19-20-vuotias tarvitsee aikuisen huolehtimaan ja katsomaan perään.
On harvinaista, että noin nuori on valmis muuttamaan pois vanhempiensa luota.
Kommentit (24)
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 16:59"]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 14:29"]
On harvinaista, että noin nuori on valmis muuttamaan pois vanhempiensa luota.
[/quote]
Töitä ei ole, eikä siis rahaa.
Jos nuorella on tarpeeksi rahaa, se pärjää, jos on normaali.
Ilman rahaa on vaikeaa, vaikka olisi kuinka vanha.
Ennenhän töitä riitti ja palkalla kuka vain pystyi elämään.
Esim 90-luvun alussa rakennuksille töihin "pystymetsästä", palkka kuukaudessa oli noin 12 000 markkaa miinus verot jäi 10 000markkaa javuokra kaksiossa oli 1900 markkaa. 8000markkaa jäi elämään.
2015 Sama työ raksalla, palkka 1600euroa miinus verot jää 1300euroa ja vuokra kaksiossa 1000euroa.
Varmaan ei tartte enempää selventää.
[/quote]
Töitä ei yksinkertaisesti kannata enää tehdä. Se kuulostaa hullulta mutta on totta.
Jostain tai joltain se raha siihen kunnon palkkaan pitää saada ennenkuin hihat kääritään töihin. Muuten istutaan kotona ja odotellaan kunnes herrat laskee omia eläkkeitään.
Taas tätä paskaa jokainen muuttakoon omilleen silloin kun haluaa. Ei tee kenestäkään yhtään huonompaa jos muuttaa 30vnä
Ööö? Varmaan henkilökohtaista, muutin itse alle 16vuotiaana kotoa pois ja nyt parikymppisenä ammatti,työ,avopuoliso sekä 20tuhatta säästössä. Kyllä olen kokenut pärjäävän ihan hyvin
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 14:55"]
Ikis on väärässä. Jos lapsi ei tuossa iässä osaa vielä hoitaa asioitaan, on vika vanhemmissa jotka eivät ole hoitaneet kasvatusvelvollisuuttaan kunnolla.
[/quote]
Minä sorruin tuossa iässä heti huumeisiin. Kyllä nuori on auttamattomasti vaarassa kun lähtee noin nuorena omilleen.