Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meille tulee ukrainalainen äiti ja vauva hätämajoitukseen

Vierailija
03.03.2022 |

Vierashuoneen sänky on jo pedattu.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ideahan on kaunis, mutta miten tuollainen hätämajoitus random suomalaisen luokse muka onnistuisi?

Vierailija
42/60 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko uskaltaa. Muistan kun äitini kertoi kuinka kukaan ei halunnut vastaanottaa Karjalan evakkoja, ja äiti ja vauva meinattiin myrkyttää häällä eräässä talossa. Kesken yötä joutui äitini pakenemaan vauvan kanssa.

Tämä on jokaisen vastuu auttaa !

Niissä päivityksissä mitä itse olen lukenut, on ollut, että vastaanottavalla perheellä tulee olla kriisiosaamista ja siitä näyttöä. Toki en tiedä mistä ja miten voi auttaa ilman virallista organisaatiota. Itse voisin ottaa hoiviini vaikka eläimiä, mutta tieto on jotenkin niin hajallaan somessa. 

Eläimiä vastaanottaville olisi varmasti tarvetta. Netistä löytyy lomakkeita, joissa voi ilmoittaa halukkuutensa tarjota väliaikaista majoitusta, siellä kysytään myös voiko ottaa eläimiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne ole mitään lemmikkieläimiä, joita pitämällä koet päteväsi.

Vaan aikuinen lapsensa kanssa.

Kyllä naisen pitää saada itse päättää miten pukeutuu edes. Sinun vanhat rytkysi on myös todennäköisesti liian suuretkin hänelle.

Vierailija
44/60 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laittakaapa listaa, mitä ehdotatte varattavaksi. Vauvalle on tulossa sänky ja vaatteita, vaipat, tutit, pullot ja korvikkeet on ostoslistalla kuten myös hygieniatarvikkeet. Äidille on vaatetta. Mitä vielä?

Ei ole vielä tietoa, mitä heillä on matkassaan.

Kuka ne tarvikkeet maksaa?

No ei nuo ostettavat nyt paljoa maksa, kyllä me ne tarjotaan. Vauvan sänky ja vaatteet tulee tutuilta käytettyinä.

Ap

Vierailija
45/60 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko uskaltaa. Muistan kun äitini kertoi kuinka kukaan ei halunnut vastaanottaa Karjalan evakkoja, ja äiti ja vauva meinattiin myrkyttää häällä eräässä talossa. Kesken yötä joutui äitini pakenemaan vauvan kanssa.

Niissä päivityksissä mitä itse olen lukenut, on ollut, että vastaanottavalla perheellä tulee olla kriisiosaamista ja siitä näyttöä. Toki en tiedä mistä ja miten voi auttaa ilman virallista organisaatiota. Itse voisin ottaa hoiviini vaikka eläimiä, mutta tieto on jotenkin niin hajallaan somessa. 

Eläimiä vastaanottaville olisi varmasti tarvetta. Netistä löytyy lomakkeita, joissa voi ilmoittaa halukkuutensa tarjota väliaikaista majoitusta, siellä kysytään myös voiko ottaa eläimiä

Eläinten tuonti ei ole ihan yksinkertaista, varsinkaan jos omistaja ei ole mukana.

Vierailija
46/60 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookissa Operaatio Toivo on hyvä sivu.

Lisäksi tämä https://kotimajoitusverkosto.fi/

Vierailija
47/60 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ideahan on kaunis, mutta miten tuollainen hätämajoitus random suomalaisen luokse muka onnistuisi?

Kyllä se onnistuu, halukkaita majoittajia on kuulemma ilmoittautunut paljon.

Ap

Vierailija
48/60 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Whuoaaaaaaaou!

Vierailija
49/60 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varo ettet mene liian syvälle fantasia maailmaasi. Ihmiset ei ole esineitä.

Vierailija
50/60 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
51/60 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannatta varmaan katsoa ja viedä sitten Johonkin isoon kauppaan hankkimaan tarpeellista. Ettei tule turhaan hankittua mitään tarpeetonta. Vauvalle vain hoitaja siksi aikaa.

Ihan en usko, että pian kokemustensa jälkeen äiti jättää vieraassa maassa vauvansa vieraalle hoitajalle ja lähtee vähän shoppailemaan.

Vierailija
52/60 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat? Sehän on kuin vuokraisi majapaikan turistille, ainoa ettei oteta siitä rahaa.

Vierailija
53/60 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne ole mitään lemmikkieläimiä, joita pitämällä koet päteväsi.

Vaan aikuinen lapsensa kanssa.

Kyllä naisen pitää saada itse päättää miten pukeutuu edes. Sinun vanhat rytkysi on myös todennäköisesti liian suuretkin hänelle.

Ei ole pakko ottaa tarjottuja vastaan, mutta ei ole tietoa onko hänellä rahaa ostella itse. Jos on, niin tietenkin voi ostaa mitä haluaa.

Ap

Vierailija
54/60 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän päivän huonoin provo.

Hirveä tilanne Ukrainassa ja tää yksi provoilee tälläisen asian kanssa.

Vierailija
55/60 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan ole provo vaan täyttä totta. Sunnuntaina luultavasti tulevat.

Ap

Vierailija
56/60 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ole ottanut tämän päivän lääkkeitään.

Vierailija
57/60 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläinten tuonti ei ole ihan yksinkertaista, varsinkaan jos omistaja ei ole mukana.

Näin olen ymmärtänyt. Tästäkin monenlaista tietoa ja suurin osa tiedosta ukrainalaisten sivujen takana, joten hankalaa vaikuttaa olevan. 

Vierailija
58/60 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kerro ihmeessä tarkemmin! Se, että halukkaita majoittajia on, ei kerro oikeastaan mitään. 

Vierailija
59/60 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kerro ihmeessä tarkemmin! Se, että halukkaita majoittajia on, ei kerro oikeastaan mitään. 

Otin yhteyttä hakumatkaa järjestelevään tahoon. Kysyttiin mm. millaista majoitusta on mahdollista tarjota, monelleko hengelle ja miten pitkäksi aikaa. Ja kielitaitoa kysyttiin tietysti myös.

Vierailija
60/60 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä haluat päteä kertomalla kaikille, että tunnistat varman provon. Miten muka voit varmasti tietää.

Kirjoitus v o i s i hyvin olla totta ja ehkä onkin. Sinunlaisiasi varten on olemassa ihan oma termi. Olet nihilisti. Ja nihilistejä ei kukaan kaipaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi