Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka vielä katsoo tvtä ja miksi

Vierailija
28.07.2015 |

Miksi ihmeessä? Netti on olemassa.

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 21:54"]

31, miten voit myöntää älypuhelimen olevan turha kapistus, mutta silti kannattaa televisiota verrattuna ohjelmien valitsemiseen ja lataamiseen? Telkkari on kuin some; yhtä kiinnostavaa ohjelmaa saa etsiä kissojen ja koirien kanssa tylsän skeidan seasta, eikä sekään ohjelma lopulta ole yhtä hyvä tai kiinnostava kuin se, jonka olisit itse valinnut rajattomista vaihtoehdoista.

[/quote]

Älypuhelin on pieni ja kömpelö pidellä ja tirkistellä, ja se pätkii ja takkuaa, vaikka kuinka selitettäisi muuta. Minulla on tavallista isompi kannettava, mutta senkin näyttö on liian pieni. Televisio on sopivan kokoinen.

16 ilmaiskanavaa on minulle ihan liikaa, maksukanavia en ole edes ajatellut. Pidän muutamasta sarjasta (yhteen olen jopa koukussa, jaksaisipa vielä pari kuukautta odottaa), monesta dokumentista ja joskus jostain elokuvastakin, mutta yleensä kärsivällisyyteni ei riitä hitaaseen tahtiin, vaan luen historian ja tieteen tekstinä ja elokuvat kirjoina. Musiikkimakunikin on sellainen, että artistia ei tarvitse nähdä, vaan omat korvat riittävät mainiosti.

Internet on kuin valtava kirjasto ja uutisstudio, siis hieno paikka tiedonjanon hetkelliseen sammuttamiseen. Mutta en minä halua sitä kävelemään perässäni koko päivää, edes sammutettuna. Televisio oheislaitteineen on ihan riittävä, ja kuten eräs kirjoittaja tuolla ylempänä jo sanoikin, (joskus) usein saa vielä sellaisen bonuksen että katsoo jotain sellaista mitä ei ikinä olisi itse valinnut mutta saakin uutta tietoa tai näkökulmaa.

Mutta kyllä pääasia on telkkarin ja sohvan täydellinen koko ja sijainti toisiinsa nähden.

Vierailija
62/62 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 20:57"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 20:12"]

Parempi kuva, isompi ruutu, ei katkoksia yhteydessä.

[/quote]

Tietenkin sitä televisiolaitteena ostettua ruutua kannattaa käyttää toisena näyttönä ihan resoluution ja hinnan vuoksi, kyse lähinnä ohjelmasisällöstä. Netissä voi katsoa mitä huvittaa ja milloin huvittaa, eikä möllöttää mainoksia ja sikaria polttelevan korporaatioporsaan valikoimia paskoja komedialeffoja ja halvimpia draamauusintoja.

Eikö yhtään kiinnosta mitä sieltä ruudulta tulee, pitää vaan päästä lampaana tuijottamaan kivoja liikkuvia kuvia? Ihanaa, kun ei tarvitse tehdä valintoja? Telkkarista pitäisi poistaa kaikki kanavat yhtä lukuunottamatta, niin ei tarvitsisi enää senkään vertaa miettiä ja valikoida mieleistään ohjelmaa. Kansalaisaloitetta pöytään!

Ja jos netti ei ole parhaasta päästä, niin ei välttämättä kannata pistää pyörimään ennen kuin video on latautunut edes osittain.

[/quote]

Miksi se on niin kamalaa, jos haluan tehdä asiat niin kuin minusta tuntuu mukavimmalta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi