Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin 40+-mammana hassua keskustella parikymppisten päiväkotitätien kanssa vaatteiden vedenpitävyydestä...

Vierailija
02.03.2022 |

Sanoin eskarista lasta hakiessa ohimennen, että ei välttämätä tarvitse iltapäivän ulkoiluun laittaa meidän lapselle kuriksia, koska vaatteet pitää hyvin vettä. Sain kahdelta nuorelta "tädiltä" oppitunnin siitä, että mitkään muut vaatteet ei oikeasti pidä vettä, ja heillä on säännöt, että kaikki lapset laittaa kurikset.

En ole haastamassa päiväkodin käytäntöjä, mutta outoa leikkiä tyhmää ikään kuin eivät olisi koskaan kuulleetkaan vedenpitävistä vaatteista, vaikka nämä tädit on varmaan itsekin kulkeneet lapsena reimateceissä yms.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä heillä on käytännön kokemusta siitä, että 95% vaatteista, joita vanhemmat väittää vedenpitäväksi, eivät olekaan!

Vierailija
2/38 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas 40+ mammana olen oppinut, että minä olen oman alani asiantuntija ja päiväkodin ”tädit” omansa.

Minulla on konttorissa koneellani sellaista tietoa, mitä heillä ei ole, ja heillä puolestaan voi loskaisella kevätretkellä olla sellaista kokemusperäistä tietoa, jota minulla ei ole. Siksi teen kuten he neuvovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas hassua.

Vielä hassumpaa olisi, jos joku uskoisi, että pisarankestävät vaatteet tarkoittaa samaa kuin vedenpitävät.

Vierailija
4/38 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo sitä ne lapset aina hokee että nää mun kengät pitää vettä ja sitten itkettää kun ne lätäkössä kastuukin. Yleensä tosin väännetään asiasta niin kauan että jokainen lapsi ne kumpparinsa pukee.

Vierailija
5/38 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan ulkovaatteet kestävät kyllä vettä, mutta lumettomana syys-/kevätaikana ovat aivan rapaiset. Likaiset kurahousut on helpompi huuhtoa ja ne voi ripustaa pienempään tilaan kuivumaan, eikä rapa kantaudu pidemmälle eteiseen lasten vaatelokeroille. Haalarit/toppahousut myös kastuvat pinnalta aivan märiksi, jolloin ne on laitettava kuivumaan joka tapauksessa, ja ne vievät paljon tilaa kuivauskaapissa ja muualla. Useimmat vanhemmat ovat kyllä kiitollisia, kun lasta hakiessaan voivat riisua ja jättää kurahousut päiväkotiin ja saavat puhtaan ja kuivan lapsen auton kyytiin.

Vierailija
6/38 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm no esim gtx-takkien vesipilariarvo on max 40 000 ja lasten laatu-ulkovaatteet ei ole läheskään sitä. Kokeile haglofeissäsi tai fjällräveneissäsi istua kuralätäkköön. Varmasti kastuu läpi, joten varmana me lastenkin reimat kastuu läpi. Aika kulunut aihe kyllä...

T. Parikymppinen mamma

Vierailija
7/38 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Goret menee vesisateessa, mutta kun tunnin istuu lätäkössä tarvii kurikset.

t. 50v joka hoiti pikkulapsensa itse ja tiesi saman kuin päikyn fiksut tytöt

Vierailija
8/38 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempia tarvitaan. Kyllä meillä koululainenkin pukee lainehtivaan pihaan saappaat ja kurahousut ja kurarukkaset, vaikka kouluun kulkee niissä kohtuullisesti vettä pitävissä ulkovaatteissa.

Vierailija
9/38 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidän lapsen haalareista luvataan että ovat TÄYSIN vedenpitävät.

Vierailija
10/38 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mainoksissa luvataan monenlaista!

Vierailija
11/38 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

40+ usean lapsen mammana minulla on kokemusta siitä, etteivät mitkään kalvovaatteet pidä lasta kuivana lätäkkö- ja loskakeleillä.

Vierailija
12/38 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

40+ usean lapsen mammana minulla on kokemusta siitä, etteivät mitkään kalvovaatteet pidä lasta kuivana lätäkkö- ja loskakeleillä.

Eikö uutenakaan? Eikö se ole sitten huijausta, että niiden väitetään olevan vedenkestäviä?

Vierailija
13/38 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta minkä veden? Pikkusade on eri juttu kuin vesilätäkkö.

Yleensä ulkoiluvaatteissa vedenpitävyys mitataan vesipilariarvoina, mikä toimii lähinnä sateessa. Ne ei siis tarkoita, että vaate kestäisi uimisen ja pysyisi vedenpitävänä.

Vierailija
14/38 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että kyseessä wetlook-jutut :(

-asko-

Vierailija
15/38 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kannattaa huomata että kyse oli jo eskarilaisesta. He eivät istu enää lätäkössä. Meidän eskarilainen on pysynyt kuivana talvihaalareissaan myös loskakelillä. Kuten sanoin, että ne haalarit ovat täysin vedenpitävät. Tiedän ihan omasta kokemuksesta.

Vierailija
16/38 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa iäkäs päiväkoti-ikäisten äidiksi.

Vierailija
17/38 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mututuntuma on se, että reimatecuskovaisuus on laantunut. Omista puistotutuista varmaan 90%:lla on lapsillaan kurikset vesikeleillä.

Vierailija
18/38 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas kysyin, miksi päiväkodin eskarissa ei ole koskaan liikuntaa samalla tavalla kuin koulun eskarissa on. Koululla ei tarvita kuravaatteita eikä eskarit istu lätäköissä, päiväkodissa perusteluna on se, että eskarit leikkivät mielellään lätäköissä.

Oikeastiko koulun eskrissa on niin paljon fiksumpia lapsia?

Vierailija
19/38 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletpa iäkäs päiväkoti-ikäisten äidiksi.

Ai miten niin? 40+ voi olla vaikkapa 42 ja jos lapsi on 7 niin 35 synnyttäjä ei nyt niin iäkäs ole?

Vierailija
20/38 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset