Aina sanotaan, että pitäisi syödä puoli kiloa kasviksia päivässä. En voi, koska en vain yksinkertaisesti syö niin paljon!
Tässäkin jutussa on kuva hirveästä kasvisannoksesta (jossa on oudosti myös viljaa ja muna). En ikinä voisi syödä noin paljon kasviksia yhdessä päivässä.
https://www.is.fi/laihdutus/art-2000008653866.html
Normaali lounas, välipala, normaali illallinen, iltapala. Sen verran kasviksia ruoan kanssa kuin huvittaa. Ei pakkosyöttöä.
Kommentit (55)
Niin, se kuvahan oli vain kuvituskuva... Ettekö te sen vertaa tajua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Vaaka jos on niin näkee paljonko painaa omena tai juures, kaikilla ei ole keittiövaakaa. Joillekin käy jatkuvan tuputuksen vuoksi päinvastoin, ei enää maita vihannes.
Kuule syö vaikka pelkkää voita. Ketä sä kuvittelet sun ruokavaliosi kiinostavan? Ole läski jos haluat, sinun kroppa ja elämähän se on.
Voita syömällä ei läskiä kehoon saa.
Niinkö? Voiko on niin vähäkalorista, että se ei tartu vaikka vetäisi 3kg päivässä?
Kuka muka söisi 3 kiloa voita päivässä? Se on kuusi pakettia. Nyt valoja päälle siellä.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Etkö ap osaa syödä ilman typeriä ohjeita??
Outo kommentti. Ap nimenomaan antaa piut paut ohjeille ja ihmettelee niitä.
Vierailija kirjoitti:
Niin siis tuossa kuvassahan on esim. lounaaksi soveltuva ateria, siksi siinä on ”oudosti” viljaa ja muna.
Hassua, ettet syö edes tuon vertaa päivässä.
Tuo viljamäärä, muna ja vähän avokadoa olisi minun lounaani. En pystyisi ikinä syömään noita kaikkia muita vihanneksia! ap
Omena 160g, mandariini 100g, banaani 120g- Mittasin just mandariini ja banaani kuorittuina eli 380g yhteensä. Aamulla 100g marjoja, lounaalla kasviskeitto - mentiin jo reilusti 500g
Siihen normaaliin lounaaseen, välipalaan, päivälliseen ja iltapalaan jo sisältyy se 500g kasviksia.
Jengi listailee täällä pelkkiä hedelmiä kun kasviksista on puhe. Ei ihme, että olette kaikki läskejä.
Vierailija kirjoitti:
Kuka ap:lle sanoo syömisten määrästä?
Ei kukaan, mutta olen monesta paikasta lukenut, että pitäisi syödä puoli kiloa kasviksia päivässä. ap
Vierailija kirjoitti:
Mikä.on 'normaali' lounas, 'normaali' illallinen?
Johan lautasmallinkin mukaan jo puolet olisi kasviksia. Syökö ap siis todella pieniä annoksia?
En nyt tiedä, ovatko ne todella pieniä, mutta ehkä jonkun mielestä pieniä. ap
Mua jotenkin pelottaa se paskomisen määrä mitä suuret ruokamäärät aiheuttaa :D joskus oon useemman banaanin syönyt päivässä ja en jaksa kakkia pikkukakkoja kolmeen otteeseen. Ja tiedän että se olisi kai suolistolle terveellisempää mutta jotenkin ahdistaa kun ei aina tiedä pääseekö vessaan. Lisäksi rahakysymys, halvemmat kasvikset rajoittaa aikalailla sitä mikä maistuu :(
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Vaaka jos on niin näkee paljonko painaa omena tai juures, kaikilla ei ole keittiövaakaa. Joillekin käy jatkuvan tuputuksen vuoksi päinvastoin, ei enää maita vihannes.
Eihän niitä punnita tarvi! Omena on n 150g. Ei kukaan sano, että mitään pitää punnita.
Vierailija kirjoitti:
Jengi listailee täällä pelkkiä hedelmiä kun kasviksista on puhe. Ei ihme, että olette kaikki läskejä.
Melkein nauroin. Vai että läskiksi hedelmistä! ap
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei liho hedelmistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän niitä punnita tarvi! Omena on n 150g. Ei kukaan sano, että mitään pitää punnita.
Niihin kasviksiin pitäisi sisältyä muutakin kuin hedelmiä. Monella on vaikea arvioida paljonko se 500g on käytännössä ja silloin se vaaka on hyvä apu alkuun.
Vierailija kirjoitti:
Hedelmät kuuluu kasviksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin siis tuossa kuvassahan on esim. lounaaksi soveltuva ateria, siksi siinä on ”oudosti” viljaa ja muna.
Tuo viljamäärä, muna ja vähän avokadoa olisi minun lounaani. En pystyisi ikinä syömään noita kaikkia muita vihanneksia! ap
Ok. Sain sen käsityksen, ettet pysty syömään tuota määrää koko päivän aikana yhteensä.
Ihmiset on erilaisia, toiset syö pienempiä annoksia ja ehkä useammin, kun taas jotkut syö isompia annoksia ja harvemmin.
Jotkut oikein hyvässä kunnossa olevat urheilulliset naisethan syövät isoja annoksia monta kertaa päivässä, mutta niihin on tietysti turha ”taviksella” itseään verrata, kun kulutus on paljon pienempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä luki, että se kuva on jonkun lounas??
Parsakaalia ja salaattia puoli lautasellista lounaalla, pari porkkanaa välipalaksi, illallisella puoli purkkia tomaattimurskaa, kauheaa, olen niin täynnä vihanneksia että räjähdän :D
JOhan tuo 500g kasviksia tulee 2 omenasta!
Ei kovin iso määrä