Häihin menossa ja paikalla tarkoitus SAUNOA!
Häihin yleensä mennään laittautuneena ja oletan morsiamenkin olevan meikattu ja pyntätty (tunnen tämän naisen kyllä ja tiedän ettei ilman laittautumista aio häitään juhlia). Silti juhlapaikalle on varattu saunomismahdollisuus?!
Siis oletetaanko että ihmiset tuntemattomien kanssa rupeavat riisumaan juhlatamineensa, poistamaan meikkinsä ja hikoilemaan keskenään? Uskomattoman junttia. Itse tykkään laittautua juhliin ja tokihan meikit ennen nukkumaanmenoa sitten poistetaan, mutta että pienessä humalatilassa (paikalla on alkoholitarjoilu) hääporukka ryhtyy keskenään saunomaan menee kyllä ihan yli ymmärryksen. Ei ole mitkään pienet häät siis kyseessä edes.
Kommentit (76)
Yritähän nyt ystävä hyvä ymmärtää, ettei sinne saunaan ole pakko mennä. :D Se ei ole sinulta pois, jos jotkut haluavat mennä saunaan. Ja monet (varsinkin miehet) haluavat, joten on kiva, että tuollainen mahdollisuus on järjestetty. :) Itsekin inhoan saunomista, mutta monet pitävät siitä, eikä se ole millään tavalla minulta pois.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 12:35"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 12:30"]
Sinäkö siis mielelläsi laittaisit ystäväsi odottelemaan monta tuntia, kun toiset ilmeisesti pitävät hauskaa? Entä jos vaikka uskonto estäisi tällaisen "ihanan ja rennon" yhteissaunomisen, olisiko sitten hyväksyttävää harmitella tekemisen puutetta? -ap
[/quote]Kavereinani ei ole typeriä nirppanokkia. Jos olisi, niin odottaminen tekisi sellaiselle vain hyvää. Oppisi ainakin sen, että hääpari on keskipisteenä omissa häissään ja jos se ei miellytä, niin häät tai se kaveruus ei ole mikään velvollisuus.
[/quote] En ole ap, mutta juhlat järjestetään yleensä vieraiden viihtymiseksi. Ainakin itse huolehdin silloin kun omat häät oli, että jokainen viihtyi. Ei kaikki halua saunoa, tanssia, juoda, syödä lihaa, osallistua leikkeihin yms.
Minä en menisi saunomaan, mutta mieheni olisi varmaan ihan innoissaan mukana. Ihan varmasti siellä on muitakin ei-saunovia. En tajua mikä ongelma tässä ap:lle on.
Mun mielestä kuullostaa ihanan rennolta. Kyllä kelpais. Sitä paitsi se on saunomismahdollisuus, ei sinne saunaan pakko mennä ole.
Äijät menee jatkuvasti tuntemattomien kanssa saunaan eikä yhtään hävetä. Ennemin tällein miehenä hävettäis jos heitettäis tuntemattomien naisten sekaan.
No eiköhän se ole varattuna kännisiä miehiä varten? Mitä tuosta vinkumaan, eihän sinne tarvitse mennä. Istut akkojen kanssa pöydässä viiniä vetämässä ja haukutte muitten mekkoja =)
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 12:27"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 12:24"]
Selvästi tahtovat vähän rennommat juhlat. Mulle ainakin kelpaisi, kimppasaunat on parhaita!
[/quote]
Joo, mutta kaikkia ei todellakaan kiinnosta tuntemattomien kanssa riisuutua ja hikoilla. Ehkä ihan tuhannen päissäni voisin mutta se olisi epäkunnioittavaa etenkin hääparia kohtaan ja vähän riskialtista muutenkin. -ap
[/quote]....riskialtista ? et innostut?
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 12:41"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 12:27"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 12:24"] Selvästi tahtovat vähän rennommat juhlat. Mulle ainakin kelpaisi, kimppasaunat on parhaita! [/quote] Joo, mutta kaikkia ei todellakaan kiinnosta tuntemattomien kanssa riisuutua ja hikoilla. Ehkä ihan tuhannen päissäni voisin mutta se olisi epäkunnioittavaa etenkin hääparia kohtaan ja vähän riskialtista muutenkin. -ap [/quote]....riskialtista ? et innostut?
[/quote]
Hirveä humalatila (paljon alkoholia veressä) ja sauna on terveyden kannalta riskialtis yhdistelmä. -ap
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 12:42"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 12:27"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 12:24"] Selvästi tahtovat vähän rennommat juhlat. Mulle ainakin kelpaisi, kimppasaunat on parhaita! [/quote] Joo, mutta kaikkia ei todellakaan kiinnosta tuntemattomien kanssa riisuutua ja hikoilla. Ehkä ihan tuhannen päissäni voisin mutta se olisi epäkunnioittavaa etenkin hääparia kohtaan ja vähän riskialtista muutenkin. -ap [/quote]....riskialtista ? et innostut?
[/quote]
Hirveä humalatila (paljon alkoholia veressä) ja sauna on terveyden kannalta riskialtis yhdistelmä. -ap
[/quote]
No älä juo liikaa.
[/quote]
[/quote]
Meinaatko vetää kovatkin kännit? :D
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 12:46"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 12:42"]
[/quote]
[/quote]
[/quote] luetun ymmärtäminen?
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 12:46"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
En kehtaa, ks. tummennettu. -ap
Isossa vierasjoukossa on aivan varmasti naisia jotka haluavat varjella meikkiä ja kampausta, naisia jotka eivät kehtaa esitellä ylipainoista kroppaansa alastomana/uikkareissa, naisia jotka "eivät muistaneet" varautua saunomiseen, naisia joilla on kuukautiset...
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 12:27"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 12:24"]
Selvästi tahtovat vähän rennommat juhlat. Mulle ainakin kelpaisi, kimppasaunat on parhaita!
[/quote]
Joo, mutta kaikkia ei todellakaan kiinnosta tuntemattomien kanssa riisuutua ja hikoilla. Ehkä ihan tuhannen päissäni voisin mutta se olisi epäkunnioittavaa etenkin hääparia kohtaan ja vähän riskialtista muutenkin. -ap
[/quote]No kunhan olet 40+ niin sitten olet sinut alastomuuden ja meikittömyyden kanssa !
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 12:35"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 12:30"]
Sinäkö siis mielelläsi laittaisit ystäväsi odottelemaan monta tuntia, kun toiset ilmeisesti pitävät hauskaa? Entä jos vaikka uskonto estäisi tällaisen "ihanan ja rennon" yhteissaunomisen, olisiko sitten hyväksyttävää harmitella tekemisen puutetta? -ap
[/quote]Kavereinani ei ole typeriä nirppanokkia. Jos olisi, niin odottaminen tekisi sellaiselle vain hyvää. Oppisi ainakin sen, että hääpari on keskipisteenä omissa häissään ja jos se ei miellytä, niin häät tai se kaveruus ei ole mikään velvollisuus.
[/quote]
Toki tässä tehdään vähän kärpäsestä härkästä, siitä olen monen aiemman vastaajan kanssa samaa mieltä, sillä saunomiseen ei oletettavsti ole pakollista osallistua, mutta särähtipä tuo silmääni että hääpari olisi juhlan keskipiste. Eikö hääjuhlat järjestetä vieraita varten? Mielestäni häät ovat juhlat, joissa riemuitaan rakkaudesta ystävien ja läheisten kanssa ja tarjotaan mahdollisimman hyvä ruokaa ja virvoketta ja mieluisaa ajanvietettä. Jos haluaa olla keskipiste kannattaa hakea Big Brotheriin tms.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 12:50"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 12:27"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 12:24"] Selvästi tahtovat vähän rennommat juhlat. Mulle ainakin kelpaisi, kimppasaunat on parhaita! [/quote] Joo, mutta kaikkia ei todellakaan kiinnosta tuntemattomien kanssa riisuutua ja hikoilla. Ehkä ihan tuhannen päissäni voisin mutta se olisi epäkunnioittavaa etenkin hääparia kohtaan ja vähän riskialtista muutenkin. -ap [/quote]No kunhan olet 40+ niin sitten olet sinut alastomuuden ja meikittömyyden kanssa !
[/quote]
Tuskin, mutta vaikka noin kävisikin niin tuohon on vielä 15 vuotta aikaa, ei vaikutusta näihin häihin. Meikittömyys sinänsä ok, mutta juhliin tykkään laittautua ja tympeää olisi jonkun itseäni ei-kiinnostavan puuhan takia ruveta niitä aikaisin hinkkaamaan pois. -ap
hohhoo. Älä missään nimessä työnnä kireää pärstääsi sinne saunan puolelle. Lätkäsevät vielä löylyvettä hienosti laitettuun naamaasi.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 12:56"]
hohhoo. Älä missään nimessä työnnä kireää pärstääsi sinne saunan puolelle. Lätkäsevät vielä löylyvettä hienosti laitettuun naamaasi.
[/quote]
Hyi miten huonokäytöksistä porukkaa! :S
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 12:29"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 12:26"]
Meidän häissä oli myös saunomismahdollisuus. Kyllä siellä ruuhkaa loppuillasta/alkuyöstä oli =)
[/quote]
Onko tuollaisessa tarkoitus ihan alasti kekkaloida vai uimapukukoodi? Kiusallista alasti, monet kun tuntemattomia tai sitten puolituttuja. -ap
[/quote]
Molempiin kannattaa varautua. Jos siis olisit menossa saunaan. Uikkari ei siellä pyyhkeen, pesuaineiden sun muiden seassa paljon tilaa vie. :)