Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Näin 40+-mammana hassua keskustella parikymppisten päiväkotitätien kanssa vaatteiden vedenpitävyydestä...

Vierailija
02.03.2022 |

Sanoin eskarista lasta hakiessa ohimennen, että ei välttämätä tarvitse iltapäivän ulkoiluun laittaa meidän lapselle kuriksia, koska vaatteet pitää hyvin vettä. Sain kahdelta nuorelta "tädiltä" oppitunnin siitä, että mitkään muut vaatteet ei oikeasti pidä vettä, ja heillä on säännöt, että kaikki lapset laittaa kurikset.

En ole haastamassa päiväkodin käytäntöjä, mutta outoa leikkiä tyhmää ikään kuin eivät olisi koskaan kuulleetkaan vedenpitävistä vaatteista, vaikka nämä tädit on varmaan itsekin kulkeneet lapsena reimateceissä yms.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas 40+ mammana olen onnellinen kahden aikuisen lapsen äiti.

Vierailija
22/38 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kestää kun ostaa markkinoiden kalleimmat,joissa todellakin luvataan täydellinen vedenkestävyys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään noin 40v mammakin voi olla tyhmä.

Vierailija
24/38 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kestää kun ostaa markkinoiden kalleimmat,joissa todellakin luvataan täydellinen vedenkestävyys.

Mutta onko järkeä? Tarkoitan, että saman vedenkestävyyden voi saavuttaa peruspuvulla ja halvoilla kurahousuilla, joten miksi niitä ei voisi käyttää? Mitä todellista etua saat sillä tonnin avaruuspuvulla?

Vierailija
25/38 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii, halvallahan ei hyvää saa.

Vierailija
26/38 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hassua siinä oli? Päiväkodeilla on syystä sääntönsä.

Vierailija
27/38 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole rasittavampi kuin vastavalmistunut lastentarhanopettaja. Mun lapsen kaverin äidille oli pidetty puolen tunnin luento siitä, miten aamut kannattaa aikatauluttaa - häneltä oli auton akku hyytynyt yöllä ja nelivuotias myöhästyi aamupiiristä.

Minullekin on selitetty kielen oppimisen vaiheita - olen kielten maisteri...

Vierailija
28/38 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on päiväkodissa helpompi niin että jokainen laittaa ne kuravaatteet, tai sitten kukaan ei laita.

Vierailija
29/38 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten lapsi konttaa kerran/ laskee mäen päiväkodin hiekoitetulla pihalla, kalvo hiertyy rikki ja vedenpitävyys on mennyttä.

Vierailija
30/38 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne vettä kestää, niin kauan kun et päästä vettä väärälle puolelle.

Goretexikin pitää oikein hyvin vettä kun täytät esim hanskan tai saappaan vesilammikossa täyteen.

Ei varmana kuivu ihan hetkeen.

Vierailija
31/38 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mututuntuma on se, että reimatecuskovaisuus on laantunut. Omista puistotutuista varmaan 90%:lla on lapsillaan kurikset vesikeleillä.

Arvelen, että näin on käynyt, koska materiaali on nykyään niin pehmeää ja notkeaa ja koska eri värejä ja kuosena löytyy kymmeniä.

Itse lapsena inhosin kurahousuja yli kaiken. Inhottavan kankeat ja typerän keltaiset. Mutta meidän nyt 8v tyttö ei ole koskaan kiukutellut kurahousujen pukemisista. Nykyäänkin, vaikka tarvitsee enää harvoin, niin kurahousujen pukeminen on yhtä vähän dramaattista kuin se, että laitetaanko pipo vai ei.

Vierailija
32/38 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei ole rasittavampi kuin vastavalmistunut lastentarhanopettaja. Mun lapsen kaverin äidille oli pidetty puolen tunnin luento siitä, miten aamut kannattaa aikatauluttaa - häneltä oli auton akku hyytynyt yöllä ja nelivuotias myöhästyi aamupiiristä.

Minkä kielien maisteri?

Suomenkieli ei ilmeisesti kuulunut repertuaariin?

Vierailija
33/38 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika, kylläpä on ap taas tärkeällä asialla. Kun pää on tyhjä, kuten aplla, onnistuu näköjään typeryyksien latelu kuin vettä vaan.

Vierailija
34/38 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niillä taida olla aikaa tarkistaa joka vaatteen vedenkestävyyttä. Kurikset on helppo huuhtasta jos sotkeutuu vahingossakin.

Vedenpitävät vaatteetkin kuluu joka pesukoneen pyöräytyksellä. Eikä päiväkodin täti voi joka vaatteesta tietää onko tämä 5 kertaa vetovuorossa oleva haalari. Vai vasta ostettu jos malli ei ole vuosikuosia. Mut täytyy sanoa kokemuksesta se. Et eskari ikäisen kanssa ärsytti eniten se vuosi kun ei tullut lunta. Ulkovaatteita ja kuriksia pestiin jatkuvasti pelkän hajun ja kuran takia.

Vierailija
35/38 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä kielien maisteri?

Suomenkieli ei ilmeisesti kuulunut repertuaariin?

Se on "suomen kieli"...

Vierailija
36/38 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"vaikka nämä tädit on varmaan itsekin kulkeneet lapsena reimateceissä yms."

Ehkä juuri siksi muistavat, että kastuivat! :O

Vierailija
37/38 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi merkittävä seikka voi olla lahkeet. Tavallisissa housuissa vesi voi tulla kenkien ja lahkeiden välistä. Kurahousuissa on napakampi kuminauha saappaan ympärille ja lenkki saappaan alle.

Vierailija
38/38 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä siellä lastentarhanopettajakoulussa on opetettu jotain hyödyllistäkin, josta mammat voivat oppia jotain?