Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten motivoida itsensä timmiksi fitnessmammaksi? Lähtötilanne 101kg ja

Vierailija
02.03.2022 |

laiska ja mukavuudenhaluinen, kuitenkin hirveä kateus fitnesspimuja ja maraton kroppaisia naisia kohtaan.

Olen yrittänyt kävellä 6km päivä ja käydä salilla, en vaan saa siitä mitään kipinää, vain huonon ja väsyneen olon

Mistä saatte voimaa liikkua ja syödä askeettisesti?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on liian kova tavoite. Mitä jos nyt ensin alkuun pyrkisit normaalipainoon? Opettele laittamaan terveellisempää ruokaa ja etsi liikuntaharrastus mistä pidät.

Olin tulossa sanomaan samaa.

Sulla on ap ylipainoa niin rutkasti, että fitnesspimuelämä on vielä kaukana. Pudota ensin painoa vaikka 5 kg kerrallaan ja tunnustele sitten fiiliksiä. Liikunta ei tässä vaiheessa auta painonpudotuksessa varsinaisesti, vaikka toki se on muuten terveydelle hyväksi. Keskity ruokavalioon (esim. vhh).

Ja lakkaa seuraamasta instabeibien tilejä. Se tekee tutkitusti hallaa minäkuvalle.

Olen saanut 8 kuukaudessa 5kg pois, sitten kolme takaisin ja taas pois.

Ihan epätoivoista räpeltämistä koko homma.

Ihailen Nanna Karalahtea, Martinaa, Eevi Teittistä ja Janni Jussia. Ahdistaa kovasti, kun ei pääsee idoliensa näköiseksi, vaikka yritys kova.

En ole edes 40v täyttänyt ja näytän 60 vuotiaalta kropan perusteella.

Osa noista äiti ihmisiä, miten? Tuntuu yli-ihmisiltä, kun ovat tuon näköisiä, vaikka raskaana olleet.

Ap

Vierailija
22/49 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan, taas olen itku silmissä tänään instan poistanut, ei jaksa näitä ulkonäköpaineita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tosiaan, taas olen itku silmissä tänään instan poistanut, ei jaksa näitä ulkonäköpaineita.

Joo. Lue hei joku hyvä kirja. Se on tod.näk. parasta, mitä voit itsellesi antaa.

Vierailija
24/49 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni fitnessnainen on henkisesti ja fyysisesti aika loppu kun päivästä toiseen menevät nykybodarien ravintoköyhällä ravinnolla. Sen takia heille usein tulee jotain vaivoja ja sairauksia.

Ihan sama vaivoille ja sairauksielle, ku ois vaan upea kroppa.

Nykymenolla vaivoja ja sairauksia mutta oksettava kroppa

Ap

Vierailija
25/49 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Lue hei joku hyvä kirja. Se on tod.näk. parasta, mitä voit itsellesi antaa.

Olenkin tänään lukenut Jutan Voima kirjaa, se ei kyllä vie ajatuksia tästä ahdingosta.

Vierailija
26/49 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenkin tänään lukenut Jutan Voima kirjaa, se ei kyllä vie ajatuksia tästä ahdingosta.

No vaikka se, mutta mietin jotain kaunokirjallisuuden klassikkoa. Jane Austenit on kevyitä ja positiivisia, voisi tehdä hyvää. Ja niissä naisen arvostetuin hyve on jotakin ihan muuta kuin kaunis ulkokuori.

Vierailija
27/49 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni fitnessnainen on henkisesti ja fyysisesti aika loppu kun päivästä toiseen menevät nykybodarien ravintoköyhällä ravinnolla. Sen takia heille usein tulee jotain vaivoja ja sairauksia.

Ihan sama vaivoille ja sairauksielle, ku ois vaan upea kroppa.

Nykymenolla vaivoja ja sairauksia mutta oksettava kroppa

Ap

Sulla on prioriteetit pielessä.

Vierailija
28/49 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista ei ole fittness-tyypeiksi eikä tarvitsekaan. Mutta oman terveystesi takia kannattaa aloittaa maltillinen elämänmuutos, kuten on jo sanottu. Varmaan sulla olisi tarvetta puhua jonkun ammattilaisen kanssa itsesi hyväksymisestä ym. enkä sano tätä pahalla, omaan itseensä ja mielenterveyteen kannattaa panostaa. Tsemppiä jatkoon!

Vierailija
29/49 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinun pitäisi olla timmi fitnessmamma?

Koeta päästä siitä kateudesta eroon, se on isompi ongelma.

Itsellä oli sama tilanne, pl. en ollut kateellinen. Nyt painan parikymmentä kiloa vähemmän ja olen paremmassa kunnossa. Pienistä muutoksista se lähtee, esim. päätän, että käyn kävelyllä, oli sen jälkeen millainen olo tahansa. Minulla on myös auttanut se, että tilaan ruokaostokset kaupasta kotiin. Olen huomannut, että herkullisen ruoan näkeminen tai haistaminen usein saa minut myös ostamaan sitä, vaikka ei tarpeen olisi. Sinulla voi olla muut tekijät, ja sinun on selvitettävä ne itse.

No ihastuksen exä on sellainen petite maratoonari..

Ajattelin, että ois mahdollisuuksia, jos muuttuisin upeaksi ja Urheilulliseksi.

Tänä päivänä ei mitään toivoa, vaikka olen 12v nuorempi kuin tämä ex nainen.

Naisen arvo tuntuu olevan edelleen vuonna 2022 laihuus

Ap

Vierailija
30/49 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on liian kova tavoite. Mitä jos nyt ensin alkuun pyrkisit normaalipainoon? Opettele laittamaan terveellisempää ruokaa ja etsi liikuntaharrastus mistä pidät.

Sulla on ap ylipainoa niin rutkasti, että fitnesspimuelämä on vielä kaukana. Pudota ensin painoa vaikka 5 kg kerrallaan ja tunnustele sitten fiiliksiä. Liikunta ei tässä vaiheessa auta painonpudotuksessa varsinaisesti, vaikka toki se on muuten terveydelle hyväksi. Keskity ruokavalioon (esim. vhh).

Ja lakkaa seuraamasta instabeibien tilejä. Se tekee tutkitusti hallaa minäkuvalle.

Painonpudotukseen auttaa ylipainoisella ylipäätään jo ihan se, että puolisen vuotta seuraa ravinto-ja liikuntasuosituksia. Muista lisäksi nukkua riittävästi. Uni on liian aliarvostettua painonhallinnassa.

Tällä reseptillä pääsin itse normaalipainoon ja olen pysynyt siinä nyt 6 vuotta (38 vuotias nainen, 173/70, lähtöpaino 25kg enemmän).

Kaikki labra-arvot marginaaleissa ollut jo vuodesta 2018.

Vierailija
31/49 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut 8 kuukaudessa 5kg pois, sitten kolme takaisin ja taas pois.

Ihan epätoivoista räpeltämistä koko homma.

Ihailen Nanna Karalahtea, Martinaa, Eevi Teittistä ja Janni Jussia. Ahdistaa kovasti, kun ei pääsee idoliensa näköiseksi, vaikka yritys kova.

En ole edes 40v täyttänyt ja näytän 60 vuotiaalta kropan perusteella.

Osa noista äiti ihmisiä, miten? Tuntuu yli-ihmisiltä, kun ovat tuon näköisiä, vaikka raskaana olleet.

Ap

Palkkaa PT tueksi. Saa nykyään osamaksullakin. Liikunta on helpompaa kun joku käskyttää. Alku aina pakkopullaa (oikeesti! Tää ei johdu susta) mutta se lähtee kyllä rullaamaan kun huomaat jaksavasi enemmän tai kauemmin. Spinning ja kävely hyviä lajeja painonpudotukseen, eivät riko paikkoja.

Vierailija
32/49 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kostobody, sellainen voimakkaasti muotoileva.

Vierailija
33/49 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa auttaa. Itse myös 101kg ja siitä lähtenyt pari kg. 3 x viikossa 1,5h reipas lenkki, muin päivonä lyhyempiä. 3 x vko salilla tunti. Syön vähän, herkkuja en lainkaan. Silti olen isokokoinen, tosin tuo 2kg lähtneyt parin kk aikana. En nyt suuri odota mut jos joku kilo lähtis. Viskeraalinen rasva onneksi 0, hoikka vyötärö, matala verenpaine, lepopulssi reilu 50. Todella hyvässä kunnossa olen mut paino ei laske. Lihaksia myös paljon (55% kehon painosta).

Vierailija
34/49 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Painonpudotukseen auttaa ylipainoisella ylipäätään jo ihan se, että puolisen vuotta seuraa ravinto-ja liikuntasuosituksia. Muista lisäksi nukkua riittävästi. Uni on liian aliarvostettua painonhallinnassa.

Tällä reseptillä pääsin itse normaalipainoon ja olen pysynyt siinä nyt 6 vuotta (38 vuotias nainen, 173/70, lähtöpaino 25kg enemmän).

Tarkennan vielä, että ajanjakso siksi tuo puolisen vuotta, koska siinä ajassa oppii terveelliset rutiinit, joita on helppo ylläpitää myöhemmin tuon puolenvuoden jälkeen. Fitnesskisaajan elämä on sen verran rankkaa ja keholle todella kova suoritus, joten kannattaa löytää se staabilivaihe kehossa ensin. Suosittelen ylipainosi vuoksi tekemään siirron yhdessä lääkärin kanssa. Personal treinerien koulutus ei useinkaan ole riittävää tässä yhteydessä katsomaan kokonaishyvinvointia, mutta he tukevat hyvin treenin onnistumista. He eivät myöskään ole useinkaan ravintotieteiden osaajia.

Vierailija
35/49 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi perusasiat kuntoon, eli ruokavalio ja uni. Sen jälkeen lihaksia kasvattavaa treeniä, ei pelkkää aerobista. Lihakset ovat kunnon energiasyöppöjä, ja suurimmalla osalle meistä on niin pienet lihakset, että parissa kuukaudessa saat jo tuplattua niiden energiasyönnin. Tämä auttaa huomattavasti enemmän laihtumiseen kuin käveleminen/juokseminen/kuntopyöräily. Tietysti jos sinulla on virtaa polkea joka päivä pari tuntia niin kyllä kilot silläkin lähtevät, mutta huomattavasti helpompaa keskittyä aluksi lihaskuntoon pari kertaa viikossa.

Vierailija
36/49 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka tärkeää uni on? Nukun alle 6h yössä. Voiko se olla syy lihavuuteeni. Eli myös n. 100kg mut lihaksikas treenaaja huippuveriarvoilla eikä viskeraalista läskiä ollenkaan. Olen siis huippukunnossa. Syön vähäkalorisesti mut paino ei juurikaan laske.

Vierailija
37/49 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkennan vielä, että ajanjakso siksi tuo puolisen vuotta, koska siinä ajassa oppii terveelliset rutiinit, joita on helppo ylläpitää myöhemmin tuon puolenvuoden jälkeen. Fitnesskisaajan elämä on sen verran rankkaa ja keholle todella kova suoritus, joten kannattaa löytää se staabilivaihe kehossa ensin. Suosittelen ylipainosi vuoksi tekemään siirron yhdessä lääkärin kanssa. Personal treinerien koulutus ei useinkaan ole riittävää tässä yhteydessä katsomaan kokonaishyvinvointia, mutta he tukevat hyvin treenin onnistumista. He eivät myöskään ole useinkaan ravintotieteiden osaajia.

Tässä on 8kk elämäntapamuutosta takana, eikä kyllä menestystä ole siltikään. Kuppaset 5kg lähtenyt. AP

Vierailija
38/49 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa auttaa. Itse myös 101kg ja siitä lähtenyt pari kg. 3 x viikossa 1,5h reipas lenkki, muin päivonä lyhyempiä. 3 x vko salilla tunti. Syön vähän, herkkuja en lainkaan. Silti olen isokokoinen, tosin tuo 2kg lähtneyt parin kk aikana. En nyt suuri odota mut jos joku kilo lähtis. Viskeraalinen rasva onneksi 0, hoikka vyötärö, matala verenpaine, lepopulssi reilu 50. Todella hyvässä kunnossa olen mut paino ei laske. Lihaksia myös paljon (55% kehon painosta).

Minä taas olen muotoa pallo, isot rinnat ja iso maha.

Ihastuksen exä taas aasialaisen siro kaikkialta.

Itse laatua ladon ovi hartioistakin.

Ap

Vierailija
39/49 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä oli sama tilanne, pl. en ollut kateellinen. Nyt painan parikymmentä kiloa vähemmän ja olen paremmassa kunnossa. Pienistä muutoksista se lähtee, esim. päätän, että käyn kävelyllä, oli sen jälkeen millainen olo tahansa. Minulla on myös auttanut se, että tilaan ruokaostokset kaupasta kotiin. Olen huomannut, että herkullisen ruoan näkeminen tai haistaminen usein saa minut myös ostamaan sitä, vaikka ei tarpeen olisi. Sinulla voi olla muut tekijät, ja sinun on selvitettävä ne itse.

Ap

Hei se on exä :) Eli ei sit kuitenkaan riittäny että oli petite maratoonari.

Vierailija
40/49 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hei se on exä :) Eli ei sit kuitenkaan riittäny että oli petite maratoonari.

No nainen jätti hänet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi