Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten motivoida itsensä timmiksi fitnessmammaksi? Lähtötilanne 101kg ja

Vierailija
02.03.2022 |

laiska ja mukavuudenhaluinen, kuitenkin hirveä kateus fitnesspimuja ja maraton kroppaisia naisia kohtaan.

Olen yrittänyt kävellä 6km päivä ja käydä salilla, en vaan saa siitä mitään kipinää, vain huonon ja väsyneen olon

Mistä saatte voimaa liikkua ja syödä askeettisesti?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Instakuvat, varsinkin Maran :)

Vierailija
2/49 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön hyvää ruokaa tarpeeksi, en liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on liian kova tavoite. Mitä jos nyt ensin alkuun pyrkisit normaalipainoon? Opettele laittamaan terveellisempää ruokaa ja etsi liikuntaharrastus mistä pidät.

Vierailija
4/49 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on liian kova tavoite. Mitä jos nyt ensin alkuun pyrkisit normaalipainoon? Opettele laittamaan terveellisempää ruokaa ja etsi liikuntaharrastus mistä pidät.

Olin tulossa sanomaan samaa.

Sulla on ap ylipainoa niin rutkasti, että fitnesspimuelämä on vielä kaukana. Pudota ensin painoa vaikka 5 kg kerrallaan ja tunnustele sitten fiiliksiä. Liikunta ei tässä vaiheessa auta painonpudotuksessa varsinaisesti, vaikka toki se on muuten terveydelle hyväksi. Keskity ruokavalioon (esim. vhh).

Ja lakkaa seuraamasta instabeibien tilejä. Se tekee tutkitusti hallaa minäkuvalle.

Vierailija
5/49 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perusluonne on laiska ja mukavuudenhaluinen (kuten sanoit), ei tule tapahtumaan koskaan. Vähempikin riittänee?

Vierailija
6/49 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa vaikka lukisit kirjan? Ei se ulkonäköä muuta, mutta se kun ei olekaan se tärkein.

Vierailija
7/49 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla fittness-ihmisillä yleensä on sellaset aivot että ne saa eniten mielihyvä hormoneja liikunnasta. Musta tuntuu että sä saat jostain muusta esim. syömisestä. Ne on yksilöllisi eroja.

Vierailija
8/49 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastu tai rakastu. Sillä saa energiaa vaikka mihin. Mahdottomaankin.

Vierailija
9/49 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi sellainen laji, joka tuottaa mielihyvää jo liikunnan aikana. Ja ruokavalio kuntoon, se sinun pitää tehdä jo terveyden kannalta, jollet ole yli 190 cm pitkä. 

Vierailija
10/49 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota maltillisempi tavoite. Ja ikävää olla pessimisti, mutta jos sulla on huonosti palautuva nahka, niin et välttämättä ikinä saa hyvännäköistä kroppaa, jos nahat roikkuu...

Vierailija
11/49 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et pääse noista kiloista fitnesslukemiin missään muutamassa kuukaudessa tai välttämättä edes vuodessa.

Oletko valmis syömään kurinalaisesti ja liikkumaan enemmän esim. 20 kuukautta putkeen? Entä 30?

Vierailija
12/49 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fitnesskroppa= 2x kovaa treeniä,jaaskeettinen ruokavalio. Haluatko todella tuota?

Vierailija
13/49 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noilla fittness-ihmisillä yleensä on sellaset aivot että ne saa eniten mielihyvä hormoneja liikunnasta. Musta tuntuu että sä saat jostain muusta esim. syömisestä. Ne on yksilöllisi eroja.

Tämä.

Mä saan parhaat kiksit suklaasta, mies tuntikausien juoksulenkeistä. Ollaanpahan näky kun yhdessä kuljetaan. Ei ole yks eikä kaks kertaa kun miehelle voivoteltu että syökö vaimo kaikki sun ruoat, ai että vaimo pitää sua nälässä kotona... Yms. :D

Vierailija
14/49 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peiliin katsomisen luulisi motivoivan riittävästi. 

Vierailija
15/49 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni fitnessnainen on henkisesti ja fyysisesti aika loppu kun päivästä toiseen menevät nykybodarien ravintoköyhällä ravinnolla. Sen takia heille usein tulee jotain vaivoja ja sairauksia.

Vierailija
16/49 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee niitä juttuja, joista et tykkää. Ota rauhallisesti!

Itselläni on aina mennyt maku liikuntaan, kun tein juttuja joista en pitänyt. Liikunnasta tuli aina huono ja väsynyt olo. Aloitin kerran juoksemisen, vaikka en tykännyt juosta, koska luulin, että niin pitää tehdä. Se jäi sitten lyhyeen, kun meni motivaatio.

Olen myös joskus tehnyt Youtubesta löytyviä kovia hiit- tai pilates-treenejä ja tehnyt niitä samaan tahtiin, kuin videon henkilö enkä ole antanut itselleni taukoja. En nauttinut niistä hetkistä yhtään ja sitten olin rikki seuraavat päivät. Pidin itseäni myös huonona, kun en jaksanut tehdä vatsalihaksia ja selkään sattui ja paikkoja kolotti. Sekin treenaaminen jäi sitten siihen, kun meni motivaatio.

Aloitin nyt helmikuussa uudelleen Youtube-videoiden avulla treenaamisen ja tällä kertaa olen nauttinut joka hetkestä! Alussa toki lihakset kipeytyivät taas hieman, mutta se oli vain alussa ensimmäisten treenien jälkeen. Seuraavien jälkeen ei ole enää ollut ongelmia! Tällä kertaa tein siis sellaisen ratkaisun, että olen ollut itselleni armollinen enkä tee ollenkaan liikkeitä joista en tykkää tai joihin en pysty kunnolla. Esim. lattialla tehtävät vatsalihakset tai kyykyt painojen kanssa jätän tekemättä.

Poimin videoista sieltä täältä liikkeitä joista pidän, mutta kuitenkin niin, että jokainen lihasryhmä tulisi tehtyä aina tiettyinä päivinä. Enkä tee liikkeitä videon henkilön tahtiin vaan omaan tahtiini ja omilla painoilla tai ilman painoja. Voi olla, että teen Youtuben 40 minuutin treenistä vain 15 minuuttia tai 20 minuuttia. Oman jaksamisen mukaan! Jos alan raatamaan liikaa niin menetän motivaation ja paikat menevät rikki. Ajattelen niin, että pienikin liikkuminen on parempi juttu, kuin ei liikuntaa ollenkaan. Tärkeintä on myös pitää lepopäiviä!

En itse ole tehnyt vielä ruokailuun mitään muutoksia, koska minulle se olisi liikaa jos tekisin muutokset heti ruokiin ja aloittaisin samalla treenaamaan. Aion aloittaa terveellisemmän elämän niin, että ensin etsiä itselleni sopivia treeniliikkeitä ja liikuntamuotoja ja vasta sen jälkeen katson sitä syömistä. Ehkä myös sun kannattaa tehdä näin! Eli etsit itsellesi kivan liikuntamuodon tai treeniliikkeitä ja vasta sitten katsot sitä syömistä. Vaikka söisit alussa heti kaikki menetetyt kalorit takaisin niin ei se haittaa, koska alussa vasta etsit itselleni sitä hyvää tapaa liikkua! 

Vierailija
17/49 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun pitäisi olla timmi fitnessmamma?

Koeta päästä siitä kateudesta eroon, se on isompi ongelma.

Itsellä oli sama tilanne, pl. en ollut kateellinen. Nyt painan parikymmentä kiloa vähemmän ja olen paremmassa kunnossa. Pienistä muutoksista se lähtee, esim. päätän, että käyn kävelyllä, oli sen jälkeen millainen olo tahansa. Minulla on myös auttanut se, että tilaan ruokaostokset kaupasta kotiin. Olen huomannut, että herkullisen ruoan näkeminen tai haistaminen usein saa minut myös ostamaan sitä, vaikka ei tarpeen olisi. Sinulla voi olla muut tekijät, ja sinun on selvitettävä ne itse.

Vierailija
18/49 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin onnistuu tuolla asenteella.

Itse olin 115kg pahimmillani, nyt erittäin hitaasti pudottanut painoa. vuodessa olen saanut painon laskemaan 85 kiloon.

Tuolla painolla ei missään nimessä kannata kokeilla pikadieettejä tai mitään fitnesskuuria, vaan tehdä elämäntapamuutos.

Minulle seuraava etappi on 80kg ja siitä hiljalleen kohti tavoitepainoani, joka on 65kg.

Kannattaa olla maltillinen ja realistinen.

Minä aloitin sillä, että jätin iltapalan pois ja aloin syömään säännöllisemmin, aamupalan ja lounaan sekä iltapäivällä kahvin ja jonkun leivän tai hedelmän.

Lisäksi kävelin päivittäin.

Samalla tyylillä aion jatkaa hautaan asti ja paino tippuu hitaasti, mutta pysyvästi.

Tsemppiä!

Vierailija
19/49 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pätkäpaastoillut ja syönyt muutenkin maltillisemmin, sillä saanut painon tippumaan lokakuun puolesta välistä 104–>88. Fitnessmammaksi tulo kaukana kun en ole liikuntaa lisännyt, tarkoitus kyllä keväämmällä…

Vierailija
20/49 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeiltu monia lajeja elämän aikana, mikään ei tunnu hyvältä.. Miksi?

Ja tuntuu, että ne upeimmat naiset käy vaan salilla, ei missään joogassa tai pilateksessa. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi