Miksi vasemmisto ajattelee, että ihmiset säästävät ja sijoittavat vain huvikseen?
Ettei se raha ole menossa käyttöön ja olisi jotenkin paremmassa käytössä persaukisilla. Suurin osa säästää ja sijoittaa tarpeeseen. Maksaakseen putkiremonttia, eläkkeelläoloa, tulevaa kesämökkiä jne.
Kommentit (12)
Ei ajattele. Perustuuko tuo otsikon väite omaan "ajatteluusi" vai onko joku kelmi valehdellut sinulle?
Vierailija kirjoitti:
Ei ajattele. Perustuuko tuo otsikon väite omaan "ajatteluusi" vai onko joku kelmi valehdellut sinulle?
Tyhmiä on helppo jymäyttää.
Itse äänestän vasemmistoa ja sijoitan nykyään siksi koska pelko ja huoli tulevasta. Ennen sijoitin jonkilaisen taloudellisen riippumattomuuden toivossa.
Nyt tänään esim. nämä lääkekorvausten poisto saa minut säästämään ja sijoittamaan entistä ennemmän.
ne vaan ahnehtivat rahojasi, kova kiima varastamaan ne koska eivät itse osaa tuottaa mitään niin on pakko lokkeilla
Vierailija kirjoitti:
Itse äänestän vasemmistoa ja sijoitan nykyään siksi koska pelko ja huoli tulevasta. Ennen sijoitin jonkilaisen taloudellisen riippumattomuuden toivossa.
Nyt tänään esim. nämä lääkekorvausten poisto saa minut säästämään ja sijoittamaan entistä ennemmän.
Jos hioli tulevasta ei äänestä tämän hetken kulutusjuhlaa eli velkaa joka tulee korkoineen maksettavaksi tulevaisuudessa.
Sijoitan itsekkin asuntoa varten. Vielä 6-8 vuotta osakesijoittamista niin en ajttele niin kuin väität.
No kun se on sitten pois sieltä yhteisestä kassasta.
Kerrotaan kuvitelmia vasemmistosta tai jopa "kommunisteista" ja esitetään ne totuutena osa 2983529865 tai ainakin aika lähellä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Sama. Aloitin säästämisen teininä ja sijoittamisen parikymppisenä, aikoinaan oli jotain haaveita työnteon vähentämisestä tai aikaisesta eläköitymisestä, mutta tässä vaiheessa on selvä että kyllä tässä varmaan kuollaan joka tapauksessa sorvin ääreen ja ne rahat menee markkinahintaisten sote-palvelujen maksamiseen kun hyvinvointivaltio on enää kaukainen muisto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt tänään esim. nämä lääkekorvausten poisto saa minut säästämään ja sijoittamaan entistä ennemmän.Jos hioli tulevasta ei äänestä tämän hetken kulutusjuhlaa eli velkaa joka tulee korkoineen maksettavaksi tulevaisuudessa.
Kulutusjuhlalla tarkoittanet mm. Petterin junaa ja kavereiden kesken suhmuroitua 35 miltsin areenaa?
Ei ajattele.