Onko teillä työkaveria, jonka kanssa ette tule yhtään toimeen?
Itselläni on yksi, jonka kanssa en todella tule toimeen. Kun olemme jutelleet pari lausetta, alkaa jo mieletön ärsytys. Emme ymmärrä toisiamme yhtään. Muiden kanssa ei tällaista tunnetta tule, mutta hän saa jostain syystä oloni todella epämiellyttäväksi. Suhtautuu työkavereihinsa kuin pikkulapsiin, ja se saa sappeni kiehahtamaan.
Pakko tehdä yhteistyötä välillä, mutta en jaksaisi millään :(( En ole ainut joka on tuota mieltä, mutta jostain syystä hän ei ole ihan kaikille samanlainen.
Kommentit (22)
Jep. Oma mieheni, työskennellään siis samassa firmassa. Olisi tosi vaikea suositella häntä työntekijäksi. Tyly, ei juurikaan oma-aloitteisuutta jne. Mikäs sen mukavampaa.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 19:09"]
Ei enää, hommasin sille kusipäälle potkut :D Työnsä teki todella hyvin mutta oli vaan niin ärsyttävä tyyppi.
[/quote]
Miten se onnistui? Vinkkejä kaipailllaan... :D
Tällä hetkellä minulla on vain kaksi työkaveria, jotka eivät ole ärsyttäviä. (2/8)
Yksi on vähiten koulutettu ja vähiten työkokemusta omaava, aina ihan pihalla päästään, ei mitään omatoimisuutta, väsyy pienimmästäkin työtehtävästä, ei osaa kirjoittaa oikein...
Toinen täyttää kaikki Aspergerin syndrooman tunnusmerkit, mutta hänellä ei ole sitä. On todella hidas, ei ymmärrä mitään vaan kakki pitää selittää ja kädestäpitäen näyttää, ei mitään maalaisjärkeä
Kolmas on AINA myöhässä ja tekosyyty löytyy kaikkeen, töiden tekemättä jättämiseen, puhelimen näpräämiseen työaikana jne, käyttää asiakkaidenkin kanssa ihan vääriä termejä, ei siis hallitse ammattisanastoa edes suomeksi
Neljäs syö koko ajan, ihan koko ajan. (Meillä vain yksi 20min ruokis aamupäivällä) niin tämä vetää porkkanaa rasiasta tunnin välein ja käy koko ajan täyttämässä vesipulloa, ravaa myös vessassa jatkuvasti. Asiakkailta saadut ruoka/herkkulahjat katoavat välittömästi tämän napaan, eikä muille jäänyt mitään. Haluaa usein lähteä aikaisemmin töistä kun aina on jotain, lapsi sairaana tms
Viides on erittäin omahyväinen, "minä tiedän paremmin kuin kukaan teistä" -tyyppi, vaikka kaikkien muiden mielestä hänen ehdotuksensa ovat aina vaikeasti toteutettavia, epäkäytännöllisiä, kalliita... Haluaa aina perjantaisin lähteä aikaisin töistä, koska lauantaina on töitä aamulla toisessa työpaikassa (me muut joudumme siis aina tekemään pe iltavuorot ja ma aamut)
Kuudes ei muista (tai muuten vaan halua) pitää kiinni yhteisesti sovituista asioista. Soveltaa aina jotain omaa ja tuhlaa materiaaleja, jättää paikat todella epäsiisteiksi kun lähtee kotiin. Ei keskity työhönsä.
Yksi joka asiasta mielensäpahoittaja. Lähes vainoharhaisesti etsii syyllisiä ympäriltään ja heittäytyy marttyyrin rooliin.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 19:05"]
Itselläni on yksi, jonka kanssa en todella tule toimeen. Kun olemme jutelleet pari lausetta, alkaa jo mieletön ärsytys. Emme ymmärrä toisiamme yhtään. Muiden kanssa ei tällaista tunnetta tule, mutta hän saa jostain syystä oloni todella epämiellyttäväksi. Suhtautuu työkavereihinsa kuin pikkulapsiin, ja se saa sappeni kiehahtamaan.
Pakko tehdä yhteistyötä välillä, mutta en jaksaisi millään :(( En ole ainut joka on tuota mieltä, mutta jostain syystä hän ei ole ihan kaikille samanlainen.
[/quote]
Vaihda itse työpaikkaa.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 19:23"]Jep. Oma mieheni, työskennellään siis samassa firmassa. Olisi tosi vaikea suositella häntä työntekijäksi. Tyly, ei juurikaan oma-aloitteisuutta jne. Mikäs sen mukavampaa.
[/quote]
Onko kotioloissa samanlainen?
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 19:30"]
[/quote]
Vaihda itse työpaikkaa.
[/quote]
Ai yhden henkilön takia? Jos pidän työstäni ja muista työkavereista?
Oli, onneksi hänellä oli määräaikainen työsopimus. Tunki nenäänsä kokoajan muiden asioihin, arvosteli työnjälkeäni, jouduin korjaamaan hänen työnjälkiään jatkuvasti (myös omalla ajallani), tunki kokoajan seuraan, puhui ihan jatkuvasti, delegoi paskahommat minulle... Oli lievästi kehitysvammainen, siksi hänestä ei voinut valittaakaan, piti vaan yrittää kestää hammasta purren.
Minun entisessä työpaikassani oli eräs keski-ikäinen mies, joka vihasi nuorempia naisia ja näytti sen avoimesti. Ei katsonut silmiin, tiuski, puhui rumasti jne. Ainoan hymyntapaisen sain tältä kun ilmoitin lähteväni muualle töihin ja hyvästelin.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 19:31"]
[/quote]
Vaihda itse työpaikkaa.
[/quote]
[/quote]
Muuta omaa käytöstäsi. Oletko itse pahansuopa, joka haukkuu ja arvostelee toisia -tai tätä yhtä- selän takana. Mitä olet tehnyt asialle? Oletko puhunut tämän ikävän ihmisen kanssa ja kertonut tuntemuksistasi? Turha täällä on mesoa , kun voisit tehdä hyvän työn ja kehittyä ihmisenä.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 19:39"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 19:31"]
[/quote]
Vaihda itse työpaikkaa.
[/quote]
[/quote]
Muuta omaa käytöstäsi. Oletko itse pahansuopa, joka haukkuu ja arvostelee toisia -tai tätä yhtä- selän takana. Mitä olet tehnyt asialle? Oletko puhunut tämän ikävän ihmisen kanssa ja kertonut tuntemuksistasi? Turha täällä on mesoa , kun voisit tehdä hyvän työn ja kehittyä ihmisenä.
[/quote]
Ai että menisin kertomaan hönelle nämä ajatukseni? Siitähän varmaan seuraisikin kaikkea hyvää!
Oma työparini. Näkee kaikessa vain negatiivisen puolen ja puhuu nälvien. Todella rasittava!! On sitä mieltä, että on pätevämpi työssämme ja hänellä pitäisi olla työnkuvani. Siksi toivon koko ajan, että hän lähtisi "haastavimpiin" tehtäviin. Itse en ikinä hänenlaistaan palkkaisi ja pelkään, että niin ajattelee moni muukin työnantaja..
Eräs työkaveri juu, joka selän takana oli levitellyt juoruja minusta ja miehestäni, mustamaalannut törkeästi jne. Naamatusten taas esittää niin hyvää ystävää kuin ikinä.
Ärsyttää töistä luistajat! Sitten MUUT jouvat tekemään kasinverroin töitä, kun muutama laiskuri ei halua opetella vaikeampia/ikäviä tehtäviä, jotka kuitenkin kuuluvat toimenkuvaan, välttelevät vaikeita töitä. Ärsyttää se itsekkyys, koska ne samaiset työt kaatuvst sitten aina muiden hoidettaviksi, koska jonkun ne on kuitenkin tehtävä. Mikä oikeus toisilla on lusmuilla/llaiskotella?
On.
Muut työkaverit sekä esimiehet ovat sanoneet, ettei häntä kannata kuunnella eikä pitäisi antaa pomottaa. Monet ottaneet yhteen rajustikin hänen kanssaan työpaikalla. Hänellä on omat säännöt, tekee asioita, jotka on työpaikalla kiellettyjä. Minulle hän muistaa valittaa, kun luen työsähköpostia työajalla, kuten minulle on esimies käskenyt.
Kun muut työntekijät yrittävät saada häntä muuttamaan toimintatapojaan, esimerkiksi olla tekemättä muille kuuluvia töitä, asiasta seuraa sanaharkkaa, eikä tuo henkilö silti usko, vaikka sanotaan. Jatkaa vaan samalla lailla. On joutunut monta kertaa esimiesten puhutteluun, muttei usko siltikään.
Olen vähän pettynyt siihen, että esimiehet sanovat, että antaa hänen olla sellainen, antaa hänen tehdä/sanoa niin kuin huvittaa, älä välitä. Entäs jos minä heittäytyisin vaikeaksi? Pitäisikö muiden vain sietää, kun "satun olemaan vain sellainen ihminen"?
Valitettavasti joudun tekemään hänen kanssaan töitä joka päivä. Jos sanon osaavani tehdä jonkun yksinkertaisen asian, hän ei usko, vaan tekee sen itse. Keksii minulle ja muille omia sääntöjä, joilla ei ole mitään tekemistä töiden kanssa. Kaikki muut työntekijät hän muistaa haukkua laiskoiksi yms. ja luulee, ettei kukaan muu tee oikeasti töitä kuin hän. Muistaa toki heittäytyä marttyyriksi: valittaa jatkuvasti, että on niiiin paljon töitä, ettei ehdi mitään. Sitten kun hänelle tarjoaa apuaan, se ei ehdottomasti käy.
On haukkunut lapseksi, jolle pitää kuulemma opettaa miten käyttää haarukkaa ja veistä. Ja esimiehet sen kun hymistelevät. Seuraavalla kerralla otan yhteyttä luottamusmieheen.
Yksi työkaveri on todella ärsyttävä työpaikalla mutta tosi mukava työpaikan ulkopuolella!
Hän stressaa ihan kaikesta ja pienimmästä muutoksesta menee hällä pasmat ihan sekaisin. Suunnittelee edellisenä päivänä mitä tekee ja yleensä suunnitelmat muuttuu eli stressi alkaa heti aamusta! Puhelee potilaille kuin pikkulapsille tai vähä-älyisille (hoitoalalla olemme).
Tulen kyllä hänen kanssaan toimeen myös työaikana mutta välillä salaa puhisen kun itse olen luonteeltani täysin hänen vastakohta!
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 19:09"]Ei enää, hommasin sille kusipäälle potkut :D Työnsä teki todella hyvin mutta oli vaan niin ärsyttävä tyyppi.
[/quote]
Oot itse aika inhottava jos noin teit.
Ei enää, hommasin sille kusipäälle potkut :D Työnsä teki todella hyvin mutta oli vaan niin ärsyttävä tyyppi.