Häihin menossa ja paikalla tarkoitus SAUNOA!
Häihin yleensä mennään laittautuneena ja oletan morsiamenkin olevan meikattu ja pyntätty (tunnen tämän naisen kyllä ja tiedän ettei ilman laittautumista aio häitään juhlia). Silti juhlapaikalle on varattu saunomismahdollisuus?!
Siis oletetaanko että ihmiset tuntemattomien kanssa rupeavat riisumaan juhlatamineensa, poistamaan meikkinsä ja hikoilemaan keskenään? Uskomattoman junttia. Itse tykkään laittautua juhliin ja tokihan meikit ennen nukkumaanmenoa sitten poistetaan, mutta että pienessä humalatilassa (paikalla on alkoholitarjoilu) hääporukka ryhtyy keskenään saunomaan menee kyllä ihan yli ymmärryksen. Ei ole mitkään pienet häät siis kyseessä edes.
Kommentit (76)
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 13:53"]
Ap katosi kun ei tykännyt järkipuheesta? :D
[/quote]
Onhan se nyt kumma kun koko palsta ei olekaan haukkumassa saunovaa hääväkeä junteiksi. Hyi meitä kun tuotimme pettymyksen.
Sulhasella on mennyt häät ja polttarit sekaisin.
Eivät häät ole saunabileet.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 12:30"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 12:27"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 12:25"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 12:20"]
Varmaan tosiaan saunomismahdollisuus on loppuillasta, sitten kun suurin osa vieraista on jo lähtenyt. Eikä sinne varmaan ketään väkisin raahata, tuskin kaikkia varsinkaan naisia edes kiinnostaa.
[/quote]
No toivottavasti kaikkia ei kiinnosta, koska kuten aloituksesta selväksi tuli niin minua ei kiinnosta. Mutta tylsää olla sitten itsekseen se aika kun toiset saunovat, siihen kun tuhraantuu yleensä monta tuntia. -ap
[/quote]Kunnon prinsessansydrooma taas. Kyseessä ei ole edes aloittajan häät, mutta silti pitää itkeä tuota iänikäistä "minä minä minä minä" -itkua.
[/quote]
Sinäkö siis mielelläsi laittaisit ystäväsi odottelemaan monta tuntia, kun toiset ilmeisesti pitävät hauskaa? Entä jos vaikka uskonto estäisi tällaisen "ihanan ja rennon" yhteissaunomisen, olisiko sitten hyväksyttävää harmitella tekemisen puutetta? -ap
[/quote]
Ohhoh. Ei siellä olekaan tarkoitus sinua tai sinun tavallasi juhlia, vaan kyse on hääparista. Olin viime kesänä häissä joissa saunomismahdollisuus oli, enkä itse mennyt. Ihan tämän takia jouduin ehkä kolme minuuttia olemaan ihan itsekseni, kun sattui sellainen hetki että kaikki tutut olivat joko saunassa tai tupakalla. Vieläkään en ole ihan päässyt yli siitä, miten paras ystäväni kehtasi järjestää häät, joissa juuri minulle ei ollut mieluista ohjelmaa jokaiselle sekunnille. Vai miten se nyt menikään..
Aivan ihanat häät varmasti! Minä viihtyisin. Häiden on tarkoitus olla hääparin näköiset ja järjestävät juuri sellaista ohjelmaa mistä itse pitävät. Jos ei halua saunoa, niin ei sitten sauno :) Hääparin ei todellakaan tarvitse ottaa jokaisen vieraan mieltymyksiä huomioon. Allergiat yms toki, mutta saunalle ja alastomuudelle ei kukaan ole allerginen ja siitä voi hyvin myös kieltäytyä. Ja jos jollain on komplekseja ja harmittaa oman miehen käytös, niin se ei ole hääparin vika vaan ihan sen oman miehen, joka ei huomioi selvästikään sen kompleksinomistajan tarpeita.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 13:58"]
[/quote]
Tämä.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 12:33"]
Ymmärrän sinua ap. Itseäni ei saunominen vieraiden ihmisten kanssa kiinnosta ollenkaan (tämän takia en käy uimahalleissa). Uskoisin, että paikalla on muitakin, joita saunominen ei kiinnosta joten et joutuisi olemaan yksin sitä aikaa kun jotkut saunovat.
[/quote]
Ei siellä uimahallissa kukaan pakota saunaan menemään eli siltä osin selityksesi kusi...
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 13:58"]
[/quote]
Miksei? Kuka sen kieltää?
Parit tällaset häät ollu. Jätkät menee puolen yön jälkeen saunaan ja ryyppäävät siellä aamupäivään asti, sulhanen muiden mukana. Naiset sitten pyörittelee peukaloitaan keskenään tai häipyvät nukkumaan tai kotiin. Toooosi hauskaa naisille.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 15:22"]
Parit tällaset häät ollu. Jätkät menee puolen yön jälkeen saunaan ja ryyppäävät siellä aamupäivään asti, sulhanen muiden mukana. Naiset sitten pyörittelee peukaloitaan keskenään tai häipyvät nukkumaan tai kotiin. Toooosi hauskaa naisille.
[/quote]
No jos naiset eivät osaa juhlia keskenään (ei sillä että miesten ja varsinkaan sulhasen olisi sopivaa jäädä asumaan sinne saunaan), niin joutaakin lähteä nukkumaan.
Tää saunominen taitaa olla jokin maalaisjuttu? En ole ikinä törmännyt moiseen.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 15:22"]
[/quote]
Tiedättekö miten hauskoja häät yleensä ovat miehille?
No huh. Kyllä tässä hääsaunomisasiassa ainoa juntti olet nyt sinä ap. :D Anna toisten järjestää sellaiset häät kuin haluavat. Parhaat häät missä mä olen ollut on ollut sellaisia, joissa on saunottu ja juotu kunnolla aamuun asti sitten loppuillasta.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 13:10"]
Muuten ihana idea, mut en tod kehtais raahata saunakamppeita häihin mukaan.
[/quote]
Meillä ainakin oli varattu puhtaita pyyheliinoja, laudeliinoja sekä pesuaineita halukkaita varten. Eli ei tarvinnut omia ottaa mukaan (osa vieraista kyllä tiesi, että on saunomis/uimismahdollisuus eli muutamalla oli omat kamppeet mukana).
Kenenkään ei tarvinnut yksin istua (jos ei siis mennyt saunaan) koska kaikki eivät sinne menneet eikä saunaankaan mitään isoa porukkaa kerralla mahtunut.
-se, jonka häissä oli ollut saunomismahdollisuus-
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 12:30"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 12:27"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 12:25"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 12:20"]
Varmaan tosiaan saunomismahdollisuus on loppuillasta, sitten kun suurin osa vieraista on jo lähtenyt. Eikä sinne varmaan ketään väkisin raahata, tuskin kaikkia varsinkaan naisia edes kiinnostaa.
[/quote]
No toivottavasti kaikkia ei kiinnosta, koska kuten aloituksesta selväksi tuli niin minua ei kiinnosta. Mutta tylsää olla sitten itsekseen se aika kun toiset saunovat, siihen kun tuhraantuu yleensä monta tuntia. -ap
[/quote]Kunnon prinsessansydrooma taas. Kyseessä ei ole edes aloittajan häät, mutta silti pitää itkeä tuota iänikäistä "minä minä minä minä" -itkua.
[/quote]
Sinäkö siis mielelläsi laittaisit ystäväsi odottelemaan monta tuntia, kun toiset ilmeisesti pitävät hauskaa? Entä jos vaikka uskonto estäisi tällaisen "ihanan ja rennon" yhteissaunomisen, olisiko sitten hyväksyttävää harmitella tekemisen puutetta? -ap
[/quote]
Tuskin se saunominen on mikään varsinainen ohjelmanumero niin, että sauna lämpiää kello 19-21 ja ne jotka eivät sauno, saavat pyöritellä peukaloitaan sen aikaa? Kuten moni on jo vastannut, saunomismahdollisuus tarkoittaa todennäköisesti sitä että sauna lämpiää esimerkissä kello 23 alkaen ja siellä saa halukkaat käydä. Johan tuohon aikaan monet häät alkavat kääntyä loppua kohden. Ja edelleen suurin osa vieraista tuskin saunoo, joten et sinä yksin jää odottelemaan.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 16:15"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 15:22"]
[/quote]
Tiedättekö miten hauskoja häät yleensä ovat miehille?
[/quote]
Romantiikasta seonneita, antavia antoisia naisia ympärillä. Veikkaan että aika hauskaa.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 15:22"]Parit tällaset häät ollu. Jätkät menee puolen yön jälkeen saunaan ja ryyppäävät siellä aamupäivään asti, sulhanen muiden mukana. Naiset sitten pyörittelee peukaloitaan keskenään tai häipyvät nukkumaan tai kotiin. Toooosi hauskaa naisille.
[/quote]
Joo, kuulostatte juuri sellaiselta porukalta joiden seuraan kaikki haluavat jäädä...
Ehkä tarkoituksena sitten illemalla rennommissa juhlatunnelmissa saunoa tai jos paikalle jää yöksi vieraita? Mitä se sulta on pois, ei sua kukaan sinne saunaan pakota.
Ap katosi kun ei tykännyt järkipuheesta? :D