Miehen raskas lapsi vie järjen
En oikeastaan tiedä, mitä haen tällä julkaisulla. Ehkä jonkunlaista vertaistukea, mutta ymmärrän, että aihe voi nostattaa myös tunteita pintaan ja olen valmis ottamaan myös vastaan kaiken kritiikin jota on tulevaksi.
En pidä mieheni lapsesta. Niin kamalalta kun se kuulostaakin, en edes siedä häntä. Ainut syy, miksi olen tässä suhteessa on mahdottoman suuri rakkaus miestäni kohtaan. Olen itse lapseton, enkä halua omia lapsia tulevaisuusessakaan. Lapsi on pian 9-vuotias, käytökseltään mielestäni lähempänä 5-vuotiaan tasoa. Lapsi ei osaa tehdä itse mitään, vaan kaikki tehdään hänen puolestaan.
”Isi anna mulle lasi kaapista!”
”Isi laita mulle hammastahna hammasharjaan!”
”Isi laita laturi mun puhelimeen kiinni!”
Ja isihän tekee. Lapsi ei kykene edes yrittämään tehdä asioita itse. Hän myös saattaa herättää meidät keskellä yötä kertoakseen että hänellä on kuuma tai jano. Lapsi ei halua pestä hampaitaan, harjata hiuksiaan tai käydä suihkussa. Perushygienia-asioista joutuu käymään taistelua jatkuvasti ja yleensä lapsi myös haisee pahalta, koska ei todennäköisesti osaa tai halua pyyhkiä vessassa käydessä itseään. Suihkussa lapsi myös vain seisoo paikallaan, ei pese mitään intiimialueitaan. Lapsi ei joka päiväisistä muistutuksista huolimatta suostu edes pesemään käsiään vessassa. Lapsi myös mässyttää, sotkee, läärää, piereskelee ja on todella ällöttävä. Minun kodissani, oksettaa.
Lapsi ei usko mitään ja saa kaiken periksi huutamalla. Jos hän haluaa jotain, hän huutaa siihen asti että saa asian periksi. Itse en haluaisi antaa periksi mutta isä taipuu tahtoon. Monesti olen asiasta sanonut mutta siihen ei tule muutosta. Lapsi myös jatkuvasti ravaa meidän makuuhuoneessa kielloistani huolimatta, koska se on ainut asia jonne en lasta halua - oma rauhallinen paikkani ilman ällöttäviä likaisia käsiä ja rääkymistä. Lapsi raivoaa muutenkin, ei osaa hallita tunteitaan. On myös aika empatiakyvytön tapaus ja todella raskas, lapsellinen lapsi ikäisekseen. Puhuu ikäisekseen todella lapsellisia asioita, eikä voi keskustella normaalisti. Välillä myös tuntuu olevan vaikeuksia selittää jotain asiaa. En tiedä onko hänellä jotain kehitysviivettä, vanhemmat ei ole kiinnostuneita tutkimaan.
En tiedä millaista lapsella on äidillään. Äiti on ainakin todella raskas tapaus myös. Raivoaa lapsen isälle usein pienistäkin asioista eikä ole kovin tasapainoisen oloinen mitä olen hänestä kuullut. Vihaa myös minua vaikkei olla koskaan juteltu - yllättävää.
Kaikista näistä tunteista huolimatta en näytä lapselle mitään vihan tunteita. Hän kyllä selittää minulle paljon asioita ja katsoo ehkä jollain tavalla ylöspäin minua, en usko siis että hän vaistoaa sen, miten paljon inhoan olla tässä tilanteessa. Katson leffoja, leikin ja ulkoilen lapsen kanssa, höpötän ja hassuttelen - vihaan jokaista hetkeä.
Tiedän että ero on aina ratkaisu tähän, olen sitä miettinyt kyllä mutta vielä rakkaus miestäni kohtaan on aina voittanut. Meillä on maailman ihaninta joka toinen viikko kun lapsi ei ole meillä, silloin olen tosi onnellinen. Lapsen tulo meille kuitenkin ahdistaa aina niin paljon, että olen kireä ja itkuinen viimeisen päivän ennen lapsen saapumista.
Haluaisin tietää, mitä mieltä olette lapsen käytöksestä? Onko tämä osaamattomuus ihan tyypillistä yli 8-vuotiaalle vai pitäisikö vanhempia yrittää vain painostaa avun piiriin? Mitä minä voin tehdä voidakseni paremmin? Otan ilolla vastaan jokaisen kommentin.
Kommentit (196)
Vierailija kirjoitti:
Itse avustan erästä naista rullatuolissa. HÄnellä lapsi, 6 vuotta, ei osaa tehdä mitään, ei tarvi kun mamma pitää huolen ja katsoo, että hänen takamuskin kuivataan kun vaan huutaa apua.
En suostu, olen tehnyt selväksi että tuon ikäisen pitää oppia kiittämään, kokoamaan lautaset jälkeensä pöydästä, pukemaan päällensä. Laittamaan kengät jalkaan ja harjaamaanhampaat itse.
Kakara laiskistuu kun passattu pilalle. Joka kauppareissulla ostetaan uusi lelu. Ja koti on niin täys että tavaratalon voisivat perustaa.
Tuli vaa mieleen... Jos sinut on palkattu avustamaan naista rullatuolissa ja sinä saat siitä palkan... Mitä sinä teet sillä välin kun 6vuotias lapsi tekee lautasten kokoamiset yms? Ethän sinä vaan teetä omia töitäsi pyörätuolinaisen lapsella? Eihän siinä niin käy että avustaja laiskistuu? Jännä että "työnantajan" lasta kakaraksi haukut....
Vierailija kirjoitti:
Mun oma lapseni on vähän samanlainen ja en tiedä mitä tehdä. On siis avuton, luulen, että ei tekisi yhtään mitään, ellen kulkisi perässä paimentamassa. Olen tähän itse syyllinen sillä lapsi on tosiaankin tottunut siihen, että kuljen perässä paimentamassa. Yritän koko ajan siirtää lapselle vastuuta omista asioistaan ja lopettaa puolesta tekemistä. Mulla on tietysti se ero ja helpotus, että lapsi on oma ja rakastan häntä, olen vain itse epäonnistunut tässä kohdassa. Olen myös todella huono opettamaan käytännön asioita.
Olen käynyt lukemattomat kerrat lapsen kanssa keskustelun vaikka hampaiden pesusta. Että ne pestään kahdesti päivässä, vaikka en erikseen sitä sanoisikaan. Ja että jos ei pese, se on hän itse, joka siitä kärsii, en minä tai kukaan muukaan.
Jään seuraamaan. Olisi pitänyt toimia toisin kommentit ei nyt auta.
Varmasti on muitakin ratkaisuja, kuin ero. Esim ensihätään viettää aikaa jossain muualla, kun lapsi tulee. Kavereilla, töissä, hotellissa, harrastuksissa...
Hemmoteltu. Tottunut että teet asioita puolesta eikä halua tehdä niitä itse. Vaadi omatoimisuutta, lapsi ei kuole nälkään vaikka et koko päivänä toisi valmista ruokaa nenän eteen, hän osaa ottaa sen itse. Lapsi ei lähde alasti kouluun vaikka kieltäydyt pukemasta hänet. Aluksi se että lapsi alkaa tehdä asioita itse on yhtä taistelua, mutta älä anna periksi. Mutta silloin kun lapsi on puolison ei asiaan voi itse vaikuttaa, sinä voit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse avustan erästä naista rullatuolissa. HÄnellä lapsi, 6 vuotta, ei osaa tehdä mitään, ei tarvi kun mamma pitää huolen ja katsoo, että hänen takamuskin kuivataan kun vaan huutaa apua.
En suostu, olen tehnyt selväksi että tuon ikäisen pitää oppia kiittämään, kokoamaan lautaset jälkeensä pöydästä, pukemaan päällensä. Laittamaan kengät jalkaan ja harjaamaanhampaat itse.
Kakara laiskistuu kun passattu pilalle. Joka kauppareissulla ostetaan uusi lelu. Ja koti on niin täys että tavaratalon voisivat perustaa.
Tuli vaa mieleen... Jos sinut on palkattu avustamaan naista rullatuolissa ja sinä saat siitä palkan... Mitä sinä teet sillä välin kun 6vuotias lapsi tekee lautasten kokoamiset yms? Ethän sinä vaan teetä omia töitäsi pyörätuolinaisen lapsella? Eihän siinä niin käy että avustaja laiskistuu? Jännä että "työnantajan" lasta kakaraksi haukut....
Lasun paikka, jos lapsi ei itse osaa mitään. Avustaja ei ole lasta varten vaan äitiä. Lapselle tarvitaan tukea erikseen.
Sinä se jaksat näitä provoja väsätä. Aina sama kaava. Ja osoitteesi paljastaa joten älä viitsi sanoa, että eka kertaa kirjoitan.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies on noin huonosti lapsensa kasvattanut ja sen lisäksi lähtenyt hu o r A A m A A n kanssas niin ihan voit mieheltä kysyä, että miksi lapsi noin käyttäytyy. Oikea mies olisi pitänyt lapsestaan huolta.
Juuri näin, lapsi on hylkäämiskokemuksesta turvaton.
Yleisellä tasolla, avioero on lapselle kova paikka. Samoin se, että vanhempi ottaauuden puolison. Taantuminen nuoremmaksi omaan ikätasoon nähden on ihan normaalia ja ohimenevää. Myös isommilla lapsilla. Palvelusten pyytäminen toiselta vanhemmalta on huomion hakemista ja hoivan pyytämistä. Ihan normaalia. Toki aikuisen on hyvä tukea lasta tekemään itse asioita joita osaavat. Välillä puolesta tekeminen voi/saa/pitääkin olla olla osoitus hoivasta ja huolenpidosta.
Se, että ymmärtäisit ap, lapsen käytöstä lapsen omasta näkökulmasta, saattaisi auttaa sinua sietämään paremmin tai pääsemään kokonaan pois omasra pahasta olostasi ja inhostasi lasra kohtaan, mikäli parisuhteen haluat säilyttää. Tietääkö lapsen isä tunteistasi hänen lastaan kohtaan?
Tälläisestä tarinasta ei oikeaa totuutta tiedä, kun on vain yksi kertoja. Ainoa fakta on, että lapsella varmasti lähes olematon itsetunto. Syitä siihen varmasti lukuisia, lähtöisin ihan sieltä varhaislapsuudesta ja vanhempien erosta. Enkä ole psykologi, mutta varmuudella voin sanoa, että itsetunto ei kasva asumalla puolet elämästään ihmisen kanssa, joka inhoaa sinua, sekun paistaa läpi, vaikka ap olisi oscartason näyttelijä. Ap:lla ei lapsia itsellään, eikä maininnut mitään alan koulutuksesta/työkokemuksesta tms., mutta silti "tietää", että lapsi on 5-vuotiaan tasolla kehityksessään? Tosiaankin, lapsi tarvitsisi tässä kipeästi jotain apua, koska vastuu hänen kasvatuksestaan on ainoastaan ja vain aikuisilla.
Vierailija kirjoitti:
Missä kaupungissa vammaishoito on nuin huonolla tolalla? Että avustaja paukuttelee henkseleitään työnantajalle? Työhaastattelussa olisi jo nuin ylimielinen avustaja pitänyt käännyttää takasin....
Vierailija kirjoitti:
Tälläisestä tarinasta ei oikeaa totuutta tiedä, kun on vain yksi kertoja. Ainoa fakta on, että lapsella varmasti lähes olematon itsetunto. Syitä siihen varmasti lukuisia, lähtöisin ihan sieltä varhaislapsuudesta ja vanhempien erosta. Enkä ole psykologi, mutta varmuudella voin sanoa, että itsetunto ei kasva asumalla puolet elämästään ihmisen kanssa, joka inhoaa sinua, sekun paistaa läpi, vaikka ap olisi oscartason näyttelijä. Ap:lla ei lapsia itsellään, eikä maininnut mitään alan koulutuksesta/työkokemuksesta tms., mutta silti "tietää", että lapsi on 5-vuotiaan tasolla kehityksessään? Tosiaankin, lapsi tarvitsisi tässä kipeästi jotain apua, koska vastuu hänen kasvatuksestaan on ainoastaan ja vain aikuisilla.
Juurikin näin... Tätä minä itsekin olen ajatellut... Jos katkeroitunut henkilö joka vihaa lasta joka ei ole oma kertoo että lapsi on 5-vuotiaan tasolla... Siihen voi suhtautua vähintäänkin epäilevästi... Tarkoitan siis että jospa tarinaa on väritetty just sopivasti oikeista kohdista... Eiköhän koulussa jo olisi huomioitu että lapsi on nuin paljon jäljessä kehityksestä.... Tarina valitettavasti "haiskahtaa"
Ymmärrän. Muakin inhottaa pilalle palvellut lapset, joka vikisee isiä tai äitiä tekemään milloin mitäkin, mitä sen ikäisen kuuluisi jo osata tehdä.
Joku kaks vuotias herättää halun hoivata, mutta samoin käyttäytyvä isompi lapsi vain kuvottaa.
Mut kivojakin lapsia on, niitä toimeliaita ja fiksuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasun paikka, jos lapsi ei itse osaa mitään. Avustaja ei ole lasta varten vaan äitiä. Lapselle tarvitaan tukea erikseen.
Ilmoitus kyseisen kaupungin sosiaalitoimistoon että avustajaksi on palkattu henkilö joka haukkuu pyörätuolinaisen 6-vuotiasta kakaraksi ja pistää 6-vuotiaan lapsen tekemään osan töistään... Hampaiden puhtaana pito on vanhempien vastuulla EI lapsen yli 6-vuotiaaksi... Kysy vaikka hammashoidista ennenkuin paukuttelet lasu lausuntoja.... Ne ottavat kyllä huomioon perheen tilanteen jossa äiti on vammautunut... Eivätkä taatusti hyväksy ylimielistä avustajaa jonka oikea paikka olisi joku muu kuin vammaisen avustajana.. Lapsi kyllä alkaa tehdä kyseisiä asioita mutta ei niin että avustaja ilmoittaa mitä lahjoja äiti saa lapselleen ostaa ym.. Ei ole avustajan tehtävä esittää pomoa... Joka määrää säännöt...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa jälkeenjäänyt ja viallinen ihminen tässä aloituksessa on ap itse. Todella kammottavaa, että lapsen elämässä on tuollainen käärme.
Älä aapee kuuntele tällaisia höpöhöpökommentteja ollenkaan.
Ainoat käärmeet tuossa kuviossa ovat lapsen vanhemmat, jotka mahdollistavat lapsensa jatkuvan perseilyn ja vauvashown.
Ja "äitipuoli" on ihana ihminen joka rakastaa lasta kuin omaansa? Itsekin jo myönsi että vihaa lapsen kanssa oloa ja esittää.... Että ei vissiin lapsi tuota huomaa?
Ei hänellä ole syytä rakastaa lasta kuin omaansa. Lapsi ei ole hänen. Ap ei ole äiti, puolikas äiti eikä muutakaan, hän on isän puoliso.
Lapsesta ovat vastuussa hänen vanhempansa, eivät muut. Aapee on tuossa kuviossa ainut täyspäinen aikuinen ja se on luojan lykky lapselle. Muut esittävät etteivät huomaa kehitysviivästymää ja/tai käytöshäiriöitä. Aapee huomaa, ja potee syyttä suotta huonoa omatuntoa siitä, että hänellä menee kauhukakaraan hermot. Menee varmaan isälläkin, mutta munaton tossu kun on, ei hae apua jälkeläiselleen. Ja palsta syyllistää tästä aapeetä jollain uskomattomalla logiikalla.
Eikä lapsen tarvitse rakastaa 2 naamaista äitipuolta. Edessä hymyilee takana haukkuu.... Toivottavasti isi näkee viestiketjun ja saa selville mitä mieltä tuo ihana "täysipäinen" äitipuoli hänen lapsestaan on.... Jos isi ei ole täysi lapatossu niin akka menee vaihtoon.... Täällä tekopyhät ihmiset säälivät äitipuolta ja kilvan haukkuvat lasta vaikka heillä on ainoana totuutena tuo äitipuolen anonyyminä kertoma juttu... Ketään ei kiinnosta mikä olisi lapsen vastine...
Lopeta jo, sekopää.
Pitäisikö aapeen näyttää tunteensa lapselle päin naamaa vai mikä on neuvosi? Hänhän on toiminut ritarillisesti olemalla lapsen läsnäollessa ystävällinen ja osallistuva hoitaja.
Itse en todellakaan saisi pidettyä (tosin en näkisi syytä edes yrittää) mölyjä mahassani, jos kotonani pörräisi kolmasluokkalainen sormet ja per se pas kassa vaatimassa palveluksia.
Eikä pitäisi muidenkaan joutua sietämään moista.
Tekopyhä henkilö puolustaa 2-naamaista äitipuolta..... Et sinä voi tietää mikä totuus on... Enkä minä... Vai tunnetko henkilökohtaisesti äitipuolen??? Jos et niin ottaisit huomioon että katkera henkilö harvoin kertoo puhtaan totuuden.... Ainoastaan väritetyn tarinan juuri sellaisen mikä on höystetty omalle kohdalle toimivaksi... Kuka se on sekopää? Pitäisi ottaa huomioon että mitäs jos isi kertoisikin oman tarinansa ja se olisikin erilainen tai lapsi... Mutta eihän se mene sinulle jakeluun...
Ei herranjumala nyt. Tämä on keskustelupalsta. Täällä keskustellaan asioista niillä tiedoilla mitä kullakin on. Ymmärrätkö, ettei sinun logiikallasi mistään voi koskaan puhua, ellei tee ensin jotain tapaustutkimusperustaista väitöskirjaa aiheesta?
Aloituksen perusteella voi sanoa, että lapsi on kammottava kauhukakara joka tarvitsisi ammattiapua, ja hänen vanhempansa nössöjä lapasia jotka vain mahdollistavat häiriökäytöstä eivätkä hanki sitä apua. Muuta emme voi tietää, mutta keskustella voimme silti. Voihan koko juttu olla keksittykin, mutta keskustelua se herättää.
Herättää varmasti joo... mutta kuten huomioit itsekin... "voihan juttu olla keksittykin" Aivan oikein! En minä vaa kehtaisi puolison lasta samalla lailla haukkua....
Ei sinun tarvitsekaan. Anna aapeen purkaa tuntojaan rauhassa, mene sinä vaikka neulomaan tai katsomaan lastenohjelmia.
Ottaako se nuin luonnon päälle jos kaikki eivät tykkää siitä jos sellaista lasta kilvan haukutaan jolla on oikeita ongelmia? Taatusti lapsen isä haluaisi tietää kuinka rumasti "äitipuoli" lasta takanapäin haukkuu... Vaikka kuinka on ongelmalapsi niin aivan typerää kilvan haukkua lapsi vaikka kuinka on keskustelupalsta...
Ei aapee ole haukkunut lasta. Hän on kertonut miten lapsi käyttäytyy ja mitä tunteita se hänessä saa aikaan.
Ei lapsen käytös sillä muutu ettei siitä saa puhua.
Jaa ei ole aloittaja haukkunut? Esim. "Lapsi on lähinnä mielestäni 5 vuotiaan tasolla" Eipä tuo kehumiselta vaikuta... "En pidä mieheni lapsesta" "En edes siedä häntä" Ota nyt hyvä ystävä vaaleanpunaiset lasit pois silmiltäsi! Jos isi lukee nuo kommentit niin ei varmasti kumppaniaan samalla lailla katso.... Se on tuon "äitipuolen" kumppanin oma lapsi ja ei taatusti hyväksy jos lukisi näitä "äitipuolen" kommentteja.... Jos edes vähääkään lapsestaan välittää.... Ja aloittajan syvä rakkaus kumppaniaan kohtaan on hyvä kysymys... Jos aloittaja rakastaa kumppaniaan oikeasti niin ei taatusti tämmöisiä kommentteja sen lapsesta kirjoittaisi... Se kun taatusti loukkaa isää.... Siinä saakin selitellä jos unohtaa koneen auki ja isi näkee nää kirjotukset....
Oletko jotenkin jälkeenjäänyt? Miten se on haukkumista jos sanoo ettei voi sietää jotain tyyppiä?
Ja aapeen miehen lapsi on selvästi useamman vuoden kehityksessä jäljessä. Sen toteaminen ei ole haukkumista vaan fakta.
Jos oma lapseni käyttäytyisi noin ja joku puhuisi hänestä kuin aapee miehensä lapsesta, olisin kiitollinen että silmäni aukeaisivat tilanteen vakavuudelle. Kaikki eivät ole kuin sinä ja tunge päätään p er se ese en kuvitellen että ongelma häviää kun sitä ei huomioida.
Ajattelepa asiaa nyt omalle kohdalle... Ajatuksen tasolla... Jos sinun lapsi olisi ylipainoinen edes vähän... Lapsi tulee koulusta kotiin itkien ja sanoo opettaja haukku häntä läskikasaksi... Muista sanoa lapselle.. "Oletko vajaaälyinen, sehän on tosiasia!" Niinkö?! Vai onko se eri asia kun on oma lapsi kyseessä? Ainoa todiste tuosta lapsen 5-vuotiaan tasolla olemisesta on "katkeran äitipuolen kertomus" Eikö yhtään epäilytä tuo kertomus? Jos tuo on totta... Neuvola tai koulu yms. olisi asiaan puuttunut!!! Tosiasia varmaan on että lapsen kotona haisee paska. Mutta haiseeko siellä lapsi paskalle vai äitipuolen paskapuheet?
Ap kertoi, ettei ilmaise inhoaan lapselle. Ei tunteita voi pakottaa ja voi olla, että jos ois oma, ei inhoaisi, mutta kun ei ole.
Kuulostaa sellaiselta lapselta, jonka näin joskus bussissa. Selitti taukoamatta teeskennellyn lapsellisella ja kimittävällä äänellä kaikkea ihan älytöntä ja typerää soopaa, kyseli tyhmiä ym. Olin niin kiitollinen siinä hetkessä, että minun ei tarvitse kuunnella häntä päivittäin. Lapsen vieressä istui ilmeisesti joku huoltajansa, vanhempi nainen, joka näytti siltä, että haluaa täräyttä aivonsa pihalle haulikolla. 😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa jälkeenjäänyt ja viallinen ihminen tässä aloituksessa on ap itse. Todella kammottavaa, että lapsen elämässä on tuollainen käärme.
Ainoat käärmeet tuossa kuviossa ovat lapsen vanhemmat, jotka mahdollistavat lapsensa jatkuvan perseilyn ja vauvashown.
Ja "äitipuoli" on ihana ihminen joka rakastaa lasta kuin omaansa? Itsekin jo myönsi että vihaa lapsen kanssa oloa ja esittää.... Että ei vissiin lapsi tuota huomaa?
Ei hänellä ole syytä rakastaa lasta kuin omaansa. Lapsi ei ole hänen. Ap ei ole äiti, puolikas äiti eikä muutakaan, hän on isän puoliso.
Lapsesta ovat vastuussa hänen vanhempansa, eivät muut. Aapee on tuossa kuviossa ainut täyspäinen aikuinen ja se on luojan lykky lapselle. Muut esittävät etteivät huomaa kehitysviivästymää ja/tai käytöshäiriöitä. Aapee huomaa, ja potee syyttä suotta huonoa omatuntoa siitä, että hänellä menee kauhukakaraan hermot. Menee varmaan isälläkin, mutta munaton tossu kun on, ei hae apua jälkeläiselleen. Ja palsta syyllistää tästä aapeetä jollain uskomattomalla logiikalla.
Eikä lapsen tarvitse rakastaa 2 naamaista äitipuolta. Edessä hymyilee takana haukkuu.... Toivottavasti isi näkee viestiketjun ja saa selville mitä mieltä tuo ihana "täysipäinen" äitipuoli hänen lapsestaan on.... Jos isi ei ole täysi lapatossu niin akka menee vaihtoon.... Täällä tekopyhät ihmiset säälivät äitipuolta ja kilvan haukkuvat lasta vaikka heillä on ainoana totuutena tuo äitipuolen anonyyminä kertoma juttu... Ketään ei kiinnosta mikä olisi lapsen vastine...
Lopeta jo, sekopää.
Pitäisikö aapeen näyttää tunteensa lapselle päin naamaa vai mikä on neuvosi? Hänhän on toiminut ritarillisesti olemalla lapsen läsnäollessa ystävällinen ja osallistuva hoitaja.
Itse en todellakaan saisi pidettyä (tosin en näkisi syytä edes yrittää) mölyjä mahassani, jos kotonani pörräisi kolmasluokkalainen sormet ja per se pas kassa vaatimassa palveluksia.
Tekopyhä henkilö puolustaa 2-naamaista äitipuolta..... Et sinä voi tietää mikä totuus on... Enkä minä... Vai tunnetko henkilökohtaisesti äitipuolen??? Jos et niin ottaisit huomioon että katkera henkilö harvoin kertoo puhtaan totuuden.... Ainoastaan väritetyn tarinan juuri sellaisen mikä on höystetty omalle kohdalle toimivaksi... Kuka se on sekopää? Pitäisi ottaa huomioon että mitäs jos isi kertoisikin oman tarinansa ja se olisikin erilainen tai lapsi... Mutta eihän se mene sinulle jakeluun...
Ei herranjumala nyt. Tämä on keskustelupalsta. Täällä keskustellaan asioista niillä tiedoilla mitä kullakin on. Ymmärrätkö, ettei sinun logiikallasi mistään voi koskaan puhua, ellei tee ensin jotain tapaustutkimusperustaista väitöskirjaa aiheesta?
Aloituksen perusteella voi sanoa, että lapsi on kammottava kauhukakara joka tarvitsisi ammattiapua, ja hänen vanhempansa nössöjä lapasia jotka vain mahdollistavat häiriökäytöstä eivätkä hanki sitä apua. Muuta emme voi tietää, mutta keskustella voimme silti. Voihan koko juttu olla keksittykin, mutta keskustelua se herättää.
Herättää varmasti joo... mutta kuten huomioit itsekin... "voihan juttu olla keksittykin" Aivan oikein! En minä vaa kehtaisi puolison lasta samalla lailla haukkua....
Ei sinun tarvitsekaan. Anna aapeen purkaa tuntojaan rauhassa, mene sinä vaikka neulomaan tai katsomaan lastenohjelmia.
Ottaako se nuin luonnon päälle jos kaikki eivät tykkää siitä jos sellaista lasta kilvan haukutaan jolla on oikeita ongelmia? Taatusti lapsen isä haluaisi tietää kuinka rumasti "äitipuoli" lasta takanapäin haukkuu... Vaikka kuinka on ongelmalapsi niin aivan typerää kilvan haukkua lapsi vaikka kuinka on keskustelupalsta...
Ei aapee ole haukkunut lasta. Hän on kertonut miten lapsi käyttäytyy ja mitä tunteita se hänessä saa aikaan.
Jaa ei ole aloittaja haukkunut? Esim. "Lapsi on lähinnä mielestäni 5 vuotiaan tasolla" Eipä tuo kehumiselta vaikuta... "En pidä mieheni lapsesta" "En edes siedä häntä" Ota nyt hyvä ystävä vaaleanpunaiset lasit pois silmiltäsi! Jos isi lukee nuo kommentit niin ei varmasti kumppaniaan samalla lailla katso.... Se on tuon "äitipuolen" kumppanin oma lapsi ja ei taatusti hyväksy jos lukisi näitä "äitipuolen" kommentteja.... Jos edes vähääkään lapsestaan välittää.... Ja aloittajan syvä rakkaus kumppaniaan kohtaan on hyvä kysymys... Jos aloittaja rakastaa kumppaniaan oikeasti niin ei taatusti tämmöisiä kommentteja sen lapsesta kirjoittaisi... Se kun taatusti loukkaa isää.... Siinä saakin selitellä jos unohtaa koneen auki ja isi näkee nää kirjotukset....
Hei raivopää, nyt jäitä hattuun. Onko sulla itselläsi ongelmalapsi, kun noin triggeröidyt?
Ap:lle suosittelen lapsettomia miehiä, luulisi löytyvän. Harva sopii äitipuoleksi, eikä se ole lapsen syy.
Vierailija kirjoitti:
Ap:lle suosittelen lapsettomia miehiä, luulisi löytyvän. Harva sopii äitipuoleksi, eikä se ole lapsen syy.
Aika harva lapsi on tuollainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta jo, sekopää.
Oletko jotenkin jälkeenjäänyt? Miten se on haukkumista jos sanoo ettei voi sietää jotain tyyppiä?
Ja aapeen miehen lapsi on selvästi useamman vuoden kehityksessä jäljessä. Sen toteaminen ei ole haukkumista vaan fakta.
Jos oma lapseni käyttäytyisi noin ja joku puhuisi hänestä kuin aapee miehensä lapsesta, olisin kiitollinen että silmäni aukeaisivat tilanteen vakavuudelle. Kaikki eivät ole kuin sinä ja tunge päätään p er se ese en kuvitellen että ongelma häviää kun sitä ei huomioida.
Ajattelepa asiaa nyt omalle kohdalle... Ajatuksen tasolla... Jos sinun lapsi olisi ylipainoinen edes vähän... Lapsi tulee koulusta kotiin itkien ja sanoo opettaja haukku häntä läskikasaksi... Muista sanoa lapselle.. "Oletko vajaaälyinen, sehän on tosiasia!" Niinkö?! Vai onko se eri asia kun on oma lapsi kyseessä? Ainoa todiste tuosta lapsen 5-vuotiaan tasolla olemisesta on "katkeran äitipuolen kertomus" Eikö yhtään epäilytä tuo kertomus? Jos tuo on totta... Neuvola tai koulu yms. olisi asiaan puuttunut!!! Tosiasia varmaan on että lapsen kotona haisee paska. Mutta haiseeko siellä lapsi paskalle vai äitipuolen paskapuheet?
Ap kertoi, ettei ilmaise inhoaan lapselle. Ei tunteita voi pakottaa ja voi olla, että jos ois oma, ei inhoaisi, mutta kun ei ole.
Et ole tosissasi? Lapsi kyllä vaistoaa kyseisen inhon vaikka sen peittää tekohymyn taakse...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta jo, sekopää.
Hei raivopää, nyt jäitä hattuun. Onko sulla itselläsi ongelmalapsi, kun noin triggeröidyt?
Triggeröidy vaa keskenäsi.... Ainoa raivopää tässä on äitipuoli...:-)
Ihan kuule hammashoidon ohje tuon ikäisille oli... Vanhempien tehtävä on pitää huoli että lapsen hampaat on harjattu hyvin... Muuten kun tulee reikiä... Kyse on sinun kohdalla 6 vuotiaasta lapsesta... Tottakai niitä pitää opetella mutta vastuu siitä että ne tulee oikeasti puhtaaksi on silti vanhemmilla...