Rakastan lapsiani mutta en jaksa/osaa olla äiti enää
Tein isoimman virheen ikinä kun päätin pitää lapsen kun huomasin että olin raskaana kolmannen kerran. Joo, jokaisen pitäis tietää et kortsut ei ehkäise 100% mut ei sitä uskois et osuu omalle kohdalle.
En nyt osaa käsitellä mustasukkaista 4-vuotiasta ja 2-vuotiasta kun vauva on 2kk ja mies on taantunut teinin tasolle.
90% perheen asioista on mun vastuulla. Kun haluan keskustella mies vastaa "en tiedä" ja jatkaa omia juttujaan.
Olen väsynyt ja ärtynyt ja tänään oli pakko soittaa äidilleni että hakee esikoisen pois koska pimahdin sen huudon takia, huusin itse ja pompin tasajalkaa ja löin nyrkin seinään ja ilmoitin lapselle etten osaa enkä jaksa olla äiti enkä kuunnella huutoa joka asiasta.
En jaksa miestäni, hän on kiinnostuneempi tietokoneestaan kuin perheestään.
Ja hän oli se joka ylipuhui pitämään lapsen kun mietin aborttia...
Haluan vain pois. Voisin lähteä ajaan, ja vain jatkaa ajamista eikä ikinä tulla takaisin.
Kommentit (46)
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 18:44"]
Sulla voisi olla oikeus kunnan perhetyöntekijään? Ota selvää vaikka neuvolan kautta. Esim. 1-2 kertaa viikossa 4 tuntia sulle omaa aikaa. Ei maksa mahdottomia. ( ehkä 10€ kerta) Saako miehesi yhtään nukuttua? Parin kuukauden univaje tekee yhdestä jos toisesta aloitekyvyttömän.
[/quote]Eiköhän se mies saa nukuttua paremmin, kuin tämä imettävä äiti.Meillä ainakin mies nukkui ja minä valvoin yöt lasten kanssa. Ja antaako ne perhetyöntekijää jos molemmat kotona?
Kaikille väsyneille ihmisille erittäin toimiva neuvo. Googlaa tietoa tuotteesta Level Thrive (myynnissä Usassa, Kanadassa ja Briteissä) ja tilaa itsellesi muutaman päivän näytepaketti esim. e-bayn tai amazoni kautta (tilaa Briteistä niin eivät jää tulliin), huomaat ison eron olossasi jo eka päivänä. Tuote toimii niin, että nappaat aamulla pari tablettia (sisältää vitamiineja ja entsyymejä), sitten juot proteiinipirtelön (sisältää mm. probiootteja) ja lopuksi teippaat dtf-laastarin ihoosi. Tiedän että kuulostaa taas yhdeltä tyhmältä uudelta tuotteelta, mutta voin sanoa että toimii oikeesti ja sinusta tulee energisempi, tasapainoisempi. Itse olin aiemmin aina väsynyt, mutta enpä ole enää :)
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 21:43"]
Sulla voisi olla oikeus kunnan perhetyöntekijään? Ota selvää vaikka neuvolan kautta. Esim. 1-2 kertaa viikossa 4 tuntia sulle omaa aikaa. Ei maksa mahdottomia. ( ehkä 10€ kerta) Saako miehesi yhtään nukuttua? Parin kuukauden univaje tekee yhdestä jos toisesta aloitekyvyttömän.
[/quote]Eiköhän se mies saa nukuttua paremmin, kuin tämä imettävä äiti.Meillä ainakin mies nukkui ja minä valvoin yöt lasten kanssa. Ja antaako ne perhetyöntekijää jos molemmat kotona?
[/quote]
Lisäksi aika monella ei ole niitä lasten mummoja, ketä soittaa hakemaan isointa lasta pois, jos ei jaksa häntä... Onko ap:lla siis mummot ja suku lähellä?
Minä myös huomasin että eron jälkeen minulla oli vähemmän kotitöitä, enemmän rahaa, enemmän vapaa-aikaa, ja oma pää oli kasassa.
Vasta paljon myöhemmin tajusin että mieheni oli vuosia ollut ehkä masentunut, ehkä burnoutissa, ja selvästi alkoholiongelmainen uniongelmineen. Vähän varmaan miesten vaihdevuosia päälle. Voi olla että jos mieheni olisi myöntänyt tilansa, ja hakenut ja saanut apua, avioliittokin olisi voitu pelastaa. Mutta yksi väsynyt äiti ei siihen yksin pysty.
Olet oikeasti tosi äiti kun julkaiset täällä tunteitasi. Lohdutan sinua, että myös minulla samanlaisia/vaikeita tunteita jotka johtuvat uupumisesta perhe-elämän kaaoksessa. Meille nykyäideille on annettu paljon vaatimuksia jo pelkästään lapsen arkipäivään ja ruokaan yms liittyen. Ei sitä ennen..... Päivähoidosta tulee apuja! Minäkin laitan keskimmäisen ensviikolla.. Ei vaan yötä päivää kukaan jaksa. Suuri lämmin myötätuntoni.