Eikö Porista pääse yöllä pois festareiden jälkeen?
Olen menossa katsomaan yhtä festarikeikkaa Poriin. Kyseessä on päivän viimeinen esiintyjä ja soitto loppuu n. puolen yön aikoihin. Haluaisin lähteä keikan jälkeen suoraan takaisin Helsinkiin, mutta ilmeisesti se ei ole mahdollista? Junat ja bussit kulkevat vasta aamulla/aamupäivällä. Miksi? Miksi festarialueella / Porin majoitusliikkeissä pakotetaan yöpymään? Miksei ole mitään ylimääräisiä festaribusseja tai -junavuoroja, joilla pääsisi päivän päätteeksi kotiin?
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 15:10"]
Suurempi ongelma mielestäni on, että Jazzien aikaan kaikki mahdolliset majoitusvaihtoehdot Porin seudulla ovat täynnä. Hotellihuoneet varataan jo vuotta ennen. Ja millä jostain Kirjurinluodolta pääsee edes keskustaan ilman omaa autoa, saati kauemmas.
[/quote]
Jazzien aikana kulki suoraan Jazz-alueelta busseja keskustaan. Tosin kirjurista on niin lyhyt matka keskustaan ja torille, että ei kai sitä kukaan terve ihminen bussilla mene.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 15:10"]Suurempi ongelma mielestäni on, että Jazzien aikaan kaikki mahdolliset majoitusvaihtoehdot Porin seudulla ovat täynnä. Hotellihuoneet varataan jo vuotta ennen. Ja millä jostain Kirjurinluodolta pääsee edes keskustaan ilman omaa autoa, saati kauemmas.
[/quote]
Kartan mukaan Kirjurinluoto on ihan keskustan tuntumassa. Eikös siinä ole joku joki vain välissä ja silta keskustan ja Kirjurinluodon välissä..? En tosin tunne kaupunkia, mutta sellaiset muistikuvat mulla on kun joskus karttoja katselin.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 15:12"]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 14:58"]http://m.satakunnankansa.fi/satakunta/porilainen-bussifirma-aloittaa-yovuoron-helsinki-vantaan-lentokentalle?v=1 [/quote] Kiitos! Nyt tärppäsi! Onni Express Hki-Vantaalle lähtee Porista klo 01, hinta 25e. Tällä pääsen kotiin vielä saman yön aikana. Itse katsoin aiemmim vain Mathahuollon, VR:n ja Onnibusin vuorot, tämä Onni Express oli uusi tuttavuus. Kiitos sinulle! :) -ap
[/quote]
Siirryin avlta sattumoisin suoraan satakunnan kansan sivuille. Olkaa hyvät!
Joku tais sekottaa Kirjurinluodon ja Ruissalon? Via dolorosa kuljetaan Ruisrockista keskustaan.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 15:18"]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 15:10"]Suurempi ongelma mielestäni on, että Jazzien aikaan kaikki mahdolliset majoitusvaihtoehdot Porin seudulla ovat täynnä. Hotellihuoneet varataan jo vuotta ennen. Ja millä jostain Kirjurinluodolta pääsee edes keskustaan ilman omaa autoa, saati kauemmas. [/quote] Kartan mukaan Kirjurinluoto on ihan keskustan tuntumassa. Eikös siinä ole joku joki vain välissä ja silta keskustan ja Kirjurinluodon välissä..? En tosin tunne kaupunkia, mutta sellaiset muistikuvat mulla on kun joskus karttoja katselin.
[/quote]
Juu, kirjurinluoto on aivan keskustan kupeessa. Kävellen pääsee linja-auto ja rautatieasemalle. Lentokentällekin olen joskus kävellyt matkalaukkujeni kanssa keskustasta. Valitettavasti junalla pääsee porista vain tampereelle, muuten kulkuyhteyksissä ei ole valittamista.
JättiP voi majoittaa sut. Sillä on iso talo. Tosin asuu Ulvilan puolella. Mutta haitanneeko tuo, kun tietää, että siinä talossa saa vieraat kyllä syödäkseen.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 15:08"]Niin, voi voi kun juuri sinulle ei ole kyytiä järjestetty. Minä minäminäminä.
[/quote]
Luulen, että siellä olisi monta muutakin festarikävijää, joille kävisi paluu Tampereelle / pk-seudulle joukkoliikenteen yövuorolla, kun kyseessä on kuitenkin festareiden viimeinen varsinainen päivä. Eri asia, jos festarit vielä jatkuisi.