Ihmiset, jotka haluaa kaikessa päästä helpolla.
Tunnetteko ihmisiä, jotka haluaa pääsyä kaikessa helpolla. Ei jaksa nähdä vaivaa ulkonäön suhteen meikkamalla tai muuten itsestä huolta pitämällä. Ruokaa ei jaksa laittaa itse, vaan laitetaan valmisruokia, koska on niin vaivalloista. Lapsia hankitaan, mutta niiden kanssa ei tehdä mitään esim. opeteta hiihtämään tai laskettelemaan, koska on niin paljon vaivaa. Lapset oppivat sitten koulussa mitä oppivat. Koulutus on joku yksinkertainen tai sitä ei ole, koska vaivaa. Tai sitten koulutus on, mutta ei jaksa tehdä töitä vaan lasten kanssa kotona 10 vuotta. Listaa voisi jatkaa. Tunnetteko tällaista ihmisiä?
Kommentit (23)
Tunnen. Vanha äitini on sellainen, ja nyt hänellä on koko ajan tylsää.
Omassa lapsuudessa syötiin valmisruokia eikä tehty päivällisruokaa, koska pitää päästä helpolla. ”Tää on niin helppoa”. Mutta siivouksessa vanhempani olivat pakkomielteisiä.
Kyllä, olen itse tuollainen, tosin lapsia en halua. Olisi niistä hirveästi vaivaakin. Yliopistossa opiskelin mutta päivääkään en alan töitä ole tehnyt, valmistumiseenkin meni kymmenisen vuotta. Työtön, ei lainoja, asun vuokralla, siivoan harvakseltaan, en meikkaa tai muutenkaan laittaudu enkä yleensä laita ruokaa. Elämäni on helppoa. Miksi sen pitäisi olla vaikeaa?
Minä taas en ymmärrä miksi jotkut haluaa nähdä kaikessa helkkaristi vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, olen itse tuollainen, tosin lapsia en halua. Olisi niistä hirveästi vaivaakin. Yliopistossa opiskelin mutta päivääkään en alan töitä ole tehnyt, valmistumiseenkin meni kymmenisen vuotta. Työtön, ei lainoja, asun vuokralla, siivoan harvakseltaan, en meikkaa tai muutenkaan laittaudu enkä yleensä laita ruokaa. Elämäni on helppoa. Miksi sen pitäisi olla vaikeaa?
Tuo on ihan oikein, että ei tee lapsia, jos ei halua nähdä sitä vaivaa mitä lapsiin liittyy. Pahimpia on ne, jotka hankki ison määrän lapsia ja ei jaksa nähdä vaivaa.
Miksi sitten pitäisi nähdä enemmän vaivaa kuin itse haluaa, mitä se on keltään muulta pois?
Hullut paljon töitä tekee, viisaat pääsee vähemmällä. Ei kai tätä viisautta ihan tuulesta ole temmattu?
Hullu paljon töitä tekee. Kai nyt jokainen järkevä ihminen haluaa päästä mieluummin helpolla kuin vaikealla, jos lopputulos on sama?
En muista kenen IT-miljardöörin sanomaksi on väitetty seuraavaa: kannattaa aina palkata laiskoin ohjelmistokehittäjä, koska hän keksii yksinkertaisimman ratkaisun.
Minä. Teen kyllä esim. ruokaa, koska se on helppoa ja mukavaa. Lapsia ei ole. Ei ole myöskään kunnianhimoa, en ole koskaan panostanut kouluun. Haluan helpon työn, vastuu tai eteneminen ei kiinnosta. En ymmärrä miksi elämän pitäisi olla vaikeaa. En koe että elämäni olisi tylsää, teen kaikenlaisia itselleni helppoja ja mukavia asioita.
Taas näitä "raising the bar" -diskursseja - eikö teitä tiikerimammoja yhtään väsytä puhua tästä riman nostamisesta?
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten pitäisi nähdä enemmän vaivaa kuin itse haluaa, mitä se on keltään muulta pois?
Usein muut joutuvat tekemään ne vaikeat asiat, jotka näiltä mukavuudenhaluisilta (ja itsekkäiltä) jäävät tekemättä. Ei tietenkään tarvitse ehdoin tahdoin tehdä asioita vaikeimman kautta, mutta esimerkiksi lapsista ja työpaikasta seuraa tiettyjä velvoitteita, joiden laiminlyömisen hinnan maksaa aina joku muu.
Omat vanhempani olivat tällaisia. Työt kyllä hoidettiin, mutta kaikki, mikä tunnetasolla tuntui jotenkin hankalalta tai olisi vaatinut ponnistuksia muiden (esim. lapsien) eteen, jäi tekemättä. Kun olen jälkeenpäin kysynyt syytä aika järkyttäviin ja lainkin valossa rikoksia oleviin laiminlyönteihin, on vastaus ollut että oikein toimiminen olisi ollut "vaikeaa".
Eli todellakin tunnistan ap:n mainitseman ihmistyypin.
Vierailija kirjoitti:
En muista kenen IT-miljardöörin sanomaksi on väitetty seuraavaa: kannattaa aina palkata laiskoin ohjelmistokehittäjä, koska hän keksii yksinkertaisimman ratkaisun.
bill gates tietysti sillai sano.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein muut joutuvat tekemään ne vaikeat asiat, jotka näiltä mukavuudenhaluisilta (ja itsekkäiltä) jäävät tekemättä. Ei tietenkään tarvitse ehdoin tahdoin tehdä asioita vaikeimman kautta, mutta esimerkiksi lapsista ja työpaikasta seuraa tiettyjä velvoitteita, joiden laiminlyömisen hinnan maksaa aina joku muu.
Omat vanhempani olivat tällaisia. Työt kyllä hoidettiin, mutta kaikki, mikä tunnetasolla tuntui jotenkin hankalalta tai olisi vaatinut ponnistuksia muiden (esim. lapsien) eteen, jäi tekemättä. Kun olen jälkeenpäin kysynyt syytä aika järkyttäviin ja lainkin valossa rikoksia oleviin laiminlyönteihin, on vastaus ollut että oikein toimiminen olisi ollut "vaikeaa".
Eli todellakin tunnistan ap:n mainitseman ihmistyypin.
Ei ole oikein laiminlyödä lapsiaan, se on selvä. Mutta mikä on laiminlyömistä? Aloittaja antaa sen kuvan, että jos ei opeta lapsiaan laskettelemaan niin se on jo suuri vääryys. Itse en aio opettaa lapsiani laskettelemaan, en itse edes ole ikinä käynyt laskettelemassa enkä varmaan tule ikinä käymään.
Ap, miksi elämän pitäisi olla vaikeaa? Miksi asioista pitäisi tehdä vaikeampia ja vaivalloisempia kuin ne ovat? Elämän kuuluisi olla hauskaa, ei kauheaa väkisin vääntämistä.
En minäkään meikkaa. Ei kiinnosta enää. Ja syön valmisruokia. Lasten kasvattamisen suhteen olisin kyllä varmaan tarkempi, oma äiti kyllä meikkasi ja tälläsi itseään mutta oli muuten juuri tuollainen kun kuvailit.
Eipäs nyt leimata harrastusten perusteella. Kaikilla ei todellakaan ole varaa viedä lapsi laskettelemaan.
Mulla ei yksinkertaisesti riitä energiaa ja kuormitun jopa hampaiden pesusta. Mielelläni touhuaisin proaktiivisena ja energisenä, ei sillä. Psyyke ja kroppa ylireagoi kaikkeen.
Ei mun tarvii meikkaa kun oon luonnonkaunis