/quote]
Kaikista aiheista, mitä vastaan olisit voinut olla, valitsit tuon mainosjutun? :'D
Et voi olla tosissasi. Tai mikäs siinä, katso sinä vapaa-ajallasi mainoksia. Ne on niin kiinnostavia ja puhuttelevia, av-mammojen kotona varmaan hurrataan aina mainostauon alkaessa.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 21:14"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 21:06"]
[/quote]
[/quote]
Kaikista aiheista, mitä vastaan olisit voinut olla, valitsit tuon mainosjutun? :'D
Et voi olla tosissasi. Tai mikäs siinä, katso sinä vapaa-ajallasi mainoksia. Ne on niin kiinnostavia ja puhuttelevia, av-mammojen kotona varmaan hurrataan aina mainostauon alkaessa.
[/quote]
En ole tuo jolle vastasit, mutta ammattini puolesta seuraan kaikkea mainontaa.
Katson pian vähän teeveetä kuin netti on jo oikosulku päässäni. Käytån vain 2sivua jatkuvasti enkä keksi enää käyttöä.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 21:21"]
Katson pian vähän teeveetä kuin netti on jo oikosulku päässäni. Käytån vain 2sivua jatkuvasti enkä keksi enää käyttöä.
[/quote]
Ehkä sun pitäis siinä tapauksessa harkita jo hoitokotia. Ah, joo. Sarkasmii ;-) Hidas sytytys mullaki!
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 20:39"]
Kuten epäilinkin. Paljon tuli tekosyitä ja luuloja.
Tyypit hei.
Näin keski-ikäisenä on tullut nähtyä kaikenmoisia (teknisiä) muutoksia, joita vastustetaan oikeasti vaan sen takia, kun on kyseessä muutos. Lankapuhelimen käyttöä puolusteltiin kaikenmoisilla tekosyillä kanssa. Mikroaaltouunia vastustettiin kaikenmoisilla säteilyillä sun muilla. Netti ylipäänsä oli merkityksetön juttu ja muoti-ilmiö. Helkuta, se joka ehdotti ihmisen esi-isille, että puista maahan laskeutumista kannattaisi harkita, sai varmaan paskamyrskyn niskaan.
[/quote]
Enpä usko, että tulen häpeämään mitään, vaan loikoilen koko loppuelämäni mukavasti sohvalla ja katselen tallennuksiani. Tallennan muuten myös TV-uutiset ja alan katsella niitä muutaman minuutin lähetyksen alkamisen jälkeen, jotta voin hyppiä yli turhat kohdat. Parin metrin välimatkalle sopiva 26-tuumainen ruutu on pienin ruutu, jolta kannattaa katsoa minkäänlaista viihdettä tai dokumentteja.
Minulla on kännykkä soittamista ja viestejä varten. En halua enkä tarvitse sähköposteja seuraamaan minua yötä päivää eivätkä sosiaalisen median kerho- ja kyttäyssovellukset kiinnosta minua ollenkaan. Mitään haittaa tästä minulle ei ole ollut, mutta olen välttänyt kaikenlaista olemalla kuulumatta läheisyysriippuvaisten ja muotitietoisten joukkoon. Kerropa muuten minulle, mitä syitä lankapuhelimen puolesta ja matkapuhelimia vastaan annettiin. En nimittäin muista yhtään. Kännykkä on oikein hyvä kapine, mutta älypuhelin saatanasta: se häiritsee rauhallista elämää mutta on pitkälti hyödytön työnteossa.
Nyt on myös korjattava historiantietojasi hieman: fiksut ihmisen esi-isät tyrkkäsivät uutuuksista vouhottavat yllytyshullut yksilöt puusta alas ja katselivat, kun nämä kirmasivat siksakkia pitkin savannia leijonia karkuun. Kun oli nähty, kannattiko leijonan kuonon edestä kävellä ja sohia selfiekepillä puffadderin esi-isää kallionkielekkeellä, viisaammat ottivat käyttöön ne tavat, joista oli eniten hyötyä ja vähiten haittaa.
P.S. Sinua varmasti harmittaa kuulla se, että menen joka ilta sänkyyn lukemaan paperista tehtyjä kirjoja pariksi tunniksi ennen nukkumaanmenoa. :)
Kun koko päivä on töissä joutunut tekemään valintoja ja päätöksiä niin on ihanaa kun illalla vaan panee telkkarin päälle ja sieltä tulee mitä tulee. Usein saa vielä sellaisen bonuksen että katsoo jotain sellaista mitä ei ikinä olisi itse valinnut mutta saakin uutta tietoa tai näkökulmaa.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 21:40"]
Tyypit hei.
[/quote]
Enpä usko, että tulen häpeämään mitään, vaan loikoilen koko loppuelämäni mukavasti sohvalla ja katselen tallennuksiani. Tallennan muuten myös TV-uutiset ja alan katsella niitä muutaman minuutin lähetyksen alkamisen jälkeen, jotta voin hyppiä yli turhat kohdat. Parin metrin välimatkalle sopiva 26-tuumainen ruutu on pienin ruutu, jolta kannattaa katsoa minkäänlaista viihdettä tai dokumentteja.
Minulla on kännykkä soittamista ja viestejä varten. En halua enkä tarvitse sähköposteja seuraamaan minua yötä päivää eivätkä sosiaalisen median kerho- ja kyttäyssovellukset kiinnosta minua ollenkaan. Mitään haittaa tästä minulle ei ole ollut, mutta olen välttänyt kaikenlaista olemalla kuulumatta läheisyysriippuvaisten ja muotitietoisten joukkoon. Kerropa muuten minulle, mitä syitä lankapuhelimen puolesta ja matkapuhelimia vastaan annettiin. En nimittäin muista yhtään. Kännykkä on oikein hyvä kapine, mutta älypuhelin saatanasta: se häiritsee rauhallista elämää mutta on pitkälti hyödytön työnteossa.
Nyt on myös korjattava historiantietojasi hieman: fiksut ihmisen esi-isät tyrkkäsivät uutuuksista vouhottavat yllytyshullut yksilöt puusta alas ja katselivat, kun nämä kirmasivat siksakkia pitkin savannia leijonia karkuun. Kun oli nähty, kannattiko leijonan kuonon edestä kävellä ja sohia selfiekepillä puffadderin esi-isää kallionkielekkeellä, viisaammat ottivat käyttöön ne tavat, joista oli eniten hyötyä ja vähiten haittaa.
P.S. Sinua varmasti harmittaa kuulla se, että menen joka ilta sänkyyn lukemaan paperista tehtyjä kirjoja pariksi tunniksi ennen nukkumaanmenoa. :)
[/quote]
Ei ei. Ihan täysin (siis täysin 100 %) olen lähes kaikesta samaa mieltä kanssasi (hei kamoon, olenhan keski-ikäinen). Nää ei oikeastaan ollutkaan asioita, joita hävetään kohta, vaan niitä, jotka sinä, mie ja muut täysjärkiset ollaan kokemuksen perusteella aavistettu, pelätty ja nyt kirotaan niin maan saatanan perkeleesti. Ja joo, niin se historia meni, mutta ne maan tasalle laskeutujat oli siinä välissä syöttänyt vanhat gubet leijonille ja keksinyt keihäät, jolla saada leijonapaistia (nam!).
31, miten voit myöntää älypuhelimen olevan turha kapistus, mutta silti kannattaa televisiota verrattuna ohjelmien valitsemiseen ja lataamiseen? Telkkari on kuin some; yhtä kiinnostavaa ohjelmaa saa etsiä kissojen ja koirien kanssa tylsän skeidan seasta, eikä sekään ohjelma lopulta ole yhtä hyvä tai kiinnostava kuin se, jonka olisit itse valinnut rajattomista vaihtoehdoista.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 20:59"]
En minä katso televisiota, käytän sitä radiona, jota voi vilkaista jos kuulostaa aiheelliselta. Ei mulla ole aikaa tuijottaa jotain laatikkoa.
[/quote]
Että ympäristötietoinen ja tunnollinen kuluttaja asialla.
[/quote]
Itse asiassa joo. Pidän sitä päällä paljon, koska se on kuitenkin halvempaa ja ympäristöystävällisempää terapiaa kuin mikään muu keksimäni vaikeassa elämäntilanteessa, kun olen siinä pisteessä, että en kestä hiljaisuutta alkamatta itkeä. Jos lähden hoitamaan sieluani ajelemalla kymmeniä kilometrejä milloin minkäkin tikusta kehitetyn asian perässä, kyllä se enemmän kuluttaa.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 20:09"]
Tv-kanavilla on mahdollisuus lähettää ihan hiukkasen parempilaatuista kuvaa kuin jollain striimauspalvelulla.
[/quote]
Itseasiassa Netflix, hulu jne tuottavat parempilaatuista kuvaa (ja ääntä) kun mihin Yle pystyy.
Ei kannata yleistää nettitoimijoita jonkun makkarin katsomon pohjalta.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 21:50"]
Tyypit hei.
[/quote]
[/quote]
Ei ei. Ihan täysin (siis täysin 100 %) olen lähes kaikesta samaa mieltä kanssasi (hei kamoon, olenhan keski-ikäinen). Nää ei oikeastaan ollutkaan asioita, joita hävetään kohta, vaan niitä, jotka sinä, mie ja muut täysjärkiset ollaan kokemuksen perusteella aavistettu, pelätty ja nyt kirotaan niin maan saatanan perkeleesti. Ja joo, niin se historia meni, mutta ne maan tasalle laskeutujat oli siinä välissä syöttänyt vanhat gubet leijonille ja keksinyt keihäät, jolla saada leijonapaistia (nam!).
[/quote]
No niin. Oltiiinhan me samaa mieltä. Paitsi että kissaeläinten liha on kuulemma ihan kollikissan pissan makuista eikä sitä syö edes hyeena.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 21:58"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 20:09"]
Tv-kanavilla on mahdollisuus lähettää ihan hiukkasen parempilaatuista kuvaa kuin jollain striimauspalvelulla.
[/quote]
Itseasiassa Netflix, hulu jne tuottavat parempilaatuista kuvaa (ja ääntä) kun mihin Yle pystyy.
Ei kannata yleistää nettitoimijoita jonkun makkarin katsomon pohjalta.
[/quote]
Olisin sanonut tämän, ja muutakin, mutta tulin säälituulelle.
ap
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 21:14"]
Kaikista aiheista, mitä vastaan olisit voinut olla, valitsit tuon mainosjutun?
[/quote]
Mitä väliä sillä on, mitä asiaa "vastaan" olin, koska sinulle ei olisi kelvannut niistä kuitenkaan mikään? Sinä olet jo provoiluhulluudessasi päättänyt, että kaikkien vastaukset ovat tekosyitä tai asian kieltämistä tai vanhanaikaisuutta tms. Et sinä mitään keskustelua halunnut.
Mutta joo, kuluta sinä aikaasi harmittelemalla toisten ihmisten televisionkatselua. Se onkin tosi nykyaikaista ja hienoa.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 22:02"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 21:50"]
Tyypit hei.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No niin. Oltiiinhan me samaa mieltä. Paitsi että kissaeläinten liha on kuulemma ihan kollikissan pissan makuista eikä sitä syö edes hyeena.
[/quote]
Däämn! Mutta biologihan tietää.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 21:54"]Telkkari on kuin some; yhtä kiinnostavaa ohjelmaa saa etsiä kissojen ja koirien kanssa tylsän skeidan seasta
[/quote]
Eilen tuli ykkäseltä oikein kiinnostava toinen osa dokumenttisarjasta Sotivat serkukset. Ei sitä ollut lainkaan vaikea löytää.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 20:12"]
Parempi kuva, isompi ruutu, ei katkoksia yhteydessä.
[/quote]
Tietenkin sitä televisiolaitteena ostettua ruutua kannattaa käyttää toisena näyttönä ihan resoluution ja hinnan vuoksi, kyse lähinnä ohjelmasisällöstä. Netissä voi katsoa mitä huvittaa ja milloin huvittaa, eikä möllöttää mainoksia ja sikaria polttelevan korporaatioporsaan valikoimia paskoja komedialeffoja ja halvimpia draamauusintoja.
Eikö yhtään kiinnosta mitä sieltä ruudulta tulee, pitää vaan päästä lampaana tuijottamaan kivoja liikkuvia kuvia? Ihanaa, kun ei tarvitse tehdä valintoja? Telkkarista pitäisi poistaa kaikki kanavat yhtä lukuunottamatta, niin ei tarvitsisi enää senkään vertaa miettiä ja valikoida mieleistään ohjelmaa. Kansalaisaloitetta pöytään!
Ja jos netti ei ole parhaasta päästä, niin ei välttämättä kannata pistää pyörimään ennen kuin video on latautunut edes osittain.